Test Land Rover Discovery 3.0 TDV6: Tomuhle říkáme rodinné auto!

58 komentářů

Bouce
8. května • 23:17

úžasné. ale například Bluetooth jako nadstandard, když ho má pomalu každý korejec v základu. No budiž, ale za 19 tis.?????? a takto by se dalo pokračovat.

Jenyk
7. května • 20:32

Nedočet. Celý test končí zase "další kapitola". Jděte s tím do háje.

Antiautomat
7. května • 18:21

...na cestu do servisu ano, da sa toho tam dost nalozit. Okrem toho ked vidim ako je su zaj.bany ten unterboden prave na tom najnevhodnejsom mieste /predny spodny okraj dveri/, tak je to uplne zle navrhnute. Zaver : predrazena tzv.stylovka /a aj ten styl ne dost diskutabilny/

WP
8. května • 3:59

To, že na něco nemáš, neznamená, že je to předražený. Přečti si to znovu a podívej se na cenu základní verze.
Tohle a stylovka? Co je na tom stylovýho? Pro mě normální pracant, kterej se jen dá vybavit do podoby, aby jsi nestrádal.

LOL
8. května • 11:30

souhlas, pokud se pamatuju, tak optimální základ SE stojí okolo 1,6 míče v rozumné výbavě a 7 seslích, což není žádná strašlivá cena.

Antiautomat
9. května • 16:34

SE so 150 kW motorom stoji jeden a pol.
Lenze teraz si pozriem to 7 miestne pajero v plnej vybave, (ktore ma toho v serii ovela viac, trebars full koza) a stoji to 1.2. Takze suma sumarum, proti tomu pajeru taketo socka-vybavene (navyse nie velmi kvalitne) auto za jeden a pol a nazvat to 'nie straslivou' cenou mi bez urazky pripada ako poukazka do ustavu. Ale klud a pokoj, po davke sedativ si uvedomite ze mate napis na dekli a to je hlavne a dolezite a to je co rozhoduje :-)

Tom
8. května • 22:59

Za auto s rozvorem mezi nizsi stredni a stredni? A pokud vim, atk rozvor udava pohodli...
A to ze se mi neco nelibi neznamena, ze na to nemam. Pokud je to vase modla fajn, ale to neznamena,z e pokud se k ni nekdo vyjadri zaporne, tak jen zavidi. treba akorat nema na ocich ruzove bryle

LOL
9. května • 7:50

Zapomněl ses podívat, jak jsou orientována sedadla v tom "malorozvorovém" autě a jak vypadají sedačky v běžném sociálním autě střední třídy. ;-)Napovím ti - v jednom autě se polosedí/pololeží, v tom druhém se sedí vzpřímeně. Pak jdou nějaké centimetry rozvoru úplně stranou. Ne nadarmo se tato auta prodávají i v sedmimístné verzi.Ale chápu, že když má někdo modlu třeba pašíka, tak není sto pochopit jiné konstrukční řešení.

Karel
8. května • 6:29

presne tak, ale zase tohle uz takovy cistokrevny pracant neni. Spis bych to videl, jak pidu vyse, na stylovku s velmi dobrymi schopnostmi v terenu.
Je fakt ze z nekterych komentaru je zavist hodne citit 😃

Karel
7. května • 21:25

jisťeeee, Antiautomat ( už to jméno dává ledascos tušit) má vždy fundovaný názor....

Antiautomat
7. května • 22:02

Ale ale a co tak smutne...nebojte sa, ked sa posnazite, casom budete mat vlastny nazor aj Vy, urcite to dokazete. A smiem sa spytat /ked sme uz pritom/, mozete mi 'fundovane' objasnit, co v tej Vasej intergalaktickej hyperinteligentne genialnej elipse dava tusit ten Antiautomat? Taketo produkty /aspon pre mna/ zahadnych a megamysterioznych synaptickych pochodov ma naozaj zaujimaju.
;-);-)

Karel
7. května • 22:09

Tak ono si staci precist nektere vase nazory na foru...
Nejlepsi je Felicie 1,6 ze? Pryc s nejakou modernizaci, vyvojem atd. Nebo rozsirovanim pohonu 4x4 a automaticke prevodovky do nizsich a levnejsich trid.

Antiautomat
8. května • 10:58

dakujem ze ste mi pripomenuli to, co som tak dlho marne hladal. Vidite aj to, co ja nie, co keby ste sa z vysin tej Vasej tretej astralnej inercialnej sustavy mohli znizit na moju uroven bezneho jedinca a ukazat mi kde som nieco podobne vyhlasil /ziadne modernizacie, felicia je 'najlepsia' ziadny pohon 4x4 a automatov do nizsej....nechce sa mi to pisat/. : kde a v ktorom svete z antihmoty ste nieco take objavili? Nejaky nenulovo bezrozmerny este neobjaveny dvadsiaty rozmer makrokozmu? Vela uz o motoroch naznacil Shimi (ostatne denna skusenost to dokazuje), setri (rozumej oj.bava) sa na ukor vydrze a praktickej stranky veci. Dalej, vracajuc sa k povodnemu, ako je mozne ze ked prejdem cez blato na chatu na mojom pekaci (ma to zvyseny podvozok a vanu pod motorom), tak na kasni (a na zvlast exponovanom mieste) nenajdem vsetok bordel ako tu u tejto obludy (co je este zvlastnejsie nakolko prave ta obluda by mala mat lepsie terenne predpoklady ako ten moj lacny liftbek?). Tajomna zahada, staci si pri vyvoji zapocitat rozmer kolies a tvarovat to tak aby sa to nestalo, ze? (co ale zjavne chce viac materialu). Pritom to riesi praobycajny kus umeliny oficialne zvany lapac necistot. 4x4, o tom so, uz popisal dost a dost, klasicky fetisizmus (iste, su aj taki co to vyuziju ale ruku na srdce, 90% ludi, keby nemali obe ruky lave, sa nikdy do takej situacie nedostanu). Okrem toho, akonahle pride na zamrznute klesanie a pod nim zakruta, vysype sa do garatu tak ci tak, mame to pod chatou - tam pomoze len retaz a nespoliehat sa na marketingove zvratenosti v katalogu: a je to cesta, na ktorej v lete jazdite bezne 60-70). Ale nevadi, mam 4x4 a kila naviac co vozim cely rok (a dlhsieho pretoze ten predomnou to nema). Automat? Kazdeho vec, ale mne taka kara posobi maximalne sterilne a navyse prave v tych medznych situaciach je krajne neprakticky (skuste trebars rozhojdat zapadnute auto) navyse nikdy nebude vidiet dopredu a radit podla vyvijajucej sa situacie, dalej sa to napospol sype, treba sa o to starat. Mam za to ze lepsie je zmaknut si to radenie (pokial na to neexistuje nejaky iny dovod) a vyberat si auto s rozumom (tieto vsetky dizajnovky su na h.vno, staci prva situacia a zlyhavaju, tento dvojmegovy nezmysel je klasicky pripad). Ostatne preco asi rastie obluba prajednoduchych aut? A aj ked je to povedzme len dvojkolka, ale verte ze jednoducha a z dostatocnou svetlou vyskou zajde na tej polnej dalej nez 4x4 v aute, co sa vlaci bruchom po zemi tak, ze na zimnom parkovisku necha stopu ako ratrak s radlicou (jeej servis bude mat radost). Skratka nezrat marketingu decibely reklam, pseudoekologicke strasenie verejnosti a tie zvratenosti v katalogoch a mysliet prakticky a nenechat si vnutit ten konzumny sposob zivota a prave tych Vami kritizovanych nazorov.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
8. května • 12:02

Tak asi to melo byt vtipne, ale je to slabocke.
Nebudu navic v diskuzich vyzobavat co a jak presne jste jde napsal, kdo sem chodi, Vase nazory zna.
Jak je libo, zustante si u Felicie, Vas boj. Ja se klidne uchylim k velkemu 4x4 s automatem a spoustou elektroniky.

Antiautomat
8. května • 18:35

To co som pisal predtym ma do vtipu daleko, ale v poriadku, aspon nejaky nazor.
Inak presne to vystihuje co som chcel povedat : slabosske je skor podla mojho nazoru prave len to ´vyzobavanie´, potom to dopadne tak ze zrazu nemate cim argumentovat. Takisto si slabossky beriete nejake nazory druhych (''kdo sem chodi) - prosim Vas, nebudte smiesny, majte radsej ten vlastny. Ak sa v niecom mylim, pokojne to povedat priamo, nemusite kluckovat a kukat z kuta, ovela viac si cenim priamy a neprijemny nazor ako kadejake zahybanie (bez smeroviek) :-)Pri tej felicii mozem aj nemusim ostat, nijaky boj sa nekona. Mozem z toho dovodu, ze je jednoducha, spolahliva, nenarocna a ma kvalitnejsi motor ako vacsina dnesnych aut (co aj ma). Nemusim z toho dovodu, pokial pozadujem auto s lepsim pohodlim a jazdnymi vlastnostami (co jej jej slaba stranka), ale s aspon tak spolahlivym motorom a jednoduchou technikou (to mam napriklad dnes). Vam takisto Vas 4x4 automat a huf nijak spolahlivej elektroniky nik neberie, ak Vam to staci, potom je to v poriadku :-) A ked sme uz napriklad pri takomto aute, za lepsiu volbu povazujem trebars ovela lacnejsie Pajero, ktore je podla mna nedocenenym autom, proti ktoremu je ta krabica jeden odporny narychlo zlepeny predrazeny kram, nieco podobne ako na kolene zbuchana prva generacia MB-ML. Skratka marketingovy vyplach kde cenovy rozdiel pripada len a len na nalepku na dekli. A to je bod, kde mi vec uz zacina vadit (narovinu).

Karel
8. května • 21:14

No tak zrovna u LR Disco jste s hodnocenim prestrelil... V akci bych si v souboji vsadil pred Pajerem na Disco. Navic myslim ze by prohralo ve vice strankach. Ale muze to byt tim ze nejsem fanda "japoncu" ikdyz musim uznat ze po svezeni Toyota LC V8 se jiste okouzleni dostavilo.

Antiautomat
9. května • 16:42

...v tazkom terene budu mat problemy aj pajero aj toto, ale to pajero rozhodne boj vzda az neskor ako tato napomadovana krabica. A ano, LCV8 je super masina, sice s rozmermi autobusu a spotrebou ako tank tiger, ale kvalita to je, tam by som tu cenu povazoval za opravnenu... prekvapeny som bol kolko som ich stretol v Rusku (ci uz europska alebo napodiv viac azijska cast), prave tam kde ta spolahlivost a odolnost uz potrebna naozaj je :-)

*pt*
13. srpna • 17:17

problem je , ze ked tieto tazkotonazne kary zapadnu (a ze nakoniec niekde zapadne kazda, aj LC V8 ;) tak uz potom jedine navijak (co ziadny bezny voz nema), alebo traktor :(
ta vaha proste nepusti ...

Tom
8. května • 22:57

Vezte, ze byste prohral...

Shimi
8. května • 7:43

Karel: Já třeba proti modernizaci, vývoji, atd. nic nemám, zpátky na stromy nechci. Co mi ale vadí je to, když se modernizuje, vyvíjí, atd., ale špatným směrem, tak nějak za každou cenu. Jeden příklad za všechny je downsize, to je mor dnešní doby.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
8. května • 8:37

Tak ja si taky nejak nemuzu srovnat v hlave auto stredni tridy napriklad s 1,2 nebo treba Mondeo s 1,0. Ale treba je to jen v hlave a casem si zvyknu, treba. A ono nam asi nic jineho nezbyde, bo bruselsky birokraticky moloch bude vymislet dalsi a dalsi regulace, omezeni, narizeni atd.

Shimi
8. května • 9:59

Karel: Ono nejde ani tak o zvyk jako spíš o to, že automobilky napříč maximálně osekávají náklady. Proto píše kolega Antiautomat o motorech ze "staré školy". Páč ta dnešní foukaná malorážková 1.2, která má tu atmosférickou 1.6 nahradit, už prostě nebude z podstaty věci tak spolehlivá. A o foukaným litrovým tříválci se snad ani nemá cenu bavit, to je bruselská pomsta.

Zelí
7. května • 17:21

Tomuhle se rodinné auto zcela určitě neříká pane redaktore. Toto s rodinným autem nemá společného zhola nic. Chtělo by to trochu popřemýšlet a najít něco výstižnějšího.

*pt*
13. srpna • 17:04

nech si tomu kazdy hovori ako chce, ale bratranec ho ma a prave preto ze maju 3 male deti...a nevie si vynachvalit! predpokladam ze ti to ako priklad z praxe stacit nebude, ale mne to celkom ako rodinne auto pripada (bezpecne, velke, pohodlne)

JirkaK
8. května • 4:57

Podnikatelská a mafiánská masírka?:-D

Karel
8. května • 6:26

Zavist je svine... 😉

LOL
7. května • 17:53

Milé Zelí, asi nejsi duchem Angličan (a/nebo jsi zapšklý škodafil co čeká na Snowmana, který ovšem i přes 10 let rozdílu bude chudší příbuzný). :-DMně to jako rodinný vůz připadá, i sada golfových holí se tam vejde :-) Sedačky jsou akurátní, žádný sranda-sporťák-styl (á-la naprosto nepohodlné sedačky v Octavii), ale pohodlné posezení na dlouhé cesty.

Tom
8. května • 22:54

No nevim, spise zalezi na stavbe tela. Mi treba sedacky v octavii absolutne vyhovuji, naopak v discovery jsem napr vubec nenasel pohodlnou pozici...

Zelí
7. května • 20:55

Mohu tě ujistit, že ani angličan nepovažuje auto za dva miliony Kč za rodinné auto. Já osobně tento traktoru bližší samohyb dokonce ani za auto nepovažuji. To, že si to někdo myslí respektuji a je to zcela jeho věc. Přesto mi to nebrání s tím nesouhlasit. A to je to, co dělám.

Karel
7. května • 21:22

Taky bych to nenazval rodinnym autem, to spis galaxy, sharan atd.... Tohle bych videl na drahou stylovku ( ktera ovsem v terenu umi dost) pro dobre situovanou rodinku s maximalne dvema detmi a chalupou na horach.
Me se teda libi moc 😍 v zaplave touaregu, X5, Q7 atd.
Ale vzhledem k dlouhym dalnicnim presunum a NEpotrebe takovych offroadovych schopnosti bych jako ideal volil A6 allroad nebo XC70

Gouda
7. května • 17:08

Já tomu říkám plýtvání.

LOL
7. května • 17:54

nebo taky to lze říct: "já na to nemám" :-P

Gouda
7. května • 18:02

Já ale nemluvím o penězích. Mluvím o fyzice.

LOL
7. května • 18:56

Já bych si to tak nebral, je to "jen" trošku větší auto.Mimochodem, bylo v mém užším výběru a nevyhrálo jen proto, že bych musel rekonstruovat garáž :-)

Gouda
7. května • 21:48

Pokud jedeš při každé cestě z domu přes polní cestu, nemám s tím problém. Ale většina těchto aut se mimo silnici nikdy nepodívá. Pak považuju za naprostou stupiditu takové auto vlastnit. Stroje jsou od toho, aby byly efektivní. Není efektivní jezdit po asfaltu s několika sty kily navíc a o desítky centimetrů vyšším těžištěm.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
8. května • 11:23

Ne jen "pokud jedeš po polňačce" - já už prostě nikdy nechci nízké auto. Blbě se do toho leze, nemáš rozhled, žena ti hned křičí "zpomal!", když to jen trochu rozjedeš.Ve velkém a vysokém autě nasedáš ne do polohy ležmo, ale sedíš si jako baron, vysoko, nehrbíš se, můžeš si najít svou polohu a navíc ji lze pohodlně během jízdy měnit (což si má bolavá záda cení nadevše). Navíc manželka je ještě ve 160km/h v klidu ;-) A nakonec je v takovém autě prostě místo, není to auto pro dva rýžojedy s úzkými rameny, jako třeba Octavia nebo nedejbože Trápid.O efektivnosti se nemá smysl bavit, ta bude jednoznačně horší. Jenže mně to za to stojí.

Gouda
8. května • 14:42

Pak jsi idiot. Výška podvozku nemá na vnitřní prostor pro posádku žádný vilv.

LOL
8. května • 17:08

kdo tu mluví o podvozku? ;-)

Gouda
8. května • 18:18

Já. A ty na mě odpovídáš, takže ty taky.

Bobby Deerfield
7. května • 22:04

Asi bych se vrátil k té fyzice. Těch několik set kil navíc a o desítky centimetrů vyšší těžiště při čelním nárazu jako když najdeš,.;-)

Gouda
8. května • 11:15

Elitistická logika. Kdyby tak mysleli všichni, měli by všichni vysoká auta s nadváhou, a ty by ses čelně střetával s nimi, ztrácejíc veškerou kinetickou převahu.

LOL
8. května • 11:32

no jo, to je fakt, většina letců fasuje referentskou ochcáfku 77kW (a to v lepším případě ;-))

Bobby Deerfield
8. května • 11:26

Tak to nemáš pravdu. Jednak je typ lidí, kteří z principu velká auta odmítají. Pak jsou různí dealeři, ti nejspíš velké auto také nedostanou. Další poměrně nebezpečnou skupinou jsou mladí řidiči. Ty také lze potkat spíš ve starém civicu nebo koktě než velkém autě. Takže kinetická energie bude mí ještě hóóódně dlouho navrch. "Elitistická logika":-D

Gouda
8. května • 14:44

Můžu se zeptat, jak rozumný člověk dospěje k tomu, že nemám pravdu, a pak napíše přesně totéž, co jsem napsal já?

JirkaK
8. května • 5:00

A při pokusu se náhodou tomu čelnímu střetu vyhnout ti to buď nedovolí, nebo ti ho vylepší elegantním kutululů přes boudu. Na rozdíl od klasického osobáku mívají tyhle auta taky tendenci přeletět svodidla.

Bobby Deerfield
8. května • 11:31

Jj, tahle pověra je poměrně rozšířená. Když zapátráš v paměti, můžeš říct kolik jsi viděl v životě vozidel za svodidly a kolik z toho bylo nějakých SUV nebo offroadů? Samozřejmě je taky potřeba určit, co považuješ za velké auto. Ale podle těch svodidel jsem pochopil, že asi cílíš na SUV.

LOL
8. května • 11:15

Tomu bych až tak nevěřil, těžiště je dostatečně dole, ostatně si najdi jakou to má průchodnost terénem (stoupavost, náklon) - budeš se divit.Co se přeletění svodidel týká, dokáží to třeba i BMW - viz ta tragédie před několika lety.

Antiautomat
8. května • 18:52

Hm, ale ked uz ak letite 'cez budu' (nedajboze, nikomu neprajem), vysledne zrychlenie (po dlhsej pake) bude mat fatalnejsie nasledky ako v kompaktnejsom 'klasickom' sedane. Pocit bezpecia tu skor plynie z izolovanosti a faktu ze sedite vyssie (nevnimate tak rychlost). Zase na druhej strane, mate lepsi prehlad o diani pred sebou a sancu najst unikovu cestu (co je to uplne najdolezitejsie ked uz ide do tuheho).

Karel
7. května • 21:54

No a jeste je tu jina vec .... Libi se mi to, chci to, mam na to, koupim si to. A to neplati jen u aut, nastesti. Byla by nuda kdyby se lidi ridili pouze "potrebuju to".

host
7. května • 15:52

dvě mega, to je palba, já jsem si koupil nové za 600tis a nějaký zásadní rozdíl v použitelnosti nevidím. Navíc mám 9 míst a vozítko, ve kterém mne pozná každý soused. Mezinápravový diferenciál je pro ženy, u mě se pěkně přiřadí natvrdo přední náprava. Automat - pro mě fuj - do těhle aut prostě patří manuál. Benzinový motor si krásně zilovsky ševelí - ony čtyři válce v objemu 2,7l jsou prostě klasika. Rám - to je přeci u těhle aut standard. Vzduchové pérování - hmm, to nemám, tož upustím trochu gumy a je to. Interiér - na ten to nejezdí a za příplateček se to nechá vydržet. Navíc přepínání levá/pravá nádrž .. to dneska už nemá nikdo. Pravda závodník to neni, ale do Mnichova jsem celou cestu držel doporučenou 130ku bez problémů. Výhled mám při výšce vozidla 2m královský, taktéž průchodnost terénem má podobné vlastnosti. Tudíž ve všestrannosti mohu vesele konkurovat a navíc se držím na silnici okolo 12l-14l bezinu, což od té nafty není tak daleko...

myk
8. května • 8:10

No, automat v terene je lepsia volba ako manual prave kvoli hydromenicu.

Antiautomat
8. května • 18:46

Tazky omyl.

host
8. května • 15:48

cha, cha, cha ... kolik jsi toho v terénu najezdil s takovýmhle automatem ....

Bobby Deerfield
7. května • 22:05

Bohovský argumet,:-D "Vzduchové pérování - hmm, to nemám, tož upustím trochu gumy a je to"

host
8. května • 15:51

jasně, vzadu mám listová, vpředu vinuté, obě nápravy tuhé a kola mohu hustit v rozsahu od 0,6 do nějakých 2,4 ... tudíž si jejich nahuštěním koriguju chování vozidla podle potřeby .. je to defakto ono vzduchové pérování ... pokud to Bobby neznáš .... tvůj problém

ZKL
9. května • 16:41

Ale to víš že jo.
Vzduchové pérování a dohušťování pneumatik není to samé ani de facto ani de iure. Je to akorát kravina.Stejně jako to, že mezinápravový je dobrý akorát pro ženské. V tom případě to vypadá, že třeba 813 8x8, která má ty mezinápravové diferenciály rovnou 3, je auto vyložené pro staré báby.Samý znalec tady, pozoruju.

dr 120l
7. května • 14:30

hezké ale dva míče bych za to nedal.

rtregre
7. května • 20:38

Já klidně ... .

Doporučujeme

Články odjinud