Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme

Evropská výroba britské legendy končí. Ještě než dojde na definitivní loučení, vyzkoušeli jsme Defender s karoserií 90 SW, abychom se připravili na to, jak těžké, nebo naopak lehké, blížící se loučení bude.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Odpověď č.1: Nikomu to oprávněně vadit nebude
  2. Odpověď č.2: Chybět bude, a to hodně
  3. Než přijde nástupce, Hodnocení: Jeden z deseti?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Předem bych vás rád upozornil na to, že se v tomto testu patrně nic nového o Defenderu nedočtete. Jak byste také mohli, když se tohle auto vyrábí přes šedesát let a v průběhu svého působení na trhu se měnilo jen velmi pomalu. Jenže na druhou stranu pochopte, že když vám přijde nabídka na test takového speciálu, jakým Defender je, odmítnout prostě nemůžete. Možná dojde na ještě jeden test, ale pak už se nikdy do nově vyrobeného Defenderu neposadíme.

Land Rover představil tři nové edice Defenderu. Do     ČR dorazí jen dvě

Land Rover představil tři nové edice Defenderu. Do     ČR dorazí jen dvě

Land Rover Defender totiž končí. Už není žádné možná, kdyby, nebo asi. Je to hotová věc. Objednávky bude automobilka přijímat do konce června, čímž si zajistí odbyt na produkci vyrobenou do konce letošního roku. Pak už z linky v britském Solihullu tento model defitivně zmizí.

Mimochodem začátkem května prohodil jeden z představitelů Land Roveru jen tak mezi řečí, že Defenderů zbývá pro Rakousko a Českou republiku dohromady už jen čtyřicet. Land Rover evidentně nebude mít problém s doprodáním posledních kousků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nebude to dlouho trvat a Defender postavený na základech automobilové historie se pro Evropu definitivně stane minulostí. Je to velká škoda? Nebo to je dobře?

A teď si položme otázku: Bude Defender po svém odchodu někomu chybět? Je to vůbec pro dnešního zákazníka nějaká ztráta? Tak třeba alespoň na tyto otázky by nám mohl dnešní test dát odpověď.

Odpověď č.1: Nikomu to oprávněně vadit nebude

Kdyby byl Land Rover Defender film, hrál by v něm třeba Vlasta Burian. A teď si představte, že by nějaký film s tímto bezesporu kvalitním hercem šel do kin dnes a vysílal by se hned po Padesáti odstínech šedi. Jistě by se našlo pár pamětníků, kteří by na Vlastu zašli, ale ve srovnání se současnými hity by to bylo zanedbatelné číslo. S Defíkem to je stejné a přesně proto také Land Rover hledá náhradu.

Dnešní zákazníci mají priority někde absolutně jinde a Defender je z jejich pohledu velmi špatné auto. Dá se to pochopit, protože je těžký, uvnitř malý, hlučný, ergonomie ovládacích prvků hraničí s katastrofou a o nějakém pohodlí nemůže být optikou současných kupců automobilů vůbec řeč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kolik dnes najdete automobilů na trhu, jejichž design vznikal pouze podle toho, aby bylo možné karoserii jednoduše vyrobit? 

Land Rover v průběhu let auto vylepšoval a přidával výbavu, ale je to úplně stejné, jako kdybyste nějaký starý film digitálně restaurovali. Pravda, lépe se na to kouká, jenže obsah to vůbec nezmění.

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?  

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?  

Dokazuje to i naše devadesátka. Ve výbavě bylo mnoho luxusních prvků. Třeba příplatková sedadla, kůží potažený volant, elektricky ovládaná okna, vyhřívané čelní sklo i sedadla, rádio s bluetooth a USB, klimatizace... Jenže pořád si musíte zvyknout na posunuté pedály, na těsnou přítomnost dveří a pokud patříte k vyšším osobám, pak je potřeba se smířit i s tím, že si s trochou nadsázky brzy volantem prošoupete kalhoty.

Když s Defenderem vyrazíte na delší cesty, je potřeba se připravit na vyšší hluk v interiéry, náchylnost na boční vítr i na vyšší spotřebu. Oficiálně byste si sice měli vystačit s nějakými deseti litry, ale počítejte spíše se čtrnáctkou. Minimálně pokud se budete pohybovat po dálnici vyšší rychlostí než je 100 km/h. Ve větrném tunelu totiž Defender mnoho času fakt nestrávil a na výsledku to zaručeně poznáte.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér? Optikou současných zákazníků velice špatný. Přepínat něco na rádiu během jízdy je věc plná překvapení. Nikdy totiž nevíte, který z těch miniaturních čudlíků nakonec zmáčknete. 

A komfort podvozku? Krátká devadesátka skáče jako koza v petrželi na kdejaké nerovnosti, čímž se stává ovládání miniaturních tlačítek na panelu rádia činností plnou překvapení, neboť si už myslíte, že míříte na chtěné tlačítko, pak ale přijde menší nerovnost a vy mačkáte něco úplně jiného. Mimochodem ona ani kvalita reprodukované hudby za moc nestojí. Vlastně, a psal jsem to už několikrát, si myslím, že audio v Defenderu patří k absolutní spodině toho, co je na trhu s automobily k mání.

Test Land Rover Defender: obránce tradic

Test Land Rover Defender: obránce tradic

Ano, kdybych se na Defender koukal optikou drtivé většiny dnešních zákazníků, mohl bych s klidným svědomím napsat, že mi je odchod terénní legendy úplně ukradený. Ty tam jsou doby, kde se prodával Defender jako Plzeňský prazrdroj v akci. Důvody, proč tomu tak je, se dají bez problémů pochopit. Stačí se jen chvíli svézt. 

Radosti
Stylový design
Poctivá mechanika
Výborné vlastnosti v terénu
V mnoha ohledech speciální auto
Starosti
V mnoha ohledech zastaralé auto
Hlučná a nekomfortní jízda
Špatné vlastnosti na silnici
Pro většinového zákazníka špatné auto
1  /10
Pokračování testu
Fotogalerie92 fotografií
defender-56.jpg defender-32.jpg defender-29.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Odpověď č.1: Nikomu to oprávněně vadit nebude
  2. Odpověď č.2: Chybět bude, a to hodně
  3. Než přijde nástupce, Hodnocení: Jeden z deseti?, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků