Test: Lada Niva – já sním o Vánocích…

95 komentářů

Zdeněk Novák
27. září • 12:10

Vážení,
Pro mě byla Niva jediným řešením, jako pro člověka cizím zaviněním nadosmrti zmrzačeného a chodícího špatně o berlích. Do normálně nízkého auta se dostávám těžko a ještě hůře se mi z něj vylézá. U Nivy mám mimo nezávislého topení i sedadlo řidiče otočné o 90° a krásně se mi do ni nastupuje. Jsem na ni odkázaný po celý rok a zatím mě nezklamala. Není to auto na dálnice, ale jezdím do 90 km/h a spotřebu mám pod 8 litrů. Bydlím na vesnici na kraji Vysočiny, nejbližší služby jsou 5 km, jinak Brno 30 km. V oblasti, kde prvním "pluhem" bývá první linkový autobus, je to auto k nezaplacení. Nesmíte od něj chtít více, než k čemu je určeno. Navíc nemá žádné zbytečnosti, co způsobují trable. Prostě auto pro pohodáře, co nikam nespěchají.
Zdeněk Novák

Radek
9. února • 20:12

Dobrý den přátelé.
Obracím se na vás s prosbou o radu. Mám Nivu 1.7 benzin,používám ji na těžbu dřeva,stále tahá plný vozejk. Tři roky bez jediného problému až nedávno mi začali "klouzat kvalty " rozjezdy na spojku a řazení bez problémů. Ale po sešlapnutí plynu do vyších otáček jako když se sklouzne rychlost a bez záběru vyletnou otáčky(vypada to jako kdybych zároveň s plynem vyšlápl spojku a motor se vytáči na prázdno). Po ubráni plynu rychlost opět zabirá. Pokud stím máte někdo zkušenosti nebo tušíte čím by to mohlo být,prosím poraď te.
Děkuji Radek Nový
Remy1988@seznam.cz

radek
17. února • 15:55

Nevím kolik máš najeto,ale podle toho co popisuješ máš v háji spojku.

Radek
1. prosince • 18:59

Po přečtení některých reakcí je vidět,že někteří nepochopily podstatu věci.Tento test byl napsán spíše jako nostalgická pocta,ne jako srovnávací test.Srovnávat Ladu Nivu s dnešnímy "SUV" mě připadá mimo mísu.Jedná-li se o teréní schopnosti tak je třeba si uvědomit,že Niva je vozidlo zkonstruované pro jízdu po nezpevněných cestách,nikoli pro brodění po prahy v blátě.Názor typu v Nivě může jezdit jenom nějakej komunista nebo blázen může napsat jenom hňup.V dnešní době jezdí spousty hňupů v luxusních Mercedesech,audinách a pod.a taky netvrdím,že ty auta stojí za ho... .Lada Niva je auto které má své klady i zápory,pro někoho je lepší řešit problémy s korozí a nejaké další drobnosti za pár korun,pro druhého je lepší řešit dnešní lapálie dráhých nesmyslů, které jsou v autech kničemu-hlavně,že jsou in.Sečtené-podtrženo:Lada Niva je auto pro ty co vědí co kupují a co chcou.
;-);-)

Franta
29. prosince • 20:05

Zdravim příznivce Lady Niva,kolega z práce si take jednu koupil a tak me zajma jaka naprava je hnana a která je přiřaditelna?Kolega mi tvrdí že Niva ma stalej pohon všech kol což mu neveřim.....poprosim o vysvětlení.

mino
3. ledna • 1:54

Kolega má pravdu. Lada ma stálej 4x4 s normálním mezinápravovým difem.
To je taky proč relativně dost žere - není to jenom postarším motorem.
Historicky je to tak proto že zadní náprava je *komplet* převzatá z klasickýho žigulíka - jeden z důvodů proč je taky tak levná ...
Připojovací předek udělat nešlo - kdyby střední dif neposílal 50% krouťáku na předek ... tak po zařazení redukce by zadní dif pouz hezky zachroupal a bylo by doježděno.
;)

Franta
3. ledna • 16:52

Aha takze paky jenom uzaviraj dif....Diky;-)

Adam
24. listopadu • 19:41

Tak takhle se řežu jen u Top Gearu:) Dobrá práce

Toyota LC100
30. září • 0:05

Dobry den, moc pekny clanek, tedy pokud jste bud Lada Niva nadsenec, a nebo pokud autum vubec nerozumite a na otazku "jake mate auto?" bezelstne odpovidate identifikaci barvy vaseho vozu (viz napr Viktor Kozeny, ktery kdysi, kdyz mel nakradeno nejvic, na stejnou otazku odpovedel: "to stribrny" (pouzival Rolls-Royce Silver Spirit...). Pro vsechny ostatni je clanek, dovedeno ad absurdum, jen pouhym konstatovanim, ze autor jel s Nivou v terenu a ze si stacil vsimnout, ze velky plac parkoviste Lady uklizi od snehu mala Lada Niva, zatimco maly plac Toyoty uklizi od snehu velky Hilux. Videl jsem velkou plochu prosperujiciho autobazaru uklizet od snehu zamestnance s lopatami. No a...? Kdo nebo co uklidi stejnou plochu snehu rychleji - Niva, Hilux, nebo lopata? Toyota de facto nedovazi jiny pracovni auto nez Hilux, ergo cim jinym by mela pobocka Toyoty uklizet snih? Yarisem? :-) A kdyby Lada vyrabela jiny, nerkuli vetsi pracovni auto nez Nivu, uklizela by snih stale Nivou? Svuj mirne konfrontacni ton "svetim" odpovedi, kterou bych se rad dozvedel na otazku jaky maly levny offroad zvladne teren nejlip, jelikoz se rozmyslim jaky offroad koupit na chalupu do lesa na drivi, abych nenicil svou LC100. Je Niva lepsi nez Vitara, Samurai, RAV4, pri stejnych gumach? V cem je vyhoda maleho a lehkeho offroadu oproti tezkym autum jako Patrol, Defender, nebo Land Cruiser? A vlastne koneckoncu - za jak dlouho si poradi Niva s pul metrem snehu na 100 metrech a za jak dlouho to same zvladne Hilux tak, aby na zemi zustala vrstva snehu maximalne 5 cm? Diky za objektivni odpoved.

pan Koblih
30. prosince • 8:35

Zdravím Vás. Pokud bych mohl svůj názor na Vaši otázku? Jsem příznivcem Toyoty a i Ruských vozů. Měl jsem Suzuki Viraru 3dv 1,6 16V rv 95 ( nyní používaná do lesa + valník samo domo cca 4m žádnej drobek). Co k Suzuce?? Autíčko to bylo pro někoho skákavá koza pro mě fajn, ale koroze si vybrala svoji daň. S redukcí měla sílu jako býk - vytahoval jsem s ní zapadlá auta v zimě i dodávky naložené nábytkem a dala to.A stále jezdí. Nyní mám RAV4 první generace rv 99, vynikající auto, při našem zimním blbnutí -zdolávání zasněženého kopce za sebou nechala všchny zůčastněné (Grand Cheroke V8,Pajero,LR Discovery II ), na civilní ježdění super, ale na práci do lesa bych ji nevolil, přeci jen je to SUV, chybí ji rám a redukce i když má krátkou jedničku tak ta všechno nespasí a ano má el. uzávěrku mezinápravy, ale ani to není vše. Lada Niva - kamarád ji měl jako leštěnku ale občas byla pokřtěna i blátem.Co k ní?? Mám s ní nejméně zkušeností, ale přesto bych ji volil jako pracovního vítěze .Má rám,redukci,má uzávěrku, je levná.

pan Koblih
30. prosince • 8:43

I když teď nevím jestli Lada rám měla nebo ne??:-) ALe na výsledku by to nic neměnilo:-)

Petr
7. března • 0:21

Máme doma již třetí nivu a samozřejmně ještě jedno auto na silnici a niva je členem rodiny ,neskutečný pomocník v okruhu cca 20 km fakt je že je potřeba věnovat trochu času prevenci koroze ,na podzim a po zimě ,sem tam něco viměnit ale jinak Best car i na té silnici to není tak hrozné na pneu 205/65R15 , článek super je vidět že redaktor má velkou slabost ,niva si právem zaslouží pochvalu :-)

Honza
7. prosince • 11:31

Skvělý test. Pochvala panu Dittrichovi. Rozumná míra nadsázky a tak trochu i vzpoury proti unifikované konformitě adorující globalizovanou sterilitu současných posunovadel...

jk
31. března • 17:18

O NIVĚ nevím nic, toliko jsem v ní párkrát jel a to ještě jako spolujezdec. Nevím čím jezdili mnozí na Ladu žehrající před 30 lety, já jezdil v 2103 a můj Ugadaj mě vozil 14 let... Jel jsem také porůznu Primeru, Felicii, ale také Saaba 9-3, Lalgunu, Patrola, Civic, Alfu 147 a asi 45 minut Jaguára (i s Alfou dost kodrcavá jízda). Tušíte správně, na stará kolena se koukám opět po Ladě. Zápasím mezi Priorou či Kalinou universal, v kat. lux i kdybych to měl přitáhnout po půlnoci lesíkem... Nepotřebuji takové výdobytky jako parkovacího asistenta nebo čidlo zkoumající, jestli jsem ještě v jízdním pruhu. Takové vymoženosti jenom zvyšují počet debilů, co nemají za volant vůbec sedat. Volhu mi už přestali vyrábět, bylo to nesmírně pohodlné auto, pravda, seděl jsem vždy vedle řidiče či za ním vpravo, o ekonomiku provozu jsem se moc nezajímal, moje odbornost je poněkud jiná. Komu se nelíbí, jakým kdo jezdí autem posuzuji stejně, jako by se mi nelíbily manželky kolemjedoucích... Co je kruci komu do toho, čím jezdím (co mám doma v posteli). Já jim jejich zatloustlé manželky také nezávidím... Zdravím všechny "Ladysty", Volhaře zvlášť!

mach zdenek
2. února • 22:46

Dobry den nevite nekdo kde se da koupit zadni uzaverka na ladu nivu myslim na zadni napravu ne mezinapravovou tu ma od vyroby dik za radu

Netopýr
27. srpna • 22:45

http://www.vkrennova.estranky.cz/...
zkuste je, dělají automatky, cenově to vychází skoro na polovičku manuální např. od ARB.

Martin
20. ledna • 21:14

V uvodu o stale stejnem designu chybela zminka o zmene v 90. letech - pro snizeni prahu 3.dveri se pootocily zadni svetla, zezadu to auto od ty doby vypada uplne jinak.

Karel
24. ledna • 12:43

To je pravda a taky nárazníky jsou modernější

Pracující mládenec
15. ledna • 17:51

Ach jo, spíš mám pocit, že to napsal BNŠ (bezdůvodně nadšený šimpanz). Další článek autora ohromeného, že Niva projede víc než Octavie. Ve skutečnosti je to odporná, zastaralá a podivně poskládaná hromada něčeho, co by měla být ocel (hliník, plast, sklo, etc...) ale není. Pokud je opravdu tak dobrá, pročpak asi (ještě za ty peníze) nejezdí po světě miliony Niv? Noasi proto, že člověk má radost, když dojede na nepřístupné místo, ale ještě větší, když se dostane i zpátky.
Z Nivy jsem byl nadšený před třiceti roky, ale jen proto, že jsem v té době vůbec nerušil, že existují opravdová (spolehlivá) auta do terénu. Tuhle "věc" si může koupit dobrovolně jen dobrodruh, masochista, případně masochista s dobrodružnými spády. Povinně bych jízdu předepisoval voličům KSČM. Aby měli hřejivý pocit, že tam v té velké zemi na východě se nic nezměnilo.

Karel
15. ledna • 18:36

zase někdo kdo nemá žádné zkušenosti a jen pomlouvá

kik
12. ledna • 8:45

faceliftem urcite prosla, napr. zmena zadnich svetel a 3. dveri

Ray
2. ledna • 11:03

Zajímavý článek :) měl jsem nějakou dobu obyč žigulíka 2106 a bylo to supr auto, samozřejmě dnes už je zcela mimo mísu. Ale vzpomínky krásné. Niva je úžasné a kultovní vozítko ovšem porovnávat ji třeba s Hiluxem, Dusterem a pod. je nesmysl, to nejde. A všude čtu , že projede vším a ujede všemu v lese. Nějak se pozapomíná na ještě větší a lepší klasiku a tou je LR Defender, Nivu strčí do kapsy a Hiluxe tím tuplem. (O ceně radši nemluvím :-D .).

Karel
2. ledna • 14:01

Defender je však úplně jiná kategorie. Pokud by jsme porovnávali čistě terénní vlastnosti a nerovnali kategorii automobilů tak by podle mne vyhrála Praga V3S na, kterou v terénu nemá snad žádné auto. Pamatuji si že pro srandu byly třeba dělány závody s Humrem 1 kde stará Pragovka jednoznačně vyhrála

ray
3. ledna • 6:32

no možná je, ale chcete mi snad říct , že Hilux nebo Duster je kategorie stejná? Stejnou kategorií může být UAZ nebo ARO, ....

Karel
3. ledna • 17:41

T rozhodně ne UAZ má rám kdežto Niva nemá, ARO , Huntr, Tarpan, by se dali srovnat k Defendru , který je předražený zatímco tyto vozy šlo koupit za rozumné peníze. Hillux je by byl srovnatelný s Patriotem picup, Duster to je kategorie běžnéh SUV kam patří dnes již přehršel aut. Niva je srovnatelna s terénímy vozy v cenně 200-300 000, s pracovním určením

pokročilý uživatel
31. prosince • 1:57

Na chalupě do lesa a na pojížďky na nákup atd používám Nivu ještě původní 2121 s karburátorovou 1,6 a čtyřkvaltem, zatím má najeto jen 53 tis. a nemůžu si ji vynachválit. Samozřejmostí je pečlivá údržba a antikorozní opatření (dutiny,konzervace spojů atd.) Je doplněná o LPG, místo zadních sedadel je 40 L nádrž na plyn, spotřeba je 11-12 l plynu (benzínu 9 - 10). Nijak ji netrápím, nehoním, v terénu pomaloučku polehoučku, vyjma běžné údržby a raději zkrácených intervalů výměn všeho žádné problémy. Doplňky - rám s dálkovými světly, rádio.

baboon
25. prosince • 14:56

Promiňte mi, prosím, malé OT:
Jak hodnotíte tu terenní Avii Trend (licenční Auverland)?
Slyšel jsem hodně nadávek, ale kamarád ji má, znám ji dost dobře i v kritických situacích, a pokud už teren nevyžaduje zavření předku a zadku (které tam není), vedla si slušně ...

asdf
25. prosince • 17:55

Omyl, Trendu je přímo od Avie a Auverland licenci koupil, nikoli naopak.

Pavel
25. prosince • 19:42

Taky jsem myslel ze to bylo obracene!Cili vyvoj Avia a kopie Auverland?!O tomhle aute je taky po internetu strasne malo informaci.Nebo alespon bylo,kdyz jsem to kdysi hledal.Popravde nevystrihnout si jako dite fotku z novin s kratickym popisem,ani nevim ze je... A clanky v odbornych casopisech me taktez jaksi minuly.

asdf
26. prosince • 13:11

Ono je to komplikovanejsi, Avia se Auverlandem inspirovala natolik, ze koupili licenci, ale A11 byla natolik odlisna, ze po vstupu Daewoo do Avie a zruseni vyroby koupil licenci na vyrobu A11 Auverland.

baboon
26. prosince • 15:11

Tyhle kupní a majetkové přesuny jsem taky neznal - děkuji za objasnění - ale podle mých krátkých zkušeností to nevypadá na "odpadové" auto.
Ovšem, co mne vyloženě zklamalo, bylo ARO 240 (ještě ta první verse s oválnými lampami - novější neznám) - kvalita prabídná, zpracování odbyté, aspoň tak jsem to poznal u auta, kterým jezdila máma služebně někdy v 70. letech ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
26. prosince • 21:05

Ja si osobne nalhavam,ze u techto aut s koreny v dobach RVHP mohla byt a muze byt kvalita kus od kusu.Neco jako koupit Opel z prelomu tisicileti :->

Pavel
25. prosince • 14:01

Skoda.Uz jsem se zase na chvili zasnil o Nive,ale opet ke konci studena sprcha.Neni to auto pro me.Maly kufr, malo mista na zadnich sedadlech,spatne jizdni vlastnosti na silnici,vysoka, no spis rekneme vyssi spotreba.A asi bude i neco na tech problemech s korozi a zpracovanim vubec.Ale zas na druhou stranu pred rokem 89 vetsina aut nebyla jinych a taky slouzila malem do dneska.Tak snad i Lada udelala s Nivou za ta leta pokroky a mohla by na tom byt lepe nez tehdy.Jen skoda te plane pohadky o 5 dverove verzi.Na tu bych snad vazne zacal myslet,pokud by nebyla prehnane drazsi.No jeste ze tohle auto ma tolik let svuj trh.Potrat muzu zusat u sneni.

Karel
25. prosince • 15:42

Ta\dy ti posílám odkaz na tu pětidveřovku, odkaz, ale upřímně tu bych nebral horší terénní vlastnosti na silnici taky nic moc, ale zase tolik neskáče a proti SUVkum je to furt lepší
http://bogdanauto.com.ua/cars/lada/vaz2131.html...

Pavel
25. prosince • 19:27

Diky.Kdysi sem ji videl na strankach Lada klubu,ale tam to snad bylo bud jeste ve stadiu studie a nebo,jako ted,se sem oficialne nedovazela.Kazdopadne i kdyz azbuku slabikuju jako dite v prvni tride,co jsem chtel jsem vycetl.No 116 litru v kufru navic,ze bude mit horsi vlastnosti v terenu se da cekat (horsi prechodovy uhel,asi se bude i vic kroutit) dan za "pohodli". Ja bych stejne chtel terenak jen z rozmaru pro zabavu,jako to maji ti hloupi SUVckari, ale tohle auto ma dusi,proto me vzdycky zaujme.Navic je na svete dele nez ja a to proste na Rusech miluju!Koupit funglovku "veterana" je proste neco.
Na Nivu special sem taky vzdycky koukal,ale mam z toho vzdycky pocit ze kdyz by se to nalozilo,bude jezdit po zadnich :-)
Teda ale na strankach lada.cz me udivila hmotnost nebrzdeneho privesu.400 kg to mela stodvaca s motorem vzadu.
Dik vam za info.

Karel
25. prosince • 21:32

Jinak se v ČR prodávala , ale pokud vím tak ne nějak dlouho. Osobně jsem ji viděl na Koněvce v autosalonu LADA stála něco přes 300 000Kč.

Karel
25. prosince • 21:16

Ono na Ladu NIVU bylo děláno více variant kromě těch zmiňovaných ještě valníček - pic-up, kabriolet, speciální úpravy např sanitní vůz, i motorářských variant bylo více vedle 1,6 a 1,7 disesl 1,9 z Peugeot a slyšel jsem i o jiných motorářských variantách prý by měla existovat varianta s objemem motoru přes 2,0l neviděl jsem jí však
http://lada.ru/cgi-bin/models_special.pl...
http://lada.ru/cgi-bin/models_special.pl...
http://lada.ru/cgi-bin/models_special.pl...
http://lada.ru/cgi-bin/models_special.pl...
http://lada.ru/cgi-bin/models_special.pl...

Pavel
26. prosince • 21:39

Ty cabria taky hezky.Ty sly asi hlavne na export na zapad bych si typnul ne?
forum.fuoristrada.it/messages/18478/65966.jpg
1.bp.blogspot.com/_9wfm8qFA_cY/TCItHdtbRsI/AAAAAAAAI_c/D85upeiLU8I/s1600/lada+niva+cabrio.jpg
data.photo.sibnet.ru/upload/imggreat/129688571026.jpg

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
26. prosince • 22:54

No ony se některé úpravy nedělali ani v Rusku v evropě existovalo několik karosáren, které se zabývaly úpravami, přestavbou, stavbou NIV. Například v Itálii, Francii, Německu,...

Pavel
26. prosince • 23:30

Hmm jasne.Neco jako se treba v Britanii upravovali Rapidy na cabrio,nebo co tady delal Metalex.Kazdopade moc dik za spoustu zajimavych podnetu a odkazu.Je docela i zajmavy prepocitat ceny na UA a u nas.Treba 3 dv Niva ani ne za 190 000.Dal sem si tu praci a prosel si vetsinu modelu od Lady co jsou v prodeji :-) Ale ani to u nas neni tak moc drazsi,kdyz si vemu co do tech aut musi kvuli EU u nas nacpat.Nevis ciste nahodou jestli Ukrajina ma na dovoz aut z Ruska clo?

Karel
27. prosince • 0:10

Je urcite mnozství bez cla jako u jiných automobilek a cást je ze clem. Je však třeba si uvědomit že na Ukrajině se některé modely Lady montují například v Bogdanu (Luck) ten dokonce vypouští některé modely Lad pod svojí značkou a je jediným výrobcem pic-upu na bázi 2110 http://bogdanauto.com.ua/cars/bogdan.html... kromě toho se montovovaly Lady na Ukrajině tuším ještě v Kremenčuku a montují se v ZAZ http://www.lada.com.ua/... a jiných závodech ono ani v Rusku Ladu nevypouští jen autovaz ale i IŽ což je iževskyj avtomobylnyj zavod zde vyrábějí například starou známou 2104 a na její bázi pic-up http://www.izh-auto.ru/...
Ono s těmi výrobami na Ukrajině je to vůbec zajímavé např. by mě zajímalo kolik lidí ví že Škoda auto ma smlouvu s Evrocar , která v čopu vyrábí Škodovky - Fabie, Octavie ( dokonce prý jsou kvalitnější než ČR) tento závod mimo jiné vyrábí jeste VW Jetta , dokonce snad i Audiny http://www.eurocar.com.ua/ru/SkodaAuto...
To ze se na Ukrajine montují automobily není žádnou zvláštností a týká se to mnha značek Kia, Hundai, Subaru, Daewoo http://www.lanos-ua.com/... takže se tu střetává výroba aut z Asie i z Evropy a to se netýká jen osobáků a teréňáků, ale i nákladních auto např indická TATA zde vyrábí automobily v ZAZ http://www.gruzoviki.kiev.ua/... http://www.gruzoviki.kiev.ua/dir/tata.html... , HUNDAI v Bogdanu, a tak by se dalo pokračovat. Nákladní automobily vyrábí několik automobilek např Kraz http://autokraz.com.ua/rus/main.php... A ve výrobě autobusů je výroba ještě zajímavější je zde několik výrobních závodů Etalon, Bogdan, ZAZ, Cerkaskyj avtobusnyj zavod, .... Mnoho těcto závodů vyrábí autobusy vlastního vývoje některé jeste motují výrobky z jiných státu. V případě autobusů bych si dovolil dát tyto odkazy http://luaz.com/buses.php... , http://www.gruzoviki.kiev.ua/dir/i-van/gallery.html... , http://www.gruzoviki.kiev.ua/dir/i-vanA10/gallerya10.html... , http://laz.ua/ru/prod/... Jeste pro informaci o ukrajinských autech http://autoconsulting.ua/...

Pavel
26. prosince • 20:48

Hmmm teda...! Parada. Si myslim ze by treba horska sluzba brala. Jenze ty previti by to tady nepovolili prodavat.My sme prece vyspela kapitalisticka velmoc,stejne jako velky kluci v EU co si muze ob rok dovolit Mercedesy ML a tohle neame zapotrebi :-P

Rover623
25. prosince • 16:27

U nás se prodávala 5-timístná Niva pod přídomkem Grand, ale když teď koukám do ceníku, tak už tam není. Ovšem Lada Niva Grand vypadá skoro stejně jako klasická Niva a pořád nemá 2 řadu dveří, tady je alespoň obrázek http://goo.gl/4QCeT...

Karel
25. prosince • 19:12

To co je na fotce je předělávka na praktik

Fantomas
25. prosince • 16:48

Co je to pět-timístná? :-))

Rover623
25. prosince • 11:05

Tak Ladu Nivu znám z terénu docela dost, není nic lepšího než v tom blátě ležet pod autem a něco opravovat. Nicméně, plechy na autě jsou skutečně tvrdé a to hodně, bohužel originální šrouby do nich dané jsou udělané asi z krabice od sušenek, plech drží, ale šroub ztrhnete raz-dva. Plast v interiéru je skutečně hodně tvrdý a to i na místech kde by byl lepší asi měkký, například tlačítka by byla asi lepší kdyby se prohýbala a různě vyklala, než je udělat taková jaká jsou, kdy se opravdu rozlamují pokaždé když se na ně nevhodně zatlačí.Koroze je jednoduchá věc, Niva nemá pozink ani žádnou dodatečnou ochranu a tu vrstvu ochranného asfaltu co tam výrobce nastříká omlátíte na exponovaných místech za půl roku.Na silnici je sice vidět, že Niva patří do terénu, ale taková hrůza to zase není, na našich rozmlácených okreskách si v klidu pojedete 90 na místech kde ostatní pojedou 40 (a to včetně všech těch věhlasných SUV). Jediné co mě na Nivě udivilo, je fakt, že i při zavřeném diferenciálu se ne vždy při zapadnutí otáčejí všechna kola. Je to vidět hezky na sněhy při najetí do mírně zmrzlé závěje, auto sedí podlahou na sněhu a kupodivu se otáčejí pouze odlehčená kola, ta co by měla být v záběru aby jste se odtamtud dostali, se ani nehnou

Clayton
25. prosince • 12:36

Kola se protáčejí protože máš uzavřený jen mezinápravový diferenciál. Potřeboval by si uzavřít diferenciál vzadu popř. i vpředu, to ale Niva ve výbavě nemá.
Niva je řešení pro ty, kteří si nemohou dovolit koupit kvalitnější auto. Třeba Hilux sice stojí víc než dvojnásobek, ale vydrží několikrát víc a tipnul bych si, že i TCO bude nižší. To už vůbec nemluvím o pohodlí posádky.

znalec
31. prosince • 19:05

musim suhlasit. Niva hnije, motor 1.7 s elektronikou Bosch je vrcholne nespolahlivy, vybava a pohodlie nulove. Bez uzavierok je aj priechodnost problematicka. Vyhoda je, ze je pomerne vysoka, ale inak nic moc.cena uz davno nezodpoveda kvalite. Sam som Nivu mal, kupovanu novu. O pat rokov isla do srotu. Na tom aute sa pokazilo snad uplne vsetko.Ano, diely su lacne - ALE ked mate kazdy mesiac nieco pokazene... Tak to cloveka dost nebavi.Spotreba je tiez dost problem - pod 10 litrov sa nie je mozne dostat ani omylom.Vymenil som Nivu za Jimny a je to neporovnatelne. Tieto oslavne clanky su smiesne - Niva patri do minuleho storocia!

Rover623
25. prosince • 16:39

Hillux stojí skoro 4x tolik co Niva (mám ho teď a 594 000,- je základ, ale to je bída) a je ve všech ohledech lepší, ale je dlouhý a poměrně široký, takže do lesa se moc nehodí. Niva je lehké, malé auto, které jde opravit drátem, ale v komplikovaném terénu poměrně snadno zapadá, ale jako auto na práci proti ní nemůžu namítat nic, vždy když bylo potřeba, tak jela

Clayton
26. prosince • 9:31

No, pokud to spočítám, tak mi vyjde cca 2,5 násobek ceny. JInak souhlasím. Malé auto na práci na trhu chybí. Nivu ale zrovna nemiluju. Kdyby se vyrábělo něco jako prodloužený Samurai s rozumnou kvalitou o něco dráž než Niva, bylo by to asi ideální.

Rover623
26. prosince • 9:52

2,5 násobek to přibližně dá za základní Hillux, ale srovnání není moc možné protože Niva stojí u nás 235 900,- a příplatek za cokoli není možný, alespoň v ceníku Lady zrovna u Nivy nic není.Malá terénní Suzuki (ať už Samuraj nebo jeho nástupce) byla dobrá auta do lesa (jsou ještě užší než Niva), ale obávám se, že při jejich prodloužení bez zvětšení rozvoru by ta auta byla pěkně nestabilní a náchylná k převrácení na bok. Niva odpovídá kvalitou své ceně a také faktu, že se dělá v Rusku, tedy odchylky do 3cm jsou ještě v toleranci.Bohužel Niva je jedno z mála aut které snese vystříkání vnitřku hadicí (musí se vyndat rádio). Co jsem měl zkušenost s teréňáky, tak jediné další auto které tohle sneslo byl Land Rover, u kamarádova Samuraje palubní deska velmi nelibě nesla pokud se pokropila vodou. Navíc Niva stejně jako Land Rover má v podlaze špunt, kterým se poté dá voda z auta vypustit

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Clayton
26. prosince • 14:10

Pokud se nepletu, tak Santana prodlouženou verzi Samuraie dělala. V zásadě by tedy neměl být takový problém postavit na jeho základě auto s velikostí Nivy (on Samurai až o tolik menší není).
Je pravda, že Niva asi odpovídá kvalitou ceně, ale jezdit bych v tom nechtěl ani v terénu ani po silnici...

Rover623
26. prosince • 18:42

Tak takový problém by to být neměl, už jenom proto, že i Samurai byl celkem jednoduché auto. Mě na Nivě v době kdy jsem ji kupoval vyhovovala cena a fakt, že se vnitřek dá vystříkat hadicí. Při jízdě po silnici se to chová jako starý žigul na velkých kolech ze kterého podvozek vychází. Při jízdě v terénu si musí člověk pamatovat, že místa kde je riziko, že si auto sedne spodkem, musí "proletět" jako blázen. Jedna věc mi ovšem na tom autě nesmírně vadí, světla jsou poplatná době vzniku a je s nimi opravdu houby vidět, jízda v noci po silnici je tak největší adrenalin co se dá s Nivou zažít.Problém je asi v tom, že jednoduchá auta jako je Lada Niva už dneska nikdo nedělá (skoro), v Hilluxu předposlední generace už je v základu PP (bez navigace) a vůbec většina teréňáků je dnes plná elektroniky a do takových aut jako byl Samurai se dnes nikdo nehrne. I když srovnání Samuraie s Nivou se taky moc nehodí, Niva sedí na samonosné karoserii, kupodivu ale výfuk není nejnižší bod karoserie (tedy v dnešní terminologii by to bylo spíš SUV), zatímco Samurai má klasický rám

baboon
25. prosince • 10:00

Co třeba takový polský Tarpan - myslím ten původní s motorem 125P ? Jezdil jsem s ním v I. pol. 80. let a dodnes vzpomínám. To je sorta aut, která tady chybějí. Jednoduché, opravitelné popaměti, kabinu lze vystříkat hadicí bez újmy na "nezbytné elektronice" (Naštěstí tam není) - prostě pohoda na chatu, na zimu a všude mimo peklo dnešních silnic.
A že je hlučný? Pomalý? Skákavý? Jo, na silnicích je, ale tam taky Tarpan není ve svém živlu - na silnice bych si koupil spolehlivou Volhu 3102 nebo ještě lépe 2410 ....

plyn
24. prosince • 23:54

Článok dobrý, ale Nivu pozná každý.
Chce to otestovať UAZ Hunter.

Karel
24. prosince • 15:08

Niva je proste NIVA, (když ji milujete není co řešit.) je to téměř nepřekonatelné auto pokud jde o jízdu v terénu kam je taky určena vždyť je třeba si uvědomit jaké jsou v Rusku silnice a co teprve Tajga, Sibiř a ani zde se NIVA neztratí. Její obrovskou výhodou je i to ze je na opravy velmi jednoduchá ( jen zkuste daleko od lidí kde jste odkázáni jen na své sily a možnosti opravovat jiné auto nejlépe ještě tzv. kde je převaha elektroniky, počítačů a podobných nesmyslu pro jízdu v terénu ,, hrozně důležitých") Když posuzujete nějaké auto měly by jste ho posuzovat v souvislostech včetně toho kam je určeno.
Na druhou stranu je jasné že tento článek je dobře napsané PR, které vůbec nezkoumá detaily ať již v prospěch nebo neprospěch NIVY.
Hovoří se zde i o 5 dveřové verzi, která sice existuje, ale pokud vím je v prodeji pouze v Rusku, Ukrajině a některých dalších vybraných státech
Navíc u této 5 dveřové verze již zhoršeny terénní vlastnosti v důsledku jejího prodloužení což v článku není zmiňováno vůbec.
Pokud jde o terénní auta sám bych dal raději přednost UAZu ať již Hunter, Patriot, případně některé z užitkových verzí, které mají větší ložný prostor i větší výkon motoru a navíc je lze standardně koupit jak v benzínové tak diesel verzi. naproti tomu je niva ideální auta pro ty co jezdí do těžšího terénu, ale nepřeváží větší množství materiálu dřevorubce, lesníky, montéry, servisáky zemědělské a lesní techniky,... B-]

Dave
6. ledna • 16:10

Niva v 5 dveřové verzi je již v prodeji i u nás a zhoršených terénních vlastnostech bych zase tak moc nemluvil, jelikož to prodloužení není nijak kritické... http://www.madeinrussia.cz/2131-petidverova-73/...

Fantomas
24. prosince • 15:19

Ano, UAZ je taky úplný etalon kvality. Tam jsou materiály a povrchová úprava ještě zoufalejší.

Franta
6. ledna • 16:42

no Patriota už mam dva roky, cca 45tis km, dostává pořádně "do těla" a není to tak zoufalé, pokud bych to porovnal na poměr provozní náklady versus ujeté km, tak z těch 34 aut, co jsem měl, byl nejhorší C180 a Ford Escort 1,8TD, po roce provozu a najetých 80tis km, byla obě auta na odpis. A to narozdíl od patriota jezdil medvídek i fordík jen po dálnici.
Jasně, Patriot vyžaduje trochu jiný pohled na prvotní přípravu před provozem, protože a jelikož je to rus, ale vyplatí se to a je to nezničitelný tank - používám ho i místo lesního traktoru a přibližuju s ním po kácení.

Karel
7. ledna • 19:32

Mohl bych se tě prosím tě zeptat zda jsi ho koupil v ČR a s jakým motorem, případně by mě zajímaly i další rozdíly proti Ruským, Ukrajinským verzím

Franta
9. ledna • 11:49

koupil jsem ho v Čechách, je zde oficiální zastoupení, sídlí v HK(www.uaz.cz) a já ho kupoval u dealera v Mokré Lhotě (www.gaz.cz). Kupoval jsem ho dokonce v devítimístné verzi. Porovnat s modelem pro východ nedokážu, ale myslím, že např. klima, střešní okno, střešní nosiče, ABS asi nebude ve výbavě pro přátele z východu. Taktéž centrál, lepší sedačky a jejich vyhřívání bylo na objednávku dodděláváno v ČR. Jestli jsem to dobře pochopil, tak se dováží defakto polotovar, který se tu dotvoří klientovi na míru a dodělá se to, co v Rusku moc nedělají - nástřiky spodku, rámu a dutin.
Mám ho s ruským 2,7i benzínem rovnou při koupi přestavěným na plyn (nádrž je pod podlahou), tím že ho pořád lehce předělávám, se sice začíná přesouvat z východu na západ, ale pořád je to rus!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
9. ledna • 13:53

Tak to jsi asi kupova od AMC vím o nich. S tou výbavou co tady poppisujes se dá na Ukrajině též koupit cca za 450 - 500 000Kč sedačky nevím pokud vím ten model mají v kůži. motor ZMZ osvědčená koncepce , předělání na plyn též dělají buďto na metan nebo LPG ptám se proto že zvažuji jestli tento a nebo s dieslem od IVECA . Mě se líbí tím že má rám t kdežto niva je samonosná.
http://www.uaz4x4.com.ua/uaz/uaz-patriot/uaz-patri... ...

Franta
9. ledna • 14:48

Jasně, je to od AMC - nechtěl jsem to tak veřejně propagovat. Jest otázka, když bude na UA koupeno, jak to je s homologací a dovozem??
Tohle je dvoutunovej tank, s Nivou nesrovnatelný ..., navíc tam mám kouli na 2,5t, která je často v akci. Iveco diesel - moc peněz navíc za málo muziky - alespoň z mého pohledu. Navíc pětka je docela "krátká", takže si myslim, že na dálnici nafta nebude moc jezdit, typuju to tak do 110-120max. Benzin snese až 150 a je to pořád docela tichý... Sice to v těhle rychlostech už dost chlastá (no jo rus :-) ) a nedrží tolik stopu (to je určitě tim chlastem), ale kdo si to kupuje, aby s tim závodil na dálnici .... ale tuhle jsem ho poškádlil na poli neoraném a i na blátíčku to dá 80.
Rám je pořádnej, ono to vlastně vypadá jako armádní verze s civilní karoserií - i přepínač levá-pravá nádrž zůstal - typnul bych asi tak od druhé světové ....

Karel
9. ledna • 15:07

Já ho budu mít na Ukrajinských papírech. Nechtěl jsem totéž veřejně propagovat , ale mám firmu na UA tak ho chci brát jako firemní auto. A jako majitel mám právo jezdit do ČR sice by tu mělo být vždy dva měsíce a přejet hranici, ale to mi problém nedělá stejně jsem víc na Ukrajině jak v ČR
Máš pravdu nafta i na UA je dražší na naše asi o 70-80000,-Kč navíc provozní náklady jsou nižší u plynu pokud ho dám na metan-CNG tak ještě nižší. Navíc mi ta nafta připadá poměrně slabá něco jiného je diesel u Huntru kde je myslím ještě atmosférák, který je schopný jezdit na rostlinný olej.
Patriot se mi líbí protože si myslím že ani delší jízda by s ním neměla být problém někdy jsem totiž přes sezónu najezdi 6000km za týden.
Přitom ho však nechci používat jako SUV , ale potřebuji i do poměrně náročného terénu.
Vím že se na Ukrajině běžně používá v lesnictví, ale i na rašeliništích a podobně., kde se poměrně dost osvědčil.

Franta
9. ledna • 21:48

pak si myslím, že to je dobrá a možná i jediná rozumná volba ... na otočku jsem s ním vozil z Německa 2 kubíky granulovaného skla - cca 800km denně a celé se to vešlo dovnitř - dokonalý test vnitřího objemu. Dát si 6tk za týden - to naštěstí nemusím. Jediné co je asi potřeba zvážit posléze, je obutí, jezdil jsem Yokohamy Geolander, pak ty jejich originál ruské (už je tedy nikdy nechci vidět .. nepovedly se) a teď tam mám tři týdny Kumho KL71 (http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp... to jsou dobré bačkorky a jezdí i slušně po asfaltu. Pole orané zvládly tak, že po mě kromě stop po pneu byla i stopa po diferáku a pořád jsem jel ... ještě nevím co budou dělat na sněhové břečce ... čekám na vhodné podnebí ...
a určitě si nechat zapsat do TP rozměr alespoň 245/75R16.
Plynu to bere v průměru 15l. V těžkém terénu - když vozím z lesa na vleku cca 2 kubíky dříví, to vezme tak do 25l.

Karel
10. ledna • 0:04

Ta 2 kubíky skla to byla asi pěkná váha ne? S těmi gumami máš 100% pravdu že si na ně je třeba dát pozor - nevím co bude v nabídce na UA . Pokud ti bere 15litru v průměru tak to je slušný pokud to dělím na 2 je to jako by bral 7l benzínu a to metan bude ještě levnější.
Pokud bude jezdit s naloženým přívěsem tam je třeba počítat s větší spotřebou, ale pořád je to obstojné?
Pokud budu brát tento motor tak pro mne bude lepší 5místný + pic-up vozím totiž i materiály s , kterých se práší tak baych ho neměl hned za ...

Franta
10. ledna • 14:47

jo, jo, trochu to s autem cvičilo, bylo cítit, že to zvedá předek ... u pickupa je jediná věc- dlouhej zadek, kterej může dělat problémy, protože má výrazně menší nájezdovej úhel ....

Karel
10. ledna • 22:39

To jo s tím já počítám, ale zase tam bez problémů mohu nandat, osivo, stavební materiály a jiné věci, který prášej a nemusím se bát že to budu mít v kabině i když je jasný že pokud jezdíš do takového prostředí nikdy se neubráníš tomu že bude trochu i kabině. Mám jenom strach že tam bude menší hmotnost na kouli. Akorát ještě ho nechám dovybavit plastovou vanou do korby a různými jinými nezbytnostmi přemýšlel jsem například ještě o rámu, navijáku atd co ty můžeš doporučit?

Franta
11. ledna • 17:19

kouli si myslim, že dají vždy na 2,5t .. naviják jsem původně chtěl ten, co se montuje pod nárazník a spz je odklápěcí, ale nakonec jsem to zrušil, na předku by přibyla váha, se kterou se při dimezování pérování nepočítalo, plánuju poněkud univerzálnější řešení, tak aby naviják šel vepředu zavěsit na tažná oka a vzadu na kouli ...
já jsem to auto docela předělal, disky jsem koupil plecháče s ET5, namontoval couvací kameru a lcd zpětné zrcátko, nechal vyměnit páčky stěračů a blinkrů, přidal náporový přívod vzduchu pro topení, nechal předělat kouli na výškově stavitelnou (důležité při tahání dvounápravových přívěsů), protože trpěl spodek karoserie, nechal jsem do cca jedné třetiny auto stříknout ochranným lakem, teď ještě plánuju montáž třetího couvacího světla s manuálním ovládáním, abych si mohl za autem svítit ... teď ještě předělám ostřiky předního skla - dam tam nějaké od Fiata a vyhodil jsem ty hrozné originál stěrače a dal jsem tam z Mondea ...

Karel
12. ledna • 2:02

S tím navijákem je to docela zajímavý nápad, ale kde ho budeš vozit v ,,kufru" S plecháčema máš recht je to lepší než elektrony klavně pokud jde o terén. I když lidi neznalý situace tam ty elektrony přád cpou teď mám zrovna vest známému elektrony na Chevrolet NIVA. Tak to ho docela dost předěláváš to bude SUPER PATRIOT . A stou koulí je to taky dobrý nápad upřímně řečeno ani mě to nenapadlo, ale máš 100% pravdu protož proč si člověk to auto kupuje předvším na tahání ať již podvalníků, plachťáku, obytnýho.
Musím ti říc že i na Ukrajině se různě předělávaj, doplńujou docela jsem se divyl kolik je tam různých doplňků, tuningu,.. na různá auta několikanásobně více než v ČR.
Ono je to dáno tyky tim že oni tam pořád počítají auto jako jakýsi luxus tak se o něj starají , doplňují, tuní. Navíc jsou tam i šikovní mechnici v tomto oboru . Tak si mi dal inspiraci že si ho unich nechám asi taky doladit. Já osobně bych to udělal sám, ale sám to znáš času je zoufale málo.

Karel
24. prosince • 15:46

A pokud jde o UAZ mám s ním jen dobré zkušenosti a to z oblasti UKrajiny kde jsou cesty poněkud výrazně horší než v ČR

baboon
25. prosince • 9:54

Souhlas. Jezdím dost přes 30 let, UAZy znám, a okamžitě bych si koupil nový ve versi pro armádu - holátko se zážehovým motorem sovětského původu, který znám zpaměti - bohužel, jsme ve státu, který nám rozkazuje, co si koupit smímě a co nikoliv - tedy: chceš UAZ? Tak si kup naftovou srágoru, to Ti stačí. Armáda může mít zážehy, jednotlivec nikoli (a pokud ano, řádně ojeté).

Karel
25. prosince • 10:00

To se, ale dá obejít propíses nebo založíš firmu např. na UA a budeš jezdit na Ukrajinských značkách

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
baboon
25. prosince • 11:21

Tak tohle neznám - díky moc za tip !!! :-)

Karel
25. prosince • 12:03

Jinak v tech dieselech se dá taky poměrně vybrat teď tam Rusáci dávají IVECO celkem OK mají jeste disel starsí koncepce ten po drobných úpravách je schopen jezdit na rostlinný olej, benzíny zase bez větších problémů lze přestavět na plyn pokud kupuješ nový auto tak ti ho tam dodá přímo prodejce a řekl bych za daleko nižší ceny než v ČR jen je potřeba se dívat na jejich konfiguraci.
http://www.uaz4x4.com.ua/...
http://www.ais.com.ua/gbo/...

Karel
25. prosince • 12:07

Jo ještě mimochodem takhle sá přívést i Chevrolet NIVA http://www.niva-chevrolet.com.ua/...

Fantomas
24. prosince • 16:39

A zkoušel jsi na tom někdy něco opravovat, nebo ses jen párkrát svezl?

Karel
25. prosince • 8:38

A máš na mysli na Huntru nebo na Patriotu případně na užitkové verzi? Mimochodem neodpověděl jsi na moji otázku a na to kontruješ otázkou poněkud podivné?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
25. prosince • 11:34

Na jakou otázku?

Karel
25. prosince • 8:53

Jsou tady totiž obrovské rozdíly ať již na motoru v Huntru máš na výběr buď motor vycházející ještě z Volhy, nebo 2,7inebo atmosferický diesel 2,2 u Patriotu máš diesel IVECO F1A, na komerčních máš 2,7 ( vycházím z toho co je na Ukrajině) v ČR by do toho měla být ještě ANDORIA a pokud jde o chodovou jsou tam též jisté rozdíly.

Adam
24. prosince • 20:30

Ak niekto chce vidiet poriadnu nivu:
http://www.youtube.com/watch...

Karel
24. prosince • 15:42

jen by mě zajímalo jestli si někdy viděl některé z těchto aut byt jen z rychlíku nebo patříš k těm co kritizují Ruská auta a vůbec neví o čem hovoří. Zatím mi to tak alespoň připadá že patříš do sorty lidí kteří krytyzují vše co je Ruské aniž by s tím měl praktické zkušenosti. Např to co jsi napsal o NIVe se absolutně nezakládá na pravdě

Fantomas
24. prosince • 21:53

A jestli se smím zeptat, tak co konkrétně se "absolutně nezakládá na pravdě"? Vysvětli a popiš, díky.

Karel
25. prosince • 9:07

Například když píšeš o tom že je vše železné vyrobeno z jakéhosi bláta tak zlé zkušenosti rozhodně nemám pokud jde o starší modely jsou kvalitnější pokud jde o nové modely jde i o to kde byli vyrobeny ( je více montážních závodů) , ale obecně lze říci že železné součástky jsou normální kvality, slabina je tedy v karesorii která poněkud více koroduje , ale to se dá ošetřit při koupi nového auta udělat dodatečnou ochranu případně prolít pořádně karoserii olejem. Plasty jsou tvrdé to je pravda , ale rozhodně hned nepraskají a tak by se dalo pokračovat

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
baboon
25. prosince • 9:48

Já bych Nivě 2121 nevytýkal ani tak antikorosní úpravu (to je otázka zručnosti majitele), jako spíš nedostatek místa vpředu - o zadní lavici nemluvě.
Ovšem - na tyhle věco člověk okamžitě zapomene, když se s Nivou vydá tam, kam by se bál pěšky (a může si s sebou pro srovnání pozvat luxusní a robotisované a kybernetické a elektronické a všechny možné pavozy, které se terenně tváří, ale po přejezdu škarpy ztratí dech - či život). Vím dobře, co píši, Nivu znám důvěrně, a tam, kam si netroufnou majitelé všelijakých Xjánevímkolik a Qjánevímkolik, jsem běžně jezdil s Volhou 24.
Ruská (sovětská) auta nutno brát taková, jaká jsou, a vědět, proč je kupuji a co od nich čekám a mohu dostat. Pak - pak jsou tím, co poskytně jen několik málo automobilek na světě (ale patrně žádná v záp. Evropě) ...

Fantomas
24. prosince • 16:38

No vidíš. A přitom jsem původně lesník a shodou okolností teď auta opravuju. Prošlo mi rukama několik Niv a jeden UAZ. Vše, co jsem napsal, vychází z mých vlastních zkušeností a poznatků a snažil jsem se to napsat realisticky.

Antiautomat
24. prosince • 13:52

Sra.ka ako Pajero vo Vasej situacii nema proti Nive sancu, to je jasna vec. Niva je v lese neporazitelna a je otazka ci vobec niekedy prekonana bude. A co este ked si na nu namontujete jeden z mnohych extremnych kitov, to uz je potom monstertruck v malom.Niva tazi hlavne z toho ze je lahucka, obratna, pevna, jednoducha, maximalne mechanicka /nic pre babovky/ a ma takmer dokonaly stvorcovy podorys. Komfort je velkym kompromisom, interier predpotopny, priecna nerovnost v zakrute ju pekne roztancuje, ano, lenze si treba uvedomit kolko desatroci sa neohrozene drzi a hlavne ako stale jazdi, jazdi, jazdi, cestou-necestou /v tom druhom pripade je jej talent uctyhodny/. A robi to stale tak dobre ako dakedy. Niva je proste stroj, pracant, masina, auto pre poriadneho chlapa. Este za mlada /so strazou prirody/ sme s nou jazdili a odvtedy toto auto jednoducho milujem. Ked je raz v pohybe, nezastavi ju ani cinsky mur. Pamatam si na par miest kde sa dostali iba dve vozidla a to boli LKT a.....ano, NIVA!
Skratka NIVA IDE. Je to ziva legenda a uctyhodne auto, jedno z mala poriadnych chlapskych aut. KEd si ju raz oblubite, tych par nedostatkov jej urcite odpustite. Bodaj by to bola este dalsich 100 rokov.

Fantomas
24. prosince • 11:46

Jo, Niva, to je auto :-)) Začnu materiály - vše, co se tváří jako železné, je ve skutečnosti vyrobeno z jakéhosi bláta. Patrně jde o nějaké zásoby z války, kdy bylo potřeba co nejrychleji vyrobit co největší množství železa, jinak si to vysvětlit neumím. Vše je měkké (včetně "pevnostních" šroubů) a velice rychle koroduje, což je podpořeno i nepatrnou vrstvou barvy. Teď plasty - ty jsou zase přesný opak - podivně tvrdé, velice tenké a křehké. O něco se trochu víc opřete a hle, díra. Taky sedačky jsou super. Ten sklápěcí mechanizmus funguje jen velice krátkou dobu a pokud jezdíte v terénu, celé se to rychle zanesou nečistotami a je po sklápění. Navíc kovové součásti sedadel jsou samozřejmě také z toho samého válečného železa. No a za pozornost stojí třeba i konektory jak vstřikování, tak vlastně celé elektriky v autě. Prostě boží auto. Ano, většinu věcí na autě lze relativně jednoduše opravovat, ale to vás také velmi rychle přestane bavit. Je fakt, že to vyjede i tam, kam se stěží dostanete pěšky, ale jinak je to auto chvílema k vzteku, chvílema k smíchu.

kybork23
24. prosince • 12:40

nivu sem měl jako 3. auto docela dlouho, v terénu je nepřekonatelná, jinak každej měsíc nějaký opravy, ale všechno otázká pár korun, nikdy problém s motorem, převodovkou ani diferákem, to asi celkem drží, aspon mně. komfort na silnici nulový, ale na silnici jsou přece jiná vozidla. když sem jí prodával, měla nějakých 50 000, rok 2005 a měnil sem vodní pumpu, komplet ložiska v kolech, spojku atd... to u jiných aut není... Ale i nová je dost levná... Jo a koroze už po 3 letech... po 5 skrz...

furgon
24. prosince • 11:35

Sovětský Range Rover ze stylistického střediska FIATu

poterienko
24. prosince • 10:31

Skvěle napsané. Velice příjemné čtení po ráno v posteli s tabletem :)

baboon
25. prosince • 9:36

Co to je tablet?:-O Já čtu poránu v posteli knížku ...

Zelych
31. prosince • 5:19

To jsou pořád nějaký tablety ... jeden by si mohl myslet, ze je chřipková epidemie, jak se lidi cpou těma práškama :-D

eLzyx
25. prosince • 12:05

tablet je elektronické zařízení, jehož hlavní součástí je velký dotykový displej, umožňující pohodlené ovládání aplikací či elektronických knížek.

baboon
25. prosince • 14:45

Děkuju za nápovědu, tohle už je na mně moc nový ... :-(

Doporučujeme

Články odjinud