Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Noclaf  |  18. 06. 2017 14:50  |  [94.112.29.xxx]

Cist po sobe, co? Sahodlouhy video od Thule kde nakladaji tri kola a pak do tabuky napsat ze na nosic patri jen dve...to je pekny...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  18. 06. 2017 15:37  |  [93.89.107.xxx]

A kde je psané, že na videu je nosič, který je uvedený v tabulce? Já tam vidím "Příklad manipulace si prohlédněte na videu od vítězné značky testu, Thule:"¨

Snaha o kopanec za každou cenu?

Odpovědět  |   | 
Noclaf  |  19. 06. 2017 10:10  |  [213.210.170.xxx]

A pridana hodnota takovyho videa v tom pripade?
"Cizi server otestoval nejaky nosice. My vam tu prelozili vysledky. A prikladame video uplne jinyho nosice nez se zucastnil testu."

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  19. 06. 2017 10:52  |  [147.229.145.xxx]

Předpokládám, že nosič pro dvě kola se obsluhuje podobně, jako pro kola tři, tudíž video vypovídající hodnotu má. Přínos autorevue v tomto případě je ten, že za a) jak správně říkáš, test přeložili - někteří lidé cizí jazyky neovládají a za b) šíří test dál - mnoho lidí by se o tom testu jinak vůbec nedozvědělo.

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  19. 06. 2017 17:46

Většina nosičů je konstrukčně shodná, liší se jen počtem segmentů pro další kola, tedy v základu pro dvě a nebo tři, plus možnost dokoupení externí lyžiny pro třetí příp. čtvrté kolo. Ale hlavně, v testech se neřeší to, že u mnohých se kola o sebe dřou a nebo se jen těžko vymyslí taková sestava, aby šly kola vůbec vedle sebe přidělat. To má právě vychytané Atera díky posuvným držákům na strany. Tak to lze nastavit tak, aby vám nešly řídítka do sedel apod. A toto vydeo to chytře vystřihává v okamžiku, kdy to moc nejde, především u boční nájezdové lyžiny...

Odpovědět  |   | 
Wadis  |  18. 06. 2017 15:57  |  [37.188.233.xxx]

Když se do testu zařadí pouze vybraní výrobci tak to znamená, že je test placená reklama. Vlastním nosič Atera Strada 3 Vario , Thuhe je proti tomu "shit", cena je srovnatelná...

Odpovědět  |   | 
joza  |  18. 06. 2017 16:31  |  [213.108.162.xxx]

Souhlas, Atera je nejvic. Thule dejme tomu stejny, pak dlooouho nic. Treba ty cesky sracky. Dam za kola 200 litru a pak usetrim 5 na nosici

Odpovědět  |   | 
puk123  |  19. 06. 2017 09:02

Ne každý dá za kola 200 litrů a taky nepřeváží kola často nebo daleko. Pak rád pár tisíc ušetří. Pokud to jde, dal bych ale vždy přednost nosiči na kouli než na víko. Přijatelný kompromis může být v podobě nosiče na kouli bez kolejnic, kde se jen nasazuje rám na trubky, jako jsou třeba naše nosiče TMK. Ty v testu ani článku nejsou zmíněny.

Odpovědět  |   | 
Kubajs  |  25. 08. 2017 09:45  |  [193.37.158.xxx]

Osobně mám z jakéhokoliv nosiče za auto docela strach. Je jasné, že z hlediska spotřeby paliva je takový nosič výhodou, ale když si představím, že jedu někam na dovolenou a někdo mě zezadu ťukne a přijdu o drahá kola, není to moc hezká představa. I kdyby to pojišťovna zaplatila v plné výši (což se nestane, napočítá si amortizaci dle stáří kola), tak mám zkaženou dovolenou.
Takže za sebe volím radši osvědčenou klasiku. Pokud bych jel s obyčejnými koly, asi bych se nebál umístit je za auto.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 06. 2017 16:42  |  [95.173.78.xxx]

Nejsem schopen posoudit, který nosič je lepší, ale tvoje sdělení také není asi zrovna nestranné.
Informace od jednoho prodejce nosičů kol:

Systém Atera STRADA Vario 3 prvotřídního německého výrobce Atera,v prodejích v Německu překonává Thule, se řadí do nejvyšší třídy nosičů kol na tažné zařízení. Dle dlouhodobých testů ADAC je na úrovni THULE! Bez konkurence nejlépe vybavený, bezpečný nosič kol s nejjednodušší obsluhou na trhu. Pro uchycení nosiče je nutno mít vůz vybaven tažným zařízením.
https://www.nosice-stresni.cz/detail/nosic-3-kol-na-taz... ...

A když se tak dívám, tak ta srovnatelná cena je o 3000 Kč výše.

Odpovědět  |   | 
Wadis  |  18. 06. 2017 20:58  |  [90.180.152.xxx]

Jde mi pouze o upozornění že test není objektivní. Ano Altera je dražší, ale systém vysouvání je bezkonkurenční, za ty 3k navíc rozhodně stojí. Objednal jsem si původně Thule, volal mi pán z eshopu, jestli jsem si jist výběrem, tak jsem chvíli Googlil a video o vysouvání mě přesvědčilo...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 06. 2017 21:33  |  [95.173.78.xxx]

Ale to jsem nehodnotil, jestli je lepší, nebo horší, nejsem schopen posoudit co je lepší, já jen upozornil na to, že jsi to měl napsat nezaujatě. Je docela možné, že v hodnocení kvality máš pravdu a z tvého pohledu stojí za to ty 3000 kč navíc dát. Bude asi ale dost lidí, kteří řeknou, že při četnosti využití za to ty peníze nejsou ochotni dát. To máš jako u aut, všichni také nekupují nejdražší auta a mnohý řekne, že pro jeho potřeby bohatě stačí Dacia.
Fakt také je, že tohle z mého pohledu není test, ale jen obyčejný propagační článek, který navíc přebrali již na mnoha jiných serverech o autech, ale tady jako obvykle jsou asi poslední.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 06. 2017 23:26  |  [94.113.114.xxx]

Já osobně bych ty 3000,- Kč neřešil.... Mám a používám STRADU už řadu let (i tehdy byla dražší než THULE) a neprosto bez problémů - perfektní přístup do zavazadlového prostoru při navěšených bicyklech na nosiči. (jednoduché, spolehlivé,...)
Kdo chce (musí) šetřit, tak jediný kompromis - THULE!

Odpovědět  |   | 
tom  |  19. 06. 2017 22:21  |  [77.161.6.xxx]

Ja osobně bych 3 000 sakra resil. To ze pro tebe neni rozhodující dat navíc 25 % ceny nebo ze někdo da za kola 200 tisíc neznamená, ze další ty tri tisíce nebude resit. Osobně si třeba nedovolim dat ani za auto zech 200 t, takže u držáku budu sakra rozmyslet, jestli se mi 6 x do roka vyprati dat příplatek 3 000. A myslím si, ze nebudu samotný.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 06. 2017 23:20  |  [94.113.114.xxx]

Každému podle jeho přání a potřeb. Na trhu je z čeho vybírat. Ať se každý rozhodne. Už řada lidí koupila to, co mám já, když viděla naživo, jak to funguje a jak se s tím pracuje a porovnávala s jinými "výrobky". Zejména ti, kteří soukali kolo na střešní nosič a nebyli zrovna velkého vzrůstu, zejména ženské. A také ti, kterým se kolo vysmeklo a poškrábali si lak na střeše, i když to bylo auto jen za 300 tisíc. Jo a jen 6x do roka bych já osobně kolo nikde nevozil a raději si ho na místě půjčil a nekupoval kvůli tomu nosič, který mi potom bude kvůli 6 použitím někde celý rok zavazet. (Ještě připomenu, že levnější Thule jsem nevylučoval...)
Zkrátka - sdělil jsem názor a ty jsi ho též sdělil...

Odpovědět  |   | 
tom  |  20. 06. 2017 07:05  |  [77.161.6.xxx]

No ono to za dva roky vyjde na stejno. Pujcovne dosahne vyse ceny drzaku

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 06. 2017 20:47  |  [94.113.114.xxx]

Máme také jednoho kolaře v partě, který počítal (a stále počítá...) každou korunu. Před lety měl nějakého Hyundaie a na střeše výhodně koupený nosič. Musel pořádně zabrzdit, k tomu "hrbol" na silnici a nosič i se 4 koly šel přes přední kapotu... Ještě, že jsem jel až kus za ním. Vysledek - poškozená střecha, přední sloupky, přední kapota a jeden blatník. Samozřejmě to "odnesl" i nosič a s různým poškozením všechna 4 kola. K tomu nasr... manželka a dvě děcka a zkažený víkend, 150 km od domova řešil převoz pomlácených kol a pokrouceného nosiče. Nevím, co a jak měl ještě doma od manželky kvůli jeho "ekonomickému" myšlení, ale po půl roce měli nové auto a na kouli nosič na kola jako mám já.
Shrnuto - raději si připlatit a být v pohodě. Kola mít budˇ vzadu na pořádném nosiči na kouli pod vizuálním dohledem ve zpětném zrcátku nebo na střeše na ližinách/hagusech a na pořádném příčníku a držácích kol třeba od THULE. Nic mezi tím. A když se i tak náhodou stane průser, tak člověk má alespoň "čisté svědomí" - koupil to nejlepší a "nejpevnější" nejspolehlivější testované řešení, zkrátka udělal vše pro to, aby se jen tak nic nestalo.
Jo a ještě doplním výhodu mého nosiče ATERA - naložím po tůře zablácená horská kola, ani se při tom kromě ruk neumažu. Přijedu domů, vysunu nosič i s koly od auta, který se současně s koly i odkloní, vezmu hadici a poctivě kola i s nosičem tlakově "propláchnu". Potom odnesu z auta všechna zavazadla a nechám kola i s nosičem zatím trochu oschnout, a teprve potom je demontuji, vysuším a nakonzervuji a uklidím. (Už jsi někdy dával zablácená kola na nosič na střeše? A potom je zase sundával? Nebo kurtoval zablácená kola na nějaké levné "atrapě" "koulového" nosiče gumovými svazky? Myslíš, že se "vyplatí" šetřit?

Odpovědět  |   | 
sokar  |  18. 06. 2017 17:53  |  [46.33.96.xxx]

Nosič nepotřebuju. Na kole nejezdím.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  18. 06. 2017 18:48  |  [78.45.123.xxx]

Kvalitní nosič na tažné plánuju k novému autu (dosud nemám zkušenost). Můžu se zeptat jen tak ze zvědavosti, jakým způsobem je to upevnění ke kouli řešeno? Přece jenom koule je tam proto, aby se spojení mohlo pohybovat volně do všech směrů. Od nosiče se naopak čeká, že bude v rovině, a nebude se na kouli nikam naklápět.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 06. 2017 23:18  |  [94.113.114.xxx]

Už to (Ateru) používám řadu let a je to naprosto bez problémů. Perfektní je možnost odsunutí a tím i přístupu do kufru auta. Podívej se na video. Pokud je koule čistá, tak to drží jako "helvétská víra" a nikam se nenaklápí. Drží to i na znečištěné kouli. (Kouli obalenou čerstvou vazelinou jsem ale neřešil...).
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
.....atd.
Pokud vozit kolo (kola) na autě, tak jedině vzadu na kouli. Perfektní ze všech hledisek - pohodlně se nakládají kola (zvládně to i vetchá mrňavá ženská), při cestě je vidět ve zpětném zrcátku, co kola dělají (kdyby se "náhodou" uvolnila...), dá se jezdit s koly i do pod zemních garáží s nízkým stropem, minimální odpor vzduchu a nízké těžiště - v solidním autě střední a vyšší střední třídy se při řízení skoro ani nepozná, jestli něco vzadu na nosiči na kouli je...
Zkrátka nešpekulovat a koupit buď Ateru nebo Thule a nic jiného!!! Ateru považuji za lepší řešení a těch pár korun "úspory" bych na tvém místě neřešil. Existuje jediné lepší řešení na kola - mít Viano, VAN, Transit,... a vozit kola uvnitř. (V případě, že kola jsou kompozitové/karbonové "speciály", za 150-350 tisíc, tak určitě jediná možnost. Přijít o 4 takové kola na nosiči vzadu na kouli v případě , že ze zadu někdo nedobrzdí, to by asi nebylo moc povzbudivé...)
Jo a dnes už není ani problém se značkou SPZ, je možné objednat legální 3. značku, která se zapíše do techničáku, a které se nemusí přendávat, nebo řešit s policajty dříve používanou zakázanou "kopii".

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  18. 06. 2017 19:16

Atera je z mého pohledu zatím nejlepší a to systémem sklápění, resp. vyjetím dozadu a složením do relativně malé tašky. A hlavně, hmotnost necelých dvaceti kilo na tři kola zvládne bez problémů i ženská. A na závěsném zařízení je to zamknuté opravdu na fest, samozřejmě nenamazaném.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  19. 06. 2017 11:15

Sklápění super, ale ve skladnosti by se našli jiní premianti.

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  19. 06. 2017 15:54

Tedy to by mě zajímalo, kdo je ještě skladnější než Atera Strada Vario. Teď je zajímavý i nový Thule (za obdobnou cenu) https://www.sportobchod.cz/nosic-kol-thule-easyfold-... ... , ale o jiných premiantech nevím?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  19. 06. 2017 18:41

Přiznám se, že Vario jsem v povědomí neměl. Už jsem ho kdesi zahlíd, ale neměl jsem ho spojený s Aterou. Jo, dost skladný, ale myslím, že Westfalia Portilo je ještě skladnější, ale je snad jen v konfiguraci 2+1: https://www.stresni-nosice.com/2928-westfalia-portilo-2-... ...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  19. 06. 2017 09:10

S odporem vzduchu proti umístění na střeše bych si nebyl tak jistý. Samotné kolo má menší odpor v čelním směru než otočené bokem, některá dost výrazně. Nakolik se projeví kola vzadu, záleží i na způsobu proudění vzduchu za autem a přesahu kol přes obrys auta.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  19. 06. 2017 19:30  |  [89.102.89.xxx]

Loni jsem s tim najel na dovolene skoro 4000km a za normalnim kombikem to skoro nevycuhuje.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 06. 2017 19:31  |  [94.113.114.xxx]

Tvoji nejistotu Puku už vyřešily různé testy, které ukázaly jednoznačně, že vzadu na kouli je to z hlediska spotřeby (a souvisejícího odporu vzduchu) lepší řešení, než vozit kolo (kola) na střeše. Jednalo se ale o normální auta. Předpokládám, že pokud se dá kolo na střechu v případě Hummer H1, tak se rozdíl ve spotřebě moc nepocítí.
Pokud chceš znát detailní a přesnou odpověď, musíš do aerodynamického tunelu, počítat a testovat. Potom budeš řešit velikost kola, průměr trubek rámu kola, počet špic, jestli má hydraulické brzdy, nebo špalíky, velikost a tvar řidítek, sedla, atd. A též třeba i směr a sílu větru, což má též významný vliv při určitých rychlostech. Třeba vliv silného bočního větru by podle tvé "teoretické úvahy" mohl obrátit tvé pochybnosti nad kolem umístěným vzadu za autem na kouli...
Poněkud mne tvé úvahy překvapily....

Odpovědět  |   | 
puk123  |  20. 06. 2017 05:18

Jenže článek není jen o nosičích na kouli. Mrkni na 4. obrázek v galerii k článku. Pak si tam představ takové kolo: http://www.feltbikes.cz/domains/feltbikes.cz/file... ... . To už bych se bát, že mi odletí i s dveřmi. Snad nepochybuješ o tom, že takové kolo je stavěno tak, aby mělo nízký odpor vzduchu hlavně čelní bez nutnosti počítání drátů.
K těm testům se přiznám, že jsem nějaké moc šikovně prezentované neviděl. Pokud máš nějaký odkaz, rád se podívám.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 06. 2017 18:26  |  [94.113.114.xxx]

Můj názor jsem už napsal v jiném vlákně diskuse: Josef | 18. 06. 2017 23:18 | [94.113.114.xxx]

To kolo z tvého obrázku se na nosičích vůbec nevozí a to jsem též uvedl v mém příspěvku výše. Jinak ještě doplním, že za autem je už proud vzduchu za jízdy vysoce turbulentní a v celkovém důsledku je tam částečně i podtlak, což je vidět na kombících, jak jsou na zadních dveřích (víku) zašpinění. Připomenu, že kola na nosiči na kouli, co se týče aerodynamického odporu, vůbec necítím na rozdíl od zkušenosti, když jsem řídil Octavii s koly na nosiči na střeše.
Myslím si, že toho bylo napsáno už dost i v jiných článcích a v různých testech a výsledek je, že vzadu na kouli je to ze všech hledisek nejlepší s výjimkou jednoho hlediska, kdy zezadu někdo nedobrzí a do auta s nosičem na kouli narazí. Míra poškození nosiče (a naložených kol) potom záleží na síle nárazu (rychlosti vozu v okamžiku srážky). Na druhou stranu "detailisti" tvého ražení budou argumentovat, že díky absorbování energie do nosiče s koly bude uchráněna osádka vozu, případně nedojde ani k poškození vozu. (Jen se koupí nový nosič a nová kola.)

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  19. 06. 2017 23:45  |  [31.132.16.xxx]

Mám docela dlouhé auto a dávat za něj ještě kola tak rozumě bez čouhání nezaparkuji a podélně to samé. Zbývá střecha kvůli které nemusím kupovat tažné a podle nových předpisů ho pokaždé odmontovávat. Na střechu dávám 3 kola a do auta čtvrté. už v tom mám Grif, takže vytáhnu schůdky a za 10 minut jedu. značka nosiče je HAKR.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 06. 2017 20:55  |  [94.113.114.xxx]

A když jsou kola zablácená? Já tedy raději budu řešit "problém" s parkováním, než manipulovat se špinavými koly. Samozřejmě, pokud jsi "galuskový" silniční specialista se silničními 8 kg "speciály" (nebo dokonce 5 kg silničními "šperky"), tak to, co uvádím, neplatí...

Odpovědět  |   | 
Ja On  |  21. 06. 2017 06:44  |  [131.207.242.xxx]

Jednoznačně za auto. Loni jsem jel po dálnici a přiznám, že mi pěkně zatrnulo v momentě, kdy týpkovi ze střechy jedno kolo "upadlo". Hodně nebezpečná situace.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 06. 2017 19:04  |  [94.113.114.xxx]

A nebyl jsi zdaleka jediný, kdo něco takového zažil...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  26. 06. 2017 11:42  |  [79.142.150.xxx]

Používal jsem levný možná nejlevnější střešní nosič a poškrábané chromované hagusy, střecha dokonce měla důlky, a škoda na autě přes 10.000kč! Takže buď nekupovat nic a nebo minimálně Thule, ale strejně bych připlatil za lepší. Každopádně ty levné jsou šrot. Kdo chce šetřit, ať nekupuje nic, to ušetří panečku peněz

Odpovědět  |   | 
Dan  |  19. 08. 2017 11:22  |  [37.58.58.xxx]

My kupovali Thule podle rad na https://www.covybrat.cz/nejlepsi-nosice-jizdnich-... ... a po dvou měsících používání nadšení trvá. Takže souhlas a nekupujte vždy to nejlevnější.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co je…

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete od sedmdesáti tisíc korun. Na co se zaměřit při výběru?

14.  10.  2017 | | 36 N/A