TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI: I kráska na podpatcích může rychle popoběhnout

Kia tvrdí, že postavila auto, o kterém pořád všichni jen mluví. Má pravdu, nebo „jenom mluví“?
Radosti
Skvělé jízdní vlastnosti
Atraktivní design
Bohatá výbava
Starosti
Vyšší cena
Lehké vibrace od motoru
Vysoká nakládací hrana kufru
9  /10

Kia oficiálně vstoupila na oblíbený trh zvýšených hatchbacků. Její zástupce XCeed sdílí technický základ s modelem Ceed a stává se tak jeho čtvrtou karosářskou variantou. Myšlenka na crossover se zrodila při návrhu varianty ProCeed, kdy si viceprezident designu Gregory Guillaume řekl, že by rodinu Ceed mohla Kia ještě rozšířit. Auto, které vidíte v galerii, tedy původně vůbec nebylo v plánu.

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

Semínko myšlenky vyrostlo v plán postavit sportovně střižený crossover, který zároveň ukáže, kam až se může technický základ z obyčejného hatchbacku rozrůst. A návrháři se do tohoto úkolu pustili tak zhurta, že z původního Ceedu zbyly jen přední dveře (z karosářského hlediska). Na stejném rozvoru (2650 mm) tak vzniklo opět zcela jiné auto.

I crossover může být hezký

Přední kapota je delší a kabina byla posunuta více dozadu. Její silueta končí svažující se střechou, aby tak vytvořila dojem malého SUV-kupé. Oproti výchozímu modelu je XCeed o 85 mm delší a o 26 mm širší. Světlá výška se zvětšila o více než čtyři centimetry, na 18palcových kolech dělá krásných 184 milimetrů.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

Rozměrovými parametry se trochu láme i do vyššího segmentu. Podobnou světlou výšku zase nenabízí ani některá mnohem větší SUV. XCeed tak nemá problém snad s žádným obrubníkem či jinou nástrahou města nebo venkova. Přitom je fajn, že se s těmito rozměry podařilo udělat auto s dlouhým čumákem a nízkou střechou na vysokém podvozku, které zároveň nevypadá směšně.

Však tady to známe

Kabina je prostorná, logicky uspořádaná a z kvalitních materiálů. Ostatně od klasického hatchbacku se moc neliší. I posezení za volantem je téměř shodné. Vzadu je to s místem trochu horší, ale pořád se nedá mluvit o nedostatku prostoru. Se svými 183 centimetry jsem měl nad hlavou ještě dobré 3 centimetry místa. Ani s prostorem pro nohy to vůbec není špatné, ostatně rozvor 2650 mm je shodný s hatchbackem, který, jak už jsem psal, si na prostornost také stěžovat nemůže.

Prostorová nevýhoda této karosářské varianty se odráží jen v zavazadlovém prostoru. Objem 426 litrů je sice dostačující, ale prostor je příliš nízký a nakládací hrana vysoká. XCeed to na druhou stranu kompenzuje dvojitým dnem, praktickou síťkou na podlaze a 12voltovou zásuvkou. Velký plusový bod má auto za elektricky ovládané páté dveře. To se v tomto segmentu moc často nevidí.

Kia XCeed nabídne technickou vychytávku, která v Evropě oslaví premiéru

Kia XCeed nabídne technickou vychytávku, která v Evropě oslaví premiéru

Palubní desce vévodí 10,25palcový infotainment s podporou Apple Carplay a Android Auto a jako novinku si XCeed přichystal digitální přístrojový štít. Displej s úhlopříčkou 12,3 palce má velké rozlišení a jeho uspořádání je přehledné. Není však konfigurovatelný. Od roku 2020 pak bude dostupná služba UVO Connect, která prostřednictvím infotainmentu nabídne dopravní informace nebo předpověď počasí.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků