TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI: I kráska na podpatcích může rychle popoběhnout

Kia tvrdí, že postavila auto, o kterém pořád všichni jen mluví. Má pravdu, nebo „jenom mluví“?
Radosti
Skvělé jízdní vlastnosti
Atraktivní design
Bohatá výbava
Starosti
Vyšší cena
Lehké vibrace od motoru
Vysoká nakládací hrana kufru
9  /10

Kia oficiálně vstoupila na oblíbený trh zvýšených hatchbacků. Její zástupce XCeed sdílí technický základ s modelem Ceed a stává se tak jeho čtvrtou karosářskou variantou. Myšlenka na crossover se zrodila při návrhu varianty ProCeed, kdy si viceprezident designu Gregory Guillaume řekl, že by rodinu Ceed mohla Kia ještě rozšířit. Auto, které vidíte v galerii, tedy původně vůbec nebylo v plánu.

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

Semínko myšlenky vyrostlo v plán postavit sportovně střižený crossover, který zároveň ukáže, kam až se může technický základ z obyčejného hatchbacku rozrůst. A návrháři se do tohoto úkolu pustili tak zhurta, že z původního Ceedu zbyly jen přední dveře (z karosářského hlediska). Na stejném rozvoru (2650 mm) tak vzniklo opět zcela jiné auto.

I crossover může být hezký

Přední kapota je delší a kabina byla posunuta více dozadu. Její silueta končí svažující se střechou, aby tak vytvořila dojem malého SUV-kupé. Oproti výchozímu modelu je XCeed o 85 mm delší a o 26 mm širší. Světlá výška se zvětšila o více než čtyři centimetry, na 18palcových kolech dělá krásných 184 milimetrů.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

Rozměrovými parametry se trochu láme i do vyššího segmentu. Podobnou světlou výšku zase nenabízí ani některá mnohem větší SUV. XCeed tak nemá problém snad s žádným obrubníkem či jinou nástrahou města nebo venkova. Přitom je fajn, že se s těmito rozměry podařilo udělat auto s dlouhým čumákem a nízkou střechou na vysokém podvozku, které zároveň nevypadá směšně.

Však tady to známe

Kabina je prostorná, logicky uspořádaná a z kvalitních materiálů. Ostatně od klasického hatchbacku se moc neliší. I posezení za volantem je téměř shodné. Vzadu je to s místem trochu horší, ale pořád se nedá mluvit o nedostatku prostoru. Se svými 183 centimetry jsem měl nad hlavou ještě dobré 3 centimetry místa. Ani s prostorem pro nohy to vůbec není špatné, ostatně rozvor 2650 mm je shodný s hatchbackem, který, jak už jsem psal, si na prostornost také stěžovat nemůže.

Prostorová nevýhoda této karosářské varianty se odráží jen v zavazadlovém prostoru. Objem 426 litrů je sice dostačující, ale prostor je příliš nízký a nakládací hrana vysoká. XCeed to na druhou stranu kompenzuje dvojitým dnem, praktickou síťkou na podlaze a 12voltovou zásuvkou. Velký plusový bod má auto za elektricky ovládané páté dveře. To se v tomto segmentu moc často nevidí.

Kia XCeed nabídne technickou vychytávku, která v Evropě oslaví premiéru

Kia XCeed nabídne technickou vychytávku, která v Evropě oslaví premiéru

Palubní desce vévodí 10,25palcový infotainment s podporou Apple Carplay a Android Auto a jako novinku si XCeed přichystal digitální přístrojový štít. Displej s úhlopříčkou 12,3 palce má velké rozlišení a jeho uspořádání je přehledné. Není však konfigurovatelný. Od roku 2020 pak bude dostupná služba UVO Connect, která prostřednictvím infotainmentu nabídne dopravní informace nebo předpověď počasí.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků