Test: Kia Venga 1,6 CRDi - bez větších slabin

s  |  15. 04. 2011 06:59

Tak nevim, ale Logan MCV je normalni kombik a Berlingo osobni verze dodavky. Takze mio Venga vychazi v prodejich malych MPV jako druha hned za Roomstrem.

Odpovědět  |   | 
Peter75  |  15. 04. 2011 08:15

tiez mam pocit ze Dacia a Berlingo su tak trochu mimo misu.. Dacia je totalny low-end s dorazom cena/uzitkova hodnota, co je patrne ihned po nastupeni (navrat do 80tych rokov). Navyse je to len trochu do vysky prerastene kombi.
Berlingo a Roomster su obaja skor nieco take ako furgon. Roomster sa mi nezda ako cisty monospace. Je to taka nafuknuta Fabia.. Ma nevyhodu nizkeho posedu za volantom a uzkej kabiny. V podstate to ani nie je MPV.
Chcel by som ale nieco napisat ohladom "ekonomicnosti diesla". V tomto podani sa to podla mna malokomu vyplati. Mam Merivu B benzin 1.4 88kW. Dlhodoba spotreba v meste je 7,8-7,9 litra. pri dialnicnych 130 sa to zvykne ustalit na hodnote 7 litrov, pokial nie je protivietor. Na to je dost citliva. Vazne stoji za to kupovat diesel, ktory ma o 0,5 az 1 liter mensiu spotrebu? Ten CR je velmi citlivy na to aka nafta tam ide a ono sa to zvykne pomerne casto kazit ako sa blizi hranica 100 tis. km. Taktiez na diesloch pomnerne skoro odchadza spojka spolu s dvojhmotovym zotrvacnikom. Samotne turbo napodiv nie je az takym kamenom urazu.
Taktiez zostatkova hodnota pri predaji auta nie je vyssia u dieslov. Mozno ze to platilo kedysi, ale ked sa pytam mechanikov ci sa oplati ist do jazdeneho diesla, odpovedaju velmi opatrne.. V style - zavisi ako sa k nemu spraval predchadzajuci majitel, co tankoval..atd.
Mam pocit, ze v nasich zemepisnych sirkach sa rozputalo dieslove sialenstvo ktore v nizsich triedach nema zmysel. Nepoviem pri SUV alebo pri velkych MPV..tam je diesel vhodnejsi svojou charakteristikou. Zavadzanie preplnania a CVT dava benzinu nove sance aj v strednej triede.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  15. 04. 2011 14:10

Provařený pan redaktor si tradičně flusnul na Roomster, tradičně je mimo mísu a tradičně se mýlí. Pane Borský, proč zákazníci preferují provařený roomster a berlingo před jedinečnými stroji logan a venga? Odpověď je prostá: je to otázka důvěry. Důvěry ve značku, dlouhodobá zkušenost, obecné povědomí. Až bude Kia alespoň 5 let vyrábět důvěryhodná auta, může mít vyšší oblíbenost. Do té doby má šanci lákat pouze cenou a imaginární zárukou. Jenže ne každý na to skočí. Spíš skoro nikdo.

Odpovědět  |   | 
Peter75  |  15. 04. 2011 16:18

Skus sa trochu posturat v historii.. Co vyrabal VW pred Golfom? A aka "premia" je to teraz..
Co mam znamych tak kazdy je so Ceedom spokojny. Vcelku bezproblemove auto s lacnym servisom. Schvalne by som bol rad keby tu prisiel aj niekto s realnymi negativnymi skusenostami. Ved o tom je diskusia...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  18. 04. 2011 18:34

Před Golfem vyráběl například brouka a to hodně dlouho a hodně dobře. nebo T1 Bus. Taky hoidně dlouho a hodně dobře. Nepopírám, že ceed je historicky první kia, kterou nelze nazvat šmejdem. Na Slovensku se prodává dobře, protože je vnímaná jako národní produkt. Jinde už takovou bombou není, ale i tak má šanci na úspěch v jistém počtu. Ale to je právě tím, že si důveru teprve musí získat. Ford, VW, Opel, Peugeot,..... ti ji už léta mají. A buď se jí to podaří nebo ne. Až bude dost aut s proběhem nad 300 tis km, až bude dost aut s jasnou servisní statostikou, až se uvidí, jak koroduje nebo nekoroduje po 5-7-10 letech, pak lze o něčem mluvit. Zatím je tu pouze mladé slušně vypadající auto bez historie, za slušnou cenu a se zárukou jako marketingovým tahákem bez důvěryhodného obsahu.
Zatím nejsou velké kilometrové proběhy, zatím to vypadá, že spolehlivost bude cca na úrovni francouzů, tj. 150 tis. bez větších problémů, pak to začíná být horší, zatím není vůbec jasná životnost hlavních skupin a odolnost proti korozi.

Odpovědět  |   | 
peter75  |  18. 04. 2011 19:59

To moje zarypnutie ohladom VW pred-Golfovej ery nemala byt kritika VW ale skor obdiv kam to dotiahli.
Faktom je ze stare casy sa daju vykladat roznymi sposobmi ale u VW sa to da nazvat skor biedou. Od vojny az po 70te roky boli ich hlavnymi tahunmi Chrobak a Bulli, neskor pokusy Type 3 a Type 4. Voci DS19, Fordu Cortina, Alfa ROmeo Gulia, Fiatu 1500, Pegymu 404 a mnohym dalsim to bola len velmi slaba konkurencia. VW bili znacky na ktore sa dnes mnohi pozeraju cez prsty. Aspon ja to tak vidim. V 90tych rokoch aj Kia vyrabala pokusy ako Sephia, Shuma a neviem ci vobec este nieco ine robila..Ceed a Venga urobili ale taky skok, ze keby kazda ich generacia urobila taky pokrok tak o 20 rokov nemusime nic vyrabat :) nastastie to nehrozi.Ale nepodcenoval by som ich.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  15. 04. 2011 20:18

To este nevies comu daju ludia prednost, venga je oproti roomsteru kratko na trhu, tak si to neidealizuj...

Dovera v znacku ? to som sa pobavil, na tom skoda brutalne rizuje

Odpovědět  |   | 
airwaves  |  16. 04. 2011 12:29

Je to tak, room je bohužel už dnes za zenitem a pomaloučku pokukuje po důchodu. Kluci s aznp se budou muset moc snažit aby se vrátili na špici kterou jim ted sebrali korci z nošovic dvojčaty venga ix20..

Odpovědět  |   | 
airwaves  |  16. 04. 2011 12:31

A ještě poděkování panu redaktorovi za odvahu že napsal co se nesmí. Díky a více odvahy, nošovice jsou taky naše! Nebojte se a pište pravdu!

Odpovědět  |   | 
waterwaves  |  18. 04. 2011 10:02

Opovrhujete něčím, co sám děláte.

Odpovědět  |   | 
mepp  |  17. 04. 2011 11:21

Je pravda, že KIA v 90 letech na pověsti hodně utrpěla. Otázka je, zdali se od té doby dostatečně poučila...

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  17. 04. 2011 15:25

Jasně...skoro nikdo si to nekupuje...Myslím si, že Roomstera v MPV v příštím pololetí už na špici neuvidíme a pokud sečteš oba Korejce, tak škodovka už je pryč

www.auto.cz ...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  17. 04. 2011 17:34

jasně, pokud sečtes všechny korejce a postavíš je proti margin-car roomsteru, pak možná co do počtu na chvilku zvítězí..... ´

Odpovědět  |   | 
Zdenka  |  18. 04. 2011 10:05

Zvlast, kdyz hlavnim artiklem pro penezocitlive neni Roomster, ale Tour...

Odpovědět  |   | 
space  |  15. 04. 2011 08:04

... udělat test auta v ceně 0,5M a pak tyto vlastnosti přenést na základní nabídku v poloviční ceně...
Proč to hernajs neotestujete s nějakou tou benzínovou motorizací ve výbavě, která tvoří 90% prodejů. Nebo by to nesplňovalo PR standardy výrobce?
Testík docela dobrý, přístrojovka, volant a vůbec vše co bych měl jako řidič v interiéru na očích není můj šálek čaje.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  15. 04. 2011 14:12

Klídek, autorevue.cz. Jestli žádáš vyšší level, jukni jinam.

Odpovědět  |   | 
Bory  |  18. 04. 2011 10:05

bohužel..

Odpovědět  |   | 
k22  |  15. 04. 2011 14:23

Taks si kup načipovanýho passata na hlínách a dej pokoj

Odpovědět  |   | 
Tom  |  20. 04. 2011 16:45

A co jsi tim chtel rici? Ze v zakladni verzi jsou stejne materialy jako v nejvyssi nebo co mel tvuj vykrik rici<

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  22. 04. 2011 00:08

Možná kdyby se novináři v Nošovicích nenechali utáhnout na asijské jídlo a promluvili si řadovými zaměstnanci. Tak by věděli, že novináři dostávají auta, co nemají s těmi pro bežného zákazníka nic moc společného. Výroba už speciálních šarží komponentů u dodavatelů, co se pak velmi pečlivě smontují. Vše červeně označené jako PRESS CAR a velký vítr a humbuk okolo toho

Odpovědět  |   | 
k22  |  03. 05. 2011 18:24

..zatímco u Škodovky je to jistě JINAK

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A