Test Kia Sportage 1,7 CRDi Exclusive: čerstvé a zdařilé omlazení

74 komentářů

Jindra
8. března • 11:29

Koupil jsem novou Sportage 2016 premium, 2 litr, automat, v plné výbavě. Přesedlal jsem z AUDI A4 S-Line 2 litr, automat. Počítal jsem s tím, že nekupuji auto na závodění. Jsem s ní nad míru spokojen, jak s jízdou, provedením, interiérem. Hlavně se do ní dobře nastupuje a je v ní hodně místa i pro 5 osob - vyzkoušeno. Spotřeba při 160 km/hod. na dálnici 8,4 l. , ale s tím jsem počítal. AUDI v žádném případě nepomlouvám, sloužila mi dobře, ale teď jsem spokojenější. Prima den. Jo a jedna poučka přísloví - Každá liška svůj ocas chválí.

Jiří
4. července • 6:18

Poradí někdo.
Koupil jsem Kia Sportage 1.7 a ukazatel okamžité spotřeby paliva když stojím ukazuje že jedu za skoro dvacet litrů.Máte někdo nějakou zkušenost.Díky za odpověď na email:jiri.wilda@email.cz

lx
14. října • 13:35

je to normalni , kazdopadne spotreba neni uplne koser (1.7 diesel - dlouhodoba kolem 8, tj skoro 2x tolik nez vedle stojici a casteji pouzivana skodovka se stejnym vykonem)

Shimi
3. května • 15:45

Proti Sportage v podstatě nic nemám, ale když si udělám menší srovnávačku třeba s Mitsubishi ASX, tak nenacházím jediný důvod ke koupi.Kia Sportage - 1.6 GDi 99 kW - 4x2 - výbava Active = 450.000,-
Mitsubishi ASX - 1.6 MIVEC 86 kW - 4x2 - výbava Inform = 370.000,- !!Kia Sportage - 2.0 CRDi 100 kW - 4x4 - výbava Comfort = 595.000,-
Mitsubishi ASX - 1.8 DI-D 110 kW - 4x4 - výbava Invite = 540.000,-

Pepik z Čechystánu
4. května • 13:57

Já zase nemám vůbec nic proti ASX (dokonce bych ho po designové stránce preferoval) , ale viděl jsi ten propastný rozdíl v kvalitě interieru ASX a FL Sportage?

Shimi
4. května • 17:04

Propastný rozdíl? Nepřeháněj ;-) Kvalitu materiálu na přístrojovce moc neřeším, já se s ní nemazlím ani ji neolizuju. A pokud se budeme bavit o vizuální stránce, tak nemám problém ani s jednou. Rozhodně by to nebyl důvod připlatit si 80.000,-, to bych musel být padlý na šišku.

Pepik z Čechystánu
4. května • 17:31

Neviděl a nevěří... samozřejmě myslím FL verzi Sportage. Předsudky, předsudky... Jestli něco mělo Mitsubishi vždycky na pitchu, tak to byly interiéry... kvůli tomu jsem si nakonec nepořídil Lancer Sportback, ačkoli mi byl hodně sympatický. Hardcore plasty náchylné k poškrábání... děkuji nechci ;-)

Shimi
4. května • 17:48

Předsudky? Já, který mám doma mimo jiné Kiu Rio? Neblbni ;-) O Lancerovi jsem kdysi taky uvažoval, jako jeden z mála má ještě v nabídce atmo 1.8, ale po zkušební jízdě jsem ho zavrhl. Dynamika naprosto mizerná, po shlédnutí tech. parametrů jsem pochopil proč. Ten mastodont váží bezmála 1.5 tuny, naprostá šílenost. Něco jako Astra, to je stejný příběh.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adv
4. května • 21:14

Aha, tak teď už příspěvkům Pepika z Čechystánu rozumím. Ono koupit si japonskou m..ku co nejede, to opravdu na chocholouška B-]Větší výkon měla snad o moje první ojetá brambora :-P

Jiří
4. července • 6:24

Přítelíčku.Musíš se v Kie Sportage 1.7 svézt myslím v naftě benzín neznám.je to velice slušné autíčko.Nejdřív vyzkoušet a potom kritizovat.Ju!!

Pepik z Čechystánu
5. května • 8:30

ÁÁÁÁ... pán se dokonale obnažil... další jezdec olítaných spodků.
Gratuluji :-D

Adv
6. května • 17:59

Ano, když mi bylo 20, na nový auto jsem neměl. Já s tím problém nemám, ale internetovej hrdina koukám jo. Ten určitě od 12 řídil Veyron. Ve skutečnosti měl doma pod peřinou výron, ale na internetu je to drsoň co to bílý řídí :-D

Adv
6. května • 18:01

Btw - radši 5 let starý bmw 530, než novou japonskou paštiku co nemá motor... B-]

Ivan
2. května • 23:02

a co tzv kombi autá vcetne VW skodovek so svetlou výskou len 140mm je na uplný výsmech!!!B-]

vinco
2. května • 20:48

opat diesel ... ani to necitam, pretoze NEkupujem ... smrt dieslom v osobnych autach !

Tibor Záborský
3. května • 8:12

Pridám sa diesle mi v osobných autách nešmakujú, aj keď u CR motorov je značný pokrok v kultúre chodu a hlučnosti voči PD. Vždy keď mám možnosť previezť sa Octaviou TDI tak sa zamýšlam ako toto môže byť najobľúbenejší motor v týchto autách... hlučné vibrujúce a zapáchajúce čudo.
Na druhej strane do SUV ahlavne full size SUV a offroad je to už na zváženie , tam je diesel vhodnejší - samozrejme ak takýto SUV a Offroad je používaný na čo je určený a nie na nákupy po meste :-P

revan_21
3. května • 11:11

No Smoke - No fun :)))

Jozef Kostelansky
2. května • 14:38

Bežný človek rozdiel medzi týmto faceliftom a pôvodným modelom nezbadá. Spoľahlivým rozlišovacím znamienkom je len maska chladiča. Videl som ju aj dotýkal som sa jej - a nespomínam, že by som niečo podobné na aute videl. Pôsobí to fakt drsňácky, ako veľká rašpľa. Až som mal pocit, že sa to dá demontovať a použiť ako rohož na očistenie zablatených topánok (bot). Ohybnejší by si tie topánky dokázali očistiť aj aj bez demontáže. :-D
Tým to nechcem zosmiešniť, ale naopak - oceniť. Tá maska dodáva autu fakt dosť drsný výraz.

Tibor Záborský
2. května • 19:12

Každopádne toto auto vyzerá určite lepšie ako Yeti.
Ja by som to neoznačoval ale slovom facelift, ale skôr modernizácia, nakoľko zmeny na karosérii a v interiéri sú fakt kozmetické, najvačšia a najdôležitejšia zmena je na podvozku, najmä zníženie vibrácií novým uchytením prevodovky a tiež ďalšie úpravy na podvozku.
Toto SUV je na trhu od 2010, takže už nepatrí medzi najmladšie a zachvíľu príde následovník a bude zaujímavé aký bude ... určite ešte lepší !
Čo sa týka motorov, chcelo by to v ponuke aj nové turbomotory napríklad taký 1,6 TGDI by bl určite epšou alternatívou zastarenému 2,0 CVVT resp. teraz po FL 2,0 GDI, ktoré majú vysokú spotrebu a diskutabilný výkon. Naftová 2,0 CRDI však napríklad nieje vhodne spriahnutá s automatom takže je to dosť nepoužiteľné a s vysokou spotrebou. Privítal by som už nové dvojspojkové automatické prevodovky.

vip
2. května • 21:36

mám sám sportage 2.0 cvvt 4x4 manual, výkon plne dostačuje aj pri plnom zaťažení, na preteky to nie je, ale oktu 2.0 tdi to schová do prdele. :-D spotrebu mám dlhodobú podľa tankovania leto + klíma : 7,8-8,2 l , zima : 8,5-9 l. Čiže na také auto, s takou váhou, na takú krabicu žiadna tragédia . Skôr naopak...
Vylezie to na chatu cez rozdrbanú cestu, kde bežne chodia traktory , v zime to tak vylezie tiež , nema problema cez zimu na lyže , na ceste to sedí ako riť na šerbli... Čo viac chcieť... U mňa už druhý rok absolútna spokojnosť , po 30 000 km motor už sadne a ide ako z praku.... Radosť jazdiť... ;-)

Toper
3. května • 10:31

Nechci ti kazit radost, ale Octavia 2.0 TDI, která má pouze výkony 103 a 125 kW, ti ujede kdykoliv a kdekoliv, když bude řidič chtít. Papírové údaje pro slabší verzi jsou následující. 9.6s, 207 km/h, 320 Nm.
Pro tvoji Sportage jsou údaje: 10.4s, 184km/h 194 Nm. A to je tu ještě fakt, že zavazadlový prostor je pro lifta 560 litrů, oproti něco přes 300 u Sporatge (obě bez rezervy). Takže do kufru Octy se ta Sportage "skoro vleze". :-D

Jří Wildhaber
14. října • 17:54

Srovnávat naftu a benzín je hloupost.Krouták je úplně jinej.Kia CRDI 1.7 má kroutící moment taky 320Nm a jede parádně.Srovnávat octávku se sportage je ještě větší nesmysl.Sportage a Octávka je úplně jinej druh auta.Škodovky jsou dobré auta ale předražené a to o dost.Kia Sportage 1.7 CRDI rok 2015 ve výbavě TOP(má snad všechno) se 7letou zárukou 7let asistence servis 7let zdarma za 550 000kč+zdarma aktualizace map 7let.To ve škodovce asi nenajdu.To nehatím škodovky!!!Jde jen o výbavu a cenu.
Kia je supe autíčko jede jako kule,alespoň diesel benzín neznám.Dálky jedu 6,2 až 6,5l město do 7l.Auto nešetřím když jedu tak jedu.Dálnice 140km.Najeto 5500km takže v záběhu spotřeba půjde ještě dolů.Za mě mám jasno.Jediné co mi vadí je výhled do stran ale už si zvykám.Svezte se v Kia sportagi a potom řekněte názor.

vip
3. května • 13:12

0-100 je údaj iba tak pre honičov ega. zober si obe autá a vyštveraj sa napr. na Donovaly. :-D Uvidíš, ktoré auto tam príde skôr ...
no a ten kufor. pre čechov je značné, že si vyberajú autá podľa kufra ( čím viac, tým viac adidas ) . Ja nepatrím k tým, čo 364 dní v roku vláčia so sebou vzduch v kufri a na ten jeden deň si dajú do toho kufra nejakú skrinku z Baumaxu, čo bola v akcií. V aute sa vozíme 2 dospelý a dve deti, nikdy som nemal pocit, že sme niečo nenaložili, alebo že potrebujem truhlu na strechu. Taký pocit som nemal nikdy ani v P307 ani teraz. B-] Dovolenky a lyžovačky úplne v pohode, plno hračiek, kočár, oblečenie, lyže a stále kopec a kopec miesta. 10 bední piva a 10 kartónov paštik so sebou nevláčim vždy, kde sa pohnem
:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
james
3. května • 14:54

ked ti nesedi nejaky udaj, uz ide o honicov ega :) mas skutocne dobre argumenty. si spokojny s autom a to je fajn, ale presviedcat ostatnych o svojej pomylenej pravde je na hlavu. zamysli sa nad sebou a nerob ako jeden z dalsich sikmookym hanbu tym, si svoje sprostosti vzdy nejako ospravedlnite

Fabia1.2TSI
2. května • 10:35

Kia Sportage 1.7.CRDI 85 KW: 0-100 km/h 12,3s, max. rychlost 173 km/h.:-D / Škoda Fabia 1.2 TSI 63 KW: 0-100 km/h 11,7s, max rychlost 177 km/h. :-D:-D:-D:-D:-D. Já fakt nikdy nepochopím módu těhle SUV, Dát za auto přes 600 tisíc, co má horší jízdní vlastnosti a spotřebu, než Fabie se základním 1.2 TSI....:-O Kupovat auto za 600 tisíc, tak budu očekávat, že to aspoň trochu pojede a ne, že mne vyklepne skoro každej kromě starých Avií;-)

Petr
20. srpna • 13:55

Jenom hlupák může srovnávat Fabii vs Sportage z 0-100km a v max. rychlosti!!! Za 1. pane chytrý, kolik váží Fabia a kolik Sportage?! Sportage má 1,5 tuny !!!
Za 2. za vámi udanou částku 600tis.kč máte Sportage 1,7CRDi v plné výbavě (mimochodem mám ji ve výbavě TOP na 18" kolech s doplatkem 15tis. za xenony a vyšla mě na 583tis. + odečet 100tis za DPH a celých 7let mám kompletní servis v ceně "zadarmo", 7 let kompletní asistence zcela zdarma po celé Evropě a 7let zdarma mapové podklady pro GPS. Nyní najeto necelých 10tis.km s dlouhodobým průměrem 5,3L / 100km a motor si teprve sedá. Letos Chorvatsko v obsazení 4x dospělí + 1x dítě(10let) + narvaný kufr po strop a průměr 5,6L/100km při 120km/hod se zapnutou klimatizací!!! Před Sportage jsem vlastil 5let Kia Soul 1,6 CRDi 94kw najel pomalu 100tis.km a pouze doléval naftu a jezdil na pravidelný servis)
A pro vaší informaci, Sportage s tímto motorem dosáhne bez problému i 200km/hod (vyzkoušeno v Německu) a z 0-100km jsem dokázal zajet o 1 sekundu rychleji, než se udává v TP. Vše co jsem tu napsal, píšu z vlastní zkušenosti a co vy pane "chytrý", taky tu píšete vlastní zkušenosti, nebo jen haníte něco v čem jste nikdy neseděl a neodzkoušel dlouhodobým provozem?!!!

macek
2. dubna • 22:50

Jak tak koukam tady nekdo strasne rad prosazuje fabii.Podle me je to pekna krabice ostatne jako vetsina skodovek.Ale jsou i jine auta a daleko hezci nez je zrovna fabie k porovnani a navic s motorem velikosti kryglu od piva.Suv treba i Sportage si clovek koupi treba i proto ze se mu libi a proste ji chce a je zcela jeho problem jestli utrati o tech 350 tis. navic.Proste se tak rozhodne.Ja osobne chci mit z jizdy i sveho auta pozitek a ne ho jenom trpet.Preji vsem peknou jizdu.

Petr
20. prosince • 22:18

Někdo má potřebu v provozu závodit, někomu postačí, když ho auto bezpečně dopraví z bodu A do bodu B. Ta Sportage 1,7 CRDi dokáže jet i 190km/h, zmíněná rychlost 173km/h je tzv.konstrukční rychlost. Pokud vím z vyhlášky, tak je u nás nejvyšší povolená rychlost 130km/h tak i ta 173km/h by byla dostačující. ;-)

LOL
2. května • 10:58

Ta výhoda je ta, že se nemačkáš jako sardinka a nastupuješ jako král. SUV na závodění moc nejsou, to jaksi vyplývá z jejich stavby a konstrukce.A zrovna srovnávat to s klaustroFobií, to je nápad od "génia" - tohle auto je zdarma drahé.

Revan_21
2. května • 20:44

Jako král:D Do auta od rákosníku z tržnice :D

Pepik z Čechystánu
4. května • 13:40

Zase za kok*ta, ostatně jako vždy... gratuluji B-]

Adv
4. května • 21:10

tak koukám na tvoje příspěvky a ty máš fakt problém.... B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepik z Čechystánu
5. května • 8:28

Očividně máš problém TY se mnou... Revan je zde známá socka, co lítá "voježděný pixly", a proto si zaslouží, aby se s ním tak i jednalo.

Adv
6. května • 17:57

Ty budeš fakt internetvej hrdina, takovej ten co má v reálným životě stáhlý půlky, ale na internetu je drsnej jak brusnej papír č.40.

Impossible
2. května • 13:43

Ako byvaly majitel Kia Sportage vam mozem povedat, ze zrovna v tomto ste uplne mimo. KIA (rovnako ako napr. Hyundai ix35 a Nissan Qashqai) zrovna vnutornym priestorom neoplyvaju a 'mackate' sa v nich presne tak ako vo Fabii. SUV je skutocne blbost. Do mesta zbytocne velke, na dialnicu zbytocne vysoke, do terenu nevhodne. Tento segment tazi z toho, ze je na svete dost ludi, co beru auto ako nastroj honenia si ega inak si jeho popularitu neviem vysvetlit. Sam som sa takto odrbal, druhykrat to nespravim. Momentalne som stastny majitel sportovo strihnuteho sedanu za porovnatelnu cenu ale neporovnatelne lepsie jazdne vlastnosti a uzitkovu hodnotu.

Jozef Kostelansky
2. května • 14:43

Viezol som sa pár krát na dlhšej trase na kamošovej Kuge. A súhlasím - zbytočne vysoké, príliš úzke, o liter až dva väčšia spotreba, málo miesta vzadu a kufor skôr núdzovka. Moju ojazdenú a staršiu mazdu 6 by som za Kugu nemenil ani náhodou.
Jediné, čo je fakt dobré u SUV je nastupovanie - zvlášť pre starších pánov. :-D Žiadne akrobatické lezenie do auta, len pohodlné sadnutie si ako na barovú stoličku.
Ak by som kupoval SUV, tak potom Full Size. Alternatívou by bol veľký kombík 4x4.

Tibor Záborský
4. května • 16:26

Kuga je mala , zvonku vyzera velka , ale interier je maly, priestro vzadu nic moc a kufor skoro ziadny

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
4. května • 18:51

To rozhodně nemáš na mysli současnou Kugu, ale předchozí, jinak bych se ti musel vysmát. A pokud narážíš na předchozí, tak si uvědom, že prakticky všechna auta měla předchozí verzi a většinou menší a stísněnější.

Tibor Záborský
4. května • 19:54

ano nemyslel som sucasnu generaciu ale prvu, no a tiguan mi zas pride v interieri taky priestrannejsi, ae kufor .. ziadny :-/

james
4. května • 18:50

nieco podobne je aj tiguan

dsf
2. května • 14:54

rozdile je vo vyhlade z autavelka vyhoda pro bocnom naraze - si vyssie, naopak pri narazoch sa lahise prevrati Ma to plus aj minus a aj v meste /pruzienie, ten vyhlad a bocne narazy/mala rychlost

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tibor Záborský
3. května • 8:07

Ano samozrejme vyhľad z auta je iný, o tom je aj parkovanie.
Pruženie je tiež o inom ako v bežnom osobáku- súhlas
Vyššie uoženým ťažiskom sú jazdné vlastnosti ovplyvnené a treba si tiež uvedomiť že SUV nieje športové auto a tomu prospôsobiť používanie

Trabant
2. května • 14:24

ten sportovo strihnuty sedan je Rapid Styleplus ? ale nie vazne1. SUV je vacsinou ludom na honenie ega a ukazovanie ze mam viac nez ten co ma fabiu
2. Fabiu porovnavat interierovo so sportage je smiesne fabia je male auto,. sportage je nieco ako vyssie usadney ceed s podstten lepsiou priechodnostou
3. porovnavat suv a mestke mini je tiez kravina , jednak suv je vyssie tazsie su aj vo verziach 4x4 a je urecne aj do lahkeho terenu, kde to mestke mini akurat rozdrbes
4. nerozumiem vsak kto si moze kupit SUV bez 4x4 take auto mi nedava zmysel, a pride mi len na ciste honenie ega, lebo takytop clovek vlastne take auto nepotrebuje
SUV som si kupil lebo potrebujem konfortne prekonat aj lahsi teren a nebudem si kvoli tomu kupovat offroad
ja som tiez prvykrat kupil SUV - prave sportage - AWD s benzinom ...
- vysoka spotreba neunosna pri 2,0 l a 120 kw aute2 chyba
- auto je mohutne a v meste pri stiesnenom parkovani je s nim dost problem
- na dialnici to tiez nieje bohvieco
ale ked s tym idem na chatu kde mam scasti lesnu cestu a sotolinu a najma v zime je neocenitelne cize zaver
- SUV na specificke podmienky
- do mesta k tomu male auto s automatom a nizkou spotrebou

Fabia1.2TSI
2. května • 11:21

Já nějaký zásadní rozdíl kromě šířky v rozměrech uvnitř nevidím... a někde je i ta slavná Kia Sportage horší :-D. Navíc, co tak kouklám kolem sebe, kolik % aut je obsazeno více než 4 osobami, aby ta šířka hrála nějakou roli? 1% ? :-D
Fabia
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1370 Sportage
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 970 :-D
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010 :-D
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900 -:D
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1480

dsf
2. května • 12:56

20 cm v sirke je rozdiel ako Bratislava

Fabia1.2TSI
2. května • 14:57

vpředu je to 15 cm, vzadu 11 cm, to je jediný podstatný rozdíl v rozměrech oproti obyčejné Fabii. Vzhledem k tomu, že 99% majitelů bude jezdit maximálně ve 4 lidech mi tenhle údaj nepřijde moc důležitý...naopak se bude hůř parkovat a vylézat ven na parkovištích.:-/ Podle mne si připlácet za 11 cm šířky 350 tisíc korun, když to jede pomalu a 99% majitelů bude jezdit ve dvou, maximálně 4 lidech a nevyužije ji je blbost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
2. května • 17:39

reálně se ovšem do Foblije nevejdou dopředu dva udělaní chlapi, aby na sobě (skoro) neviseli rameny. A jeď potom s takovým hororem někam 400km..

Adv
3. května • 8:34

Omg, proč ty největší srágory používaj ty nejpitomnější argumenty?
Občas jezdím na turnaje syna ve fábii trenéra a jak on, tak já rozhodně nepatříme mezi vyžlata (já 185 on 190) a jede se naprosto v pohodě.

Pepik z Čechystánu
4. května • 13:38

Nebojte, koupil jste skutečně dobře :-DB-]

Adv
4. května • 21:09

OMG, další moula. Já bych si fábii nekoupil ani za zlatý prase. Mám rád v autě slušnej motor. Nic to ale nemění na tom, že nesnáším mouly, co plácaj nesmysly.

Pepik z Čechystánu
5. května • 8:26

Bla bla bla B-]

Adv
6. května • 17:56

No, konečně jsi napsal něco, co přesně sedí úrovni tvýho IQ B-]

Antiautomat
2. května • 12:31

To co tu pisete je jeden z dovodov, ktory automobilky prezieravo vyuzili a zneuzivaju na ludoch : staci aby bolo auto o pas cisiel vyssie (v podstate len vdaka vacsim kolesam) a zrazu sa Vam zda ''taaakeeee veeelkeee''. Poznam, to, staci ked sa postavite k praobycajnej oktavke, ktora ma zvyseny podvozok a bude sa Vam zdat o polovicu vacsia (denno denne vyskusany efekt). Mame v rodine dve, jedna ma klasicky podvozok a ta druha vyssi. Nevediet o tom, mozno by som tvrdil nieco podobne :-). S tym viac menej suhlas.Lenze je tu aj ina stranka veci: tak napriklad zaprve (aj ked subjektivny ale vacsinou potvrdeny) nazor ze fabca je jeden velky dizajnovy grc a to opravnene. Zadruhe, v tomto aute vyssie sedite (dalej vidite) a vyssi podvozok znamena lepsiu priechodnost a nemusite sa bat ze si odrapite lizatko pri obrubniku alebo obuchate unterboden ked poleziete na chatu. No a tretim a snad najdolezitejsim rozdielom je fakt ze TSi (aspon ten, ktory vybiehaju vo fabii) je po stranke ''spolahlivosti'' (uvodzovky namieste) jeden velky problem (resp. hromada problemov). Lepsiu spotrebu a vykon ma ostatne aj cele desatrocia stary osemventil 1.6MPi (o zivotnosti a jednoduchosti ani nehovoriac) co je doslova hanba (vyskusane na vyborne zabehnutej 1.6 felde v dobrom stave, ktora ani na semafore ani na stupani nedala jednadvojke TSi sancu). Ono aj treba porovnavat porovnatelne. Okrem toho, existuje tu aj 1.6 GDi (a ked niekto doslova nema obe ruky lave a v hlave nasr.ne, uplne bohate staci dvojkolka), ktory ma tiez co povedat a mam za to ze optimalna konfiguracia (pokial naozaj neexistuje nejaky super zavazny dovod na 4x4 v nafte, co vacsinou, okrem tunajsieho znameho fetisizmu,neexistuje). No a ked porovnam obe auta s podobnou vybavou, ten rozdiel horeuvedene plne spravedlnuje. Takze dovody priplatit si tu jednoznacne su.

yoggi
2. května • 16:43

Tusim si tu uz rad vxytiahol tuto rozpravku o 1,6 felicii ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
2. května • 22:27

:-) Treba mat vyskusane obe a nemat obe ruky lave. Slusne zabehnuta felda 1.6 robi 0-100 (a to aj napriek uzsiemu pasmu vyuzitelnych otackok) rychlejsie nez 63kW TSi vo fabii.
Co tak trebars tato ''rozpravka'': http://www.youtube.com/watch... Zaujimave, ze? Inak nic mimoriadne, ta moja sla este o nieco lepsie, robila to s prehladom pod 11, slusne zrychlovala az do nejakych 14o, potom to stupalo uz pomalsie ako nizkootackovy osemventil s dlhym zdvihom siel z idealnych otacok. Mat tam sestku, dala by sa tam kludne vrazit a letela by dalej :-) Velky (relativne) motor v lahkej kasni vie zakonite podkurit ovela silnejsim autam (co aj dokazoval) a z nejakej pablbej fabie 1.2TSi (a vobec hocijakej fabie okrem rs) si tazku hlavu nerobil. Z hladiska zakaznika (uzivatela) a aj z technickeho je maly tsi jednym totalnym nezmyslom, co je ostatne uz dostatocne dokazany fakt. Dajte do fabie takyto motor a mate idealne male auto.

yoggi
3. května • 13:47

Video, ze za 11s to da felicia.......... tu je video, kde za 10s to da fabia 1,2 TSI 63kW a to je tazsia ako feliciahttp://www.youtube.com/watch... Mna zaujimavu technicke udaje vyrobcu:
Felicia 1,6 MPI 0-100 za 12s (combi 13s) max. 170km/h
Fabia 1,2 TSI 63kW 0-100 za 11,7s max. 177 km/h
Fabia 1,2 TSI 77kW 0-100 za 10,1 max. 191km/hNapisal si : z nejakej pablbej fabie 1.2TSi (a vobec hocijakej fabie okrem rs) si tazku hlavu nerobil.
Nuz dovol, aby som ti pripomenul, ze Fabia mala motorizacie 1,6 16V 77kW, 1,4 16V 74kW, 2,0 MPI 85kW, 1,9 TDI 74kW (takze vidis, nie len RS boli silnejsie). Vobec porovnavat Feliciu vs. Fabiu je nezmysel s dovodu, ze Felicia bola minimalne o dva kroky spat co sa tyka jazdnych vlastnosti, nehovoria bezpecnosti atd. Jednoducho povedane Felicia bol zaobleny Favorit a Fabia bolo prve tzv. VW auto (B segmentu) vyrobene s euforiou. Mam 1,2 TSI (nie vo Fabii) a poviem ti, ze Felicia by nemala sancu. Ze TSI je nezmyslom a zijes v dobe motora 1,6 vo Felicii je tvoja vec, len keby mal ten motor plnit EU 6 (ak by to dokazal) tak by isiel horsie ako HTP. TSI ma zmysel ako vidis, je pruzny a pri beznej jazde usporny.
Myslis ze hodnoty 175Nm 1400-4000 ot. a 77kW 4500-5000 ot. su zle hodnoty, 10 rokov spat by sa za to nehambila 1,8 alebo 2,0 atmo benzin, dnes je to zakladna motorizacia. Podla toho kolko potrebujes vykonu vyberas 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI .......atd.

lukas
7. května • 2:24

Kdo tvrdi že 1.6 mpi da 1.2 tsi na rozjezdu...tak buď neumi jezdit nebo nikdy to TSI neřidil :)

Antiautomat
4. května • 18:52

...Ahm, to co sa kam montovalo si pamatam este dobre, ostatne tych motorov som videl stovky denne. Pozrite si ten motor rozobraty a pochopite ze technicky nezmysel to samozrejme je. Felda je jazdnymi vlastnostami zastarale auto (jednoduchost a spolahlivost, pripadna opravitelnost svojpomoc zase vyhodami). Jej sila bola kombinacia tej udernej jednasestky a ultralahkej vahy, co sa zakonite prejavi a tak s nejakou pablbou, prilis 'lepiacou' sa fabiou (a nielen s nou) vedela ta potvora narobit necakane rychly proces. Kazdy si chvali co ma, chapem ze nedelny vyprask od sustavne podcenovanej feldy na semafore pripadne v stupani dokaze slusne nas.rat :-) Treba si vec skratka vyskusat a s vypisom motorizacii by ste sa nenamahali. Zistili by ste napriklad ze z toho 1.6 16v by ste boli mierne sklamani (a mozno ako ja by ste sli v hnusteri otvarat dopredu dekel a tych 1ook hladat), ostatne je to spolu s 1.6FSi jeden z najnepodarenejsich motorov vobec. Podobny efekt ako trebars 100k jednasestka BFQ v oktavke, ak to teda mate skusene - tam krasne vidiet ze s tymi katalogovymi technickymi udajmi je to to iste ako s katalogovou spotrebou. Dalej, ta Vami spominana jednastvorka 100k nejde zle, ale museli by ste ju zase skusit a zistili by ste ze ju treba doslova nahanat a aj tak na tu feliciu do tych 100-120 dynamicky nestaci (navyse to potom zerie ako tank a z reakcii plynoveho pedalu by ste takisto nadseni neboli co uz je dost velky problem v pripadnom dueli). Fabiu s benzinovym dvojlitrom som nazivo naposledy videl dva roky dozadu a (mimo prace) mozno dvakrat - ta sice isla doslova kopec-nekopec, ale ach tie kilogramy. Podobne ako s tym 1.9TDi, to sa najprv muselo rozbehnut na stovku (o cca sekundu pomalsie) a az po rozkotulani na 120+, jej usla (tam sa uz sila zakonite prejavila). Vysledok a poznatok je potom taky ze, za tych 3oo.ooo km jej ani jedna fabia naprasit nedokazala :-), co sa o mojej terajsej koktavke (ktora ma ovela viac pary, ale aj kil) povedat neda, tej to TSi uz na frak tot nedavno dalo (dobehla by ho pravdepodobne az na vmax co by jej trvalo veky).

yoggi
4. května • 19:59

1,6 16V viem , ze nie je ziaden drak. VW polo 1,2 HTP do meste a mimo mesto do 90 km/h ideal, lahke prevody a rychlo sa vytacal, slusna akceleracia. 1,4 16V 74kW tiez som jazdil, ano treba vytacat, aby tahat od 4000 ot. bola pekna vykonova spicka.
Doma je Fabia 1,4 16V 55kW - pohodovy motor, nema taku spicku vykonu. Tiez viem ako ide octavia II 1,6 MPI 75kW ;-)Ano motor 1,2 TSI nie je stavany na najazd 500 tkm, to dnes uz ziadny ani naftovy motor. TSI mi vyhovuje svojim charakterom a prejavom. Myslim, ze v pripade noveho auta je zaruka a pri najazde 150tkm to motor zvladne co odpoveda cca 10 rokov prevadzky priemerneho vodica, potom uz je to starost druheho majitela. Urcite nie som jeden s tych, co si musia nieco dokazovat predbiehanim a nahananim. Jazdim normalne pohodovo, sportovcov nechavat ist, uhybam.
Treba sa drzat: stratit minuty pri jazde neznamena nic, ako stratit v minute zivot pri riskovani. p.s.: ci predbehne TSI nejaka Felicia 1,6 je mi jedno. Uz ma predbehlo aj HTP a este som ostrostrelcovi priprzdil a pustil.

Fabia1.2TSI
2. května • 15:01

Mně naopak přijde ta přidaná hodnota oproti obyčejné Fabii se slabším TSI malá:-|. Jako jezdí to pomaleji, rozměry uvnitř jsou podobné, leckdy horší, jediný velký tozdíl je v šířce...vpředu 15 cm, vzadu 11 cm pro Kiu. Jenže....kolik lidí jezdí v 5 lidech aby se toto projevilo? 99% lidí bude jezdit max ve čtyřech a tam je odveze úplně stejně pohodlně(na délku a nad hlavou stejně místa) Fabia....A za 350 tisíc rozdílu bych si radši pořídil něco jiného...to je skoro polovina ceny chatky někde za Prahou...:-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fabia1.2TSI vubec netusis
26. března • 0:02

Ty ses úplně mimo ono kcemu to asi bude vid že zvenku to je větší a uvnitř srovnatelné říká ti něco bezpečnost právě na úkor prostoru máš mnohem více vystřižené stěny tudis jde opraktičnost komfort ale hlavně bezpečí koukni se schválně jak dopadla sportage v crasch testech rozhodně bych byl radši aby se má žena s dětmi stala účastníkem autonehody v sportage než v plastové Fabií protože narozdil od fabie v kie by to přežili nevíš co říkáš a když chceš že sebe dělat zavodaka tak na to bych si Fabií také zrovna nevybral tak asi tak :-)

kaa
5. května • 15:40

Tak si kup Fábku a polovinu chaty za Prahou, a nech nás , ať si koupíme Sportage. A až pojedeš na půlku té své chaty a po cestě potkáš Sportage, třeba Ti dojde že jsi udělal pěknou kravinu a na půlce té chaty budeš dumat jak to udělat aby jsi se mohl posadit do Sportage a s pocitem bezpečí projet Prahu a nevymlátit si zuby. Hezký den.

Antiautomat
2. května • 16:41

Ono ta fabia je uzka uz 'od prirody', posadit dopredu dvoch chlapov aby sa na seba netlacili ako..... no ved vieme co, je problem. Zase v pripade nejakej sarmantnej slecny to je vyhoda :-)
Na dlhej ceste by mi to ale uz vadilo ale to je zase len o preferenciach. Mam rad v aute miesto.
Nuz a predrazene... to samozrejme su vsetky, staci si ukazat akymi (doslova drzymi) metodami holi zakaznikov trebars taka ista nemenovana vraj 'premiova' udajne 'nemecka' znacka: (rovnake len inak fukane motory, len aby sa usetrilo na vyrobe - seriove (ne)vybavy napriec portfoliom a ceny priplatkov ani nehovoriac, ze im to ludia zeru mi je doslova zahadou). Vrazat do takehoto niecoho je asi najpitomejsi sposob co s peniazmi co do hodnoty.To je aj dovod uspechu trebars takej dacie a aj dovod preco trebars taky koncern s apom a sitigou zase bohvieaku dieru do sveta nespravil, auta to nie su zle ale za tu cenu je ta hodnota diskutabilna, navyse s eventualne silnejsim motorom pre buducnost uz potom uplne prestrelena. Trebars taka kija sportaz je teraz v akcii s benzinakom 1.6GDi (99kW) za 380 plus nejake drobne. Pomalsia ako ta fabca urcite nebude , navyse mate auto s lahkou jednasestkou a rezervou podvozka na ovela tazsi motor co priaznivo ovplyvni jazdne vlastnosti.Hendikepom moze byt konzum na dialnici, tam si o ten liter (mozno aj dva) da viac. Kupovat to s dieselom a vrazat horentne sumy do vybav (okrem tych naozaj potrebnych funkcnych prvkov) je samozrejme kravina. Zase treba porovnavat porovnatelne, ked si trebars pozriem fabcu v dieseli a ten priplatok, potom kupa takeho niecoho by mala stacit na denno denne sedativa a zamrezovanu izbu (a bez balkona).

Roman
2. května • 9:26

Auto ku ktorému nemá škodovka objektívne nič kvalitatívne rovnocenné čo postaviť, tu dostane v teste 8 bodov :-D

Tom
2. května • 12:04

Objektivne? Nejak nevidim na tom objektivne nic zvlastniho...:-D

Ledr Palesyk
2. května • 10:33

Mám ji doma 14 dní. V Exclusivu velmi slušná výbava. Kombinovaná spotřeba zatím na 6 litrech, jízda tichá a překvapivě docela svižná.

LOL
2. května • 10:59

(mini)SUV nejsou šálkem mého čaje, ale tohle se mi i docela líbí.

Mira
2. května • 10:32

Tohle si za ty peníze koupí leda blázen, když honda CRV s 1.6 žere o litr méně....

Milan
10. listopadu • 19:44

Já hondu cr v mám 2,2tdci a spotřeba 7,8až8,5 ale je pravda že jí nešetřim

Petr
20. prosince • 22:08

A ty určitě máš zmíněnou Hondu doma, že to víš tak přesně jakou má spotřebu že? Spíš bych řekl, že jsi jeden z těch , co si někde něco přečte a poté rozdává rozumy. Poněvadž jsem nyní objednal Sportage 1,7 CRDi v TOP výbavě s xenonama za cenu 580tis, jsem přesvědčený ze zkušeností, že za takovou cenu + záruku 7let + 7let servis zdarma atd. nic lepšího neseženu. Měl jsem půjčené vždy na týden nové Santa Fe 2,2 CRDi 145kw AT a s tímto vozem jsem dokázal bez problémů jezdit s průměrem 7,3L, u ix35 za 5,1L a Sportage 5,3L se "syrovými" motory. Měl jsem také na víkend zapůjčenou novou Hondu CR-V 1,6 diesel a musím uznat, že Honda je Honda, ale i když jsem se hlídal, průměrná spotřeba byla 5,1L a na 4L jsem se určitě nedostal (možná z kopce ;-) ) Po zvážení všech pro a proti zvítězila Sportage v plné výbavě TOP a programem 777 Premium. Dokonce jsem měl půjčenou i novou Octávii CNG a Škodovácké výroky, že to jezdí za 3,5kg CNG jsou také jen blamáž. Realita je 4kg CNG na 100km. Každý, kdo se dlouhodobě zajímá o automobily ví, že udávané spotřeby výrobců jsou "laboratorní" a ve skutečnosti auta mají spotřebu vyšší. Dokonce i palubní PC nám lžou. :-(

Jaroslav
22. června • 13:07

Jezdím s touto 1,7čkou v pěti lidech, polovina cest je po dálnici a polovina po okreskách, dlouhodobý průměr je v létě 5,4 a v zimě do 5,9, používám klimu v létě a vyhřívání všech sedaček v zimě, pokud se tobě podaří s Hondou CRV jezdit v plném obsazení za 4,4 v létě a za 4,9 v zimě při použití zmíněných doplňků výbavy, tak jsi u mě opravdu ,, Mistr světa,,

Pepik z Čechystánu
4. května • 13:34

Tomu říkám argument :-D:-D:-D

dsf
2. května • 12:59

lenze si pozri fotky podvozka:Vyska
Odhlucnenieútlmiace materialy
Chranic motora
Ramena
Pruziny
Ulozenie vyfuku/jeho vycnievanie
Hrdzavenie podvozka u uplne noveho auta
atd. atp.a potom porovnavaj, u SUV nejde len o spotrebu kufor a cenu

dsf
2. května • 13:00

dakujem autorevue za dobre fotky, len tak dalej

Doporučujeme

Články odjinud