Test Kia Sportage 1,7 CRDi Exclusive: čerstvé a zdařilé omlazení

Facelift z letošního března úspěšnému SUV značky Kia prospěl. Úpravy se dotkly nejen karoserie, ale také interiéru a podvozku.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Vozy řady Sportage si, na rozdíl od většiny jiných jihokorejských modelů udržují, velmi dobrou pověst pro svoji bytelnou konstrukci a přívětivost k potřebám evropského řidiče. Aktuální generace řady Sportage, vyráběná v Žilině, vzešla z pera týmu Petera Schreyera, jenž jí vtiskl přiměřeně extravagantní vzhled, jímž se vymyká konkurenci. Prezentována byla v Ženevě roku 2010.

Na stejném místě, ovšem o čtyři roky později, slavilo svoji premiéru vylepšené provedení, jež jsme nyní podrobili redakčnímu testu. Decentní změny se dotkly přední i zadní části karoserie, interiér dostal rozšířenou digitální výbavu, volant má vyhřívání a posilovač FlexSteer s trojicí provozních režimů a modifikace podvozku omezily přenos ruchů a vibrací do prostoru pro cestující.

Kia Sportage u nás v současnosti startuje s cenami od 449 980 Kč za benzínovou verzi 1,6 GDi, přičemž za diesel 1,7 CRDi se připlácí jen 50 000 Kč. V našem testu se Sportage projevila jako hospodárný a dobře vybavený vůz pro všestranné využití.

Radosti
Stavitelný účinek posilovače řízení
Zajímavá cena i v lépe vybavených verzích
Nízká spotřeba paliva
Starosti
Zrcadlící se displej na středové konzole
Pro pohyb v terénu pohon 4x2 a světlost jen 172 mm
Moderní výbava pouze ve vyšších verzích, nebo za příplatek
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků