Test Kia Sportage 1,7 CRDi Exclusive: čerstvé a zdařilé omlazení

Facelift z letošního března úspěšnému SUV značky Kia prospěl. Úpravy se dotkly nejen karoserie, ale také interiéru a podvozku.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Vozy řady Sportage si, na rozdíl od většiny jiných jihokorejských modelů udržují, velmi dobrou pověst pro svoji bytelnou konstrukci a přívětivost k potřebám evropského řidiče. Aktuální generace řady Sportage, vyráběná v Žilině, vzešla z pera týmu Petera Schreyera, jenž jí vtiskl přiměřeně extravagantní vzhled, jímž se vymyká konkurenci. Prezentována byla v Ženevě roku 2010.

Na stejném místě, ovšem o čtyři roky později, slavilo svoji premiéru vylepšené provedení, jež jsme nyní podrobili redakčnímu testu. Decentní změny se dotkly přední i zadní části karoserie, interiér dostal rozšířenou digitální výbavu, volant má vyhřívání a posilovač FlexSteer s trojicí provozních režimů a modifikace podvozku omezily přenos ruchů a vibrací do prostoru pro cestující.

Kia Sportage u nás v současnosti startuje s cenami od 449 980 Kč za benzínovou verzi 1,6 GDi, přičemž za diesel 1,7 CRDi se připlácí jen 50 000 Kč. V našem testu se Sportage projevila jako hospodárný a dobře vybavený vůz pro všestranné využití.

Radosti
Stavitelný účinek posilovače řízení
Zajímavá cena i v lépe vybavených verzích
Nízká spotřeba paliva
Starosti
Zrcadlící se displej na středové konzole
Pro pohyb v terénu pohon 4x2 a světlost jen 172 mm
Moderní výbava pouze ve vyšších verzích, nebo za příplatek
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků