Test Kia Sportage 1,7 CRDi Exclusive: čerstvé a zdařilé omlazení

Facelift z letošního března úspěšnému SUV značky Kia prospěl. Úpravy se dotkly nejen karoserie, ale také interiéru a podvozku.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Vozy řady Sportage si, na rozdíl od většiny jiných jihokorejských modelů udržují, velmi dobrou pověst pro svoji bytelnou konstrukci a přívětivost k potřebám evropského řidiče. Aktuální generace řady Sportage, vyráběná v Žilině, vzešla z pera týmu Petera Schreyera, jenž jí vtiskl přiměřeně extravagantní vzhled, jímž se vymyká konkurenci. Prezentována byla v Ženevě roku 2010.

Na stejném místě, ovšem o čtyři roky později, slavilo svoji premiéru vylepšené provedení, jež jsme nyní podrobili redakčnímu testu. Decentní změny se dotkly přední i zadní části karoserie, interiér dostal rozšířenou digitální výbavu, volant má vyhřívání a posilovač FlexSteer s trojicí provozních režimů a modifikace podvozku omezily přenos ruchů a vibrací do prostoru pro cestující.

Kia Sportage u nás v současnosti startuje s cenami od 449 980 Kč za benzínovou verzi 1,6 GDi, přičemž za diesel 1,7 CRDi se připlácí jen 50 000 Kč. V našem testu se Sportage projevila jako hospodárný a dobře vybavený vůz pro všestranné využití.

Radosti
Stavitelný účinek posilovače řízení
Zajímavá cena i v lépe vybavených verzích
Nízká spotřeba paliva
Starosti
Zrcadlící se displej na středové konzole
Pro pohyb v terénu pohon 4x2 a světlost jen 172 mm
Moderní výbava pouze ve vyšších verzích, nebo za příplatek
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků