Test Kia Sportage 1,7 CRDi Exclusive: čerstvé a zdařilé omlazení

Facelift z letošního března úspěšnému SUV značky Kia prospěl. Úpravy se dotkly nejen karoserie, ale také interiéru a podvozku.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Vozy řady Sportage si, na rozdíl od většiny jiných jihokorejských modelů udržují, velmi dobrou pověst pro svoji bytelnou konstrukci a přívětivost k potřebám evropského řidiče. Aktuální generace řady Sportage, vyráběná v Žilině, vzešla z pera týmu Petera Schreyera, jenž jí vtiskl přiměřeně extravagantní vzhled, jímž se vymyká konkurenci. Prezentována byla v Ženevě roku 2010.

Na stejném místě, ovšem o čtyři roky později, slavilo svoji premiéru vylepšené provedení, jež jsme nyní podrobili redakčnímu testu. Decentní změny se dotkly přední i zadní části karoserie, interiér dostal rozšířenou digitální výbavu, volant má vyhřívání a posilovač FlexSteer s trojicí provozních režimů a modifikace podvozku omezily přenos ruchů a vibrací do prostoru pro cestující.

Kia Sportage u nás v současnosti startuje s cenami od 449 980 Kč za benzínovou verzi 1,6 GDi, přičemž za diesel 1,7 CRDi se připlácí jen 50 000 Kč. V našem testu se Sportage projevila jako hospodárný a dobře vybavený vůz pro všestranné využití.

Radosti
Stavitelný účinek posilovače řízení
Zajímavá cena i v lépe vybavených verzích
Nízká spotřeba paliva
Starosti
Zrcadlící se displej na středové konzole
Pro pohyb v terénu pohon 4x2 a světlost jen 172 mm
Moderní výbava pouze ve vyšších verzích, nebo za příplatek
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie129 fotografií
IMG_3676.JPG IMG_3677.JPG IMG_3678.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků