Test Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4: Co se tady nepovedlo?

Sice je mě to fuk , ale tohle asi nevypadá nezaujatě
"(na to tu je ostatně Hyundai a jeho „nadauta)"

Odpovědět  |   | 
Adam  |  22. 06. 2015 14:14

Souhlasím, na druhou stranu Hyundai sklízí, co zasel...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  23. 06. 2015 06:26

Proc? Vzdyt se tak Hyundai sam prezentuje a srovnava...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  22. 06. 2015 11:39

Co se nepovedlo ?
1. u auta za mega není žádná volba motorizace....
2. pokud se jedná vyloženě o silniční auto, proč to vypadá jako traktor...
Proč neudělali velkoprosotrové auto jako je např. Sharan s lepším využitím prostoru.

Odpovědět  |   | 
mex  |  22. 06. 2015 11:52

Oni velkoprostorove auto mají, ale v Evropě se neprodává.

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  22. 06. 2015 21:42

A proč to s tím motůrkem žere stejně jako X5/Q7 s motorem?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  22. 06. 2015 12:11

1) Lidi (většina, né Petrolheadi jako ty) si vybírat motorizaci neumí. Kupují co je nejvýhodnější v kategorii "hodnota za peníze" Vypočítají že 1.2 je nejvýhodnější a nebudou připlácet navíc dalších 150.000czk za V6 který žere stejně ale jede 2x lépe a za 6let se i zaplatí ale hlavně nezná kopce a že v česku to je samý kopec... Proto Hyundai šetří a nemá 10motorů, stejně by to jejich cílovka ignorovala.
2) Hyundai koncern má MPV, to se neboj, a když u korejců je "Q7" za cenu Sharana, tak je jasné, že to je jejich taktika.
3) Autor článku nepochopil cílovou skupinu. To se nepovedlo. Nekoupil bych to ani za poloviční cenu, ale z hlediska Hyundai koncernu to auto považuji za dokonalé. Trefili se mezi drahé němce, nesympatické ameriky a zbytek pokusů. Ty Lexus SUV nikdo ani nezvažuje, byť jsou vynikající. Hyundai ví jak cílit na zákazníky a jeho vysoké ceny jsou už zárukou toho, že to po několik generací piluje k dokonalosti. Francouzi a Italové musí smutně zírat. Úspěšný není ten nejlepší ale ten nejchytřejší!
A na rovinu, kdo chce třetí auto do rodiny co stojí víc v garáži, tak proč ne. Kdo denně lítá do zahraničí, tak ví, že potřebuje V6 automat a naftu a možná i čtyřkolku a hlavně servisní síť s díly nejpozději zítra ráno, takže pak už má po starostech, a nemusí složitě vybírat, možností je minimum.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  22. 06. 2015 12:15

To bylo na ZELÍ.
A ta hádanka je nejen Kia Sedona
http://www.kia.com/us/en/vehicle/sedona/2015... ...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  22. 06. 2015 15:17

v Evropě se jmenuje Carnival

https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Carnival...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  22. 06. 2015 20:36

Člověk nemusí být odborník na auta, ale každý má rád při koupi pocit, že si může vybrat a tady to nejde. Podotýkám u auta za mega. Je to podraz i pro prodejce. On nemá v ruce žádnou možnost nabídky. Kdyby se ten blb Vošický místo vypatlaných kampaní soustředil na to co má, tak by možná i jiný motor v nabídce byl.
Na druhou stranu sice kimovci na motorech intenzivně pracují a nejsou tak šíleně pozadu jako japonci, ale zpoždění a to pořádné mají. A je možné, že motor teď k dispozici prostě a jednoduše nemají.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 06. 2015 22:59

Ach Zelí, Zelí, je lépe nabízet jeden pořádný motor, který je zárukou, že v konečném důsledku bude zákazník s motorem spokojen, než nabízet 10 motorů, z nichž jen 1-2 jsou pořádné, navíc ale za cenu, za kterou si je koupí jen málokdo a potom stovky lidí po čase žehrají, co si to vlastně koupili (viz. třeba příklad s motory HTP v případě nabídky bohaté motorizace u Fabie 1 - kolik lidí si tehdy koupilo benzin 2,0 85 kW nebo 1,9 TDI 96kW? A kolik lidí tehdy zvolilo německý "základ" 1,4 55 kW a dalo přednost 1,4 MPI MPI?).
Japonci jsou podle tebe pozadu? Zelí, Zelí, málo znáš a vůbec nemyslíš. Například u Hondy, ať si koupíš jakýkoliv motor, tak budeš spokojen. Nejen s výkonem, ale i s projevem motorů, jejich spolehlivostí, životností a i spotřebou. A co motory Mitsubishi nebo Subaru? A co Mazda? Nebo Toyota? Už jsem ti posledně milé Zelí něco sdělil ohledně hodnoty tvé hlouposti. Myslím si, že i když bych místo Eifelovky použil příměr Everestu, tak konstatování, že pokud bys byl tak hloupý, jak jsi velký, tak ani ten Everest by ti nesahal ani po kotníky, s rezervou tvojí hloupostí překonáš. A konstatování o tvé nepoučitelnosti a neschopnosti vzdělávat se a absorbovat nové vědomosti je nezlomné a opakovaně to potvrzuješ obsahem tvých příspěvků.

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  23. 06. 2015 06:28

Josefanatik...heheh, měl jsem tu čest - respektive smůlu- že mi půjčovna přidělila zánovní Hondu Civic 1.8-iVtec a že bych tedy byl spokojený s motorem, to opravdu tvrdit nemohu. Charakteristika motoru šílená, do 4000 mrtvý, pak teprve funguje, sladění s předpotopní převodovkou nezdařené a spotřeba hanba plít. Shodou okolností jsem následně na týden obdržel VW CC se stejným objemem motoru (ale o 40HP(!!!) silnější) a najednou to jelo a nežralo, sladění s převodovkou bezproblémové. Takže s tebou hrubě nesouhlasím, Honda možná nějaké motory umí, ale rozhodně ne všechny. A o Mitsubishi a Subaru platí totéž, ti jsou nejen WRX a STi, oni mají i běžné motory a ty stojí za prd. Včetně nepovedeného boxerdieselu, který nestíhal na zavedenou konkurenci už v době, kdy s ním přišli a od té doby zaostal ještě víc. Jistě, ortodoxní subaristé nad ním slintají, ostatní se svezou, korektně pokrčí rameny a požádají o auto s motorem.

Odpovědět  |   | 
..............  |  23. 06. 2015 08:21

Meleš nesmysly. Honda a Toyota motory ožívaj ve 3 tis. otáčkách a na konci otáčkovýho spektra to popožene ještě v-tec, je vidět, že si v tom neseděl a nikdy to neřídil. Jdi si radši požádat o VW plechovku s pořádně dokonalym TSI motorem, jehož životnost je cca. 50tkm. V-tec motory, který se používaj už 15let aspon najedou slušný kilometry a nejsou s ním žádný starosti. O tom si VW může nechat leda tak zdát.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  23. 06. 2015 21:14

Milý juchuch, nejsi bohužel hodně vzdálen odbornosti, kterou zde v diskusích předvádí Zelí. Mám pochybnosti, že jsi skutečně s Civicem vůbec jel, a spíše zde sděluješ kecy pivních skautů z výčepu IV cenové skupiny. Nebudu tě poučovat o charakteristikách motoru 1,8 z Civicu a jak se s takovým motorem musí pracovat a jak se musí a jak často řadit. Bylo by to stejně zbytečné (už podle tvého kritického posuzování kvality převodovky - jen málo co na trhu má přesnější řazení jak Honda). VW Passat CC je úplně jiná kategorie auta (navíc za úplně jinou cenu) a v takovém případě bys musel porovnávat s Hondou Accordem. Co se týče objemu motoru 1,8, je totiž rozdíl, jestli máš v motoru turbo nebo ne. Motor 1,8 TSI od VW nelze vůbec srovnávat s motorem 1,8 z Civicu (pokud mi nevěříš, tak si vzpomeň na poměrně nedávnou historii v F-1, kdy spolu jezdily přeplňované a nepřeplňované motory a jak to měly v takovém případě s povoleným objemem motoru). Kdybys totiž srovnával srovnatelné, tak bys mohl vyzkoušet pro porovnání s tím VW Passatem CC 1,8 TSI zmíněnou Hondu Accorda 2,4 S-Type a něco bys zažil. Vlastně ne, pro takové, jako jsi ty, milý juchuchu, je TSI motor "požehnání", protože krouťák to má max už od cca 1500 ot/min a nemusí se skoro vůbec řadit. Už vůbec takoví "odborníci" neocení projev motoru 2,4 v horním spektru max otáček a projev výkonové špičky a stejně tak řazení a podřazování ve svižném režimu jízdy. O skvělém podvozku Accorda je snad zbytečné hovořit.
Co se týče těch motorů Hondy, tak se musí samozřejmě srovnávat srovnatelné s motory jiných značek (objem motoru, přeplňování a výkon). Například ty malé motůrky z Jazzu jsou ve srovnání s konkurencí opravdu moc dobré a kdo to vyzkoušel a rozumí tomu, tak určitě souhlasí. V Civicu kromě 1,8 byl nabízen i 2,0 v R-Type a také se moc líbil. Už zmíněná benzinová 2,4 je také perfektní. A nafťáky Honda kupodivu umí také - 2,2 CDTI je jedním z nejpovedenějších a nejspolehlivějších nafťáků na světě (ne nejvýkonnějším, ale projevem a charakterem), současná Honďácká naftová 1,6-ka je je nejpovedenější naftová 1,6-ka na trhu (tu sis měl v Civicu vyzkoušet - byl bys spokojen a jezdí "za hubičku" - snad úplně nejmenší spotřeba, úžasná pružnost - nemusíš řadit a ta kultivovanost...). Samozřejmě turbo nakonec Honda dá i do benziňáků - za měsíc se už bude moci koupit motorový skvost v podobě turbomotoru v Civicu R-Type (podle testů se jedná o absolutní špičku). Jinak Honda připravuje přeplňovanou 1,5 a věřím, že bude hodně povedená (u Hondy jako obvykle). Myslím si, že se potom na koncernové TSI bude pohlížet poněkud jinak. O spolehlivosti a životnosti motorů Honda je zbytečné cokoliv připomínat. A k těm jiným japonským značkám - tvrdit, že Mitsubishi má "běžné" motory "naprd" (jak píšeš), k tomu nelze nic dodat - jsi úplně mimo. Zeptej se jak to je s těmito běžnými motory u Lancera. Jsou totiž považovány za jedny z nejspolehlivějších benziňáků na trhu. A vůbec - škoda mluvit (psát). Celkem ale chápu, proč se dá na českém trhu dobře prodávat něco takového, jako byly motory HTP... chce to jen trošku "povzbudit" "chytrolíny" v různých diskusích a zejména "redaktory" v testech, kde se vtlouká českým "vořechům", že Fabia Combi s 3 válcovým 55 kW motorem je výborným rodinným vozem vyrobeným v "české" automobilce za výbornou cenu se špičkovou kvalitou... (Simply Clever - zkrátka to VW v marketingu umí...).
Na druhou stranu - proč ne. Ať si každý koupí, co chce a klidně ať si každý dá přednost koncernovým motorům TSI, které jsou přece "nejlepší na světě" a jsou "české"... Hlavně ať je každý spokojen s tím, co si vybral a s čím jezdí. A o tom to je.

Odpovědět  |   | 
mirek  |  24. 06. 2015 15:35

Milý grafomane Pepo, naklepal jsi toho sice dost, ale 1,8 od Hondy je ostuda značky, mimochodem 1,4 je na tom stejně bídně, jen v jeho prospěch mluví to, že ho nelze objednat s předpotopním hondaautomatem, který zaostalost hondamotorů ještě zdůrazńuje. Nehodlám srovnávat s TSI, abych nevyburcoval další adolescenty k dalšímu flame, ale tvé slintání nad Hondou je úplně mimo realitu. Howgh.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  24. 06. 2015 23:25

Já ti tvůj pohled na věc neberu, ale na rozdíl ode mne jsi nepředložil jediný argument podporující tvé tvrzení, že 1,8 od Hondy je ostuda značky a to, že mimochodem 1,4 je na tom stejně bídně. Stejně jsi ničím nepodložil tvoje tvrzení o zaostalosti motorů Honda. Jestli považuješ "hondamotory" za zaostalé, to je opravdu "zajímavý" pohled odborníka kategorie Zelí. A pokud považuješ za zaostalý i současný naftový motor 1,6 tak by mne zajímal argument, který tě k takovému stanovisku vede. S motory TSI můžeš srovnávat nové benzinové turbomotory Honda a jestli považuješ za zaostalý i turbomotor z nového Civicu R-Type, tak by mne tvůj argument opravdu zajímal. Pro srovnávání platí, že je možné srovnávat pouze srovnatelné a ne jablka s hruškama a při posuzování motorů není jediným parametrem výkon, ale například i spolehlivost a jiné užitné vlastnosti z pohledu spotřebitele (majitele auta), což platí i pro převodovky včetně automatických. Jinak v tvém příspěvku jsi předvedl slintání ty, Mirku, a to obsahem i formou.

Odpovědět  |   | 
juchuch  |  25. 06. 2015 14:07

OMGTJAI

Odpovědět  |   | 
jednabedna  |  25. 06. 2015 14:10

👍👍přesně...😊

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 06. 2015 22:38

Milé Zelí, co že se nepovedlo???
1. U auta, jak uvádíš, "za mega", je nabídnuta odpovídající motorizace: cituji text z testu:"Maximum motoru činí 147 kW (200 koní) dostupných při 3800 ot./min a točivý moment vrcholí na 440 Nm dostupných v rozmezí od 1750 do 2750 ot./min. Na stovce jste v kombinaci s manuálem za devět sekund (automat je pomalejší o 0,6 s) a nejvyšší rychlost činí 203 km/h. Pravda je, že tahle čísla nevypadají vůbec špatně, ale na zadek se z nich asi nikdo neposadí. V praxi se ovšem motor vyznačuje především velkou pružností, což dělá jízdu opravdu velmi příjemnou." - moje poznámka - To snad mají nabízet za ty peníze něco slabšího, aby někdo jiný jako "Zelí II" spílal, že za takové prachy nabízejí něco výkonově mizerného? Nebo naopak mají nabízet ještě silnější motor, který by byl pro tuto kategorii extrém? Pamatuj si Zelí, jeden z úspěchů dražších aut je to, že zákazník je při nákupu spokojen a nemusí laborovat s výběrem nesmyslných motorů pro danou cenovou kategorii. Jinak je celkem na zákazníkovi, co si vybere, tak to neřeš, a ty si takové auto kupovat nikdy nebudeš.
2. To, co podle tebe vypadá jako traktor, to pro druhého je synonymem něčeho krásného, co splní jeho požadavky. Je to otázkou vkusu a potřeb a ty má každý jiné. Proč to odsuzovat a urážet? Já mám rád sportovní sedany a přesto neurážím něco takového, co bych si nevybral a nekoupil. Jsi opravdu "těžkej mimoň".
A s tím tvým "prostorem" jsi už ubohý. Copak nechápeš, že řada lidí si vybírá a kupuje auto podle jiných hodnotových měřítek a potřeb? A třeba tomu, komu se líbí SUV, tak ho MPV nechá zcela chladným. A třeba to, co se podle tebe nepovedlo, tak řada jiných naopak vyhodnotí, že se naopak povedlo? Tvoje "myšlení" je prostě "zelnaté", pořád musíš urážet, znevažovat, konfrontovat a šířit nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 06. 2015 08:15

Tebe nenapadlo, že někdo může chtít i slabší motor za menší peníze. Představ si, že lidé jsou různí a mají jiné představy o autech než ty. Co se týká urážek, přečti si ten svůj vlastní traktát a zamysli se nad sebou. Pakliže jsi toho vůbec schopen.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  23. 06. 2015 09:56

A teba zasa nenapadlo, že to automobilka skúšala? V minulom Sorente bol aj dvojlitrový diesel, ale mal tak slabé predaje, že sa to jednoducho neoplatilo. Silnejší by bodol, to áno, ale je tu problém: zákazníci (a tým myslím relevantná skupina zákazníkov, nie zopár záujemcov) by to prosto nekupovala a v EU by zasa hrozily pokuty za emisie. V USA napríklad má preplňovaný 2L I4 s 240 HP a 3,3L V6 s 290 HP.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  23. 06. 2015 20:15

Jsi opravdu povedený človíček milé Zelí. Připomínám tvůj text, na který jsem reagoval, cituji tě:
"Co se nepovedlo ?
1. u auta za mega není žádná volba motorizace....
2. pokud se jedná vyloženě o silniční auto, proč to vypadá jako traktor...
Proč neudělali velkoprosotrové auto jako je např. Sharan s lepším využitím prostoru."

Teď opět k tvým jednotlivým bodům:
1. Jako svou reakci jsem uvedl vyjádření redaktora z článku, opakuji znovu poslední věty:"Pravda je, že tahle čísla nevypadají vůbec špatně, ale na zadek se z nich asi nikdo neposadí. V praxi se ovšem motor vyznačuje především velkou pružností, což dělá jízdu opravdu velmi příjemnou." Z toho plyne, že testovaná motorizace je minimální, která může uspokojit majitele auta, který zaplatí za takové auto zhruba milion. Tvoje reakce Zelí cituji tě: "Tebe nenapadlo, že někdo může chtít i slabší motor za menší peníze. Představ si, že lidé jsou různí a mají jiné představy o autech než ty." Co k tomu dodat, že? Milé Zelí, myslíš si, že někdo, kdo zaplatí milion za auto, bude šetřit za slabší motor cca 30-50 tisíc, když může koupit standardní nabízené minimum, které jak uvedl redaktor, "dělá jízdu opravdu velmi příjemnou"?

2. Reagoval jsem na tvoji větu, cituji tě : "pokud se jedná vyloženě o silniční auto, proč to vypadá jako traktor...". Takže milé Zelí - urážlivě a hanlivě ses vyjádřil o celkem povedeném autě, které je "traktoru" hodně vzdálené. A já jsem se k tvému "hodnocení" vyjádřil způsobem, který není urážlivým, protože ty jsi dokázal následně zareagovat větou, cituji tě: "Představ si, že lidé jsou různí a mají jiné představy o autech než ty." Víš, Zelí, dal sis sám sobě odpověď a tím to, co jsem ti napsal, není urážka, ale pouhé konstatování objektivní pravdy. Jinak by ses totiž vyjádřil hned v tvém prvním přispěvku v bodě 1. s použitím tvých slov takto: "Tohle auto se mi nelíbí, dovedu si ale představit, že lidé jsou různí a mají jiné představy o autech než já, a proto se jim může líbit a třeba si ho i koupí." Na takové vyjádření bych, milé Zelí, nemohl na tebe jakkoliv negativně reagovat. Já tě milé Zelí opravdu neurážím, pouze popisuji realitu, kterou zde předvádíš a co víc, poskytuješ opakovaně svými příspěvky sám na sebe naprosto neprůstřelné důkazy o své hlouposti.

Závěrem jen doplním názor k motorizaci KIA. Jel jsem obdobným "monstrem" Hondou CRV s naftovým motorem 2,2 s výkonem 110 kW. Vůbec jsem nebyl nadšen a vzpomněl jsem si na článek, kde testující redaktor smutně konstatoval, že je škoda, že Honda v Česku nenabízí u CRV benzinovou 2,4, kterou standardně nabízí u CRV na trhu v USA. Těch 30 kW navíc by se u takového "mostra" hodilo, a proto si dovedu představit, že zdejší testovaná KIA to má s výkonem motoru tak tak. Jinak jsem měl možnost vyzkoušet si Yeti se základním motorem 1,2 TSI. No..., jelo to. Ale vzhledem k tomu, že se jednalo jen o předokolku a byl jsem v autě sám, tak si opravdu nedovedu představit, jak řádově větší čtyřkolka KIA by měla v nabídce slabší motor, než nabízí. "Znalec" Zelí, to ale vidí jinak...
Každopádně platí, že každý má možnost na pestrém trhu s auty si vybrat. Když někomu nestačí KIA s optimálním motorem a chce experimentovat s méně výkonnými motory, nebo naopak s podstatně silnějšími, může si to vyzkoušet u jiné značky. Stejně tak to platí i o vzhledu auta - každý ať si vybere, co se mu líbí. A když se mi dané auto nelíbí, tak ho přece nebudu hodnotit urážlivě, že to auto vypadá jako "traktor". Že, Zelí?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 06. 2015 21:38

Josko, ty se připravuješ na nějakou slohovou olympiádu?

Odpovědět  |   | 
R  |  25. 06. 2015 15:49

Ze je zelí zelí, budiž, ale ze Josef je pisálek slohových prací, to je také otresne....a pak se všechno řeši a řeši a nic se nevyresi...-)

Odpovědět  |   | 
dub  |  22. 06. 2015 11:53

No já teda nevím, viděl jsem video od R. Chvály, kterak vytáhl Sorento na lesní cestu, zkoušel vyjet z příkopu se zvednutým přední a potom zadním kolem a celkově to auto tak nějak otestoval víc. Viz. youtube. Zdejší žurnalista se spokojil s tím, že už při vyhýbacím manévru nevypadá jistě, tak na co jezdit na polňačku a z toho vyvodí závěr, že v terénu stojí za houby... Ostuda to je, ale autora článku.

Odpovědět  |   | 
Lacomme  |  22. 06. 2015 12:17

Chcete se podivat na peknou recenzi?

http://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
stanley  |  23. 06. 2015 06:11

Rasto je kapitola sama o sebe :) S nim tazko niekoho porovnavat...

Odpovědět  |   | 
.  |  23. 06. 2015 16:43

v jakem smyslu?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  22. 06. 2015 13:04

Hmotnost:
Citim tu kritiku autora za "vysoku" hmotnost auta. V kazdom pripade, ak porovnavate minulu a sucasnu generaciu Sorenta a sami uvadzate, ze ta nova je "len" o 40 kg lahsia, tak si treba uvedomit, ze objemovo nema s predchadzajucim Sorentom nic spolocneho a na to, ako RAPIDNE sa toto auto zväcsilo tak do dlzky, vysky ako i sirky, tak tych minus 40 kg je velky krok vpred.

Odpovědět  |   | 
John  |  22. 06. 2015 18:00

Kia Katastrofendo.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  22. 06. 2015 18:07

Při 80km/h to žere 6,5/100 a jinak 9 a prý to má přijatelnou spotřebu? To zas bude lidí co si to koupí a pak pojedou i po dálnici 50, protože na víc paliva už nebuou mít peníze

Odpovědět  |   | 
anonym  |  22. 06. 2015 19:49

Ja nevim, jestli se to auto tak mezigeneracne zmenilo, ale moje zkusenosti jsou uplne jine. V zime jsem mel Sorento dvakrat z pujcovny a najel jsem s nim asi 5 tisic mil. Hlavne horsky teren, spousta zatacek. Hodne jsem jezdil na zasnezenych cestach a problem s pripojenim zadni napravy jsem nezaznamenal. Stejne tak v zatackach jezdilo na pomery SUV v pohode. Plus pohodli a snadna ovladatelnost. Moje zena, ktera jinak SUV nesnasi, ho ridila docela rada. A to je opravdu nevelkeho vzrustu. Kdybychom skutecne potrebovali dlouhodobe SUV, urcite bychom o Sorentu uvazovali. Spotreba s benzinovym sestivalcem kolem 9 litru. Maly podil dalnic a mesta, vetsinou tahla stoupani a klesani, serpentiny, casto na snehu a v silnem mrazu, malo nalozene auto. Na stejnych cestach jsem jezdil i s Cadillacem SRX a Toyotou 4Runner, taky V6, a Sorento urcite bylo z hlediska dynamiky a spotreby nejlepsi. Interier byl takovy lacinejsi, to je asi jedine minus.

Odpovědět  |   | 
stanley  |  23. 06. 2015 06:12

predpokladam, ze US specifikacia je niekde uplne inde ako nasa.. Nehovoriac o naladeni podvozku a normalnom motore namiesto traktora. neporovnavajme hrusky s jablkami.

Odpovědět  |   | 
anonym  |  23. 06. 2015 19:29

To nepopiram. Ale ten sestivalec se v minule generaci prodaval i v Evrope, nevim jak ted. A treba Hyundai Santa Fe s motorem 2.4 benzin se pocitove nijak nelisilo od stejne verze prodavane v Evrope. Ten motor me ale zklamal. 180 koni papirove, ale dynamika zalostna a spotreba na urovni sestivalce.

Odpovědět  |   | 
Alcapone  |  22. 06. 2015 20:38

Je to hezký auto. Na to že to je KIA je to bytelné, mám vyzkoušenu starší verzi z áček. Je to i docela tahoun. Za dobré peníze ojeté bude tohle za 3 roky.

Odpovědět  |   | 
Jindra  |  23. 06. 2015 18:31

souhlas, ale moje pred tim nez jsem udelal zasah v motoru po 180k docela chlastalo

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  23. 06. 2015 08:17

185mm svetla vyska je ''nizke SUV''?
Aaaa, pardon, mate pravdu...zabudol som ze 180mm v skode Yeti je urcite lepsich (vlastne aj viac, to uz marketing nejak zvladne) a uplne dostatocnych na kazdu situaciu. :) :)
Aby bolo jasne, nechcem rypat do nijakej konkretnej znacky ale v tom pripade za 'nizke a este nizsie' je mozne povazovat kazde SUV. Co tak trebars taka Honda CR-V, ktorej vydute brucho (ze to vyzera zboku ako prezraty jazvecik) je snad jedina vada na inak peknom aute?

Inak pekny test, mne sa auto celkom pozdava a udaj o svetlej vyske by mal byt sucast kazdeho testu (hlavne dnes, ked mnohe auta uz maju pomaly problem preliezt cez retarder bez nasledneho zlomeneho unterbodenu).

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  24. 06. 2015 01:45

skoda tych slabych offroad schopnosti a tupeho riadenia... mohlo to byt dokonale auto

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  23. 06. 2015 20:29

Miluju Autorevue. Fakt jo. To je web, který vždy pobaví. Já se vždycky chytím na nějakou blbinu, kvůli který sem vlezu zas a znovu...

Titulek je tak krásně prvpolánově shazující. Co se tady nepovedlo? To už čtenář rovnou čeká výčet těch chyb a vad. A ono nic, recenze začíná pozitivně, sem tam chvála, sem tam poztivum a furt nikde nic, co se nepovedlo. Třetí kapitola, podtitulek Co se nepovedlo. Tak konečně, co tam asi bude? A ono nic. Že nemohl nic negativního najít, všechno je cajk. Pár detailů jako malá světlá výška (přitom v rámci SUV průměr, není to čistokrevný offroad, jsou i nižší SUV), že to asi nemůže do terénu (redaktor to nezkoušel, realita je jiná, chová se plus mínus stejně jako předchozí generace, v něčem i trochu líp).

Hle, kluci, takhle okatě to fakt nejde. Jasně, titulek je nenapadnutelný, on jen vyvolává úplně jiná očekávání, ale to se dá hodit na čtenáře, že si to myslel špatně, že jo. ;) Ale stejně mne baví, jak bylo vidět, že se redaktorovi fakt vůbec nechce chválit, a jak mu nevoní, že nemá kloudně co kritizovat. Bavím se, moc se bavím.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  24. 06. 2015 07:36

Zelí, k čemu volba motorizací? V evropě zákazník kupuje buď 2.0 dehet nebo 3.0 dehet (do většího). Tady by kupoval jen 2.2 dehet.

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  25. 06. 2015 21:13

Tak rikajic auto pro cloveka co autum moc nerozumi, jizdni vlastnosti patri na chvost tridy, vybava nicmene slusna, zpracovani dobre, design povedeny, ale jak jen to rict, kde jsem to uz jen videl... Celkove se jedna o koupi jejiz vyhodnost vedle stavajici konkurence jaksi postrada smysl. CRV nejenze je lepe vyrobene, ma daleko lepsi motor a prevodovku, ale i lepe jezdi a vypada a stoji mene. Toyota se svou RAVkou neni zrovna trefa do cerneho, ale image znacky je stale silnejsi nez pardon KIA, no a Nissan dela vse lepe nez to vse za mensi penize nez... KIA i Hyundai dohromady. Vozidlo si tedy koupi jedinec majici tendenci dokazovat okolo jak ma vyborne auto ackoliv sam vi, ze je sotva prumerne. Cena je doslova výsmechem, ale uzitna hodnota bude dobra. Proc vybrat KIU a ne Hyundai? Kia ma objektivne hezci vozy a rekneme chytrejsiho a rozumnejsiho reditele, ktery se neorezentuje jako totalni idiot a nadutec. Hezky vecer.

Odpovědět  |   | 
RatafakPlachta  |  27. 04. 2016 00:31

autám moc nerozumiem, tak si dovolím zastaviť sa u Daniela po radu...Hľadám SUV, 4x4 v automate, nafta, 7 miest, budget okolo mega resp. ľahko nad. Čo by ste mi Vy, ako človek ktorý autám zjavne rozumie, odporúčali?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 02. 2016 17:03

Koukám, že diskuze je sice staršího data, nicméně bych rád přidal pár sujektivních poznámek, jako uživatel tohoto vozu. Přes různé koncernové vozy jsem díky dobré nabídce poprvé okusil vůz Kia v midelu Sorento 2.0 CRDi ve verzi se 185 PS. Po 3 letech auto měním, bez ohledu na "líbí-nelíbí". Překvapila mne neskutečná spolehlivost (mám roční nájezd ca 70.000 km) a nízké náklady. Obecně jsem byl s vozem spokojen, nicméně nový model v době výměny byl pouze Sorento. Současně najeto od 4/2015 60.000 km a situace se opakuje. Spolehlivost, nízké náklady. Jako bonus oceňuji výbavu (je kompletní). U koncernového vozu cena asi 2x vyšší. Dále velmi tichý projev i při dálničních přejezdech, velmi slušný komfort a interiér z materiálů, kde skutečně může i Superb dojít na školení. Jediná věc mne trochu mrzí a tou je absence šestiválce v dieselu (současný motor s váhou vozu nemá problém, trochu rezerva ve výkonu by však občas přišla vhod). V benzínu jsou, nikoliv pro evropský trh. No a pokud se někdo ze zdejších ortodoxních koncerňáků domnívá, že je nějak KIA pozpátku, koukněte se třeba na K9, K900. To jen tak na okraj. Spotřeba v automatu je mezi 6 - 8,5 l, v zimě o 0,5 l vyšší. Na tak velké auto OK. Poměr cena/výkon je v tomto případě víc, než férová. X5 ve stejné konfiguraci a výbavě se hýbe někde u 2,7 mega - takže fakt jen pro ego a image

Odpovědět  |   | 
RatafakPlachta  |  27. 04. 2016 00:25

Ako nový majiteľ Sorenta absolútne súhlasím s referenciou Pavla. Pomerne dlho som váhal či Kia, a všetky možné recenzie i diskusie som mal prečítané Xkrát (túto nevnímajúc) v podstate som sa však rozhodol najmä na základe výborných výsledkov a referencií na US weboch a môžem potvrdiť, že neklamali. Sorento momentálne v danej cenovej relácii a pri potrebách preistranného rodinného SUV, ktoré dokáže aj reprezentovať, nemá konkurenciu.
Sa rozumie, že ak BMW, Audi či Volvo stojí 2x viac, tak tie peniaze sa niekde prejaviť musia a aj sa prejavia... avšak vzhľadom na to, že som hľadal pomer cena/výkon tak moja voľba padla jednoznačne na Sorento a neľutujem. Jediná výhrada - prostredné sedadlo v druhom rade vlastne ani nie je poriadne sedadlo.... je tvrdé a nepohodlné na sedenie, a miesto ak tak použiteľné pre dieťa v detskej sedačke - dospelý vydrží tak na najbližšiu čerpaciu stanicu. Inak samé superlatívy.

Odpovědět  |   | 
Milo  |  19. 12. 2016 16:03

Vlastnim Sorento 2.2 CRDi uz vyse roka a pol. Najprv chcem povedat ze pred nim som mal BMW 320D xDrive (r.v. 2010, cena za nove 72000,- eur) sluzilo dobre a bol som s nim spokojny ale zo zenou chodime do Alp a chceli sme teda nejake SUV 4x4, nasa volba bola BMW X5, ktore sme aj tyzden mali pozicane na testovanie. Zhodou okolnosti sme sa v tej dobe nejako dostali aj k tomuto Sorentu a predajca nam takisto umoznil testovaciu jazdu, sice len na jeden den ale o to viac sme ho prevetrali. Ja som bol zo zaciatku velmi skepticky, ale zene sa velmi pacilo. S nevolou som ho testoval, ale cim viac som na nom jazdil tym viac som si ho zamiloval. V konecnom dosledku rozhodlo to ze oproti X5 mam vo vnutri viac priestoru, auto je v interiery taktiez o dost tichsie, a co sa tyka komfortu tak X5 tiez zaostava, a o tej vybave ani nevravim, u X5 by som sa za taku vybavu nedoplatil. BMW malo mozno o trochu lepsie sportovejsie ladenie jazdy, ale to bol len minimalny rozdiel. Riskli sme to, ale musim dodat ze to bola vynikajuca volba. Doteraz to nelutujem, auto slape po roku a pol ako hodiny, ma svih, komfort a priestor. My mame aj treti rad sedadiel, trocha ma ale mrzi ze je fakt vhodny len pre male deti, ale nevadi. A najlepsie na vsetkom je ze moja zena sa bala len toho, ze ako bude s takym velkym autom parkovat :) a poviem vam ze s Eye Bird kamerovym pohladom na nom parkuje lepsie ako na nasom starom bmw a to uz je teda co povedat! Sme velmi spokojny a auto vrelo odporucam, urcite nebudete sklamani, ja uz ho vymenim len za nove Sorento :) Ako byvaly pochybovac tejto znacky sa musim ospravedlnit! A vobec sa nedivim ze toto SUV je najpredavanejsie SUV v USA!

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  07. 01. 2017 07:08

Dobrý den,

souhlasím. Do auta jsem našlapal vše co se dalo teplovodní nezávislé topení, panoramatické okno. Zvažoval jsem cip tunning ( ale mám operativní leasing na 3 roky takže vyhozené peníze). Z hlediska comfortu pro naší rodinu s 2 holkama je to super volba. Mám v rodině možnost srovnávat s BMW X5 ( otec a sestra). X5 je motoricky opravdu ostřejší, ale to je vše. Výbavou němec dosahuje jen když se peněženka hodně otevře a nemluvím o tom, že dokoupení prodloužené záruky je docela drsná palba. Auto mám od 07/2015 a po zajetí ( 25000 km) je motor poměrně úsporný a živý i v automatu, občas použiji také přepnutí na sport a manuální řazení.)). Dokonce už i vím co znamená aktivní kapota, kdy jsem po srážce se zvěří zaregistroval náklon kapoty motoru. S vozy Kia mám několikaleté zkušenosti, kdy mám už odebráno ve firmě v 10 letech cca 85ks ceed SW:))

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro