Možná na to třetí generace Sorenta nevypadá, ale objektivně jde o výborné auto. Když jsem si po testu položil otázku, co se zde nepovedlo, na nic zásadního jsem nepřišel.
Kapitoly článku:
Jméno Sorento se poprvé objevilo na trhu v roce 2002, kdy Kia představila své velké SUV, což tenkrát znamenalo klasický rám a spíše off-roadový charakter. Ten je samozřejmě dnes už definitivně minulostí, protože již v roce 2009 se ze Sorenta stalo s příchodem druhé generace klasické SUV, které příliš terénních ambicí nemá. Nejnovější třetí generace už na terén rezignovala úplně, ale o co je horší mimo silnice, o to je lepší při normální jízdě a o to jde dnešním zákazníkům především.
Už druhá generace Sorenta nebyla žádným drobečkem, třetí vydání je ještě větší. Přesně řečeno je o 95 mm delší, o pět milimetrů širší, o 80 mm narostl také rozvor, ale o 15 mm se zmenšila výška. Celkově je Sorento dlouhé 4780 mm, vysoké 1685 mm, široké 1890 mm a rozvor dosahuje na 2780 mm. Ano, na trhu najdeme i větší auta, ale mohu vás ujistit, že při setkání tváří v tvář vám bude tahle Kia připadat vyloženě obrovská.


Třetí generace Sorenta je už od pohledu hodně velké auto. Testovaný exemplář dostal osmnáctipalcová kola, v nabídce jsou ale i devatenáctky
Design ničím nepřekvapí
Takzvaně plovoucí logo nebo tygří nos, tak se Kia prezentuje u svých modelů už delší dobu a nové Sorento není výjimkou. Designově vlastně není moc o čem psát, protože největší Kia v evropské nabídce nic moc zajímavého nepřináší. Svým vzhledem zkrátka nepřekvapí, což ale neznamená, že by mělo jít o ošklivé auto.
Kdo by si chtěl svůj vůz udělat přece jen trochu zajímavějším, ten může sáhnout do příslušenství a pořídit si třeba prahové nášlapy, které mělo i testované auto. Stojí necelých šestnáct tisíc korun a autu opravdu sluší, takže svůj subjektivní účel plní. Po praktické stránce by měly usnadňovat nastupování, ale jak asi tušíte, v tomto ohledu to není tak docela ono.


Prahové nášlapy nebo tažné zařízení jsou prvky, které najdete v příslušenství. Nášlapy autu sluší, ale po praktické stránce jsou spíše na obtíž
Sorento je totiž celkově dost nízké SUV (světlá výška 185 mm), takže tyhle nášlapy jsou spíše překážkou, která vám každou chvíli umaže kalhoty. Mimochodem když už jsme u toho příslušenství, tak můžeme zmínit ještě tažné zařízení, které také dostalo testované Sorento. Na něj si připravte zhruba čtrnáct tisíc. Připojit pak můžete přívěs o hmotnosti až 2,5 tuny.
Designově pak nepřekvapí ani interiér, který představuje směs různých prvků známých z jiných modelů Kia. V testované výbavě Exclusive na vás čekají klasická látkou čalouněná sedadla a mnoho plastu kolem vás. Nenechte se zmást, ona i ta palubka, co se tváří jako kůží potažená, je vlastně potažená plastem. Jen pro pořádek, bavíme se o autě za zhruba milion korun, takže propadák? Ani ne.
Prostorný interiér ve všech směrech
Rovná podlaha ve druhé řadě
Komfort při dlouhých cestách
Pružný motor
Rozumná spotřeba
Přeposilované a umělé řízení
Nejisté jízdní vlastnosti při ostré jízdě
Absolutní rezignace na jízdu mimo silnice
Připojení zadní nápravy až s prodlevou
8 /10