Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel

V našem testu proti sobě stanuli dva kompaktní vozy, o nichž se poslední dobou hodně mluví: Toyota Yaris a Kia Rio.
Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel
Seznam kapitol
  1. Dvojice srovnatelná i nesrovnatelná, Kia Rio, Nabídka verzí, Nabídka motorů uspokojí
  2. Toyota Yaris, Nabídka verzí, Nabídka motorů
  3. Podoba (spíše) náhodná, Na první pohled, Interiér
  4. Zavazadlové prostory, Za volanty, Originalita? I dnes!
  5. Dynamické vlastnosti, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Dynamické vlastnosti

Ačkoli jízdní vlastnosti nebudou u zájemců o tyto vozy prioritou, přesto je třeba se o nich zmínit. A začněme třeba pohonnými jednotkami, přičemž laskavého čtenáře ještě naléhavěji než v individuálních testech odkazujeme na tabulky technických údajů a naměřených hodnot uvedené v závěru tohoto srovnávacího testu.

Ačkoli větší objem a výkon motoru, nižší hmotnost a šestistupňová převodovka do pozice favorita řadí Toyotu Yaris, provozní vlastnosti v praxi až tak rozdílné nejsou. Jistě, výsledky většiny dynamických měření hovoří dle očekávání ve prospěch Toyoty, nicméně rozdíly jsou skutečně marginální.

Tichostí a vyrovnaností chodu motoru překvapivě mírně vítězí Kia. Její malý motor neoslní dynamickými parametry, ale srdnatě a bez váhání se snaží řidiči vyhovět v celém spektru svých otáček. Ale podobně jako u Yarisu o sobě po vytočení přes 4 000 ot./min. dává vědět zvýšenou hlučností. Motor Toyoty dělá z Yarisu hbitou štiku a i přesností řazení a těsně naskládanými převody svádí k dynamické jízdě.

Na silnici

U obou vozů, zvláště pak u Ria, jsme vysoce ocenili kvalitní odhlučnění interiéru, jež účinně brání přenosu ruchů a rázů od závěsů kol a pneumatik. Také stabilita je za všech okolností příkladná, takže se s těmito malými vozy nebudete muset bát vyrazit ani na delší cesty. V otázce stability v přímém směru putují body hlavně ke Kii, se kterou se neztratíte ani na dálnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Řízení obou vozů je v intencích elektrických posilovačů poměrně přesné a lehké, u Ria však jeví přehnanou tendenci k rovnání do přímého směru, takže jakékoli zatáčení vyžaduje od řidiče jistou dávku rozhodnosti. Kotoučové brzdy na všech kolech odvádějí u obou vozů dobrou práci, řazení je přesné a krátké, a to především u Toyoty.

A vystupujeme

Nelze samozřejmě říci, zda je lepší Toyota Yaris, nebo Kia Rio, záleží na požadavcích zákazníka. Ze zkoušených vozů bychom sáhli spíše po Riu, které je větší a nabízí dostatečně rozsáhlou výbavu, ale přesto je o citelných 90 000 Kč levnější. V jeho neprospěch však hovoří předpokládaná rychlá ztráta hodnoty, zatímco Yaris si tradičně svoji cenu na trhu s ojetinami drží.

Kia Rio není v porovnání s Toyotu Yaris žádným chudým příbuzným či „variantou pro nenáročné“, jde ve všech ohledech o rovnocennou konkurenci. Toyota potěší třeba rozsáhlým multimediálním systémem s navigací a projekcí couvací kamery, Kia pak třeba praktickou maličkostí v podobě sklopného klíče.

Kia Rio se nijak výrazně nelišila. Ve městě si sice řekla o 7,2 l/100 km, zato mimo ně jsme se dostali i pod hranici 5,0 l/100 km a na dálnici na 6,3 l/100 km. Průměr za celý test činil 6,2 l/100 km. 

Na úplný závěr bych se rád čtenářům omluvil za nevalnou kvalitu některých snímků, neboť test vznikal v náročných klimatických podmínkách.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dvojice srovnatelná i nesrovnatelná, Kia Rio, Nabídka verzí, Nabídka motorů uspokojí
  2. Toyota Yaris, Nabídka verzí, Nabídka motorů
  3. Podoba (spíše) náhodná, Na první pohled, Interiér
  4. Zavazadlové prostory, Za volanty, Originalita? I dnes!
  5. Dynamické vlastnosti, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků