Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel

V našem testu proti sobě stanuli dva kompaktní vozy, o nichž se poslední dobou hodně mluví: Toyota Yaris a Kia Rio.
Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel
Seznam kapitol
  1. Dvojice srovnatelná i nesrovnatelná, Kia Rio, Nabídka verzí, Nabídka motorů uspokojí
  2. Toyota Yaris, Nabídka verzí, Nabídka motorů
  3. Podoba (spíše) náhodná, Na první pohled, Interiér
  4. Zavazadlové prostory, Za volanty, Originalita? I dnes!
  5. Dynamické vlastnosti, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Zavazadlové prostory

Ani jeden z vozů v otázce prostoru pro zavazadla nijak nevybočuje z řady kompaktních hatchbacků, na které jsme zvyklí, ale i zde rozdíly najdeme. Yaris nabízí snadnější přístup s nižší nákladovou hranou, zatímco Rio v porovnání s Yarisem zdvihá víko o poznání výše. Ani v jednom z případů se zbytečně netěšte na schránky po stranách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Yaris má nižší práh než Rio, takže není třeba zavazadla zvedat příliš vysoko

Kia Rio disponuje i díky větší délce své karoserie o něco větším, ale především podstatně lépe využitelným zavazadlovým prostorem, do kterého na rozdíl od Toyoty Yaris příliš nezasahují podběhy kol. V případě potřeby přepravy rozměrnějších nákladů lze sklápět nestejně dělené opěráky zadních sedadel na sedáky, přičemž zvláště u Toyoty vznikne dosti výrazný přechodový práh.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V Toyotě Yaris vzniká při sklápění zadních sedadel výrazný práh
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U Ria do zavazadlového prostoru prvky zadní nápravy zasahují pouze minimálně

Hlavové opěrky obou vozů lze v případě neobsazených sedadel zasouvat, takže neomezují výhled řidiče vzad a zároveň usnadňují manipulaci s opěradly při jejich sklápění. Trvalým problémem zůstávají bezpečnostní pásy na krajních sedadlech, jež se pletou pod ruce nejen při sklápění, ale také při stavění opěradel do původní polohy.

Za volanty

Pracoviště řidiče Toyoty Yaris sází na technicistní pojetí s jednoduchými tvary a odolnými materiály, průběžná palubní deska prakticky postrádá středový panel a jejímu středu dominuje rozměrný barevný dotykový displej. V něm a jeho okolí jsou soustředěny prvky ovládání a kontroly veškerých soustav včetně rádia, palubního počítače, projekce signálu couvací kamery a navigace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska Yarisu se nese v technicistním, dokonale přehledném duchu. Ovládání audiosoustavy na volantu se stává samozřejmostí
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče ve voze Kia Rio působí dojmem "dospělejšího" vozu

Odkládacích míst je o něco více ve voze Kia Rio, a to zvláště v oblasti středové konzole. Ta citelně postrádá loketní opěru (u Toyoty její úlohu supluje sklopný prvek na vnitřní straně řidičova opěráku). Také objem odkládací schránky před spolujezdcem hovoří jednoznačně ve prospěch jihokorejského produktu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středu palubní desky v Toyotě Yaris dominuje rozměrný dotykový displej soustavy Toyota Touch
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Co do přehlednosti nelze nic vyčíst ani modelu Rio

Palubní deska Ria je v tomto ohledu zcela jiná. Její vzhled se snaží spíše následovat vzory z vyšších tříd, což se tvůrcům do značné míry podařilo. V jejím středu najdeme ovládání audiosoustavy s jednoduchým displejem a veskrze funkčním a logickým rozhraním. Ovládání ventilace, topení a klimatizace je stejně jako u Yarisu soustředěno do trojice dokonale přehledných otočných ovladačů.

Originalita? I dnes!

To však neznamená, že by se Kia Rio nemohla vymykat konkurenci. Tak například: dominantou spodní části středové konzole jsou robustní tlačítka „leteckého typu“ (že by parafráze/parodie na Mini…?) aktivující vnitřní okruh ventilace, klimatizaci a vyhřívání zadního okna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris těží z předností šestistupňové převodovky
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Rio nabízí snadno dostupné připojení externích zvukových nosičů

Svojí koncepcí si jsou přístrojové štíty obou testovaných vozů velmi podobné: středu dominuje rozměrný tachometr s displejem palubního počítače a počítadel ujeté vzdálenosti ve spodní části obklopený otáčkoměrem vlevo a přehnaně velkým palivoměrem vpravo.

Kia Rio i Toyota Yaris jsou opatřeny multifunkčními volanty s přehledně značenými tlačítky pro ovládání rádia (v případě Ria také palubního počítače). 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dvojice srovnatelná i nesrovnatelná, Kia Rio, Nabídka verzí, Nabídka motorů uspokojí
  2. Toyota Yaris, Nabídka verzí, Nabídka motorů
  3. Podoba (spíše) náhodná, Na první pohled, Interiér
  4. Zavazadlové prostory, Za volanty, Originalita? I dnes!
  5. Dynamické vlastnosti, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků