Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel

V našem testu proti sobě stanuli dva kompaktní vozy, o nichž se poslední dobou hodně mluví: Toyota Yaris a Kia Rio.
Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel
Seznam kapitol
  1. Dvojice srovnatelná i nesrovnatelná, Kia Rio, Nabídka verzí, Nabídka motorů uspokojí
  2. Toyota Yaris, Nabídka verzí, Nabídka motorů
  3. Podoba (spíše) náhodná, Na první pohled, Interiér
  4. Zavazadlové prostory, Za volanty, Originalita? I dnes!
  5. Dynamické vlastnosti, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Podoba (spíše) náhodná

Při pohledu na přední partie karoserií obou vozů si uvědomíte, jak navzájem podobné si dnešní automobily jsou. Rio i Yaris mají krátké kapoty přecházející opticky do výrazně skloněného čelního skla, úzké masky chladiče a ostře řezané a hluboko do blatníků zasahující sdružené svítilny (Rio v nich nese nejen zdroje denního svícení, ale také oddělené paraboly pro dálková světla).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předním částem obou vozů jsou společné ostře řezané rysy, krátké kapoty a výrazně skloněná čelní skla 

Zatímco ostré rysy přední části Yarisu se v konzistentním celku odrážejí také v zadní stěně, zadní část Ria působí snad až příliš uhlazeně a neutrálně. Ve spodní části zadního nárazníku Ria najdeme mlhovky, Yaris má ve stejných místech odrazky, neboť konstruktéři Toyoty mlhovky včlenili do hlavních sdružených svítilen.

Na první pohled

Již od prvního pohledu působí Kia Rio jaksi dospělejším, mohutnějším dojmem, ovšem není divu, neboť je v porovnání s Yarisem bezmála o 20 cm delší. Profil karoserie zvládli pánové z Toyoty poněkud lépe.

Vystačili si s párem důmyslně vedených vodorovných prolisů v úrovni dveřních klik a ve spodní části dveří, zatímco u Kie vsadili na nesměle mělké a zakřivené priolisy, na jejichž opravy se klempíři již určitě těší…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Yaris a jeho důmyslně pojaté linie

Zatímco špičkově vybavená Toyota Yaris Style působí i přes své omezené vnější rozměry solidním a hodnotným dojmem, Kia Rio ztrácí body nelakovanými klikami a zrcátky i plechovými ráfky bez poklic, což se dnes již jen tak nevidí. Pochopitelně ale bereme v potaz praktické přednosti těchto řešení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Rio a rozpačitě působící záď a lomené prolisy v bocích

Výhled z obou vozů do všech stran je znamenitý. Lepší přehled nabízejí zpětná zrcátka u Ria, zatímco výhled přímo vzad je kvalitnější u Yarise.

Interiér

Přístup k sedadlům je u obou vozů snadný a pohodlný díky doširoka se otevírajícím a rozměrným dveřím, přičemž zadní pár dveří u Ria nemá v horní části zrovna optimální tvar, takže třeba s dětskou sedačkou budete manévrovat jako s ježkem v kleci. Přední sedadla Yarise i Ria mají přiměřeně tuhé a dlouhé sedáky i opěráky, ta v Kii však přeci jen působí poněkud „dospělejším“ dojmem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K zadním sedadlům je pohodlnější přístup u Toyoty

Řidič i spolujezdec mají ve všech směrech k dispozici dostatek místa, v Yarisu se těší většímu prostoru pro hlavy, v Riu pak šířce v oblasti loktů a ramen. Na zadních sedadlech je přeci jen o něco více místa (a to ve všech směrech) v jihokorejském matadorovi, ale ani tam bychom na delší cesty trojici dospělých pasažérů raději neusadili.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Rio je nepatrně prostornější a má větší a pohodlnější sedadla

Obkladové a čalounické materiály i jejich zpracování jsou v obou vozech na velmi vysoké úrovni, jež odráží nenápadné, plíživé kvalitativní pokroky levných aut z posledních let. Také v této disciplíně však musíme přeci jen přiznat o něco více bodů modelu Rio, který celkovým zpracováním nabízí dojem auta o třídu výš.

A to i přesto, že nás během jeho testu docela obtěžovalo hlasité přesýpání jakéhosi předmětu v útrobách palubní desky…

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dvojice srovnatelná i nesrovnatelná, Kia Rio, Nabídka verzí, Nabídka motorů uspokojí
  2. Toyota Yaris, Nabídka verzí, Nabídka motorů
  3. Podoba (spíše) náhodná, Na první pohled, Interiér
  4. Zavazadlové prostory, Za volanty, Originalita? I dnes!
  5. Dynamické vlastnosti, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků