Kapitoly článku:
- Dvojice srovnatelná i nesrovnatelná, Kia Rio, Nabídka verzí, Nabídka motorů uspokojí
- Toyota Yaris, Nabídka verzí, Nabídka motorů
- Podoba (spíše) náhodná, Na první pohled, Interiér
- Zavazadlové prostory, Za volanty, Originalita? I dnes!
- Dynamické vlastnosti, Na silnici, A vystupujeme
- Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Toyota Yaris
Zatímco Rio se do Evropy dováží z jeho domoviny, původem japonská Toyota Yaris se vyrábí ve francouzském Valenciannes. Jak jsme konstatovali již v předchozích testech aktuální, v pořadí již třetí generace, Yaris sice po stránce techniky vychází ze svého předchůdce, ale jeho charakter se významně změnil.
Zatímco dosavadní vozy Toyota Yaris vynikaly prostými, nevtíravými a svým způsobem nadčasovými liniemi a sázely především na spolehlivost a nízké provozní náklady, nyní je všechno jinak. Novinka má módní, ostře řezané rysy, vše nyní bylo podřízeno záměru nalákat nové skupiny zákazníků.
Toyota Yaris: sebevědomá a promyšlená
Zatímco dosud tvořily převážnou většinu majitelů ženy, za volantem nového Yarise by se neměl stydět ani chlap.
Toyota Yaris 1,33 l Dual VVT-i Style 6MT |
Rok výroby | 2011 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 339 500 Kč (akce) |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 229 900 Kč (akce) |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano (elektrický) |
Airbagy | 7x |
El. řízení podvozku | ABS, EBD, BA, VSC, TRC |
Centrální zamykání | Ano na DO |
El. ovládání oken | Ano, 2x |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání |
Čalounění | Textil/kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, man. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ne |
Klimatizace | Ano, man. |
Autorádio | Ano, s CD, MP3, USB, iPod, Bluetooth |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano, orig. |
Xenonové světlomety | Ne |
Palubní počítač | Ano |
Nabídka verzí
Yaris je nabízen ve výbavových stupních Entry, Active a Style. V seznamu výbavy základní verze Entry najdeme třeba elektrický posilovač řízení EPS, výškově i podélně stavitelný volant, ovládání rádia na volantu (rádio je ale za příplatek), výškově stavitelné sedadlo řidiče, stabilizační systém VSC s ABS, protiprokluzem TRC a asistentem BA, centrální zamykání klíčem, ale také čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní vak před řidičem.
Špičkové provedení Style, jež jsme tentokrát testovali, pak přidává třeba litá kola, vyhřívání předních sedadel či loketní opěru mezi předními sedadly. Pro všechny stupně je k mání řada zvýhodněných paketů včetně prosklené střechy, automatické klimatizace, vyšší verze Toyota Touch (Touch&Go) s navigací a přístupem na internet, bezklíčkového ovládání nebo čalounění v kombinaci látky a kůže.
Oproti Riu je Toyota Yaris nepatrně kratší
Nabídka motorů
Pod kapotami Toyoty Yaris najdeme jen tři pohonné jednotky, ale lze říci, že si mezi nimi vyberete. Základem je známý lehký tříválec z Ayga s objemem 1,0 l a výkonem 69 koní (51 kW) dodávaný výhradně s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Výkonnější variantu představuje čtyřválec 1,33 l o výkonu 99 koní (73 kW), který byl také pod kapotou námi zkoušeného vozu. K mání je s šestistupňovou manuální, nebo bezstupňovou automatickou převodovkou (připlácí se rozumných 30 000 Kč).
Zatímco oba zážehové motory disponují čtyřventilovým rozvody DOHC a proměnným časováním ventilů, „diesel“ 1,4 D-4D s výkonem 90 koní (66 kW) se musí spokojit s dvouventilovým rozvodem OHC. Doplněn je šestistupňovou manuální převodovkou a filtrem pevných částic DPF.