Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel

V našem testu proti sobě stanuli dva kompaktní vozy, o nichž se poslední dobou hodně mluví: Toyota Yaris a Kia Rio.
Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel
Seznam kapitol
  1. Dvojice srovnatelná i nesrovnatelná, Kia Rio, Nabídka verzí, Nabídka motorů uspokojí
  2. Toyota Yaris, Nabídka verzí, Nabídka motorů
  3. Podoba (spíše) náhodná, Na první pohled, Interiér
  4. Zavazadlové prostory, Za volanty, Originalita? I dnes!
  5. Dynamické vlastnosti, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Toyota Yaris

Zatímco Rio se do Evropy dováží z jeho domoviny, původem japonská Toyota Yaris se vyrábí ve francouzském Valenciannes. Jak jsme konstatovali již v předchozích testech aktuální, v pořadí již třetí generace, Yaris sice po stránce techniky vychází ze svého předchůdce, ale jeho charakter se významně změnil.

Test: Toyota Yaris 1,33i CVT - velký krok

Test: Toyota Yaris 1,33i CVT - velký krok

Zatímco dosavadní vozy Toyota Yaris vynikaly prostými, nevtíravými a svým způsobem nadčasovými liniemi a sázely především na spolehlivost a nízké provozní náklady, nyní je všechno jinak. Novinka má módní, ostře řezané rysy, vše nyní bylo podřízeno záměru nalákat nové skupiny zákazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris: sebevědomá a promyšlená

Zatímco dosud tvořily převážnou většinu majitelů ženy, za volantem nového Yarise by se neměl stydět ani chlap.
 

Toyota Yaris 1,33 l Dual VVT-i Style 6MT
Rok výroby2011
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)339 500 Kč (akce)
Cena základního provedení (vč. DPH)229 900 Kč (akce)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno (elektrický)
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, EBD, BA, VSC, TRC
Centrální zamykáníAno na DO
El. ovládání okenAno, 2x
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání
ČalouněníTextil/kůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatNe
KlimatizaceAno, man.
AutorádioAno, s CD, MP3, USB, iPod, Bluetooth
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno

Nabídka verzí

Yaris je nabízen ve výbavových stupních Entry, Active a Style. V seznamu výbavy základní verze Entry najdeme třeba elektrický posilovač řízení EPS, výškově i podélně stavitelný volant, ovládání rádia na volantu (rádio je ale za příplatek), výškově stavitelné sedadlo řidiče, stabilizační systém VSC s ABS, protiprokluzem TRC a asistentem BA, centrální zamykání klíčem, ale také čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní vak před řidičem.

Špičkové provedení Style, jež jsme tentokrát testovali, pak přidává třeba litá kola, vyhřívání předních sedadel či loketní opěru mezi předními sedadly. Pro všechny stupně je k mání řada zvýhodněných paketů včetně prosklené střechy, automatické klimatizace, vyšší verze Toyota Touch (Touch&Go) s navigací a přístupem na internet, bezklíčkového ovládání nebo čalounění v kombinaci látky a kůže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oproti Riu je Toyota Yaris nepatrně kratší

Nabídka motorů

Pod kapotami Toyoty Yaris najdeme jen tři pohonné jednotky, ale lze říci, že si mezi nimi vyberete. Základem je známý lehký tříválec z Ayga s objemem 1,0 l a výkonem 69 koní (51 kW) dodávaný výhradně s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Výkonnější variantu představuje čtyřválec 1,33 l o výkonu 99 koní (73 kW), který byl také pod kapotou námi zkoušeného vozu. K mání je s šestistupňovou manuální, nebo bezstupňovou automatickou převodovkou (připlácí se rozumných 30 000 Kč).

Zatímco oba zážehové motory disponují čtyřventilovým rozvody DOHC a proměnným časováním ventilů, „diesel“ 1,4 D-4D s výkonem 90 koní (66 kW) se musí spokojit s dvouventilovým rozvodem OHC. Doplněn je šestistupňovou manuální převodovkou a filtrem pevných částic DPF.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dvojice srovnatelná i nesrovnatelná, Kia Rio, Nabídka verzí, Nabídka motorů uspokojí
  2. Toyota Yaris, Nabídka verzí, Nabídka motorů
  3. Podoba (spíše) náhodná, Na první pohled, Interiér
  4. Zavazadlové prostory, Za volanty, Originalita? I dnes!
  5. Dynamické vlastnosti, Na silnici, A vystupujeme
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 47 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků