Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel

38 komentářů

gef
20. září • 22:15

Kia má pěkné vozy...
---
http://kia-sportage.cz...

jan polak
30. srpna • 21:22

Ahoj, chtěl jsem Vás požádat jestli náhodou nemáte známé nebo známého který má auto Kia a k tomu originál KIA Alu kola. Jde o to že jsem si koupil auto v servisu k němu jsem si koupil nové krytky na originál KIA ALU kola (orig. označení kol je 52910-1G200, orig. označení krytek vz. foto) ale musel jsem ho vrátit kvůli vážným technickým problémům. bohužel mi zbyli krytky které jsem pořídil v hodnotě 1480 kč s DPH.
NA CENE se urcite domluvime :-) ! Mě jsou nyní k ničemu ... FOTO mohu poslat obratem na mail na vyžádání... Díky moc za Vaše zamyšlení ;).....
Poli
poli77@email.cz

jarda
8. března • 14:35

Pane Duchoni!!! Ta čeština - "se dvěmi motory" !!! Že vás to nekopne!

Jiří  Duchoň
4. května • 19:44 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, vím, nač narážíte, ale duál je v češtině možno používat pouze u párových částí lidského těla. Nemusí se nám to líbit, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je bohužel vše, co s tím můžeme dělat :-) A mezi námi, mým uším by "se dvěma motory" znělo možná lépe...

sr
5. prosince • 21:02

Jinak to o těch jiných tvarech párových částí těla jste si nejspíš spletl se substantivy "uši - ucha", "oči - oka" . :-)

sr
5. prosince • 21:00

Nemáte pravdu a doufám, že jste na to už za ty tři roky přišel. Skloňování "dva, oba" a "tři, čtyři" se učí už na základní škole a celá desetiletí pořád stejně...
http://prirucka.ujc.cas.cz/...

gazda
14. února • 6:32

Asi jsem tak nějak ze staré školy, ale srovnávat Kiu s Toyotou jde asi opravdu jenom podle vzhledu nového auta a rozměrů - má to podobně velkou karosérii a čtyři kola. Jinak si myslím, že jde o jiná auta. Yarise jsem měl půjčeného jako náhradní vozidlo a je to v zásadě etalon, Kia pořád dělá auta, podobná nějakým již jezdícím předlohám. Ono se to na první pohled možná nepozná, ale po pár letech je to často vidět v testech spolehlivosti a také je rozdíl, jak se s tím jezdí.

legnaw
20. února • 21:09

kravina...

forrest
5. března • 20:55

kravina byla , tě dělat
;-)

Kenny
12. února • 12:26

Představení pěkné, auta pro mnoho motoristů zřejmě atraktivní. Nicméně stejně moc nevíme, jak se s tím jezdí. Pocity z řízení, odhlučení, přejezd nerovností, ovladatelnost, chod spojky, topení, kvalita sedadel, zpřevodování, přístup k místem údržby atd atd. Co bude při údržbě náchylné či nákladné, rozvody, antikorózní uprava atd. Ted aby člověk zašel a projel a omrkl si to sám. Rio se hodně zvedla a drží se statečně, nicméně Yariska (byt je to takový městský knedlík) je přecejen hodnotnější. Prokletím Yarisky je, že za normální peníze je to 1.0, zatímco a 1.3 je hodně drahý. Každý se nechá zmást kilowaty nahoněnými otáčkami - o ty vůbec nejde, ale jde o tah při normální jízdě. Jinak by to byl King of the city road. Trochu mě mrzí že při testech se nikdo nezamýšlí nad kondicí toho auta po 5-8-10 letech. To redaktoři nikdy neřeší .... vozítka oboje celkem zajímavé, ale stejně si počkáme s čím přijde (ano větší) Rapid B-] B-] B-]

Jiří Duchoň
12. února • 13:10

Dobrý den, pokud se nepletu, odhlučnění, stabilitě, kvalitě sedadel, řízení a dalším praktickým záležitostem jsem se v tomto testu věnoval, odstupňování převodovek pak najdete v tabulkách Naměřených hodnot v předposlední kapitole testu.Co se týká spolehlivosti, nákladů nebo kondice, to je zatím u takto mladých aut předčasné řešit, těmto záležitostem se věnujeme v testech ojetin. Pěknou neděli!

ads
19. února • 20:01

Pane Duchoň, jsem rád ,že test je povedený a zcela objektivní.Oba vozy jsem zkoušel a je to přesně tak jak píšete.U Yarise je spousta věcí tak nějak asiatských a cena je mírně řečeno natažená.Ceny budoucí v bazaru po pěti letech budou stejně již jiné,nežli jsou dnešní ceníky.Trh se nasytí a ceny oprav Toyoty jsou vysoké.Provokační plky některých lidiček zde píšící, jsou jen kapky nicoty tunigovových ďáblíků,jenž se svým trojkovým golfem strouhají asfalt lízátkem z Baumaxu.....

marfušenka
3. března • 18:20

Máme Yarise 1,3 64 kw, sportovnější verze, je to autko jak lusk, manžel to ovládá jednou rukou, za 5 let se to nepokazilo a to je prosím z bazaru...byla to dobrá investice.

Saj
8. února • 8:47

Fascinuje mě, jak jsou ty motůrky malý, auta lehký a výkon vysoký...

někdo
7. února • 10:11

Tohle ještě nic není, základní Yaris první generace má 860 kg (900 s tažným zařízením) a 1.0 50 kW, ale čtyřválec :-D

Poterienko
8. února • 10:40

A co tě na to fascinuje?:O

Saj
8. února • 23:05

Fascinuje me,cim z takovych srajda motoru vyzdimaly takove vykony...asi otackama.Takze me rez fascinuje,kdo s takovou hruzou muze jezdit?Na dalnici pri 130ti 4000 no fuj

Petr
10. února • 10:43

Jak rikam - nekdo umi a nekdo si holt musi pomahat turbem...

pavel
9. února • 6:57

Výkonné maloobjemové motory japonci umí, holt to nemůžeš srovnávat s motory VW, které jsou bez turba tragické (proto se ve velkém vrhli na "downsizing", jejich maloobjemové atmosféry byly totiž konkurenci k smíchu).
Kdyby sis přečet ten test, tak ten Yaris při 130 km/h točí 3.300 ot. ;-)
Pro srovnání, Fabia 1.2 TSI točí cca 3.000 ot.
Ono je to do značné míry dáno technologiemi, zatímco u japonců (a teď i korejců) jsou věci jako 16 ventilů, proměnné časování ventilů atd. standardem více než 10 let, tak u VW to má pár motorů a některé tyto technologie teprve mít budou.

legnaw
8. února • 13:48

zrejme ze mate v budejicich internet B-]

poterienko
9. února • 19:24

Nevím kdo v těch tvých budějicích, ale já mám net všude.

Petr
8. února • 10:39

To vis, nekdo umi, a nekdo...je fascinovany

Robby
8. února • 8:21

V poslední době není na trhu moc aut, která by neobtěžovala středovým tunelem, při kterém po delší jízdě bolí noha. Takže Yaris to u mě vyhrál a je mi jedno, jaké bude mít hodnocení ve srovnání s čímkoliv. Pro mě je důležitý to, že si mám kam odložit pravou nohu ....

Saj
8. února • 8:47

:-D
Ty musíš mít hodně dlouhý nohy

poterienko
7. února • 18:16

Rio vypadalo v té "bankovní" reklamě suprově, ale ve skutečnost je to taková malá šedá mrdka. Takže já hlasuju pro Yarise.

legnaw
8. února • 8:33

mam pro tebe prekvapeni...tahle "recenze" je uplnej blud...srovnavat top vybavu toyoty a low vybavu kie muze jen skrabalek duchon....
az tady srovna s yarisem top vybavene rio, pak muzem polemizovat... staci si prohlidnout na solidnejsich webech co vsechno rio nabizi (a za porovnatelnou cenu jako yaris)....B-]

Lojzík
20. února • 7:09

Příště by to chtělo otestovat a srovnat např. Audi Q3 x Fiat Panda Cross. To jsem zvědav, které bude lepší :-D

Poterienko
8. února • 12:08

Mám pro tebe taky překvapení. Já psal o reálném porovnávání aut.

legnaw
8. února • 13:47

kterych? Tavrie a Logana?:-D

Skrew
7. února • 18:52

No ja zase nemuzu prijit na chut tomu prednimu vystouplemu "rohu s logem" u Toyot. Rio ma cumak pekne obly, nikde nic netrci. Ani ta zadni cast pri pohledu z boku me u Toyoty neoslovila, ma to takove podivne extravagantni tvary. To zadek Ria (pri pohledu zezadu) je dost inspirovan velmi povedenou Sportage. Musim uznat ze v realu opravdu Rio nevypada tak uzasne jako na propagacnich fotkach, ale Yaris se mi nelibi v reklame, na fotkach ani na zivo.

k22
7. února • 18:23

Mám pro tebe novinku: můžeš si vybrat z více barev;-)

poterienko
7. února • 19:58

Nepochopil?

MOJE JMÉNO
7. února • 13:48

Možná to pro spoustu lidí není důležité, ale kromě zmínky o propadu ceny s léty bych ocenil i pro mne důležitou informaci, jak je to s antikorozní ochranou karosérií. Jsou oba vozy s plně zinkovanou karoserií ?

nobody
7. února • 14:37

Dnes okrem Dacie a Lady majú už všetci výrobcovia plne pozinkované karosérie so zárukou 12 rokov proti prehrdzaveniu a 3 roky na lak.

rr
8. února • 9:14

Zapomels na Thalii

jj
8. února • 13:47

..a ty zase na oktávku tour, na kia ceed předposlední ale stále vyráběné generace, atd.;-)

ôklj
9. února • 18:01

Ceed je plne zinkovany(a nehadaj sa - vidim to kazdy den :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
12. února • 21:02

A pokud se nepletu tak Chevrolet má taky jen 6 let na prorezivění...

Doporučujeme

Články odjinud