Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel

MOJE JMÉNO  |  07. 02. 2012 13:48

Možná to pro spoustu lidí není důležité, ale kromě zmínky o propadu ceny s léty bych ocenil i pro mne důležitou informaci, jak je to s antikorozní ochranou karosérií. Jsou oba vozy s plně zinkovanou karoserií ?

Odpovědět  |   | 
nobody  |  07. 02. 2012 14:37

Dnes okrem Dacie a Lady majú už všetci výrobcovia plne pozinkované karosérie so zárukou 12 rokov proti prehrdzaveniu a 3 roky na lak.

Odpovědět  |   | 
rr  |  08. 02. 2012 09:14

Zapomels na Thalii

Odpovědět  |   | 
jj  |  08. 02. 2012 13:47

..a ty zase na oktávku tour, na kia ceed předposlední ale stále vyráběné generace, atd.

Odpovědět  |   | 
ôklj  |  09. 02. 2012 18:01

Ceed je plne zinkovany

(a nehadaj sa - vidim to kazdy den

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 02. 2012 21:02

A pokud se nepletu tak Chevrolet má taky jen 6 let na prorezivění...

Odpovědět  |   | 
poterienko  |  07. 02. 2012 18:16

Rio vypadalo v té "bankovní" reklamě suprově, ale ve skutečnost je to taková malá šedá mrdka. Takže já hlasuju pro Yarise.

Odpovědět  |   | 
k22  |  07. 02. 2012 18:23

Mám pro tebe novinku: můžeš si vybrat z více barev

Odpovědět  |   | 
poterienko  |  07. 02. 2012 19:58

Nepochopil?

Odpovědět  |   | 
Skrew  |  07. 02. 2012 18:52

No ja zase nemuzu prijit na chut tomu prednimu vystouplemu "rohu s logem" u Toyot. Rio ma cumak pekne obly, nikde nic netrci. Ani ta zadni cast pri pohledu z boku me u Toyoty neoslovila, ma to takove podivne extravagantni tvary. To zadek Ria (pri pohledu zezadu) je dost inspirovan velmi povedenou Sportage. Musim uznat ze v realu opravdu Rio nevypada tak uzasne jako na propagacnich fotkach, ale Yaris se mi nelibi v reklame, na fotkach ani na zivo.

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  08. 02. 2012 08:33

mam pro tebe prekvapeni...tahle "recenze" je uplnej blud...srovnavat top vybavu toyoty a low vybavu kie muze jen skrabalek duchon....
az tady srovna s yarisem top vybavene rio, pak muzem polemizovat... staci si prohlidnout na solidnejsich webech co vsechno rio nabizi (a za porovnatelnou cenu jako yaris)....

Odpovědět  |   | 
Poterienko  |  08. 02. 2012 12:08

Mám pro tebe taky překvapení. Já psal o reálném porovnávání aut.

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  08. 02. 2012 13:47

kterych? Tavrie a Logana?

Odpovědět  |   | 
Lojzík  |  20. 02. 2012 07:09

Příště by to chtělo otestovat a srovnat např. Audi Q3 x Fiat Panda Cross. To jsem zvědav, které bude lepší

Odpovědět  |   | 
Robby  |  08. 02. 2012 08:21

V poslední době není na trhu moc aut, která by neobtěžovala středovým tunelem, při kterém po delší jízdě bolí noha. Takže Yaris to u mě vyhrál a je mi jedno, jaké bude mít hodnocení ve srovnání s čímkoliv. Pro mě je důležitý to, že si mám kam odložit pravou nohu ....

Odpovědět  |   | 
Saj  |  08. 02. 2012 08:47


Ty musíš mít hodně dlouhý nohy

Odpovědět  |   | 
Saj  |  08. 02. 2012 08:47

Fascinuje mě, jak jsou ty motůrky malý, auta lehký a výkon vysoký...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 02. 2012 10:39

To vis, nekdo umi, a nekdo...je fascinovany

Odpovědět  |   | 
Poterienko  |  08. 02. 2012 10:40

A co tě na to fascinuje?:O

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  08. 02. 2012 13:48

zrejme ze mate v budejicich internet

Odpovědět  |   | 
poterienko  |  09. 02. 2012 19:24

Nevím kdo v těch tvých budějicích, ale já mám net všude.

Odpovědět  |   | 
Saj  |  08. 02. 2012 23:05

Fascinuje me,cim z takovych srajda motoru vyzdimaly takove vykony...asi otackama.Takze me rez fascinuje,kdo s takovou hruzou muze jezdit?Na dalnici pri 130ti 4000 no fuj

Odpovědět  |   | 
pavel  |  09. 02. 2012 06:57

Výkonné maloobjemové motory japonci umí, holt to nemůžeš srovnávat s motory VW, které jsou bez turba tragické (proto se ve velkém vrhli na "downsizing", jejich maloobjemové atmosféry byly totiž konkurenci k smíchu).
Kdyby sis přečet ten test, tak ten Yaris při 130 km/h točí 3.300 ot.
Pro srovnání, Fabia 1.2 TSI točí cca 3.000 ot.
Ono je to do značné míry dáno technologiemi, zatímco u japonců (a teď i korejců) jsou věci jako 16 ventilů, proměnné časování ventilů atd. standardem více než 10 let, tak u VW to má pár motorů a některé tyto technologie teprve mít budou.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 02. 2012 10:43

Jak rikam - nekdo umi a nekdo si holt musi pomahat turbem...

Odpovědět  |   | 
někdo  |  07. 02. 2017 10:11

Tohle ještě nic není, základní Yaris první generace má 860 kg (900 s tažným zařízením) a 1.0 50 kW, ale čtyřválec

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  12. 02. 2012 12:26

Představení pěkné, auta pro mnoho motoristů zřejmě atraktivní. Nicméně stejně moc nevíme, jak se s tím jezdí. Pocity z řízení, odhlučení, přejezd nerovností, ovladatelnost, chod spojky, topení, kvalita sedadel, zpřevodování, přístup k místem údržby atd atd. Co bude při údržbě náchylné či nákladné, rozvody, antikorózní uprava atd. Ted aby člověk zašel a projel a omrkl si to sám. Rio se hodně zvedla a drží se statečně, nicméně Yariska (byt je to takový městský knedlík) je přecejen hodnotnější. Prokletím Yarisky je, že za normální peníze je to 1.0, zatímco a 1.3 je hodně drahý. Každý se nechá zmást kilowaty nahoněnými otáčkami - o ty vůbec nejde, ale jde o tah při normální jízdě. Jinak by to byl King of the city road. Trochu mě mrzí že při testech se nikdo nezamýšlí nad kondicí toho auta po 5-8-10 letech. To redaktoři nikdy neřeší .... vozítka oboje celkem zajímavé, ale stejně si počkáme s čím přijde (ano větší) Rapid

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  12. 02. 2012 13:10

Dobrý den, pokud se nepletu, odhlučnění, stabilitě, kvalitě sedadel, řízení a dalším praktickým záležitostem jsem se v tomto testu věnoval, odstupňování převodovek pak najdete v tabulkách Naměřených hodnot v předposlední kapitole testu.

Co se týká spolehlivosti, nákladů nebo kondice, to je zatím u takto mladých aut předčasné řešit, těmto záležitostem se věnujeme v testech ojetin. Pěknou neděli!

Odpovědět  |   | 
ads  |  19. 02. 2012 20:01

Pane Duchoň, jsem rád ,že test je povedený a zcela objektivní.Oba vozy jsem zkoušel a je to přesně tak jak píšete.U Yarise je spousta věcí tak nějak asiatských a cena je mírně řečeno natažená.Ceny budoucí v bazaru po pěti letech budou stejně již jiné,nežli jsou dnešní ceníky.Trh se nasytí a ceny oprav Toyoty jsou vysoké.Provokační plky některých lidiček zde píšící, jsou jen kapky nicoty tunigovových ďáblíků,jenž se svým trojkovým golfem strouhají asfalt lízátkem z Baumaxu.....

Odpovědět  |   | 
marfušenka  |  03. 03. 2012 18:20

Máme Yarise 1,3 64 kw, sportovnější verze, je to autko jak lusk, manžel to ovládá jednou rukou, za 5 let se to nepokazilo a to je prosím z bazaru...byla to dobrá investice.

Odpovědět  |   | 
gazda  |  14. 02. 2012 06:32

Asi jsem tak nějak ze staré školy, ale srovnávat Kiu s Toyotou jde asi opravdu jenom podle vzhledu nového auta a rozměrů - má to podobně velkou karosérii a čtyři kola. Jinak si myslím, že jde o jiná auta. Yarise jsem měl půjčeného jako náhradní vozidlo a je to v zásadě etalon, Kia pořád dělá auta, podobná nějakým již jezdícím předlohám. Ono se to na první pohled možná nepozná, ale po pár letech je to často vidět v testech spolehlivosti a také je rozdíl, jak se s tím jezdí.

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  20. 02. 2012 21:09

kravina...

Odpovědět  |   | 
forrest  |  05. 03. 2012 20:55

kravina byla , tě dělat

Odpovědět  |   | 
jarda  |  08. 03. 2012 14:35

Pane Duchoni!!! Ta čeština - "se dvěmi motory" !!! Že vás to nekopne!

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, vím, nač narážíte, ale duál je v češtině možno používat pouze u párových částí lidského těla. Nemusí se nám to líbit, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je bohužel vše, co s tím můžeme dělat A mezi námi, mým uším by "se dvěma motory" znělo možná lépe...

Odpovědět  |   | 
sr  |  05. 12. 2015 21:00

Nemáte pravdu a doufám, že jste na to už za ty tři roky přišel. Skloňování "dva, oba" a "tři, čtyři" se učí už na základní škole a celá desetiletí pořád stejně...
http://prirucka.ujc.cas.cz/...

Odpovědět  |   | 
sr  |  05. 12. 2015 21:02

Jinak to o těch jiných tvarech párových částí těla jste si nejspíš spletl se substantivy "uši - ucha", "oči - oka" .

Odpovědět  |   | 
jan polak  |  30. 08. 2012 21:22

Ahoj,

chtěl jsem Vás požádat jestli náhodou nemáte známé nebo známého který má auto Kia a k tomu originál KIA Alu kola. Jde o to že jsem si koupil auto v servisu k němu jsem si koupil nové krytky na originál KIA ALU kola (orig. označení kol je 52910-1G200, orig. označení krytek vz. foto) ale musel jsem ho vrátit kvůli vážným technickým problémům.

bohužel mi zbyli krytky které jsem pořídil v hodnotě 1480 kč s DPH.
NA CENE se urcite domluvime ! Mě jsou nyní k ničemu ... FOTO mohu poslat obratem na mail na vyžádání...

Díky moc za Vaše zamyšlení ;).....
Poli
poli77@email.cz

Odpovědět  |   | 
gef  |  20. 09. 2012 22:15

Kia má pěkné vozy...
---
http://kia-sportage.cz...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A