Test: Kia Rio 1,4 CRDi - Korejec s nezvyklým šmrncem

Zapomenuty jsou doby minulé, doby šedivé, doby nudné. Kia má dnes na to, aby soupeřila s těmi nejlepšími evropskými hráči.
Seznam kapitol
  1. Čitelný design; Malý velký vůz; Posez přímo obývákový
  2. Jízda přímo sametová; Motor lehce ospalý; Sebevědomá cena
  3. Silná konkurence; Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Proměnu značky započal před lety rodinný hatchback Cee’d. Rio třetí generace, které jsme dostali na testování, bylo poslední v řadě.

Čitelný design

Představitelé rychle rostoucí korejské automobilky si asi oddychli, když ho loni  představovali. Už jen tento model jim totiž chyběl v portfoliu aut pokropených živou vodou. Ten předcházející byl hodně démodé, byla to poslední připomínka „staré Kie“.

Design nového vozu, který se začal prodávat u nás loni v srpnu, stvořil bývalý designér Audi, jeden z nejuznávanějších tvůrců současnosti, Němec Petr Schreyer.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Moderní tvář vozu: nepřehlédnutelná jsou zrcátka upevněná na stopce a poměrně velká světla a otvory v náraznících. 
Klepněte pro větší obrázek
Nové Rio uveze bez problémů čtyři dospělé osoby. Trumfem vozu je jeho dlouhý rozvor. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rukopis designéra Schreyera se projevuje nejvýrazněji na přídi: nepřehlédnutelný je "tygří nos". Chladicí vzduch proudí do karoserie hlavně otvorem pod nárazníkem.  

Celkově nové Rio působí poklidně, rozvážně a hlavně sebevědomě – moderní střih opravdu nemá nic společného s tím, čím se automobilka Kia prezentovala před lety. 

Malý velký vůz

Také design interiéru je  dobře „čitelný“. Přesto jsem v něm ale několik „kudrlinek“ a detailů, které vůz povyšují nad běžný průměr, našel. 

Tak třeba ovládací prvky, jejich tvar vybočuje. Také středový panel je nezvykle roztažený do šířky.

Klepněte pro větší obrázek
"Evropskému" interiéru dominuje dobře tvarovaný volant s koženým potahem. Škodí mu však manýra posledních let - množství tlačítek. Ta na horních ramenech ovládají palubní počítač a audiosoustavu.

Přestože Rio patří k největším vozům ve své třídě, svým rozvorem 2570 milimetrů zaostává za Škodou Octavií jen o 8 mm, tak má jen průměrný zavazadlový prostor. Sice dobře tvarovaný, ale jeho velikost neoslňuje. Co se týká objemu, tak za Fabií zaostává skoro o 30 litrů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do jen průměrně velkého zavazadlového prostoru se vejdou dva cestovní kufry a několik sportovních kabel.

Posez přímo obývákový

Z vozu byl špatný výhled dozadu přes široké C-sloupky, ale to bylo dáno tvarem karoserie. Něco za něco. V podstatě lze říci, že zadní okno bylo ve voze spíše pro ozdobu. 

Sedadla byla dobře tvarovaná, s měkčím čalouněním (opěradla těch předních však mohou být pro někoho úzká). Nepříliš přesvědčivé bylo i boční vedení. Ale znovu musím opakovat, v tomhle autě trhat rychlostní rekordy nikdo nebude. A na pohodovou jízdu to stačilo.

Klepněte pro větší obrázek 
Vzadu vůz nabízel dost místa i pro lidi vysoké 190 centimetrů. Jen s výhledem ven budou mít asi problém. Tvar karoserie jim nepřeje.  

 

 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Čitelný design; Malý velký vůz; Posez přímo obývákový
  2. Jízda přímo sametová; Motor lehce ospalý; Sebevědomá cena
  3. Silná konkurence; Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků