TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

63 komentářů

z4ch
8. listopadu • 13:16
RS.Radek
6. listopadu • 13:57

Jako spokojeny majitel Proceedu GT pridavam jedno zamysleni.Po mem nedavnem odzkouseni i30 N fastbeck mi zustalo v hlave nekolik otazniku a naslednych odpovedi.
Enko je fakt neskutecnee, super zatah motoru, neskutecny podvozek se samosvorem, brzdy, zvuk, strelba,nastavitelnost....byl jsem nadseny, ale zaroven jsem se pravda trochu zapotil pri "pruletu" okrskou...OK, hned mi blesklo hlavou, to chci! Ale pak prisly v hlave ty otazky a odpovedi. Je skutecne lepsi posouvat svou rychlost pro trochu lepsi zazitek? Co rodina a kazdodeni pouzitelnost/vyuzitelnost? V tom je Proceed proste lepsi. Pak myslenka, co kdyby byl za priplatek motor, samosvor, atd pro Proceed za odhadem 130 tis Kc? Bylo by to urcite fajn, ale pak mi doslo, ze Proceed jde trochu jinou cestou a ta se mi vlastne maximalne libi. Ma take spoustu zabavy za volantem, ale stale za prijatelnou cenu
(spotreba,servis,porizovaci cena - vse bajecny MIX), s rozumem a nedela z cloveka pro okoli pirata silnic...a piratem bych se dost pravdepodobne stal, protoze bych tezko odolaval tomu pokuseni (pokud bych odolal, tak to zase ztraci smysl a tim se kruh myslenek a odpovedi uzavira).
A enko? Je to super vikendovka v dane kategorii (ano, kategorie HH obecne neskutecne zrychlila) dobra na blbnuti, ale nema z meho pohledu smysl jako auto pro rodinu, nezachrani to ani podvozek v rezimu konfort kdy je hodne podobny naladeni Proceedu GT, takze bud jako vikendove/druhe auto, nebo pro kluky co maji trochu jine priority ;) Sve nazory nenutim nikomu, jen jsem se chtel podelit o me zamysleni s ohledem na clanek atd...autor clanku se v tom dle meho nazoru trosku zamotal a tim zamotal hlavu i ctenarum, ale nevadi, kazdy ma moznost udelat si vlastni nazor z hromady jinych testu ci nejlepe vlastnim odzkousenim :-)

Radek
6. listopadu • 9:46

Výborný jak si stěžuje na zimní obutí a na fotkách obuto Michelin Pilot Sport :)

Tom
6. listopadu • 9:46

20 fotek zvenku ze všech možných a nemožných úhlů a ani jeden záběr na prostor na zadních sedadlech, který kritizujete?

mpolan
6. listopadu • 10:51

Pak bybylo vidět, jak moc v testu kecají. To si nemůže redakce dovolit.

Peter
6. listopadu • 7:32

Takže nízke,hlučné, priemerne jazdiace,slabé brzdy,malý vnutorný priestor a vysoká spotreba.Na 204 k to má málo Nm a ani prevodovka nie je top.Takže načo kupovať takéto auto za 28 000 Eur ked za tie prachy sú omnoho lepšie autá.Kvôli spojlerom a svetielkam.Presne ako píše autor radšej niečo priplatit a i30 N by bola určite lepšia volba ale okrem toho tu je napr.Insignia,Passat,Golf,Leon alebo Octavia.Nie su tie autá síce tak výkonne ale užitková hodnota je uplne inde.Kia to s týmto modelom hrá predovšetkým na image ale tá cena je teda dosť prehnaná.Nič moc ako celá Kia.

Petr
9. listopadu • 6:39

Jestli potřebuješ užitkové auto tak si kup dodávku.

marián
6. listopadu • 12:41

prosím ťa napíš mi auto v rovnakej výbave a výkone za 28000 eur čakám...

kolkyno
6. listopadu • 9:03

kukni co dostanes v Skode za 28.000e image je u nich niekde pod zemou!

Petr
6. listopadu • 7:53

Sežrals autorovi ty nesmysly i s navijákem. Autor buď v autě vůbec neseděl nebo záměrně nepokrytě lže.
Ad cena - to auto je za danou cenu v úplně plné palbě, dokoupit už lze pouze panostřechu. Žádné z tebou zmiňovaných nic podobného za stejné peníze nenabízí. Navíc lze bez problémů vyjednat slevu 15% což už je nabídka, která se je velmi těžko odmítá.

Shimi
6. listopadu • 8:26

Petr: Teď beze srandy. Řekni mi konkrétně v kterém salonu Kia mi dají bez problémů 15% slevu na GT. Mám v hledáčku Ceed GT, který momentálně skokově zdražili o 30t. na 650t. a nikdo v okolí (Jičín, Trutnov) mi nebyl ochoten dát víc jak 5%. Za 550t. (15% sleva) bych ho obratem objednal. Předem díky za info.

HáRoš
6. listopadu • 22:30

Já ho dostal za 538 (ceníkově 635 s metalízou). Lepší cena byla kvůli tomu, že jsem ho bral na OL - nech si udělat nabídku v Autocentrum Barth Pardubice.

JA
6. listopadu • 21:53

Panove, jako majitel Ceed III GT model 2019 tu porad ctu srovnavani s autama jako jsou bezne hatchbaky anebo dokonce hot-hatche a pod. a zamyslim se, jestli tohle jsou ty cilove skupiny, ktere se maji srovnavat. Ja videl Ceed GT presne uprostred, protoze kdyz srovnam bezny hatchback, ktery ma dnes cca 110 - 150 koni a pak hot-hatch, ktery ma cca 245 - 300 koni, tak mi vychazi, ze 204 koni je nekde uprostred. Proto bych tohle auto, Ceed GT anebo Proceed GT proste srovnaval s autama jako Megane GT anebo 308 GT a to jak vykonem, tak i velikosti a vybavou.
Jednoduse se na to podivejte optikou cloveka, co nehleda ultimatni hot-hatch jako je Cupra, anebo Megane RS atd... a take ani auto, co ma kazdy a ma uplne bezny vykon a vybavu.
Me slo o nejlepsi pomer cena/vykon a to jsem dosahnul jednoznacne a to pochopite, kdyz napisu, ze v kvetnu jsem za Ceed GT s 7DCT a priplatkovym lakem zaplatil celkove 599 000Kc. Bez slevy, kterou mi prodejce dal, bych zaplatil 680 000Kc dle tehdy platneho cenniku.
A ted dotaz, ukazte mi auto, ktera ma tak prijemne namixovany pomer cena/vykon a s vybavou, ktera je opravdu bohata/nadstandardni a jako bonus plna zaruka 7 let. Ktere to auto je ? Ja se jel projet temer ve vsem co bylo v kvetnu k mani u prodejcu, ale bohuzel jsem musel konstatovat, ze takove jsem nenasel. A aby nebylo malo, Megan GT a 308 GT v te dobe nebylo k objednani a ani v cenniku, i kdyz predvadeci auto bylo jedno i druhe. Proste prisnejsi euro norma EURO 6d temp, kterou tyhle auto nesplnovala a asi i proto je pravdepodobne docasne stahli, ale Ceed GT uz tuto normu plnil.
Dava to ted smysl ?!
P.S.: autor clanku nema pravdu jak v otackach, tak ani ve spotrebe. Mam za sebou 3500km, jak v lete, tak i ted kdyz je chladneji, jak na letnich, tak i na zimnich gumach a kombinovana spotreba od zacatku je 7.5L/100km. 7DCT toci na 7. stupni 2750rpm na 130km/h dle tachometru. Manual vic, ale ne 3500. Priznavam, ze dvojspojka je uspornejsi, tak o 0.5 - 1L/100km v prumeru ve srovnani s manualem. Kazdopadne kratke jizdy do kancelare jsou na urovni 8 - 9litru, bavime se o ciste mestskem provozu a delce trasy 6.2km. Za me to je OK. Ano, jsou uspornejsi motory, ale pak je rozdil kolem litru, zadna zazracne nizka spotreba se nekona ani u konkurence.
Brzdy - jsou velice dobre davkovatelne, jednim dychel ale dodavam, ze silne zabiraji az v posledni 1/3 polohy brzdoveho pedalu a tudiz je treba silne pritlacit na okamzity a silny ucinek. Ano, musel jsem si zvykat. Predni kotouce maji jak vetsi plochu, tak jsou i tlustejsi, nez predchozi generace.
Za ty mesice a kilometry mi uprimne vadi jedina vec a to je mala nadrz. Na delsich cestach na dovolene se musi vice stavet u pump, jinak to neresim. Zbytek tech radoby problemu co autor clanku popisuje jsem za ty mesice nevnimal a myslim, ze jsem dost pragmaticky clovek:) Vsem preju hodne pohodovych kilometru at uz jezdite v cemkoliv :)

HáRoš
6. listopadu • 22:33

Manuál opravdu točí 3,5k na 130 km - ty převody jsou fakt hodně krátké. A spotřebu mám zatím na 9,5 (po dvou tisících km - krátké GT).

Petr
6. listopadu • 8:35

Nechci dělat reklamu, proto nenapíšu název firmy ale pouze lokalitu, to by mělo stačit - Kutná Hora a Praha Modřany. U těchto dvou to není problém - osobní zkušenost.

Shimi
6. listopadu • 8:55

Petr: Prodejce v KH znám velice dobře, jedno auto jsem od nich už kupoval. Faktem je, že na GT jsem se konkrétně u nich neptal. Díky

Petr
6. listopadu • 6:55

Z článku přímo čiší odpor autora je značce, omezenost a hloupost (nebo jasné zadání)
1) ad prostor - na předních sedadlech naprosto v pořádku, vzadu ani se svými 186 cm nemám problém v jakémkoli směru, i nad hlavou zůstává malá rezerva.
2) spotřeba - dlouhodobě jezdí proceed gt za 8-9 litrů (žádný klobouk) což je plně odpovídající výkonu vozu.
3) kufr má 594l což je pouze o 30 litrů méně než verze kombi - kvůli designu mu to převelice rád odpouštím - i tak patří na špičku segmentu
4) podvozek, a na tom se shodují všichni novináři by klidně zvládl i 275k dvoulitr z i30N
5) brzdy - naopak, i na okruhu nevadnou a všude jsou chváleny.Takto slabý test jsem už dlouho nečetl. Proceed gt je povedené auto, které skvěle jezdí a výborně u toho vypadá. Zároveň si zachovává dostatečný komfort a praktičnost pro každodenní rodinné použití.Tady je test od někoho, kdo autům opravdu rozumí:
https://youtu.be/sQnU7GRM_1Y...

Tom
6. listopadu • 7:38

Takze sis to proste udelal podle sebe. Ale to, ze neco vyhovuje tobe neznamena, ze to vyhovuje jinym. 8,5 prumerna spotreba neni vubec adekvatni, protoze max vykon se sotva vyuzije. A treba ten kufr, je sice hezke, ze ma hodne litru, ale na jake plose? Ty svazujici se dvere to pekne omezuji. Dalsi je opet subjektivni, protoze i pri stekne vysce maji ruzni lide ruzne proporce tela ...

Petr
6. listopadu • 7:54

8,5 litrů u 204 koní není adekvátní? Jsi upadl. Zbytek nemá cenu ani komentovat.

Honza
6. listopadu • 9:01

Mam novou Cupru Kombi, 4x4, 300PS, 7DSG a spotrebu mam 8,8l po prvnich zatim 5000km. Tech 8,5l mi prijde ne az tak malo, na "slabou" predokolku...

Petr
6. listopadu • 9:13

Ok, při tvém konkrétním stylu jízdy bys s Proceedem jezdil za míň než za 8,5.
Cupra má na Spritmonitoru průměrnou spotřebu 9,2 litru, zatímco Proceed 8,5 litru. Čili jak jsem již říkal - naprosto odpovídající.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
6. listopadu • 9:24

No ja jezdim taky dalnice (DE-CR), 160+, a ty otacky u Proceeda by byly uz moc vysoke (a hluk a spotreba). Jinak Mazda 6 2,5L automat ma na Spritmonitoru spotrebu 7,97l. Takze jde to i lip. Proceed jsem taky uvazoval (hlavne kvuli manualu) a celkem se i libi. No ale Cupra vyhrala celkem jasne :-)

Petr
6. listopadu • 9:38

U mě je cokoli z koncernu jasné no-go, Alespoň nemusím řešit podobné dilema. To pak už raději i30N Fastback, I když ten není tak praktický jako Proceed.Prostě Proceed mi za dané peníze přišel jako zdaleka nejlepší volba.

Kari
5. listopadu • 20:08

Konečně auto se správnou kombinací pohonu. Dostatečně silný motor a manuální převodovka. Jen to kazí několik faktorů. Šestka mohla být klidně dlouhá, na spotřebu. Na sportovní svezení by si člověk stejne vystačil s nižšími převody. Vadnoucí brzdy taky není moc dobrá viztka a samosvor by tomu vyloženě slušel. Stačilo málo a bylo to o mnoho lepší auto.
Praktičnost neřeším, kdo chce praktičtější auto, pořídí Ceed v kombíku.

Znalec
5. listopadu • 20:35

Autor textu vyloženej klame vo viacerých veciach.
Klame a v otázke bŕzd.
Npviacero skutočných testov ukazuje, že Kia v skutočnosti má brzdy minimálne na úrovni najlepšej konkurencie a ďaleko lepšie ako bežná skodka

Jakub
6. listopadu • 9:46

Pokud jsou tam brzdy jako v krátkém GT, tak rozhodně nepatří mezi to, co bych na tom autě vyzdvihoval. Měl jsem ho 6 let a brzdy to zasloužilo rozhodně lepší. Zase kluci nepřehánějte. Navíc ten proceed bude pravděpodobně těžší.

HáRoš
6. listopadu • 22:26

V novém krátkém GT jezdím - v předu to má kotouče tak velké, že KIA nepřipouští menší než 18" kola a není ochotná k tomu ani dodat dojezdovku, jen sadu na opravu.

Petr
6. listopadu • 10:04

Tohle je úplně jiná generace vozu. Sakra, jak to můžeš srovnávat?
Jsou tam větší kotouče.

Tom
6. listopadu • 7:39

Koukam, ze kia fans uraduji:-)

Ffff
5. listopadu • 20:47

Ano to je pravda

jean
5. listopadu • 20:41

Ako vies, ze neklamu tie druhe testy?

šofér
6. listopadu • 16:17

Na to mokruhu to projeli a srovnali, a čas je o 4 s horší než Golf GTi a lepší než Megan GT https://youtu.be/sQnU7GRM_1Y... ... nepřijde mi, že by si vymýšleli.

Roman
5. listopadu • 19:27

Hm, takže na dálnici motor točí a hlučí jako Fluence, jenom to ještě o hodně víc žere a stojí 3x tolik. Jo, ale má to solidní zrychlení. Stejně díky, nemám zájem. Ani nějak hezký mi to nepřipadá.B-]

Vóša
5. listopadu • 19:30

ale je to Kyja, to je ségra vod Šundaj, tak je to prostě skvělý a basta.

MirecBA
5. listopadu • 18:24

to s tou spotrebou si robia srandu, dnes aby pidi benzin bral 7l na okreske pri klobuku a 10l pri 130GPS jost dost vela ....... . Netahali prives ?
ved to na dialnici clovek po 400km plazenia sa s davom musi pomaly hladat pupum a ked nahodou zafuka, ci hodi lyze na strechu uz musi mat davno docapovane, to vypada ze to bude dobre akorat do mesta a okresky

Znalec
5. listopadu • 18:32

Prečítaj si moje príspevky.Ak ten blb autor ojebava v spotrebe rovnako ako ojebava v jazdných vlastnostiach a info o priestore, tak reálna spotreba bude tak o dva litre nižšia.Spritmonitor ukazuje priemer okolo 8,5 litra.Ako píšem, autor je blb a klamár

Vóša
5. listopadu • 21:12

prečo by je čítal?

petr r. (petrumr)
5. listopadu • 18:19

autor brečí, že není samosvor a potom brečí, že se protáčí vnitřní kolo jak u samosvoru. Chudák, nevím co by dělal v autě, co má uzávěrku. Ale slohově to je napsaný dobře, po technické, by ke mně měl jít na školení.

Znalec
5. listopadu • 17:58

Autor je blb 3:Hodnotenie podvozka na iných serveroch je pozitívne, s motorom 1.4 tgdi vyslovene odporúčaná kombinácia .

kolkyno
6. listopadu • 9:02

tak ako pises, aj ja som cital clanky a videl testy kde povedali ze aj ta 1,4 je do toho podareny motor.

Krmivo
5. listopadu • 17:56

Ve zkratce, vypadá dobře, jezdit rychle to neumí, zatáčky špatně snáší, chabé brzdy a motor se špatně vytáčí, paket je ovšem GT a výbava s optickým vzhledem odpovídá sportu.

Petr
6. listopadu • 8:19

To jsou lzi autora, realita je uplne nekde jinde:
https://youtu.be/sQnU7GRM_1Y...

Ffff
5. listopadu • 18:08

Tak kamarade ti si s tím asi nejel co? Ze tady vypadáš takové nesmysly

Nojono
5. listopadu • 19:29

a ty kamaráde jo? Že se tu tváříš jako bůhvíjaký znalec

Ffff
5. listopadu • 20:45

Ano jel. Za předchozí text se omlouvám.

Vóša
5. listopadu • 21:11

A dodnes koktáš a meleš zcesty. :-D
Patrně duševní otřes z jízdy s korejským vozidlem

.
5. listopadu • 18:44

A ten tvůj text je co? :-D

Znalec
5. listopadu • 17:53

Autor je blb 2:Jazdné vlastnosti su zjavne uplne štandardne Proceed
https://youtu.be/9CloJ5VpoVsVs
Octavia
https://youtu.be/ZwORfRdbaNYK motoru sa nevyjadrujem, ale clanok je plny zavadzajúcich a uplne nepravdivých informácií

Znalec
5. listopadu • 17:48

Autor je blb.Rozmer octavia combi - výška v interiéri je 102 cm vpredu a 100 cm vzadu.Octavia lift ma vzadu 89 cm.Proceed ma vpredu 98 cm a vzadu 92 cm.
Teda Proceed je vzadu o 4 cm VYŠŠÍ ako octavia.

eFeFeF
6. listopadu • 1:17

...lebo 92-89=4?!

Mirek
5. listopadu • 21:33

Matematický úkol pro tebe, kolik je 92 - 89, je to 4, jak uvádíš (Octavia liftback)?

RD88
22. února • 23:34

A jeden ukol pro tebe - vic cist, min psat. Zkus treba slovni ulohy.

Puk
5. listopadu • 19:56

ProCeed se mi libi, tak jsem si ho vyzkousel, ale se slabsim motorem 1.4. Je to povedene auto, pekne, nikde nic nevrze, dobre se s tim jezdi. Vnitrni prostor vpredu je ok (trochu stisnenejsi nez ve zminovane Oktavce), ale clovek do 190 cm nebude mit problem. Ovsem vzadu je to s mistem horsi, hlavne ty kratke zadni dvere nejsou pro vetsi osoby co se tyce nastupovani nic moc...

Nojono
5. listopadu • 19:28

no.... nebo o 8cm nižší..:-D

Petr
6. listopadu • 10:25

Tu neumíš číst?

Nojono
5. listopadu • 17:30

Soused ze Stuttgartu se třese hrůzou :-D:-D:-D

setr
5. listopadu • 18:32

Vzhledem k tomu, že stojí trojnásobek, tak možná jo :-)

iPace
6. listopadu • 10:50

trojnasobek asi ne, precijen tohle by jakoze mohl bejt souper spise pro CLA v zakladnim benzinu, a rekneme si tam kde Kia cenou v testu konci, tam CLA sice zacina, ale v tom zakladu se ani nad 1,5 mice nedostane, jasne pak je tu az vrchol Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake ktery se da dostat az k 2,2 milionum, jenze to asi nebude tak uplne souper pro Kiu s 1,6kou :-Dco se klientely tyce, tak asi budou ruzni, se synem chodi na fotbal kluk, kde otec jezdi Merecedesem GLC 300d a matka prave ProCeedem GT :-D osobne bych si nevybral ani jedno z tech aut, ale kdys jim to chutna, me osobne prijde ze panovy se tam za ten diesel v tom Merecedu ostatni rodice smejou, ja teda chodim na sportovyste pesky, mame to 2 minuty chuze

Nojono
5. listopadu • 19:27

Vzhledem k tomu, že vyrábí solidní auta, tak rozhodně ne :-D

Joe Doe
5. listopadu • 22:40

Kia a Mercedes maju spravila inu klientelu. Ale to, ze klienti Mercedesu su spravidla majetnejsi nemeni nic na fakte, ze KIA dokaze vyrobit auto, ktore je kvalitou, spolahlivostou a technikou adekvatne alebo lepsie ako porovnatelny Mercedes.

Míša je Míša
6. listopadu • 0:38

Hmm, jasně. Mercedes má běžně mild-hybridní motory, špičkové převodovky 9g-tronic, interiéry o dvě generace dál.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolkyno
6. listopadu • 8:59

stale je tam cenovo priepastny rozdiel, 6st. automat vs 9st g-tronic nie su cenovo zrovnatelne, samozrejme ani funkcne a dynamicky porovnatelne. Ako sa napisalo vyssie Kia ma svoju klientelu a MB svoju, pochopitelne majetnejsiu. Kia ma zatial ak si dobre pamatam najviac 8st automat aj to len od novej generacie modelov bude instalovat, pochybujem ze ten uvidime v dalsom ProCeede, je urceny len pre najvyssie modely aut, ale stale to nemeni nic na tom ze mu chyba stupienok k MB prevodovke a ze mozno do tej doby tu bude mat MB 10st. automat. nech ma aj 20st prevodovku! Kia ma svojich klientov a MB zase svojich. Kto skratka chce smrcovnejsiu Kiu a ozelie kufor tak ProCeed je urcite zaujimave auto.

Puk
5. listopadu • 19:39

Tak to uz daaaavno ne.

Doporučujeme

Články odjinud