Test Kia Picanto 1,1 CRDi: kompaktní sprinter

Dát do městského auta diesel v době růstu cen nafty, to chce odvahu. Korejcům nechybí, a tak uvádí již druhé Picanto s nejmenším dieselem.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Hravější a dospělejší, Kvalitní trpaslík
  2. Naftové šílenství, Naměřená dynamika, Malý, ale stabilní, Praha – Szklarska Poreba a zpět
  3. Diesel nebo benzin?, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Picanto je na evropských trzích od roku 2004 a mezitím si získalo přízeň českých motoristů jako dostupné vozítko s cenou pod 200 000 korun. Automobilka Kia hodně sází na německý trh a proto na něm jako na prvním evropském trhu v roce 2006 uvedla naftový tříválec 1,1 CRDi vyznávající úsporu cestou odebrání jednoho válce.

Brzy poté dorazilo naftové Picanto i na český trh. V roce 2007 se představila druhá generace malého zázraku z Korejského poloostrova, kterému pod kapotou nechybí ani zázračný turbodiesel. Byli jsme proto zvědavi, jak si rozumí s novým Picantem a zda rozdíl v ceně motorizací dokáže opodstatnit nákup dražšího naftového motoru. Statistiky totiž zatím hovoří neúprosně – ze 434 letos prodaných vozů Kia Picanto byly jen dva v naftové motorizace. Je načase zjistit pravdu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hravější a dospělejší

První generace Picanta byla hodně strohá a hranatá. Po stránce designu si tak rozuměla s jiným trpaslíkem, Daihatsu Cuore. Druhá generace sází na oblé hrany a buclatější výraz. Příď Picanta určují kulaté přední světlomety vzdáleně připomínající nový Renault Twingo. Přední maska pak nese typický tvar shodný s modelem Cee´d.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ostře se zvedající krátká kapota navazuje na rozměrné čelní sklo, přední světlomety jsou dospělejší než u modelu Cee´d, nesou totiž integrované ukazatele směru, které bývají doménu vyšších automobilových tříd.

Silueta vozu nese typické vajíčkovité tvary asijských miniaut, zkosení střechy je velmi plynulé a působí harmonicky. Stylovým doplňkem jsou třináctipalcová litá kola, která v záplavě patnáctek a šestnáctek působí v dnešní době exoticky. Přitom ještě před dvaceti lety jezdila většina automobilové produkce právě na třináctkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dynamiku Kie dodává zvedající se spodní linka bočního prosklení a nezbytné prolisy na boku vozu. Rovněž robustní přední nárazník a nástavce prahů dělají své a Picanto se rázem tváří jako dospělé auto.

Dalším líbivým detailem je střešní spoiler na horní hraně pátých dveří. Záď vozu patří pátým dveřím s do boků protaženým zadním sklem,na které po stranách navazují takřka volkswagenovské koncové svítilny. Nadarmo nesídlí designérské středisko Kie v Německu...

Kia Picanto působí dospělým a prémiovým dojmem. Ze současných minivozů na evropském trhu tak patří k nejkrásnějším. V druhé generaci pak spojuje praktické tvary s dravým designem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kvalitní trpaslík

Jestli nějak lze označit interiér Picanta, pak jako velký posun kupředu. Jak v oblasti použitých materiálů, tak designu interiéru. Prostorové dispozice přitom zůstaly shodné s první generací.

Po otevření dveří řidiče uvítá palubní deska z tvrdých plastů a měkká sedadla s látkovým potahem. Ergonomie předních sedadel je obstojná a dá se v nich cestovat i na delší trasy. Náznaky bočního vedení přitom zůstávají spíše symbolickým prvkem, než aby tělo v zatáčce skutečně podržely. S Picantem však stejně nebudete jezdit jako o život. Místa na předních sedadlech je překvapivě dost a Kia si tak zaslouží ocenění za prostorové řešení interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Palubní deska nese znaky větších modelů Kia a inspirovala se zejména u Cee´du. Tříramenný volant má nyní shodné tvary jako ten u Cee´du. Přístrojový štít nese klasickou architekturu Kie, středový panel je natočen směrem k řidiči.

Na středovém panelu se nachází značková audiosoustava a ovládání poloautomatické klimatizace s vlastním displejem. Korejské audio hraje dostatečně, výšky jsou kvalitní, ale o dunících basech si můžeme nechat pouze zdát. Odpovídá tedy zařazení Picanta. Středový tunel nese držáky nápojů a nechybí ani zásuvka na 12 voltů. Řadicí páka pak má charakteristické tvary svých korejských sourozenců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na zadních sedadlech je překvapivě místa relativně dost. Samozřejmě dvoumetrový dlouhán se hlavou opře o strop a rovněž prostor v oblasti kolen a nártů cestujících je stísněný a záleží dost na ochotě cestujících vpředu, nakolik své sedačky posunou dopředu.

Zavazadlový prostor má skromný objem 157 litrů, čímž se Picanto řadí mezi nákupní tašky. Po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 882 litrů objemu. Jeho přístupnost je vynikající a tak jediné, co nás zcela neuspokojila, byla lepicí sada namísto plnohodnotné rezervy. Tu totiž stále považujeme za rozhodující pro pojízdnost vozu po defektu pneumatiky. Za zmínku ještě stojí úložné boxy pod podlahou zavazadelníku, do kterých lze uložit drobnosti a povinnou výbavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Hravější a dospělejší, Kvalitní trpaslík
  2. Naftové šílenství, Naměřená dynamika, Malý, ale stabilní, Praha – Szklarska Poreba a zpět
  3. Diesel nebo benzin?, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků