Test Kia Optima v novém: ještě hezčí, ale na silnici jí to nesvědčí

Vyzkoušeli jsme modernizované provedení největšího sedanu, který značka Kia nabízí na evropských trzích. Je lepší, ale v některých ohledech stále pod průměrem. A to je opravdu škoda…
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Kia Optima je variantou pro ty, kteří chtějí originální a moderní vůz střední třídy, jenž nebudou potkávat na každém kroku. Nabízí dynamický, originální a vyvážený vzhled, jehož přednosti dále podtrhl čerstvý facelift. Nabízí se pouze s tříprostorovou karoserií sedan, s jedním zážehovým (2,0 CVVL) a jedním vznětovým motorem (1,7 CRDi) a ve třech výbavových stupních, přičemž již ten základní je na danou kategorii nečekaně bohatý.

Optima s vznětovým motorem 1,7 CRDi v kombinaci se samočinnou šestistupňovou převodovkou vlastní konstrukce a nejvyšším výbavovým stupněm Exclusive zajišťuje mimořádně komfortní cestování na delší vzdálenosti, ale klikaté či hrbolaté silnice jí zkrátka nesvědčí. Řízení je naprosto „hadrové“ (režim Sport jeho chování pouze otupí, nikoli zpřesní) a v rychle projížděných zatáčkách nikdy netušíte, co s vámi a vaším autem udělá další výmol.

Navíc už neplatí, že by jihokorejský vůz oslnil mimořádně nízkou cenou. Ta je již prakticky srovnatelná s evropskou konkurencí. Přesto si nová Kia Optima rozhodně zaslouží náležitou pozornost, pokud ne pro svůj vzhled, tak třeba pro propracovanou panoramatickou střechu a širokou nabídku moderních asistenčních prvků. Pokud obvykle nejezdíte rychle, stane se vám Optima příjemným, komfortním a oddaným společníkem.

Radosti
Originální a vyvážený design
Komfortní cestování
Dobře vybavené pracoviště řidiče
Starosti
Nečitelné limity jízdních vlastností
Odtažité řízení
Se střešním oknem nízký strop
5  /10
   

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 67 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků