Test Kia Optima v novém: ještě hezčí, ale na silnici jí to nesvědčí

Vyzkoušeli jsme modernizované provedení největšího sedanu, který značka Kia nabízí na evropských trzích. Je lepší, ale v některých ohledech stále pod průměrem. A to je opravdu škoda…
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Kia Optima je variantou pro ty, kteří chtějí originální a moderní vůz střední třídy, jenž nebudou potkávat na každém kroku. Nabízí dynamický, originální a vyvážený vzhled, jehož přednosti dále podtrhl čerstvý facelift. Nabízí se pouze s tříprostorovou karoserií sedan, s jedním zážehovým (2,0 CVVL) a jedním vznětovým motorem (1,7 CRDi) a ve třech výbavových stupních, přičemž již ten základní je na danou kategorii nečekaně bohatý.

Optima s vznětovým motorem 1,7 CRDi v kombinaci se samočinnou šestistupňovou převodovkou vlastní konstrukce a nejvyšším výbavovým stupněm Exclusive zajišťuje mimořádně komfortní cestování na delší vzdálenosti, ale klikaté či hrbolaté silnice jí zkrátka nesvědčí. Řízení je naprosto „hadrové“ (režim Sport jeho chování pouze otupí, nikoli zpřesní) a v rychle projížděných zatáčkách nikdy netušíte, co s vámi a vaším autem udělá další výmol.

Navíc už neplatí, že by jihokorejský vůz oslnil mimořádně nízkou cenou. Ta je již prakticky srovnatelná s evropskou konkurencí. Přesto si nová Kia Optima rozhodně zaslouží náležitou pozornost, pokud ne pro svůj vzhled, tak třeba pro propracovanou panoramatickou střechu a širokou nabídku moderních asistenčních prvků. Pokud obvykle nejezdíte rychle, stane se vám Optima příjemným, komfortním a oddaným společníkem.

Radosti
Originální a vyvážený design
Komfortní cestování
Dobře vybavené pracoviště řidiče
Starosti
Nečitelné limity jízdních vlastností
Odtažité řízení
Se střešním oknem nízký strop
5  /10
   

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line: Bejby nebude sedět v koutě!

Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line

Městskou krabičku se sportovním vzhledem asi nebudou všichni brát úplně vážně. V Hyundai i10 se 100koňovým přeplňovaným motorem se však skrývá víc, než se na první pohled zdá.

7.  5.  2021 | Jan Mička
TEST Mercedes-Benz EQV 300: Tichá plavba elektrickou hvězdnou lodí

Mercedes-Benz EQV 300

Elektrifikace proniká do všemožných sfér – auta, motorky, koloběžky, kola... I civilní dodávky. Pokud víte, k čemu budete tento elektrický minibus používat, odvede skvělou práci.

5.  5.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků