Test Kia Optima v novém: ještě hezčí, ale na silnici jí to nesvědčí

Vyzkoušeli jsme modernizované provedení největšího sedanu, který značka Kia nabízí na evropských trzích. Je lepší, ale v některých ohledech stále pod průměrem. A to je opravdu škoda…
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Kia Optima je variantou pro ty, kteří chtějí originální a moderní vůz střední třídy, jenž nebudou potkávat na každém kroku. Nabízí dynamický, originální a vyvážený vzhled, jehož přednosti dále podtrhl čerstvý facelift. Nabízí se pouze s tříprostorovou karoserií sedan, s jedním zážehovým (2,0 CVVL) a jedním vznětovým motorem (1,7 CRDi) a ve třech výbavových stupních, přičemž již ten základní je na danou kategorii nečekaně bohatý.

Optima s vznětovým motorem 1,7 CRDi v kombinaci se samočinnou šestistupňovou převodovkou vlastní konstrukce a nejvyšším výbavovým stupněm Exclusive zajišťuje mimořádně komfortní cestování na delší vzdálenosti, ale klikaté či hrbolaté silnice jí zkrátka nesvědčí. Řízení je naprosto „hadrové“ (režim Sport jeho chování pouze otupí, nikoli zpřesní) a v rychle projížděných zatáčkách nikdy netušíte, co s vámi a vaším autem udělá další výmol.

Navíc už neplatí, že by jihokorejský vůz oslnil mimořádně nízkou cenou. Ta je již prakticky srovnatelná s evropskou konkurencí. Přesto si nová Kia Optima rozhodně zaslouží náležitou pozornost, pokud ne pro svůj vzhled, tak třeba pro propracovanou panoramatickou střechu a širokou nabídku moderních asistenčních prvků. Pokud obvykle nejezdíte rychle, stane se vám Optima příjemným, komfortním a oddaným společníkem.

Radosti
Originální a vyvážený design
Komfortní cestování
Dobře vybavené pracoviště řidiče
Starosti
Nečitelné limity jízdních vlastností
Odtažité řízení
Se střešním oknem nízký strop
5  /10
   

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků