Test Kia Optima v novém: ještě hezčí, ale na silnici jí to nesvědčí

Vyzkoušeli jsme modernizované provedení největšího sedanu, který značka Kia nabízí na evropských trzích. Je lepší, ale v některých ohledech stále pod průměrem. A to je opravdu škoda…
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Kia Optima je variantou pro ty, kteří chtějí originální a moderní vůz střední třídy, jenž nebudou potkávat na každém kroku. Nabízí dynamický, originální a vyvážený vzhled, jehož přednosti dále podtrhl čerstvý facelift. Nabízí se pouze s tříprostorovou karoserií sedan, s jedním zážehovým (2,0 CVVL) a jedním vznětovým motorem (1,7 CRDi) a ve třech výbavových stupních, přičemž již ten základní je na danou kategorii nečekaně bohatý.

Optima s vznětovým motorem 1,7 CRDi v kombinaci se samočinnou šestistupňovou převodovkou vlastní konstrukce a nejvyšším výbavovým stupněm Exclusive zajišťuje mimořádně komfortní cestování na delší vzdálenosti, ale klikaté či hrbolaté silnice jí zkrátka nesvědčí. Řízení je naprosto „hadrové“ (režim Sport jeho chování pouze otupí, nikoli zpřesní) a v rychle projížděných zatáčkách nikdy netušíte, co s vámi a vaším autem udělá další výmol.

Navíc už neplatí, že by jihokorejský vůz oslnil mimořádně nízkou cenou. Ta je již prakticky srovnatelná s evropskou konkurencí. Přesto si nová Kia Optima rozhodně zaslouží náležitou pozornost, pokud ne pro svůj vzhled, tak třeba pro propracovanou panoramatickou střechu a širokou nabídku moderních asistenčních prvků. Pokud obvykle nejezdíte rychle, stane se vám Optima příjemným, komfortním a oddaným společníkem.

Radosti
Originální a vyvážený design
Komfortní cestování
Dobře vybavené pracoviště řidiče
Starosti
Nečitelné limity jízdních vlastností
Odtažité řízení
Se střešním oknem nízký strop
5  /10
Pokračování testu
Fotogalerie166 fotografií
IMG_3819.JPG IMG_3827.JPG IMG_3828.JPG
   

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků