Jak se žije v Praze s plug-in hybridem? Testovali jsme s vozem Kia Niro

42 komentářů

Lada
31. října • 20:15

Už dáááááááááávno máme 230/400 a ne 220/380 V.

Antiautomat
31. října • 19:26

zije sa uplne normalne. Zatvoria Vam tunel na Mrazovku a stojite v kolone ako kazdy iny.

stealth01
30. října • 11:13

Mně se žije báječně s PHEV. Včetně dlouhých cest do Dánska a Německa mám spotřebu 4 litry přesně a na nádrž ujedu cca 2500 kilometrů. Tankovali jsme v červenci (tuším 17.7.) a koncem září (23.9.). Další tankování dle využití, ale v podstatě vše zvládáme na jedno nabití a vybití anebo jezdíme na nabíječky PRE (poplatek je 10 Kč na měsíc a 3,03 Kč za kWh).
Ticho v kabině je fantastické, dynamika je skvělá.

Joe Doe
30. října • 9:07

No jo, to si niekto mysli, ze moze dat k beznemu spalovaku a prevodovke bateriu a vznikne hybrid.Niro na znizenie spotreby spolieha na velku kapacitu baterie, ktoru treba nabit zo siete. Ako hybrid ale v ziadnom pripade nefunguje ucinne, pretoze medzi otackami motora a rychlostou otacania kolies bude vzdy priama umera urcovana prevodovkou. Elektricky motor z principu nepotrebuje.V realnej premavke tak bude mat system, ktory pouziva HK a VAG vzdy vyrazne nizsiu ucinnost ako HSD od Toyoty, ktory prevodovku de facto nepouziva a rychlost (a smer) otacania kolies je uplne nezavisly od otacok motora.Spalovaci motor tak pracuje v otackach optimalnych pre vykon systemu, nie v otackach, ktore urcuje rychlost kolies a prevodovky.Vysledok? Plug-in Niro ma realnu spotrebu vyssiu ako tretia generacia obycajneho hybridu HSD od Toyoty, a uz vobec sa neda porovnat s aktualnym Priusom, o plug-in Priuse nehovorim.HSD je skratka technicky vyrazne jednoduchsie a vyrazne ucinnejsie.

uda
30. října • 18:58

Nesrovnávejte zvýšené Niro a priusem prosím, to by se dalo říct že to je hybrid a bere víc než čistě benzínové Škoda Citigo...
Při čistě ekologické jízde je spotřeba nic moc pod 3,8 litru se nedostanu to uznávám,ale při vyšších rychlostech,nebo s vlekem nemá konkurenci. S težkým vlekem a celkové hmotnosti přes 3000 Kg umím jezdit kolem 5,5 litru.Srovnejte to s toyotu C-HR hybrid je sice menší,ale srovnat se to dá
Sprint motor KIA NIRO 172x průměrná spotřeba 5,12TOYOTA C-HR 77x průměrná spotřeba 4,94
tomu říkate že to není účinné?To auto umí být Elektromobil, Seriový hybrid, paraelní hybrid a čistě spalovací v jednom
díky té převodovce . Uznávám že velká neznámá spolehlivost -po záruce prodat ..

Joe Doe
30. října • 20:04

Porovnavam ucinnost hybridneho systemu - jediny dovod nizsej spotreby Nira, plug in hybridu, je prave plug in cast, ktoru klasicky HSD nema.Takze na to, aby sa Niro priblizilo realnou spotrebou HSD, potrebuje elektrinu zvonku = plug in.HSD si vystaci s elektrinou, ktoru si vyrobi sam.HSD plug in je oproti HK plug inu v inej galaxii. Dovod je prave ta prevodovka. Uz len fak, ze Niro ma v cisto elektrickom rezime spotrebu 1.8 litra je dokazom, ze system je amatersky.Inymi slovami, plug in od HK (alebo VAG) je menej ucinny ako obycajny hybrid (nie plug in) od Toyoty.

uda
30. října • 21:02

Omluvam se ze jsem to nezduraznil ta spotreba je u Kie hybrid ,nikoliv plug in. Clanek pojednava o plug in hybridu je to novinka v CR jinak drtiva vetsina NIR je normalni hybrid bez dobijeni ze zasuvky. Takze srovnatelne to je. Spotreba u plug in hybridu se moc neda urcit zalezi jak casto se dobiji.

dalid
30. října • 10:42

Koncept hybridného SUV je pre mňa pomerne zaujímavý, takže som mu dal šancu a dohodli sme si testovaciu jazdou. Po jazde, cca 20-25 km (mesto a blízke okolie) v Kii Niro (iba hybrid, nie tu testovaný plug-in hybrid) sme domov kúpili nakoniec nový Prius. Hlavným dôvodom bola práve spomínaná dvojspojová predodovka, ktorá podľa mňa v hybridoch nemá čo robiť.. Veľmi dlho jej trvalo, kým si uvedomila, že naozaj chcem zastaviť a prestala auto tlačiť dopredu, hlavne v meste na križovatkách...
V režime Eco - veľmi mdlá reakcia na plyn (to Honda Jazz Hybrid už bol motoricky pružnejší..). V režime šport bol ale jazdný prejav oveľa lepší a v tomto režime sa dá auto reálne používať. Na druhej strane za ide hore spotreba.
Toto isté platí aj o verziách Hyundai-a Ionic (hybrid a plug-in hybrid), ktorý používa rovnakú techniku.. Nie sú to úplne zlé auta, ale za tú cenu je Prius stále lepšou a spoľahlivejšou voľbou.
Píšem môj názor, na základe osobnej skúsenosti.

uda
30. října • 18:47

A jak si spokojený s priusem, spotřeba bude určitě nižžší než i Nira. Ja si zase koupil jen hybridní aniž bych do toyoty sedl ,ale jsem spokojen , máš pravdu že při dojezdu se občas hozhodně že tě eletrika bude tlačit musel jsem si na to zvyknout.
Zase ta převodovka má výhody v tom že to umí táhnout 1300 kg vlek a když si to dá jedničku tak se to rozjíždí perfektně naložený do kopce s vlekem a super se s tím i couvá v místech kde se 110 Kw diselem pálím spojku tak tady jedu jen na elektriku.
A když si to dá 6. tak umí čistě na elektriku i 140 Km/hSpotřeba takový městký courání před den po zakázkách, občas dálnice tak 4,5
okresky eco 4- dálnice 5,6.
Cesta do chorvastka 4 lidi box na střeše 5,4
Jsem spokojen bylo to za cenu Sportage v dieselu s manuálem, to je automat a rozhodně bere mín , než jakýkoliv podobný auto v naftě.

dalid
31. října • 9:44

Máme ho iba od Veľkej noci.. Príves nemám, k tomu sa neviem vyjadriť. Chorvátsko sme dali celá 5-členná rodina. Spotreba so 400l boxom pri priemernej diaľničnej rýchlosti 109km/h bola 5,6.
Po meste jazdievam za 4,2. Po okreskách spravidla spotreba od 3,6-4,0 l/100km, podľa výškového profilu trate (iné je ísť napr. do Štúrova na kúpalisko a iné je ísť do Tatier).
Pred dvomi týždňami som prezul na zimné, spotreba ide viditeľne hore, ale ešte neviem povedať presné číslo, lebo som ešte nevyjazdil nádrž. Po meste na zimných sa zatiaľ motáme od 4,8 do 5,3 denné nájazdy sú od 20 do 60km - podľa záznamu jázd v palubnom počítači.

uda
31. října • 12:11

Ok dík takže spotřeba priusu je nižší ,ale +- srovnatelná myslím že obě auto jsou OK
Je pravdu že moje na Niro poměrně nizká spotřeba je daná tím že jako druhé auto mám čistou elektriku a tak s tím jezdím usporně protože čistá elektrika tě naučí předvídat a jezdit usporně jinak by s tím člověk nikam nedojel.

Joe Doe
30. října • 14:27

Presne tak.Mam hybridneho Aurisa kombik (motoricky identicky s Priusom 3) a som maximalne spokojny. Novy ma pred dvoma rokmi vysiel na v prepocte 21000 eur v plnej palbe - predajca dal zlavu.Inak, Rav4 sa da kupit aj ako hybrid, dokonca s eAWD, hadam sa dostanem na test drive, ceny a specifikacie na 2018 su o dost zaujimavejsie ako v m.r. 2017.

dalid
31. října • 9:34

Bol som nedávno na servisnej prehliadke s Priusom, tak som si obzrel aj RAV4. Problém RAV4 je, že paradoxne v kabíne nie je výrazne viacej miesta, ako v novom Priuse. Keďže sme Prius kupovali ako predvádzacie vozidlo s 1038km na tachometri, tak cena akú sme si dohodli bola výborná, RAV4 Hybrid bola mimo.. Za tie peniaze neľutujeme a hlavne aj žena začala jazdiť na aute...
Niektoré SUV sa mi páčia, ale reálne ho nepotrebujem. 80% prevádzky je po meste a blízkom okolí.

pegas64
29. října • 19:22

"Kia Niro plug-in hybrid ... se zdá být trefou do černého."
Ano, "do cerneho". Stoji necely MILION. Navyse v EV zapina spalovak.
Obycajny hybrid stoji 600.000.

Nornik
29. října • 19:53

Zlatá CNG oktavka...

Lada
31. října • 20:22

Ještě lepší Hyundai LPG.

zemekf
29. října • 14:18

a teď mi to předveď v Uherském Hradišti :-D:-D:-D
jo a ten klabel máš zajištěný jak ?
Já jenom aby tam nějaký vůbec byl až se za hodinu, dvě, vrátíš a doma to jeden na co, máš sestnáctkový jistič ?

Saman
29. října • 21:18

Jak na stojanech tak na autě se kabel zamiká ;-) na autě se zamkne i při zamčení auta a odemkne se až odemknutím auta, máj to tak všechny pluginy a bev

vana
30. října • 6:19

Jako že nějaký zámek zastaví cikorky ? :-D

Saman
30. října • 8:54

no alespon by je mohli "zpomalit" , navic vetsina tech stojanu je i pod dohledem kamery, a je to vpodstate stejne jako nektere zlodeje nezastavi ze mas zamcene auto, a nebo zlodeje paliv kdy ti proste navrtaj nadrz a nebo vycucnou nadrz i presto ze ji mas zamklou ;-)mimochodem zkus si nekdy ten nabijeci kabl prestrihnout, zjistis ze zas tak snadne to fakt neni ani s profi pakovkama

Pavel
29. října • 14:55

16A jistič je to poslední. Problémem je, že to je jen pro RD s garáží. Nakonec pořizovací cena není pro voliče ANO.

Aro
30. října • 11:15

volici ANO jsou vetsinou ti co na zadne auto nemaji, chybi jim cast zubu a nosi po cely mesic jedny sustaky na spani i pres den :-D

jeeje
29. října • 11:03

úplně k prdu...aby se to vyplatilo, musela by být spotřeba max. 3-4l/100 km, jinak to moderní diesely převálcují, i benzíny VW jsou už nízko...

Joe Doe
30. října • 19:55

Benziny VAG ako priklad? Nedaj sa vysmiat....

uda
29. října • 14:42

No jasně na dálnici a delší trasy to je k prdu těch pár Km na elektřinu sníží spotřebu na cestě do Chorvatska jen minimálně.
Na druhou stranu když mám možnost dobíjet doma pohodlně v garáži přes noc, tak pojedu ráno do práce až 50 Km jen na elektřinu spotřeba =0 l/100 Km a pokud mám možnost dobít i práci a třeba formou benefitu zadarmo, tak to už se může někomu vyplatit. To je za rok 30 tis. km bez kapky Benzínu. Ale když potřebuju, tak natankuji benzín a jedu s tím za 4,5-5,5 L/100 Km kamkoliv potřebuju bez dobíjení samozřejmě protože pojedu jako normální hybrid na benzín.

Lada
31. října • 20:17

A elektřinu mně PRE i ČEZ z lásky darují zdarma, takže nekup to, byť je to spíš pro zlost.

pegas64
30. října • 13:13

Trochu to uvediem do realneho zivota.
Niro Plugin nema v EV spotrebu 0 l/100km. V clanku sa uvadza 1.8 l (EV), 5.5 l (mesto ako hybrid), 4.4 l (mesto/okrsky ako hybrid), 6 l (mesto/okrsky/dialnica).
Nech priemerny Honza dochadza mesacne 600km v EV do prace (1.8l, 20x30km) + 400km urobi v kombi spotrebe (6l, vylety do okolia). Vysledna spotreba je 3.5 l/100km.
K tomu treba priratat spotrebu elektriny na 600km (spotreba v EV ~15kWh/100km, sadzba ~0.14 Euro na 1kWh). Mesacne naklady na elektrinu su 12.6 Euro, co odpoveda 10 litrom benzinu (12.6 / 1.25 Euro za liter) na 1000 km, resp. +1 l/100km pri nabehu 1000km mesacne.
Spotreba plugina pri mesacnom nabehu 1000km je teda:
-> 3.5 l/100km (elektrina zadarmo)
-> 4.5 l/100km (elektrina z garaze)
versus spotreba obycajneho hybrida 5-6 l/100km
ROZDIEL: ~2 l/100km, resp. mesacne 25 Eur (2x1.25x10)
Tento rozdiel okolo 2 l odpoveda realnym udajom z fuelly.com, spritmonitor.de a plati priblizne aj pre ine pluginy/hybridy.
------------
Je tu vsak hacik. Cena plugina je o 400.000 Kc viac (million vs 600.000). Z toho vyplyva havarijna poistka priblizne ~25 Eur mesacne viac (~35 Eur vs ~60 Eur) a naklady plugin/hybrid su vyrovnane.
Vysledok? Ak si necham Plugin celu zivotnost ~15 r. (priemerny vek aut v CZ), potom celkova strata voci obycajnemu hybridu je prave rozdiel v cene (400.000 Kc).
------------
Pozn1: u taxikarov atd. (+ dotacie) to moze byt ine
Pozn2: novy Prius Plugin ma tepelne cerpadlo (EV je 0 l/100km)

uda
30. října • 18:37

Má spotřebu 1,8 l/na prvních 100 Km ,ale když s ním budete jezdit trasu do 50 Km než se vybije baterka, tak má spotřebu nula. Leda že s tím pojedu tak že mi 50 Kw motor v elektrice
nebude stačit a pustí se spalovák, což se po městě, okruhu a na okreskách úspornou jízdou nestane. mimochodem je jasný že s tím nesmím jezdit jak čipnutou voktávkou ....

pegas64
30. října • 22:24

V clanku autor jasne pise: "spotřeba ... se v režimu EV pohybuje okolo 1,8 l/100 km, ale samozřejmě jen po 56 kilometru"
Dodavam, ze v lete bude spotreba spalovaka v EV mensia, v zime vacsia z dovodu kurenia (topeni). Kurenie a klimatizacia je klucova vec pre EV:
- vacsina klimu/kurenie riesia spalovakom
- niektori vyuzivaju bateriu na ukor dojazdu
- dalsi vyuzivaju zbytkove teplo v suciastkach
Zatial poznam len jedno riesenie, ktore zabezpecuje ciste EV (bez spalovaka alebo baterie). Novy Prius Plugin vyuziva tepelne cerpadlo do teploty -10st., pri nizsich teplotach sa zapina spalovak. Len tam je mozne hovorit o spotrebe 0 l v EV.
Navyse bezny hybrid (plugin) vzdy po starte zapne motor na niekolko sto metrov, aby sa zohrial na prevadzkovu teplotu, t.j., rozbieha sa pomocou elektromotora v EV, ale sucasne sa zohrieva spalovak, aby bol pripraveny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
uda
31. října • 12:05

.
KIA NIRO má kopení a klimu na elektřinu na 100% v hybridu a divil bych se když by ho plug hybridu neměl. Klima je vždy 100% elektrická ani jinak to nejde protože to nemá vůbec kompresor na řemenici motoru. A topení to má jak elektrické spirály, tak i teplovodní od motoru. Je jasný že v mrazech to pojede hlavně na spalovák kvůli tomu že to zužitkuje odpadové teplo na topení. Ono to topení v mrazech bere někdy víc jak jízda.Tepelné čerpadlo tedy nemá to máte pravdu, ale tepelné čerdalo také bere proud z baterie jen cca polovinu,ale i tak je podle lepší jet v mrazu na spalovák a odpadovým teplem si zatopit.Sám mám Niro hybrid jen malou baterkou na dojezd tak 10 Km ,ale když v zimě čekám třeba u vlaku , motor se někdy když je nabitá baterka vypne a třeba 10 minut neběži a z topení je v tu chvilku trochu cítit smrad z odporového drátu, hlavně když bylo auto nové.
A to hlavně to topí okamžitě po startu, když je motor ještě studený.

pegas64
31. října • 12:46

Len si potvrdil, co som napisal.
Bez spalovaka to nefunguje. Spalovak nabije bateriu, ktora sa postara o teplo.

uda
1. listopadu • 22:02

No jinak to ani nejde.... je to fyzika tu neoblafneš teplo něco stojíKaždá sranda něco stojí...Každopádně obyčejným hybridem bez dobíjení ze zásuvky jezdím o 1/3 levněji než klasikou
protože hlavně při brždění to auto ukládá elektřinu zpět do baterky a motor nemusí
běžet při nízkém vytížení vozu . To je prostě fakt.Plug -in má výhodu,že může energii čerpat ze zásuvky,kde není zdaněná spotřební daní
to je prostě taky fakt. Ćím častěji budu dobíjet tím ušetřím...

stealth01
31. října • 9:20

Tím běžným hybridem je myšleno co? Já jen, že plug-in hybrid spalovací motor ke své činnosti vůbec nepotřebuje. Ja jsem tedy ještě nezažil, ze by mi motor u 330e nastartoval (samozřejmě když zapnu mod čistě elektrický, tak spalovací motor do toho vůbec nemůže mluvit)

pegas64
31. října • 9:56

Plugin BMW 330e ma klimu/kurenie v EV riesenu cez bateriu (spalovak nenaskoci, ale znizi sa EV dojazd).
Pluginy Kia Optima a Passat GTE vyuzivaju na klimu/kurenie v EV spalovaky (spotreba v EV cca 2l/100km + cena elektriny), vid. testy na auto.cz. Plati to aj pre dalsie pluginy od H/K (Niro, Ioniq).
http://www.auto.cz/test-kia-optima-plug-in-h... ...
http://www.auto.cz/test-volkswagen-passat-gt... ...
Stary plugin Prius pouzival spalovak, novy plugin Prius pouziva tepelne cerpadlo ako som uz pisal (celorocne 0 l v EV bez znizenia dojazdu, do teploty -10st).
Bezne hybridy (nie pluginy) od Toyoty a H/K vyuzivaju na klimu/kurenie spalovaky, preto spotreba kolise pocas roka, v lete 4-5 l/100km, v zime 5-6 l/100km.

jehoVista
30. října • 12:07

A po tom roce budes potrebovat jet delsi trasu a zjistis, ze to s tim rok starym benzinem nenastartujes.

mk
29. října • 17:08

A elektrinu mate doma zadarmo?

uda
30. října • 11:05

Nemám normálně za ní platím, nepsal jsem že by to bylo zadarmo. Když máte na elektřinu dobrý tarif tj. používáte el. topení, nebo tepelné čerpadlo, nebo je obyčejný noční proud. Vyjde vás nabíti tohoto auto z 0 na 100% na 16 korun a na to ujedete 50 Km, tak si to spočítejte. 50 Km po městě v koncenčním autě této velkosti v automatu a benzínu při spotřebě 8 l/100 vyjde na nějakých 120+- Kč?.
Při vzdálenostech do 50 Km je toto normální elektromobil.Osobně bych ho nechtěl, mám toto,ale jen v hybridu používám to především na delší trasy a na ježdění po městě by se mi to nevyplatilo protože po městě projezdím měsíčně do 1000 Kč a nemusím se tahat s kabelem,ale na pravidelné cesty 50 Km do práce to je ideální, když třeba na víkendy potřebujete jezdít dálky.

Saman
30. října • 14:50

vetsinou je ten rozdil mezi tarify dnes jiz celkem malej, mam na bytech D02d od CEZ a BE a CEZ za MW je tusim za 1800, na druhem od BE a MW je tusim za 1250, koilik bych mel s tarifem nejak necim limitovanym? rozdil par desitek haleru na kW? co jsem koukal pri tech bonusech se vpodstate asi casem prestane vyplacet i tarif primo pro BEV

Pavel
29. října • 14:54

Pokud si kupuji auto převážně na jízdu do zaměstnání do 50 km pak daleko levněji vyjde třeba C1 se skutečnou spotřebou 5,0 l/100 km (změřeno za 10 let provozu) nebo jakýkoliv benzínový čtyřhrnek upravený na PB. Pořizovací i provozní náklady jsou nižší a nemusím onanovat každý den s kabelem.

uda
29. října • 16:52

Nebo taky můžu jezdit darovanou 20 letou felicií, nebo jezdit na kole taky to vyjde levněji ....Porovnávejte celkové náklady srovnatelných a srovnatelně vybavených aut.Třeba nějaké nejmenované pseudo SUV jako to v naftě v automatu v plné výbavě za 750-850 tis. Toto stojí nějakých 950? Pokud beru v potaz že na palivo to bude bude jezdit za stejně jako wv nafta, ale podle mě za míň. Tak jen úspora za 30 tis. čistě elektrických Km ročně je nějakých 50 tis. Kč . Návratnost je pro toho kdo by takto pravidelně často jezdil za dva až tři roky. Ale díky pěknýmu svezení v tichu je návratnost prakticky okamžitá.

Pepa
29. října • 9:35

A pak kup hybrid...

pegas64
30. října • 13:56

Plugin je drahy, ale obycajny hybrid je cenovo porovnatelny s dieslom, spotreba v meste o 2-3l menej ako benzin/diesel, spolahlive a tiche.
Ide hlavne o emisie, hybrid ma v meste 50-70% casu vypnuty spalovak. Nebude mat problem s emisnou STK v buducnosti, to je dolezite pre nasledny predaj.

Doporučujeme

Články odjinud