Test Kia Magentis V6: Magentický zážitek

Nedávno jsme testovali Daewoo Evanda, jež moc dobře nedopadla. Jaká bude srovnatelná a podobně stará i drahá Kia Magentis?
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Kia ve vyšších sférách
  2. Pohled zvenčí, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Uvnitř, Pohled zpoza volantu
  4. Na silnici, Závěrem
  5. Názor z branže, Stručné technické údaje, Konkurenti
  6. Kompletní fotogalerie

Úvodem

Ano, možná si řeknete „Korejec, jenž si hraje na něco, čím není.“ Nebo „naleštěná bída“. A po nedávném testu ojetého vozu Daewoo Evanda bych se vám ani nedivil. Ale hned v úvodu je třeba poznamenat, že nás pět let starý vůz Kia Magentis velice mile překvapil. Jedná se o velké, pohodlné a dobře vybavené auto s mimořádně zdařilým motorem. Pro jeho koupi hovoří příznivá cena, naopak proti ní nehorázně velký pokles hodnoty, jenž je třeba brát v potaz při jeho případném prodeji. Možná vás překvapí srovnání rozměrů s nedávno testovaným Mercedesem E240. Magentis je sice o 73 mm kratší, ale o 10 mm širší a o 30 kg pohotovostní hmotnosti těžší. Rozchod kol vpředu je u těchto zdánlivě nesrovnatelných vozů na milimetr shodný, vzadu pak u Mercedesu o 6 mm větší. Při takřka shodném výkonu však Magentis zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,5 s (Mercedes za 9,6 s), dosáhne nejvyšší rychlosti 214 km/h (resp. 223 km/h) a tabulková spotřeba benzínu v kombinovaném provozu činí 9,2 l/100 km (resp. 10,3 l/100 km). Srovnáváme nesrovnatelné? Uvidíme.

Kia ve vyšších sférách

Model Kia Magentis, dodávaný pouze jako čtyřdveřový tříprostorový sedan s pohonem předních kol, lze jeho rozměry a úrovní výbavy zařadit na horní hranici střední či na spodní hranici vyšší střední třídy. Značka Kia, jinak nejstarší jihokorejský výrobce automobilů, vstoupila do vyšších sfér roku 1992, kdy představila téměř pětimetrový sedan Potentia. V jeho bohatě chromovaném vzezření se zračila snaha Jihokorejců následovat příkladu konkurenční továrny Hyundai a proniknout na severoamerický trh. Vůz byl k dispozici se zážehovými jednotkami s objemem 2,0 a 3,0 litru, přičemž ten výkonnější dával 200 koní a poměrně těžký vůz s ním dosáhl rychlosti 185 km/h. V roce 1997 následoval model Enterprise, vyznačující se použitím moderních systémů včetně ABS a velmi kvalitní audiosoustavy, jež se spolu s velmi tuhou a dobře odhlučněnou karosérií podílely na správné akustické atmosféře. Objem šestiválce vzrostl na 3,6 l, výkon na 230 koní a maximální rychlost stoupla na již přijatelných 230 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
 
Pro Evropu byl připraven teprve model Clarus, jenž se i na našem trhu objevil během roku 1996. (Latiníci, považuje slovo Kia za ženský rod, však skřípali zuby, protože ve spojení s přívlastkem Clarus (čistý) by z tohoto důvodu očekávali tvar Kia Clara...) Clarus doplnil typ Sephia, ale jeho příliš kulaté, fádní, asijské vzezření, odkazující třeba na Mazdu 626, zákazníky příliš neoslovilo. Více osobitosti vozu vtiskl teprve facelift z roku 1998, jenž konečně přinesl do jeho linií více vzruchu a hran. V roce 2001 však Kia představila nový, následnický typ Magentis (u nás uvedený téhož roku na červnovém brněnském autosalonu), jenž byl již v následujícím roce významnějším způsobem modernizován. Průběžné úpravy vzhledu a výbav byly v porovnání s konkurencí častější, už pro modelový rok 2004 byl připraven další facelift, jenž se však tentokrát omezil především na změnu masky chladiče, sjednocující modelovou řadu značky. Na vybraných trzích se vůz prodával pod jménem Optima. Magentis na chvíli dokonce stanul na vrcholu nabídky značky Kia, ale záhy byl „přebit“ modelem Opirus, jenž nahradil velký sedan Enterprise a byl již určen i pro evropský trh.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Kia ve vyšších sférách
  2. Pohled zvenčí, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Uvnitř, Pohled zpoza volantu
  4. Na silnici, Závěrem
  5. Názor z branže, Stručné technické údaje, Konkurenti
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Kia Sportage 2
Rok výroby: 2010
Stav: 147 407 km
Cena: 220 000 Kč
Kia Soul 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 151 188 km
Cena: 130 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 26 253 km
Cena: 266 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 83 238 km
Cena: 210 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 47 757 km
Cena: 300 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 88 702 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků