Test: Kia Magentis se nemá za co stydět

Typ Magentis není v nabídce značky nový, ale poslední provedení prošlo velmi úspěšným faceliftem. Korejský výrobce pronikl do segmentu, který byl vyhrazen dosud hlavně drahým značkám. Koráb jménem Magentis prošel testem se šestiválcem 2.5 l (123 kW/167 k).
Test: Kia Magentis se nemá za co stydět
Seznam kapitol
  1. Vzhled, luxusní interiér, veliký vnitřní prostor
  2. Svižný motor, bohatá standardní výbava

Magentis je největší osobní auto, jaké Kia nabízí. Začala s ním už v samostatných dobách, teď má ale blízko k spřízněnému vozu Hyundai Sonata. Už několikrát jsme konstatovali, že spolupráce obou značek přinesla značný prospěch. Magentis to jen potvrzuje.

Tip: Video jízdy s Kií Magentis

Sázka na důstojnost

Chromové prvky na vnějšku karoserie se začaly objevovat už před časem. Navozují vzpomínku na doby, kdy byla míra užití chromu zároveň vyjádřením míry reprezentativnosti. Pokud bychom tedy posuzovali Magentis z tohoto hlediska, pak je míra prestiže vysoká. Jde především o přední část auta, přesněji o masku. Svislá chromovaná žebra tváře přitahují pozornost a zároveň se jim daří vyjádřit poslání vozu. Podobně impozantně zapůsobí i záď s rovnou plochou víka zavazadlového prostoru a decentně skosenými liniemi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Chromem se v Koreji nešetří, obzvláště přední část je toho důkazem

Že vnitřek vozu odpovídá vysokým nárokům na pohodlí až luxus, jsme si u korejských automobilů takové kategorie zvykli. Magentis pak naplňuje očekávání v tomto směru mírou vrchovatou. Neschází tu takřka nic. K dispozici jsou elektricky seřizovatelná přední sedadla, samozřejmě vyhřívaná, elektronicky řízená klimatizace a tak dále. K tomu úplnému vrcholu už chybí jen elektricky nastavitelný volant a dvouzónová klimatizace. Ve voze, se kterým jsme jezdili, sice nebyla, ale je množné ji mít. V této kategorii trochu překvapuje, že interiér je připraven na montáž rádia typizovaných rozměrů, že nemá vlastní tvář audiosoustavy.

Rádio z jiného světa

Jakékoliv dodané rádio tak působí samozřejmě rušivě. Speciálně koncipovaný design rádia je vždycky elegantnější. Nehledě na to, že tento systém neumožňuje dálkové ovládání z volantu. Je zcela zřejmé, že velký důraz kladli konstruktéři na dostatek místa hlavně vzadu. Tam cestují všichni tři pasažíři jako v bavlnce. Při vnějších rozměrech vozu - celkové délce 4 730 mm a rozvoru 2 700 mm, bychom ale vepředu očekávali přeci jen o něco větší prostor. Neznamená to, že by se řidič za volant nevešel, ale nadprůměrně vysoká postava by se už mohla cítit stísněně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Prostor uvnitř je vyřešen velkoryse -- Do výbavy patří i tempomat a protiprokluzový
systém TCS. -- Škoda, že rádio sem příliš nepasuje

Velkým plusem jízdy v Magentisu je neobyčejně účinné tlumení hluku pronikajícího dovnitř kabiny. Ani při velmi vysokých rychlostech se sem nedostane nic rušivého. V klidu je možné poslouchat rádio, neruší hluk od agregátu ani ten aerodynamický. V tomto směru je třeba hodnotit Magentis velmi vysoko.  Dojmu komfortní jízdy pomáhá také elegantně hladké řazení, kdy řadicí páka zapadá do kulis snadno a přesně, bez nutnosti vynaložit nadměrné úsilí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   
Otvírání kufru a nádrže obstarávají mikrospínače na řidičových
dveřích. -- I budíky signalizují vůz vyšší třídy

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, luxusní interiér, veliký vnitřní prostor
  2. Svižný motor, bohatá standardní výbava
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků