Test: Kia Magentis se nemá za co stydět

Test: Kia Magentis se nemá za co stydět

Typ Magentis není v nabídce značky nový, ale poslední provedení prošlo velmi úspěšným faceliftem. Korejský výrobce pronikl do segmentu, který byl vyhrazen dosud hlavně drahým značkám. Koráb jménem Magentis prošel testem se šestiválcem 2.5 l (123 kW/167 k).

Kapitoly článku:


Magentis je největší osobní auto, jaké Kia nabízí. Začala s ním už v samostatných dobách, teď má ale blízko k spřízněnému vozu Hyundai Sonata. Už několikrát jsme konstatovali, že spolupráce obou značek přinesla značný prospěch. Magentis to jen potvrzuje.

Tip: Video jízdy s Kií Magentis

Sázka na důstojnost

Chromové prvky na vnějšku karoserie se začaly objevovat už před časem. Navozují vzpomínku na doby, kdy byla míra užití chromu zároveň vyjádřením míry reprezentativnosti. Pokud bychom tedy posuzovali Magentis z tohoto hlediska, pak je míra prestiže vysoká. Jde především o přední část auta, přesněji o masku. Svislá chromovaná žebra tváře přitahují pozornost a zároveň se jim daří vyjádřit poslání vozu. Podobně impozantně zapůsobí i záď s rovnou plochou víka zavazadlového prostoru a decentně skosenými liniemi.

   
Chromem se v Koreji nešetří, obzvláště přední část je toho důkazem

Že vnitřek vozu odpovídá vysokým nárokům na pohodlí až luxus, jsme si u korejských automobilů takové kategorie zvykli. Magentis pak naplňuje očekávání v tomto směru mírou vrchovatou. Neschází tu takřka nic. K dispozici jsou elektricky seřizovatelná přední sedadla, samozřejmě vyhřívaná, elektronicky řízená klimatizace a tak dále. K tomu úplnému vrcholu už chybí jen elektricky nastavitelný volant a dvouzónová klimatizace. Ve voze, se kterým jsme jezdili, sice nebyla, ale je množné ji mít. V této kategorii trochu překvapuje, že interiér je připraven na montáž rádia typizovaných rozměrů, že nemá vlastní tvář audiosoustavy.

Rádio z jiného světa

Jakékoliv dodané rádio tak působí samozřejmě rušivě. Speciálně koncipovaný design rádia je vždycky elegantnější. Nehledě na to, že tento systém neumožňuje dálkové ovládání z volantu. Je zcela zřejmé, že velký důraz kladli konstruktéři na dostatek místa hlavně vzadu. Tam cestují všichni tři pasažíři jako v bavlnce. Při vnějších rozměrech vozu - celkové délce 4 730 mm a rozvoru 2 700 mm, bychom ale vepředu očekávali přeci jen o něco větší prostor. Neznamená to, že by se řidič za volant nevešel, ale nadprůměrně vysoká postava by se už mohla cítit stísněně.

   
Prostor uvnitř je vyřešen velkoryse -- Do výbavy patří i tempomat a protiprokluzový
systém TCS. -- Škoda, že rádio sem příliš nepasuje

Velkým plusem jízdy v Magentisu je neobyčejně účinné tlumení hluku pronikajícího dovnitř kabiny. Ani při velmi vysokých rychlostech se sem nedostane nic rušivého. V klidu je možné poslouchat rádio, neruší hluk od agregátu ani ten aerodynamický. V tomto směru je třeba hodnotit Magentis velmi vysoko.  Dojmu komfortní jízdy pomáhá také elegantně hladké řazení, kdy řadicí páka zapadá do kulis snadno a přesně, bez nutnosti vynaložit nadměrné úsilí.

     
Otvírání kufru a nádrže obstarávají mikrospínače na řidičových
dveřích. -- I budíky signalizují vůz vyšší třídy

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud