Jedním z poznávacích znaků verze GT jsou zářivě zelené brzdové třmeny. Vedle dynamiky chválím i spotřebu. I s vyšším rychlostním průměrem jsem se dostal na 22 kWh na 100 km. | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

Jedním z poznávacích znaků verze GT jsou zářivě zelené brzdové třmeny. Vedle dynamiky chválím i spotřebu. I s vyšším rychlostním průměrem jsem se dostal na 22 kWh na 100 km. | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

Dotyková lišta pod středovým displejem s proměnlivým obsahem sice zlepšuje ergonomii, klasická tlačítka by však byla lepší | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

Dotyková lišta pod středovým displejem s proměnlivým obsahem sice zlepšuje ergonomii, klasická tlačítka by však byla lepší | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

Sportovní sedadla se středy ze semiše jsou komfortní. Alternativa v podobě kůže chybí. | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

Sportovní sedadla se středy ze semiše jsou komfortní. Alternativa v podobě kůže chybí. | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

EV6 má o deset centimetrů kratší rozvor než Hyundai Ioniq 5, na místě v druhé řadě to ale poznat není | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

EV6 má o deset centimetrů kratší rozvor než Hyundai Ioniq 5, na místě v druhé řadě to ale poznat není | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

V6 GT je pomyslnou náhradou za šestiválcový stinger, čemuž odpovídá i cenovka | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

V6 GT je pomyslnou náhradou za šestiválcový stinger, čemuž odpovídá i cenovka | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

Zavazadelník je spíše mělký. Pod podlážkou je menší prostor pro drobnosti, taška s kabelem se tam ale vejde. | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

Zavazadelník je spíše mělký. Pod podlážkou je menší prostor pro drobnosti, taška s kabelem se tam ale vejde. | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

Rychlé dobíjení o výkonu až 240 kW je jednou z hlavních zbraní EV6. Nechybí ani funkce V2L pro provoz externích zařízení (třeba elektrické pily). | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

Rychlé dobíjení o výkonu až 240 kW je jednou z hlavních zbraní EV6. Nechybí ani funkce V2L pro provoz externích zařízení
(třeba elektrické pily). | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl

 | Kia EV6 GT | Foto: David Rajdl

Dotyková lišta pod středovým displejem s proměnlivým obsahem sice zlepšuje ergonomii, klasická tlačítka by však byla lepší | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl
Sportovní sedadla se středy ze semiše jsou komfortní. Alternativa v podobě kůže chybí. | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl
EV6 má o deset centimetrů kratší rozvor než Hyundai Ioniq 5, na místě v druhé řadě to ale poznat není | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl
V6 GT je pomyslnou náhradou za šestiválcový stinger, čemuž odpovídá i cenovka | Kia EV6 GT Foto: David Rajdl
32
Fotogalerie

TEST Kia EV6 GT (430 kW): V tomhle superautě si na konkurenci z Česka ani nevzpomenete

Nejvýkonnější varianta korejského elektromobilu má dynamiku supersportu, přitom stojí jen o trochu víc než mnohem slabší a pomalejší Škoda Enyaq RS Coupé.

Radosti
Vynikající dynamika
Komfortní podvozek
Slušná spotřeba a rychlé nabíjení
Prostorná kabina
Starosti
Někoho může odradit vysoká cena
Ústupky v ergonomii
9  /10

Srovnání s nejrychlejší bezemisní škodovkou by leckdo mohl brát jako nefér hru, protože mladoboleslavský elektromobil je přece jen větší než Kia EV6, přesto vzhledem k absenci přímé konkurence se mu neubráním. Enyaq RS Coupé aktuálně pořídíte za 1.704.900 Kč, EV6 GT je o zhruba 76 tisíc dražší.

Jihokorejský vítěz evropské ankety Auto roku 2022 už ovšem v základu nabídne téměř kompletní výbavu. Připlácí se pouze za metalický/perleťový lak (20.000 Kč) a panoramatické okno (35 tisíc). Ve srovnání s konvenční variantou EV6 v nejvyšší verzi GT-Line zaujme absence koženého čalounění a odvětrávání předních sedadel. Vysoký výkon ovšem tenhlenedostatek hravě vyváží.

Zatímco zmíněnou Škodu Enyaq RS Coupé pohání dvojice elektrických jednotek se systémovým výkonem 220 kW, Kia EV6 GT se může pochlubit téměř dvojnásobnou hodnotou. Korejský crossover totiž kupředu pohání 430 kilowattů a 740 N.m. Jen pro srovnání: po Kia EV6 GT dobně těžké Audi RS 6 Avant s dvojitě přeplňovaným osmiválcem 4.0 TFSI umí 441 kW a 800 newtonmetrů, stojí ovšem téměř dvakrát tolik (3.373.900 Kč).

Elektromobilita je v tomhle ohledu skvělá. Za relativně snesitelné peníze totiž nabízí dynamiku supersportovních aut. Ostatně Kia EV6 GT 100 km/h zvládne už za 3,5 sekundy (při 70% stavu nabití baterie) a rozjede se až na 260 km/h. Vzhledem k téměř okamžitému přísunu síly je navíc akcelerace za volantem elektrického auta působivější než u konvenčních soupeřů. Zátah totiž přichází prakticky hned po zašlápnutí akcelerátoru do podlahy, u spalovacích motorů to přitom obvykle trvá o něco déle.

Ostrý start z místa vám trochu pocuchá vnitřnosti a odkrví mozek. Se stoupajícím tempem sice přetížení postupně klesá, schopnost akcelerovat z nízkých rychlostí je u EV6 GT přesto ohromující. A úžasné je i zrychlování ve vyšším tempu, třeba při nájezdu na dálnici. Stačí pravý pedál decentně pobídnout a rázem máte na rychloměru 130 km/h. Ten takřka neustálý přísun síly je opravdu návykový. GT se přitom nezalekne ani zatáček, byť rovinky mu jsou milejší.

Ve srovnání se standardním modelem má vůz jinou geometrii a kinematiku, vyztužené zavěšení kol, o 15 % tužší příčné stabilizátory a o 11 % tvrdší zadní pružiny, vpředu jsou ale naopak o devět procent měkčí. Vrcholná verze dostala též strmější převod řízení, což v kombinaci s preferencí zadních kol slibuje zajímavé zážitky na zakroucených cestách. Tam sice musíte brát v potaz více než dvoutunovou hmotnost, v podlaze umístěný akumulátor ovšem snižuje těžiště a pomáhá eliminovat náklony karoserie. Tužší podvozek ani u GT neznamená tvrdou odezvu na nerovnostech (v tomhle jsou elektromobily obvykle lepší než konvenční auta).

Pochválit musím též 800V dobíjecí architekturu. Díky ní jsem na stojanu Ionity při 48 procentech využitelné kapacity akumulátoru během chvíle dosáhl dobíjecího výkonu lehce přes 200 kW. Vysoké tempo okolo 130 kilowattů si GT drželo také okolo osmdesáti procent. O několik týdnů dříve testované BMW i4 eDrive35 s dobíjecím výkonem 180 kW se na ionity při 60 % přitom nepodívalo ani nad stovku, aby nakonec spalo někam k padesátce.

V takovém případě se vám dražší rychlodobíjení vlastně ani nevyplatí. Už jen proto bych při výběru zohlednil ty elektromobily, které mají zmíněnou 800V síť (z těch dostupnějších také Hyundaie Ioniq 5 a 6) nebo jsou alespoň schopné udržet vysoké hodnoty dobíjení po delší dobu. Výrazně to totiž zpříjemňuje život s bezemisním autem, u něhož časovou nepředvídatelnost doplňování energie považuji za reálně asi největší překážku.

Závěr

Kia za téměř 1,8 milionu? S takovými parametry vlastně proč ne! EV6 GT je neskutečně rychlé na silnici i u stojanu, navíc dokáže jezdit za velmi slušné hodnoty. Pokud vás tedy elektromobilita láká, příplatek 154 tisíc vůči druhé nejvýkonnější variantě s 239 kW není tak vysoký.

Kia EV6: Souhrn cen
Základní cena vozidla                 1.325.980 Kč (EV6 Earth/125 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 1.780.980 Kč (EV6 GT/430 kW)
Cena testovaného vozu 1.800.980 Kč (EV6 GT/430 kW)

Technické údaje: Kia EV6

Rok • stupeň výbavy
2023 • GT
Nejvyšší výkon
430 kW (585 koní)
Nejvyšší krouticí moment
740 Nm ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
3,5 s
Nejvyšší rychlost
260 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 1 stupňů
Hmotnost: provozní • celková
2 125 kg • 2 610 kg
Rozvor náprav
2 900 mm
Rozměr pneumatik
225/40 R21
Rozměry: délka × šířka × výška
4 695 × 1 890 × 1 545 mm

Základní výbava: Sedm airbagů včetně středového vpředu, lidá 21palcová kola, dvouzónová automatická klimatizace, digitální přístrojový štít s 12,3" displejem, 12,3"  navigace, zadní parkovací kamera vč. Kia Connected Services, Kia Connect, DAB, Android Auto/Apple CarPlay, třífázová palubní nabíječka 11 kW, sound system Meridian (14 reproduktorů, Meridian Sound Quality Correction, Meridian Surround Music), adaptivní Dual - LED světlomety, LED zadní svítilny, ovladače rekuperace pod volantem, tepelné čerpadlo, předehřev akumulátoru spojený s navigací, head-up displej a další.

Volitelná výbava: Metalíza (20.000 Kč).

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud