Test: Kia Cee'd - stylová sázka na rozum

Kia Cee'd přijíždí po šesti letech ve druhé generaci. Stále nabízí hodně muziky za málo peněz, ale navíc přináší sebevědomější vzhled a řadu zajímavých výbavových prvků.
Seznam kapitol
  1. Evropské kořeny, Cee'd podruhé, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Možnosti zde jsou, Našla tvář, Na palubě na úrovni
  3. Zavazadelník neoslní, Za volantem, Snadné ovládání, Méně výkonu, více pružnosti
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Evropské kořeny

První generace modelu Kia Cee'd se představila v roce 2006 a jeho posláním bylo zapůsobit na evropské zákazníky přímo z nitra starého kontinentu. Tento kompaktní model nižší střední třídy byl navržen ve frankfurtském středisku značky Kia týmem Miklóse Kovácse a vyráběl se ve slovenské továrně poblíž Žiliny.

Test Kia Cee´d SW: dobrá zpráva pro rodinu

Test Kia Cee´d SW: dobrá zpráva pro rodinu

Záhy přibyly také závody v Rusku a na Ukrajině pro uspokojení poptávky ve východní části Evropy, přičemž pod jménem Kia Forte jsou tyto vozy známy také na řadě exportních trhů. Kia Cee'd je po technické stránce dvojníkem koncernového modelu Hyundai i30 a první generace byla k mání jako základní pětidveřový hatchback, kombík SW a jako sportovně střižený třídveřový hatchback Kia Pro cee'd.

Kia Cee

Kia Cee'd facelift: desítky nových foto hatchbacku i kombi SW

V půli roku 2009 do prodejů nastoupil facelift, na jehož ztvárnění se významným způsobem podílel nově najatý designér Peter Schreyer, jenž si do té doby vysloužil respekt zvláště v rámci koncernu VW Group, kde se podepsal třeba pod modely Audi TT nebo Volkswageny Golf IV či Eos.

Cee'd podruhé

Prakticky vše, co bylo výše psáno o Cee'du první generace, platí i nadále v případě generace druhé. Ta slavila svoji výstavní premiéru na letošním jarním autosalonu v Ženevě, známe již také kombiverzi Kia Cee'd SW i podobu připravované sportovní varianty Kia Pro_cee'd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Cee'd II: více stylu

Pohonné jednotky byly vesměs převzaty z předchozí generace, ale prošly důslednou rekonstrukcí mířící zejména ke zlepšení průběhu točivého momentu a redukci spotřeby paliva, resp. emisí CO2. Standardem pro všechny motorizace se stala šestistupňová převodovka s manuálním řazením, silnější varianty lze kombinovat také s šestistupňovými automaty.

Kia Cee

Kia Cee'd: druhá generace v plné parádě (70x foto)

Nová Kia Cee'd chce na evropské zákazníky zapůsobit mladistvým a dynamicky stylizovaným vzhledem karoserie, bohatou a moderní výbavou a kvalitnějšími obkladovými materiály v interiéru, což má vozu zajistit konkurenceschopnost v prostředí etablovaných matadorů evropské nižší střední třídy.

Nabídka verzí

Model Kia Cee'd je v současnosti k dispozici pouze coby pětidveřový hatchback v kombinaci se dvěmi zážehovými a dvěmi vznětovými motory. Základem je čtyřválec 1,4 CVVT s nepřímým vstřikováním a výkonem 99 koní (73,2 kW) a náročnějším uživatelům je určen přímovstřikový agregát 1,6 GDI/99 kW.

Pro zastánce nafty jsou k dispozici jednotky 1,4 CRDi/66 kW a 1,6 CRDi, která je k mání ve výkonových verzích 81 a 94 kW. Například konkurenční Chevrolet Cruze však v „naftě“ umí více, nemluvě o konkurentech z dílen evropských automobilek. Převodovky jsou ale výhradně šestistupňové, manuální, nejvýkonnější diesel může být kombinován s „automatem“ a 1,6 GDI pak s dvouspojkovou skříní DCT.

Výbavové stupně nesou označení Active, Comfort a Exclusive, přičemž základní verze je v ceníku prakticky jen do počtu a pro sympatickou „plakátovou“ cenu řady Cee'd. Jeho výbava není vysloveně špatná, nicméně klimatizace za příplatek 25 000 Kč dnes zřejmě ohromí málokoho.

Kia Cee'd Comfort 1,4 CVVT
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)343 980 Kč (dlouhodobá akční cena)
Cena základního provedení (vč. DPH)284 980 Kč (dlouhodobá akční cena)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, stavitelný účinek
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, EBD, ESC, TCS, BAS, VSM, HAC
Centrální zamykáníAno, na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, včetně vyhřívání
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, man.
AutorádioAno, s CD, MP3, USB a AUX
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolane
Xenonové světlometyne
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Evropské kořeny, Cee'd podruhé, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Možnosti zde jsou, Našla tvář, Na palubě na úrovni
  3. Zavazadelník neoslní, Za volantem, Snadné ovládání, Méně výkonu, více pružnosti
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků