Test Kia Cee´d SW: dobrá zpráva pro rodinu

Kombiverze „slovenského” Cee´du je zde a je třeba ji brát vážně. Je to kvalitní vůz nabízený vzhledem k rozsahu výbavy za příznivou cenu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kvalitní motory, Slušná výbava už ve standardu
  2. Elegance po korejsku, Chvála prostoru
  3. Objemný a důmyslný „kufr“, Pracoviště řidiče
  4. Na silnici, Slovo závěrem
  5. Stručné technické údaje, Výbava a ceny
  6. Kompletní fotogalerie

Kia Cee´d se zapíše do dějin jako první vůz s až sedmiletou zárukou na našem trhu. Za jeho volantem jsme během necelého týdne strávili při různých jízdních režimech přes 1 200 km, během nichž jsme si uvědomili, jak neuvěřitelný kvalitativní pokrok jihokorejské automobily za psledních deset let udělaly. V živé paměti jsme přitom měli například zkušenosti se sedanem Magentis, který nebyl špatný, ale evropských standardů zkrátka nedosahoval. Kia Cee´d ve svém novém provedení kombi zaujme především rodiny, ale díky možnosti přestavby na N1 také podnikatele a, jak jsme během testu zjistili, může se směle srovnávat se svými zavedenými evropskými konkurenty včetně Octavie Combi. Zkratka SW zde přitom neznamená tradiční Station Wagon, ale Sporty Wagon. Žádný sportovní švih jsme u něj však nezaznamenali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kvalitní motory

Kia Cee´d Sporty Wagon, kombi nižší střední třídy, je nabízena dle asijských zvyklostí v pevně stanovených provedeních, v nichž si můžete připlatit snad jen za metalízu, přestavbu N1 a litá kola. Vzhledem k rozsáhlé standardní výbavě a slušné nabídce moderních pohonných jednotek však snadno naleznete verzi právě pro vás. K dispozici jsou dva zážehové a dva vznětové motory, samozřejmě common-rail. Zážehové motory mají proměnné časování ventilů a dodávají se ve variantách 1,4 CVVT/80 kW a 1,6 CVVT/90 kW. Oba motory přitom nabízejí takřka srovnatelné provozní parametry, výkonnější z nich nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,6 s kratší, maximnální rychlost o 5 km/h vyšší a nárůst spotřeby benzínu zhruba o 0,2 l/100 km, takže si myslíme, že za to příplatek 30 000 Kč za 1,6 CVVT nestojí. Pokud ovšem netrváte na čtyřstupňové automatické převodovce, jež se dodává jen s výkonnějším motorem, a sice za příplatek dalších 40 000 Kč. Chcete-li jezdit více, zaujme vás spíše některý ze vznětových motorů 1,6 CRDI/85 kW a 2,0 CRDI/103 kW, jež nabízejí velmi slušný výkon, dmychadlo s variabilními lopatkami či vstřikovací lištou Bosch.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Slušná výbava už ve standardu

Výbavové stupně se pro Kii Cee´d SW nazývají Active, Active Plus, Comfort a Comfort Plus, s nabízenými motory je lze kombinovat libovolně, pouze naftový „dvoulitr“ je vyhrazen nejvyšší výbavě a je jako jediný dodáván v kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou. Výbava svým rozsahem potěší už ve verzi základní. Namátkou jmenujme šestici airbagů, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, rádio s CD, MP3 a ovládáním na volantu, podélníky na střeše, centrální zamykání, posilovač řízení s proměnným účinkem nebo ABS s EBD. Active Plus je o 30 000 Kč dražší, ale přidává třeba aktivní opěrky hlavy v předu, klimatizaci, centrál s dálkovým ovládáním a alarmem či výškově stavitelné sedadlo řidiče. Comfort se vyznačuje klikami a zpětnými zrcátky lakovanými v barvě karosérie, předními mlhovkami, reostatem podsvícení přístrojů, audiovstupy AUX a USB, lesklým dekorem palubní desky, středovou loketní opěrou mezi předními sedadly s úložným prostorem nebo elektricky stavitelnými a vyhřívanými zrcátky, nejdražší typ Comfort Plus navíc nabízí kožený potah volantu, řadicí páky a ruční brzdy či digitální klimatizaci. Zajímavostí je, že Cee´d SW se dodává na kvalitních pneumatikách Michelin Energy. Naším testem prošlo provedení Comfort Plus se základním zážehovým motorem a příplatkovými litými koly za přijatelných 8 000 Kč. Dlužno dodat, že na pořátku testu měl vůz najeto teprve několik desítek klimoterů, takže jsme upustili od záměru provádět naše běžná dynamická měření.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kvalitní motory, Slušná výbava už ve standardu
  2. Elegance po korejsku, Chvála prostoru
  3. Objemný a důmyslný „kufr“, Pracoviště řidiče
  4. Na silnici, Slovo závěrem
  5. Stručné technické údaje, Výbava a ceny
  6. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků