Test Kia Carens CRDi: nenápadný Korejec

Rodinných vozů na podvozku nižší střední třídy je dnes celá řada. Svého zástupce v kategorii má i Kia v podobě Carensu druhé generace.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Exteriér, Interiér
  2. Ovladatelnost, Dvoulitrový nafťák pod kapotou, Naměřená dynamika
  3. Závěr, Cenové a technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

S kompaktními MPV se v posledních letech roztrhl pytel a snad každý výrobce vozů má ve své nabídce alespoň jednoho zástupce této zjevně stále oblíbenější kategorie. Korejská automobilka Kia vyslala před časem do boje druhou, mnohem evropštější, generaci modelu Carens.

Pro tento stručný test jsou důležité zejména dva body, které jsou na testovaném modelu nejdůležitější: tři řady sedadel, tedy sedmimístné provedení, a dvoulitrový naftový čtyřválec CRDi.

Tip: K testu jsme natočili krátké, téměř tříminutové video, které zejména ukazuje Carens v pohybu, předvádí zvuk motoru a demonstruje mechanismus třetí řady sedadel. Stáhnout si jej můžete ODSUD (formát WMV, 77 MB).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Carens evropštější

Nenápadný, konzervativnější vzhled Carens přibližuje evropským vozům. Na fotkách vypadá mnohem kompaktněji a menší než ve skutečnosti. Naživo je Carens vozem vcelku rozměrným (délka 4545, šířka 1820, výška 1650, rozvor 2700 mm). Po usednutí ale nabídne jen mírně nadprůměrnou porci prostoru – alespoň pro řidiče. Cestující, kteří budou sedět na druhé řadě sedadel, nedostatkem místa rozhodně trpět nebudou. To se už ale nedá říct o pasažérech na posledních dvou sedadlech, což je u vozu této kategorie vcelku pochopitelné.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Třetí řada sedadel je zde spíše jen symbolická, dospělí lidé se v ní svezou jen na kratší vzdálenosti, sezení na zadních sedadlech by na delší cestě nebylo nic příjemného. Smysl má v takovém případě asi jen pro menší děti.

Sedadla se vyklápějí automaticky po zatažení za šňůrku, stejně snadno se dají sklopit zpět do podlahy zavazadlového prostoru (viz výše odkazované video nebo fotografie). Jejich vyklopení je otázka jedné sekundy, a byť je systém velmi podobný tomu v nedávno testovaném C4 Grand Picasso, zde je jeho jednoduchost dotažena do dokonalosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Při vyklopené třetí řadě sedadel má objem zavazadlového prostoru symbolických 74 litrů. Se sklopenými zadními sedadly (tedy v "základním uspořádání") dosahuje jeho velikost běžných 414 litrů a pokud jsou sklopeny i opěradla druhé řady, dostaneme se na velmi dobrou hodnotu 2 106 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Uvnitř jako navenek

Interiér je na tom podobně jako zevnějšek. Nijak výrazně nápaditý, ale vypadá slušně. Mohutný CD přehrávač (který má velikostí snad zakrývat malé množství ovládacích prvků) ale oku rozhodně lahodit nebude. Pochvalu naopak zalouží otočné ovladače klimatizace, které jsou vyrobeny z příjemného materiálu a jejich použití je pohodlné. Potěší i celá řada odkládacích prostorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedadla jsou pohodlná a kontrastují s nezajímavou přístrojovou deskou svou vizuální kvalitou. Červené prošívání v naší výbavě se povedlo.

Jako v autě dovezeném ze Spojených států si budete připadat kvůli množství výstražných a upozorňujících tabulek, včetně oblíbeného nápisu varujícího, že objekty ve zpětném zrcátku jsou blíže, než by se mohlo zdát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Exteriér, Interiér
  2. Ovladatelnost, Dvoulitrový nafťák pod kapotou, Naměřená dynamika
  3. Závěr, Cenové a technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

bazar

Kia Sportage 2
Rok výroby: 2010
Stav: 147 407 km
Cena: 220 000 Kč
Kia Soul 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 151 188 km
Cena: 130 000 Kč
Kia Venga 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 105 774 km
Cena: 134 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 61 870 km
Cena: 151 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 137 487 km
Cena: 122 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2005
Stav: 164 551 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků