Test Kia Carens CRDi: nenápadný Korejec

Rodinných vozů na podvozku nižší střední třídy je dnes celá řada. Svého zástupce v kategorii má i Kia v podobě Carensu druhé generace.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Exteriér, Interiér
  2. Ovladatelnost, Dvoulitrový nafťák pod kapotou, Naměřená dynamika
  3. Závěr, Cenové a technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

S kompaktními MPV se v posledních letech roztrhl pytel a snad každý výrobce vozů má ve své nabídce alespoň jednoho zástupce této zjevně stále oblíbenější kategorie. Korejská automobilka Kia vyslala před časem do boje druhou, mnohem evropštější, generaci modelu Carens.

Pro tento stručný test jsou důležité zejména dva body, které jsou na testovaném modelu nejdůležitější: tři řady sedadel, tedy sedmimístné provedení, a dvoulitrový naftový čtyřválec CRDi.

Tip: K testu jsme natočili krátké, téměř tříminutové video, které zejména ukazuje Carens v pohybu, předvádí zvuk motoru a demonstruje mechanismus třetí řady sedadel. Stáhnout si jej můžete ODSUD (formát WMV, 77 MB).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Carens evropštější

Nenápadný, konzervativnější vzhled Carens přibližuje evropským vozům. Na fotkách vypadá mnohem kompaktněji a menší než ve skutečnosti. Naživo je Carens vozem vcelku rozměrným (délka 4545, šířka 1820, výška 1650, rozvor 2700 mm). Po usednutí ale nabídne jen mírně nadprůměrnou porci prostoru – alespoň pro řidiče. Cestující, kteří budou sedět na druhé řadě sedadel, nedostatkem místa rozhodně trpět nebudou. To se už ale nedá říct o pasažérech na posledních dvou sedadlech, což je u vozu této kategorie vcelku pochopitelné.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Třetí řada sedadel je zde spíše jen symbolická, dospělí lidé se v ní svezou jen na kratší vzdálenosti, sezení na zadních sedadlech by na delší cestě nebylo nic příjemného. Smysl má v takovém případě asi jen pro menší děti.

Sedadla se vyklápějí automaticky po zatažení za šňůrku, stejně snadno se dají sklopit zpět do podlahy zavazadlového prostoru (viz výše odkazované video nebo fotografie). Jejich vyklopení je otázka jedné sekundy, a byť je systém velmi podobný tomu v nedávno testovaném C4 Grand Picasso, zde je jeho jednoduchost dotažena do dokonalosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Při vyklopené třetí řadě sedadel má objem zavazadlového prostoru symbolických 74 litrů. Se sklopenými zadními sedadly (tedy v "základním uspořádání") dosahuje jeho velikost běžných 414 litrů a pokud jsou sklopeny i opěradla druhé řady, dostaneme se na velmi dobrou hodnotu 2 106 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Uvnitř jako navenek

Interiér je na tom podobně jako zevnějšek. Nijak výrazně nápaditý, ale vypadá slušně. Mohutný CD přehrávač (který má velikostí snad zakrývat malé množství ovládacích prvků) ale oku rozhodně lahodit nebude. Pochvalu naopak zalouží otočné ovladače klimatizace, které jsou vyrobeny z příjemného materiálu a jejich použití je pohodlné. Potěší i celá řada odkládacích prostorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedadla jsou pohodlná a kontrastují s nezajímavou přístrojovou deskou svou vizuální kvalitou. Červené prošívání v naší výbavě se povedlo.

Jako v autě dovezeném ze Spojených států si budete připadat kvůli množství výstražných a upozorňujících tabulek, včetně oblíbeného nápisu varujícího, že objekty ve zpětném zrcátku jsou blíže, než by se mohlo zdát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Exteriér, Interiér
  2. Ovladatelnost, Dvoulitrový nafťák pod kapotou, Naměřená dynamika
  3. Závěr, Cenové a technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků