Test Kia Carens 2.0 CRDi: rodinná kára se vším všudy

Psát o tom, že má Kia celou řadu nových vozidel zajímavého provedení, se skvělou výbavou a za přijatelné ceny, už připadá jako nošení dříví do lesa. Přesně to totiž platí i o velkoprostorovém typu Carens. Ten jsme testovali s turbodieselem 2.0 CRDi.
Test Kia Carens 2.0 CRDi: rodinná kára se vším všudy
Seznam kapitol
  1. Prostor hraje hlavní roli
  2. Motor je předmětem dědictví

Objevte další Kiu

Korejská automobilka tak ve spolupráci se značkou Hyundai, která ji kontroluje, postavila vůz, jímž rozšířila už tak dost bohatou nabídku v segmentu kompaktních MPV. Konkurenty jsou především Nissan Almera Tino, Citroën Xsara Picasso, Renault Mégane Scénic, Mazda Premacy, Opel Zafira atd. Velkoprostorový vůz postavila na platformě vozu Kia Shuma, kterou z českého trhu dobře známe. Název Carens pochází z kombinace dvou slov: car = automobil a renaissance = renezance, znovuobjevení. Carens tak zapadá do současné módní vlny umělých slov.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kia Carens má délku 4 493 mm, šířku 1 748 mm a výšku 1 609 mm.
Interiér je vskutku bohatě vybaven.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stupnice v km/h a mph dává tušit, že americký trh je pro Kiu
nejdůležitější. --- Mezi ovladači tlačítko na sepnutí vyhřívacího
pásku pod stírači; každá příležitost je vhodná i pro odkládací prostor.

Prostor především

Hlavním smyslem všech takových aut je především vnitřní prostor a ten se u Carense podařilo využít. Před předními sedadly by asi mohlo být na délku víc místa, vyšší postavy mají trochu problém nohy k pedálům nebo k podběhu před pravým sedadlem stěsnat, ale určitě to není hlavní znak vozu. Na šířku je místa dost, stejně tak i v zavazadlovém prostoru.

Carens má ve většině provedení dvě řady sedadel, ale na přání mohou být i tři. Většinou se ale nepředpokládá, že by zájem o sedmimístnou verzi byl nějak výrazný, proto je taková varianta jen na objednávku za 15 000 korun.

Kufr je tedy skutečně rozměrný a sklopením opěradel zadních sedadel a vytvořením rovného dna celého prostoru lze získat objem až 1632 dm3. A to ještě pod pevným dnem najdeme pěkně členěné odkládací prostory a další dva v podlaze po stranách. Po této stránce výborné řešení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Displej klimatizace s ukazatelem venkovní teploty.
Místa je i před zadními sedadly dost.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Málokde najdeme tak velký zavazadlový prostor (422 - 1632 litrů).
Kufr skrývá po stranách dvě symetrické uzavřené skříňky.

Díky vyšší střeše a celkově vyšší stavbě sedí cestující zejména vpředu nezvykle vzpřímeně, trochu jako na židli. Je otázka, co taková poloha udělá při opravdu dlouhé jízdě bez zastávky.
 
Tradičně bohatě „korejsky“ je pojata vnitřní výbava. Carens se dodává ve dvou stupních výbavy (LX a EX). Lepší EX má ve standardu kola z lehké slitiny a širší pneumatiky 205/60 R 15 (proti 195/60 R 15 u LX), mlhovky, solární izotermická skla, elektronicky řízenou klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, boční airbagy, protiprokluzový systém TCS a další prvky.

Mezi pozoruhodnosti patří elektricky vyhřívaný pás ve spodní části předního okna. Po stisknutí tlačítka působí právě v místech, kde přiléhají stírače, takže ty nepřimrzají. Součástí elektronické klimatizace je i automatické zavírání cirkulace vzduchu. Jakmile senzor zachytí v nasávaném vzduchu páchnoucí látky, okamžitě větrání uzavře. To už mají samozřejmě i jiná vozidla, ale zatím jsme se nesetkali s tím, aby systém reagoval tak rychle a účinně jako v tomto případě.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Prostor hraje hlavní roli
  2. Motor je předmětem dědictví
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků