Test Kia Carens 2.0 CRDi: rodinná kára se vším všudy

Psát o tom, že má Kia celou řadu nových vozidel zajímavého provedení, se skvělou výbavou a za přijatelné ceny, už připadá jako nošení dříví do lesa. Přesně to totiž platí i o velkoprostorovém typu Carens. Ten jsme testovali s turbodieselem 2.0 CRDi.
Test Kia Carens 2.0 CRDi: rodinná kára se vším všudy
Seznam kapitol
  1. Prostor hraje hlavní roli
  2. Motor je předmětem dědictví

Objevte další Kiu

Korejská automobilka tak ve spolupráci se značkou Hyundai, která ji kontroluje, postavila vůz, jímž rozšířila už tak dost bohatou nabídku v segmentu kompaktních MPV. Konkurenty jsou především Nissan Almera Tino, Citroën Xsara Picasso, Renault Mégane Scénic, Mazda Premacy, Opel Zafira atd. Velkoprostorový vůz postavila na platformě vozu Kia Shuma, kterou z českého trhu dobře známe. Název Carens pochází z kombinace dvou slov: car = automobil a renaissance = renezance, znovuobjevení. Carens tak zapadá do současné módní vlny umělých slov.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kia Carens má délku 4 493 mm, šířku 1 748 mm a výšku 1 609 mm.
Interiér je vskutku bohatě vybaven.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stupnice v km/h a mph dává tušit, že americký trh je pro Kiu
nejdůležitější. --- Mezi ovladači tlačítko na sepnutí vyhřívacího
pásku pod stírači; každá příležitost je vhodná i pro odkládací prostor.

Prostor především

Hlavním smyslem všech takových aut je především vnitřní prostor a ten se u Carense podařilo využít. Před předními sedadly by asi mohlo být na délku víc místa, vyšší postavy mají trochu problém nohy k pedálům nebo k podběhu před pravým sedadlem stěsnat, ale určitě to není hlavní znak vozu. Na šířku je místa dost, stejně tak i v zavazadlovém prostoru.

Carens má ve většině provedení dvě řady sedadel, ale na přání mohou být i tři. Většinou se ale nepředpokládá, že by zájem o sedmimístnou verzi byl nějak výrazný, proto je taková varianta jen na objednávku za 15 000 korun.

Kufr je tedy skutečně rozměrný a sklopením opěradel zadních sedadel a vytvořením rovného dna celého prostoru lze získat objem až 1632 dm3. A to ještě pod pevným dnem najdeme pěkně členěné odkládací prostory a další dva v podlaze po stranách. Po této stránce výborné řešení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Displej klimatizace s ukazatelem venkovní teploty.
Místa je i před zadními sedadly dost.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Málokde najdeme tak velký zavazadlový prostor (422 - 1632 litrů).
Kufr skrývá po stranách dvě symetrické uzavřené skříňky.

Díky vyšší střeše a celkově vyšší stavbě sedí cestující zejména vpředu nezvykle vzpřímeně, trochu jako na židli. Je otázka, co taková poloha udělá při opravdu dlouhé jízdě bez zastávky.
 
Tradičně bohatě „korejsky“ je pojata vnitřní výbava. Carens se dodává ve dvou stupních výbavy (LX a EX). Lepší EX má ve standardu kola z lehké slitiny a širší pneumatiky 205/60 R 15 (proti 195/60 R 15 u LX), mlhovky, solární izotermická skla, elektronicky řízenou klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, boční airbagy, protiprokluzový systém TCS a další prvky.

Mezi pozoruhodnosti patří elektricky vyhřívaný pás ve spodní části předního okna. Po stisknutí tlačítka působí právě v místech, kde přiléhají stírače, takže ty nepřimrzají. Součástí elektronické klimatizace je i automatické zavírání cirkulace vzduchu. Jakmile senzor zachytí v nasávaném vzduchu páchnoucí látky, okamžitě větrání uzavře. To už mají samozřejmě i jiná vozidla, ale zatím jsme se nesetkali s tím, aby systém reagoval tak rychle a účinně jako v tomto případě.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Prostor hraje hlavní roli
  2. Motor je předmětem dědictví
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků