Kapitoly článku:
Projev motoru a jízdní dojmy
Stodesetikoňový motor do 4 tis. otáček táhl skoro jako silnější skútr. Pěkně plynule, ale výkon nebyl vůbec cítit. V dalším pásmu 4 tis. otáček už motorka slušně akcelerovala, ale pořád tam nebylo to potřebné nakopnutí. Pokud se chcete naučit jezdit na velké motorce a nebudete příliš tahat za plyn, mohu vám Z750S doporučit, protože zhruba do 8 000 ot. je tahle "sedmpade" hodná. Pomalý lineární nástup výkonu bez výkyvů nováčka ničím špatným nepřekvapí.
Své trumfy začal agregát ukazovat až po překročení hranice 8-9 tis. otáček. Doposud hodná kočka najednou vytasí drápky a konící v motoru ženou mašinu vpřed. Přišlo mi to, jako kdyby Kawasaki chtělo uspokojit široké spektrum zákazníků: v nižších otáčkách je to hodná holka a poslední třetinu otáček si naopak budou užívat zkušenější bikeři.
Když pominu nešťastné sedlo, cítil jsem se za řídítky "Malého Zeda" celkem pohodlně. Polokapotáž s větrným štítkem slušně odváděla proudící vzduch a což je bezesporu plus při delších výletech. Moje hmotnost (114 kg) se motorce nelíbila při razantnějším brzdění, protože přední vidlice se potopila nadoraz a při přejezdu nějaké nerovnosti šly rázy do mých ramen. Kolega, který váží o dobrých 30 kg méně, si na přední vidlici nestěžoval. Zadní tlumič byl tvrdší, ale má možnost naladit si tuhost dle potřeby řidiče. Tvrdší pérování vzadu se dobře chovalo ve chvíli, kdy si za mne přisedla další osoba.
Na brzdách jsem žádné mínus nenašel, celý systém s dvojicí kotoučů o průměru 300 mm vpředu a jedním menším vzadu je více než dostačující. Při jízdě se brzdy dobře dávkovaly, plynulý nástup byl čitelný, bez žádného nepříjemného zakousnutí třmenů do kotoučů. Kromě nastavitelné vzdálenosti páčky přední brzdy si můžete nastavit i vzdálenost páčky spojky.
S motocyklem Kawsaki Z750S jsem také absolvoval jeden menší výlet. Já, přítelkyně a velký batoh máme dohromady nějakých 180 kg a i s touhle zátěží si motor vzal v průměru pohých 6,0 l naturalu na 100 km. Celkový průměr během šestidenního testu byl příjemných 5,9 l. S 18litrovou nádrží pak lze jet až k hranici 300 km. Když to třeba srovnám s šestkovým Hornetem, kterého jsme měli na test letos v květnu (průměr 6,9 l), je spotřeba paliva o celý litr nižší a to má Z750S ještě nějaký ten kubík navíc.
"Malý Zed" na venkově budil pozornost. - Zátiší: motocykl, most a řeka.
Závěrečné shrnutí, plusy a mínusy
V nadpisu jsem uvedl, že Kawasaki Z750S je nedoceněný praktik, a za tím si stojím. Projev motoru je vhodný pro širší skupinu řidičů, ale přeci jen mohl mít více síly ve středním pásmu. Díky většímu objemu, vyššímu točivému momentu a polokapotáži je vhodnějším kandidátem pro delší cesty se spolujezdcem, než některé současné šestistovky. Moc paliva si nevezme a plusem je i cena pod 230 tis. korun.
Plusy
+ zvuk
+ spotřeba
+ cena
Mínusy
- levné plasty na přístrojové desce
- tvar sedla
Technické informace
Technické údaje |
Kawasaki Z750S |
Celkové rozměry |
2 080 x 780 x 1 180 mm |
Rozvor / výška sedla |
1 425 mm / 805 mm |
Motor, objem |
4dobý, řadový 4válec, 748 ccm |
Počet ventilů / chlazení |
16 / kapalina |
Výkon |
81 kW (110 k) / 11 000 ot. |
Točivý moment |
75 Nm / 8 200 ot. |
Převod / převodovka |
řetěz / 6stupňová |
Kola (vpředu/vzadu) |
120/70 ZR17, 180/55 ZR17 |
Brzdy (vpředu/vzadu) |
2x kotouč 300 mm / kotouč 220 mm |
Přední vidlice |
teleskopická vidlice, průměr 41 mm |
Zadní odpružení |
kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž |
18 l |
Suchá hmotnost |
199 kg |
Cena (srpen 2006) |
229 000 Kč vč. DPH |
Kompletní fotogalerie, vč. nepublikovaných snímků