22
Fotogalerie

Test Kawasaki Z750S: nedoceněný praktik

Kapitoly článku:


Projev motoru a jízdní dojmy

Stodesetikoňový motor do 4 tis. otáček táhl skoro jako silnější skútr. Pěkně plynule, ale výkon nebyl vůbec cítit. V dalším pásmu 4 tis. otáček už motorka slušně akcelerovala, ale pořád tam nebylo to potřebné nakopnutí. Pokud se chcete naučit jezdit na velké motorce a nebudete příliš tahat za plyn, mohu vám Z750S doporučit, protože zhruba do 8 000 ot. je tahle "sedmpade" hodná. Pomalý lineární nástup výkonu bez výkyvů nováčka ničím špatným nepřekvapí.

Své trumfy začal  agregát ukazovat až po překročení hranice 8-9 tis. otáček. Doposud hodná kočka najednou vytasí drápky a konící v motoru ženou mašinu vpřed. Přišlo mi to, jako kdyby Kawasaki chtělo uspokojit široké spektrum zákazníků: v nižších otáčkách je to hodná holka a poslední třetinu otáček si naopak budou užívat zkušenější bikeři.

Když pominu nešťastné sedlo, cítil jsem se za řídítky "Malého Zeda" celkem pohodlně. Polokapotáž s větrným štítkem slušně odváděla proudící vzduch a což je bezesporu plus při delších výletech. Moje hmotnost (114 kg) se motorce nelíbila při razantnějším brzdění, protože přední vidlice se potopila nadoraz a při přejezdu nějaké nerovnosti šly rázy do mých ramen. Kolega, který váží o dobrých 30 kg méně, si na přední vidlici nestěžoval. Zadní tlumič byl tvrdší, ale má možnost naladit si tuhost dle potřeby řidiče. Tvrdší pérování vzadu se dobře chovalo ve chvíli, kdy si za mne přisedla další osoba.

Na brzdách jsem žádné mínus nenašel, celý systém s dvojicí kotoučů o průměru 300 mm vpředu a jedním menším vzadu je více než dostačující. Při jízdě se brzdy dobře dávkovaly, plynulý nástup byl čitelný, bez žádného nepříjemného zakousnutí třmenů do kotoučů. Kromě nastavitelné vzdálenosti páčky přední brzdy si můžete nastavit i vzdálenost páčky spojky.

S motocyklem Kawsaki Z750S jsem také absolvoval jeden menší výlet. Já, přítelkyně a velký batoh máme dohromady nějakých 180 kg a i s touhle zátěží si motor vzal v průměru pohých 6,0 l naturalu na 100 km. Celkový průměr během šestidenního testu byl příjemných 5,9 l. S 18litrovou nádrží pak lze jet až k hranici 300 km. Když to třeba srovnám s šestkovým Hornetem, kterého jsme měli na test letos v květnu (průměr 6,9 l), je spotřeba paliva o celý litr nižší a to má Z750S ještě nějaký ten kubík navíc.

 19.jpg 21.jpg 22.jpg
"Malý Zed" na venkově budil pozornost. - Zátiší: motocykl, most a řeka.

Závěrečné shrnutí, plusy a mínusy

V nadpisu jsem uvedl, že Kawasaki Z750S je nedoceněný praktik, a za tím si stojím. Projev motoru je vhodný pro širší skupinu řidičů, ale přeci jen mohl mít více síly ve středním pásmu. Díky většímu objemu, vyššímu točivému momentu a polokapotáži je vhodnějším kandidátem pro delší cesty se spolujezdcem, než některé současné šestistovky. Moc paliva si nevezme a plusem je i cena pod 230 tis. korun.

Plusy
+ zvuk
+ spotřeba
+ cena

Mínusy
- levné plasty na přístrojové desce
- tvar sedla

Technické informace

Technické údaje Kawasaki Z750S
Celkové rozměry 2 080 x 780 x 1 180 mm
Rozvor / výška sedla 1 425 mm / 805 mm
Motor, objem 4dobý, řadový 4válec, 748 ccm
Počet ventilů / chlazení 16 / kapalina
Výkon 81 kW (110 k) / 11 000 ot.
Točivý moment 75 Nm / 8 200 ot.
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu) 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy (vpředu/vzadu) 2x kotouč 300 mm / kotouč 220 mm
Přední vidlice teleskopická vidlice, průměr 41 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž 18 l
Suchá hmotnost 199 kg
Cena (srpen 2006) 229 000 Kč vč. DPH

 

Kompletní fotogalerie, vč. nepublikovaných snímků

01.jpg 02.jpg 03.jpg 04.jpg 05.jpg 06.jpg 07.jpg 08.jpg 09.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg 15.jpg 16.jpg 17.jpg 18.jpg 19.jpg 20.jpg 21.jpg 22.jpg

Doporučujeme

Články odjinud