Test Kawasaki Z750S: nedoceněný praktik

Rok po modelu Z750 objevila polokapotovaná verze s písmenem S ve jméně. My jsme otestovali slečnu v ohnivě rudém negližé.
Seznam kapitol
  1. Představení Kawasaki Z750S; Sedlo, palubní deska a zvuk
  2. Jízda; Závěrečné shrnutí, plusy a mínusy; Technické informace a kompletní fotogalerie

V roce 2004 nasadil japonský výrobce motocyklů, společnost Kawasaki, na trh model Z750. Tento naháč svoji silnější rukou rozhrábl střední třídu pouličních rváčů. Přímí konkurenti v kubatuře 750 ccm nejsou, ale např. nový Monster od Ducati se blíží s objemem 695 ccm. A šestkový dorost typu Hornet, Fazer, Bandit nebo z vlastní řady ER-6n, poráží Kawasaki Z750 vyšším výkonem v celém spektru otáček. V současné nabídce Kawasaki tvoří model Z750 pomyslný přechod od půllitr ER-5 a zmiňovanou šestku ER-6n až k "Velkému Zedovi", Z1000.

Kawasaki Z750S

"Malý Zed", jak se modelu Z750 v kuloárech přezdívá, přišel s řadou ostrých rysů, které se přenesly i do přioděné sestřičky. Dvoubarevná maska má zajímavě tvarovaný světlomet, jehož postranní špice se pomyslně protahují do rudých "býčích rohů". V redakci jsme se shodli, že černá dost ubíjí dravou image přední části. Mělo být použito více červené barvy a tmavou nechat pouze na doplňky.

Z profilu působí motorka velmi vyváženým dojmem, jen dlouhá chromovaná koncovka výfuku je poněkud disproporční. Mašině by možná víc slušel kratší tlumič, ale zákazník tento návrh může jednoduše realizovat výměnou za nějakou laděnou koncovku. Ostrý klín pod sedlem a štíhlá záď dodávají Zedovi atletický nádech a nápis Z750S nenechá nikoho na pochybách, že sportovec má i svaly.

Pod osmnáctilitrovou nádrží se ukrývá čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec s šestnácti ventily. Agregát o objemu 748 ccm disponuje výkonem 81 kW (110 k) v 11 000 ot. a maximální točivý moment je 75 Nm při 8 200 ot. Síla motoru se přenáší na zadní kolo pomocí šestistupňové převodovky a řetězu. O kontakt s asfaltem se starají 17palcová kola s pneumatikami Dunlop Sportmax o rozměru 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kawasaki Z750S

Sedlo, palubní deska a zvuk

Při prvním seznámení s motocyklem mě nepříjemně přakvapil tvar sedla. Jeho zkosení mě neustále tlačilo dopředu na nádrž a při prudkém brzdění vyvolávalo nepříjemné pocity v oblasti podbřišku. V této souvislosti se hned zmíním o druhé části sedla pro spolujezdce, které trpělo stejným neduhem. Zkosení posouvalo spolujezdce neustále na mne, což ve finále ještě umocňovalo můj pohyb pánví na nádrž a citlivé partie prostě trpěly. Výkon motoru a zátah mašiny není tak masivní, že bych při akceleraci měl tendenci cestovat dozadu, takže sklon sedla mi moc nevyhovoval.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vzpřímená jezdecká pozice a ergonomie je dobrá, jen tvar sedla není z mého pohledu optimální.  (Pokud by vám vadilo jezdcovo oblečení, figurant na motorce nejel, pouze nám zapózoval...)

Palubní deska má dva velké přehledné analogové budíky s malými digitálními displeji. V tachometru si můžete robrazit hodiny, denní kilometry (funkce trip) a celkové kilometry. Druhý kulatý budík vás kromě otáček informuje i o stavu paliva v nádrži. Černé tvrdé plasty ve mně bohužel vyvolávaly dojem, že sedím na starším motocyklu, než jakým Z750S doopravdy je. A nepochopil jsem podsazení tachometru, který kvůli své nesymetrii působí, jako by byl na palubní desku dodělán později.

Co mě naopak potěšilo, byl zvuk motoru. Z koncovky se linul brblavý tón, který se ve vyšším pásmu otáček trochu uhladil, ale ponechal si basový nádech. Jak jsem kritizoval dlouhou koncovku z estetického hlediska, vše je zapomenuto, zvuk je pro mne důležitější. Řadím jedničku a vyrážím do světa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přístrojová deska je jednoduchá a přehledná.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení Kawasaki Z750S; Sedlo, palubní deska a zvuk
  2. Jízda; Závěrečné shrnutí, plusy a mínusy; Technické informace a kompletní fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků