TEST Jeep Wrangler Unlimited 2.2 CRD AWD Sahara: Hodinky s vodotryskem

Jeep Wrangler je ve světě automobilů pojem. Ne vždycky ale šlo o dokonalé auto, vlastně nebyl dokonalý nikdy. Změnilo se něco s příchodem nové generace? Ano. A není toho málo!

Radosti
Velmi solidní prostornost kabiny i kufru
Promyšlené detaily, dobré zpracování a materiály
I „vyměklá“ verze Sahara umí v terénu neskutečné věci
Minimum kompromisů v každodenním životě
Unikátní možnost vyrobit si za pár minut plážovou buginu…
Starosti
… a pak se modlit, aby nepršelo, střechu si s sebou totiž nevezmete
Motor není z nejkultivovanějších moderních dieselů
Designové závlačky kapoty otevře a do motoru nahlédne kterýkoli kolemjdoucí
Není to úplně levná hračka
9  /10
 

Také jste vždycky chtěli praktické rodinné auto, které by ale bylo třeskutě cool, umělo zároveň v pohodlí odbýt dlouhé cesty po dálnici i se vydrápat na Sněžku… a taky aby bylo kabriolet? Vlastně ne kabriolet, ale plážová bugina, protože tu jste prostě vždycky potřebovali?! Nehledejte, protože jste právě našli.

Odpovědí je Jeep Wrangler generace JL, konkrétně verze Unlimited Sahara. Pokud máte pocit, že Wrangler byl přece odpovědí na všechny tyto otázky vždycky, nenechte se mýlit. Teoreticky ano, prakticky však neměl opravdu pádnou odpověď ani na jednu. Možná s výjimkou té Sněžky a cool faktoru, abychom byli fér. Nová generace JL hraje na první pohled na stejném hřišti, ve skutečnosti je to ale jiná liga, vlastně úplně jiný sport.

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Automobilky si svá dědictví opečovávají a čas od času je opráší, protože nostalgické vlny se cyklicky vracejí a retro prodává. Jeep má trochu jiný přístup. Wrangler není retro, prostě jen vypadá v podstatě stále stejně. Ono „jen“ je ale v hodně velkých uvozovkách. Protože dostat v době všemožných nárazových testů, povinných asistenčních systémů, a především absurdních emisních požadavků na silnici nové auto, které laik nerozezná od minulé či předminulé generace, je prostě frajeřina už samo o sobě.

O to větší, když jde o poctivý off-road na rámu a když i ta předminulá generace více než nápadně připomíná předchůdce z poloviny 70. let. Pokud by ale to auto bylo špatné, byla by to frajeřina samoúčelná. Wrangler JL je ale kromě off-roadu, praktického rodinného vozu a plážové buginy i… prostě dobré auto.

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

S novým Jeepem Wrangler v terénu: Pořád nejlepší kabrio na světě!

Wrangler se od konce 80. let snažil najít odpověď na všechny možné požadavky. A byť se mu místy i dařilo, spíš to byl takový automobilový Frankenstein. Nová generace na ně prostě odpovídá. Již není Frankensteinem, ale moderním Bondem automobilového světa – umí skoro vše, umí to dobře, a navíc u toho dobře vypadá. Klasický Bond uměl úplně vše, uměl to nejlépe a vypadal u toho dokonale. Jakkoli je JL vážně dobrý, hot-hatch s ním na okresce neproženete, nakládání zavazadel do kufru s dvojitým otvíráním není nejpraktičtější a ten přední nárazník vypadá… asi tahle, leckdo tvrdí, že Daniel Craig také připomíná spíš imigranta ze sovětského svazu než britského gentlemana.

Generační skok

Interiéry amerických aut obecně většinou za evropskými materiálovými, dílenskými a ergonomickými standardy lehce zaostávají. Navíc u Jeepů jsou nezřídka terčem kritiky a co si budeme namlouvat, koncernový Fiat v tomto ohledu také na špičku nepatří. Vzpomínka na plasty z přetavených maršmelounů v minulých Wranglerech také zavdávala prostor k obavám, společně s faktem, že off-roady a pick-upy v tomto ohledu vesměs také mívají co dohánět. Omyl. Nový Wrangler je vyrobený festovně, ale i kulturně. Z materiálů, které by mu nejeden terénní i SUV pobratim mohl závidět.

Bruiser Honcho je Jeepem Wrangler na steroidech. Může mít až 700 koní

Bruiser Honcho je Jeepem Wrangler na steroidech. Může mít až 700 koní

Kabina s čalouněnou palubní deskou, koženými sedadly, 8,4palcovým displejem infotainmentu (paket Overland) a hardwarovými tlačítky pro všechno důležité je nejen funkční, ale i příjemná, pohodlná a veskrze odpovídající cenovce auta. Navíc v ní najdete spoustu i vtipných detailů, které ukazují, že zde se velmi pečlivě přemýšlelo a vyvíjelo. Mimochodem, zásadní funkce mají nejen své ovladače, ale celá řada je jich replikována v menu infotainmentu, a to i několikrát na různých místech. Zní to sice jako past, ale ve skutečnosti jde o velmi šikovné řešení, které je v každodenním soužitím s autem mimořádně praktické. Ostatně i displej v kapličce přístrojů má sice jinou logiku ovládání a sdružení informací, než je v Evropě obvyklé, ale i zde jde o řešení maximálně funkční.

Z výrobní linky sjel poslední Jeep Wrangler JK. Takto probíhala jeho výroba

Z výrobní linky sjel poslední Jeep Wrangler JK. Takto probíhala jeho výroba

Další body sbírá interiér za praktičnost. Pohled na atypicky plochou palubní desku a krátký sloupek volantu, ploché dveře a integrovaný střešní rám pod odnímatelnými panely věstí ergonomické kompromisy, opak je ale pravdou. Kompromisy nehledejte, i tady vývojáři evidentně piplali detaily. Výsledkem je, že ani malí ani velcí nebudou mít problém se pohodlně usadit a najít si ideální pozici. Interiér je maličko užší a dveřní panely ploché, čehož si sice nejspíš všimnete, ale v praxi to ničemu nevadí (kdo jel někdy Defenderem, ten zde bude řičet blahem). I za vysokého řidiče si bez problému sedne vzrostlý dospělý, a dokonce i do kufru, jehož část zabírá subwoofer, se vejde naprosto dostatečné množství věcí. Nebo obě targy a trochu věcí.

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Z Wrangleru je dokonce i velmi dobře vidět, čemuž se při pohledu na jeho tvarosloví těžko věří. S parkováním navíc pomohou kamery, senzory a vynikající rejd vyplývající z konstrukce nápravy. Rozmazlovat vás budou i tradičně americky výkonné vyhřívané sedačky a neméně žhoucí volant. Kromě všudypřítomných siluetek druhoválečného Willisů potěší i nemálo důkazů hračičkovství vývojářů. Například při loadovaní navigace či „off-road pages“, v nichž najdete veškeré informace relevantní pro jízdu v terénu i provozní data. Místo tradičních progress-barů nebo blikajících teček vás Wrangler pobaví hláškami jako „Možná se ztratíte, ale nikdy nezapadnete“. Miloučké.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků