Asi jsem to prehledl v kompletnich technicky datech; kolik tun se da za nej povesit, prosim?
Přívěs 3500 kg bržděný / 750 kg nebržděný. Model Sport Unlimited, před faceliftem, údaje z TP.
Vlastním Wranglera JK 2,8CRD Rubicon r 2010 3 door,jeho předchůdce byl TJ 2,5 Sport. Používám jej jako firemní auto pro denní ježdění do práce a stejně tak o víkendu k výletům. Tento vůz naprosto splňuje požadavek na originalitu a neokoukanost vzhledu, na možnost individualizace,a dále nabízí řadu praktických výhod-neřešíte zimní kalamitu,špatné cesty,díry,obrubníky...v krátké verzi ideál do města,vytočí se na pětníku. K motoru 2,8 CRD nemám připomínek,je dostatečně silný a se stálým převodem 4:1 i celkem agilní,v autě nic nevrže,přední sedačky jsou prostorné a pohodlné, u krátké verze je zadní lavice pouze pro děti či jako nouzák,po jejím sklopení ale získáte docela obstojný prostor-sekačku převezete. Větší náklad řeším TZ+vozíkem.Za jízdy je ve voze klid,nejpříjemnější je jízda kolem 90km/hod,z auta je perfektní výhled a budíte pozornost i respekt.Motor je pružný,dle servisu s ním nejsou problémy a je výkonnější,než benzínový 3,8 V6.Man převodovka má rezervy v přesnosti chodu,určitě doporučuji raději Aut,spotřeba je do 10 litrů nafty.Spotřeba je poměrně stabilní,liší se dle režimu město-mimoměsto,léto-dálnice pouzeo 2 litry. Benzínová verze má výkyvy podstatně větší,zvláště městský režim znamená vír v nádrži. Bonusem v letních měsících je možnost sundání předních panelů plastové střechy a máte kabriolet. Wrangler je osobnost,jedinečný automobil s velkým potenciálem stát se velkou láskou jeho majitele a zároveň je schopen i denně sloužit coby pracant.K modelu r 11: zlepšení kvality materiálů a zpracování interiéru osobně vítám,ikdyž drsný Off by měl mít spíše jednoduchý,omyvatelný interiér,než kůži,ale mně tento směr vyhovuji,koneckonců ne každý majitel má Off pro terén... Určitě bych souhlasil s názorem,že by měl Chrysler produkovat dva modely: 1/ jeden pro "pozéry",který by se soustředil spíše na design,komfort,silniční provoz,ale ponechal by si charakter a styl Wranglera a 2/ polotovar Wranglera + spousty stavebních kitů,kterými by si majitel "dodělal" svý auto...zde ale bohužel narážíme na již zmiňované mantinely se zákazem úprav vozu,neschválených dovozcem v TP,a to je problém....
No, přiznám se, že v téhle verzi mi JK opravdu smysl nedává. Na silnici hrůza a do terénu mi bez uzávěrek moc smysl nedává. Tohle je v podstatě jen pro pozéry. Ještě tam dát ty 18" ráfky, to už je potom opravdu síla, s tím nepůjde jezdit ani po polňačce...Chápu lidi, kteří si koupí nejzákladnější verzi pro kompletní přestavbu a chápu lidi, kteří si koupí Rubicona - s tím se dá ledacos projet i v základu. Obě uzávěrky, vypinatelný stabilizátor a redukce 4:1 se hodí. Jeep je stále ideální výchozí auto pro stavbu schopného terénního speciálu. V ČR jste bohužel limitováni předpisy, které v podstatě nedovolí do konstrukce auta legálně příliš zasáhnout. Ve většině států USA (naštěstí i u nás v Kalifornii) stále platí, že Jeep se nekupuje, Jeep se staví a to platí i pro současný model. Škoda, že jej výrobce nenabízí jenom jako základní kit pro stavbu - bez kol, náprav, redukční převodovky, kardanů, nárazníků, dveří, sedaček...Musím říct, že Jeep udělal velký pokrok, aktuální verze (JK) je v terénu o dost schopnější i spolehlivější než předchozí (TJ). Nápad s čtyřdveřovým provedením byl také zásahem do černého i když já osobně radši dávám přednost obratnější "krátké" verzi. Pro rozumné ježdění v terénu stačí vyměnit sériová 32" kola za 35" (37" pro čtyřdveřový), tomu odpovídající lift kit, vyměnit poloosy za kvalitnější (vpředu RCV), vyztužit přední nápravu, kardany vyměnit za Tom Woods a přidat pár drobností - nárazníky, naviják, nějaké ochranné plechy, chladič převodového oleje... Kdyby byl přebytek finančních prostředků, neuškodí čtyřrychlostní redukční převodovka nebo aspoň adaptér (Rubi-Crawler), který se vkládá mezi převodovku a přídavnou převodovku a umožňuje dále půlit převody - k dispozici je pak maximální redukce až 10:1 a to se třeba v Moabu hodí.
Tak to si kup raději traktor, Jeep je pro většinu z nás především auto s kterým musím také jezdit denně po silnici, ty tvoje úpravy jsou dobrý pouze do těžkého terénu, kam se dotanu pouze občas. A navíc, tady jsme v česku a ve v US, tady to funguje trochu jinak.
jaká automobilka jeep? před 70 lety vzniklo jen označení jeep. "co je to? to je džíp!" za druhé války se výrobce jmenoval willys-overland a auta vyráběl už od první dekády 20. století (značka Overland, Overland Automobile Company), přímo v názvu automobilky se slovo jeep objevilo až v roce 1963 (Kaiser-Jeep Corp.) takže v tom roce 41 leda tak "Willys-Jeep", jako označení pro vozy Willys MB. mimochodem, "bóchat do ouvrlendu" se chodilo ještě v 70. letech, kdy automobilka = fabrika patřila AMC. ještě že to tu nečtou pravověrní fandové válečných džípů. ti by autora roztrhali na cucky! ach ty překlady...
Jeep není automobilka, Jeep je značka. No dobře, thedá to byl akorát model, dnes je to ejdna ze zanček Chrysler Group LLC, předtím patřila do koncernu AMC (American Motors Company)
no zkrátka "ČLÁNEK TÝDNE"...
je to stejné jako napsat, že 41 let slaví automobilka Erkupé, ale že se tenkrát vlastně jmenovala ŠKYDA, chceme-li. ne nechceme!!! :-(
,,znýtovaný" lze být po deci tvrdého. Land Rover je snad jen snýtovaný.:-))
2.8 CRD čtyřválec? Nějaký divný motor,ne?
aj 3.0D v Landcruiseri je 4-valec, tiez som na to prvy krat pozeral s prekvapenim
VM Motori, kdo se orinetuje ve výrobním programu Chrysler Group LLC, motor důvěrně zná.
Fotografie jsou desne... to jste musel fotit na pivní flašku...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.