TEST: Jeep Cherokee V6 Limited

Osmnáct roků se proháněl americkými prériemi stejně jako po evropských dálnicích. Sloužil farmářům na rančích, uspokojoval dobrodružné povahy i milovníky pohodlí, kteří do terénu zavítají jen občas na romantickou vyjížďku. Jeep Cherokee představoval stálici na nebi off roadů, ale čas nezastavíš.
TEST: Jeep Cherokee V6 Limited

S modelovým rokem 2002 představil Daimler-Chrysler druhou generaci legendárního vozidla. V testu jsme prověřovali nejvýkonnější variantu s benzínovým motorem V6 - 3,7 l s automatickou převodovkou v luxusním provedení Limited.

Originální design

Nový Jeep Cherokee získal atraktivnější design vycházející ze studie Jeepster, která budila pozornost na všech světových autosalonech konce minulého tisíciletí. Když jsme ho před dvěma roky viděli v Ženevě, tipovali jsme, nakolik se nový Jeep bude této studii podobat. Je samozřejmě menší než gigantický Jeepster a svými rozměry se stále dosti liší od modelu Grand Cherokee. Délka pouhých 4,49 m (včetně náhradního kola na zadních dveřích) umožňuje Cherokee sympatickou obratnost, jeho manévrovací schopnosti v městském provozu jsou překvapivé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru se komfortem přiblížil většímu Grand Cherokee. Nezaměnitelný design budí značnou pozornost, ačkoli v případě tohoto vozu nemůžeme hovořit o extravagantních tvarech. Spíše naopak. Karoserie Cherokee působí dojmem klasického off roadu, mimořádné vozidlo z něho dělá kombinace detailů. Především přední maska s robustními lamelami, které doplňují "dobrácká očka" světlometů, vytváří charakteristický image nového Cherokee. Také v interiéru najdeme řadu osobitých prvků, včetně volantu či madel k otevírání dveří, které jsou tvarem i použitými materiály velmi originální. V interiéru se výrazně uplatnil eloxovaný hliník.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkonné motory

Jeepem Cherokee v každém případě hýbou dynamikou oplývající pohonné jednotky, ať už je to benzínový čtyřválec 2,4 l (110 kW/150 k, 214 Nm/4000 ot.), vznětový motor objemu 2,5 l s technikou Common Rail (105 kW/144 k, 312 Nm/1800 ot.) nebo vrchol nabídky šestiválec 3,7 l (157 kW/214 k, 305 Nm/3200 ot.) doplněný výhradně automatickou převodovkou. Na silnici se Cherokee v přímém směru "pohupuje v bocích" jako typický off road. V zatáčkách překvapí jistým vedením a poslušným vykrojením zvolené stopy. Náklon je minimální. Jakoby se Cherokee v zatáčce proměnil v jiné vozidlo, mimořádně suverénní a jisté si samo sebou. Nejsilnější pohonná jednotka avizovala kombinovanou spotřebu paliva 14,6 l/100 km. Jeep Cherokee V6 si nehraje na úsporný automobil, ale na konci našeho testu po 750 km absolvovaných na silnicích, dálnicích, ve městě i v terénu, vyhodnotil počítač celkovou průměrnou spotřebu přijatelných 13,7 l /100 km.

Volitelný pohon

Jeep Cherokee bývá zařazován mezi luxusní SUV, ale v podstatě se jedná o čistokrevný off road s velmi kvalitní výbavou. U verze V6 3,7 l lze volit ze dvou systémů pohonu kol. My jsme testovali vůz s rozdělovací převodovkou typu Command Trac s "Part Time" diferenciálem. K pohonu zadních kol lze do rychlosti 100 km/h přiřadit i pohon kol předních (označení 4 High). Pokud se chystáte do těžšího terénu, raději zařaďte terénní redukci tradičně označenou jako 4 Low. Deštivý a zablácený úvod jara nám umožnil prověřit účinnost systému přímo v katastru Prahy. Prudký svah, který bývá za suchého počasí sjízdný i s vozidly s poháněnou jednou nápravou se proměnil ve strmé kluziště a postupně jsme vyzkoušeli všechny varianty pohonu. Jedna poháněná náprava nestačila, "4 High" se zpočátku potýkal se stoupáním statečně, ale v nejprudším místě jsme museli zvolil terénní redukci "4 Low". V prudkém kopci se Cherokee bez problémů rozjel z naprostého klidu a jeho pomalu se odvalující šestnáctipalcová kola nás bezpečně převezla až na vrchol rozbahněného stoupání.

Druhým volitelným systémem pohonu u Cherokee je systém Selec Trac (za stejnou cenu) s "Full Time" diferenciálem. Jedná se tedy o stálý pohon 4x4. Rovněž nastavení brzdového systému ABS se pružně mění se zařazením terénní redukce. Jeep Cherokee V6 dosahuje maximální rychlosti 180 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje za 10,8 vzeřiny.

Sport nebo Limited

Jeep Cherokee se prodává se zmíněnými třemi pohonnými jednotkami, ve dvou stupních výbavy: Sport a Limited. Cenová nabídka začíná nejlevnější verzí Sport 2,4 l za 949 000 Kč a vrcholí shodnou cenou 1 299 000 Kč u provedení Limited s motory 2,5 CRD nebo V6 - 3,7 l. Námi testovaný Cherokee Limited V6 obsahoval ve standardní výbavě mj. systémy ABS a EBD, 2 airbagy, tempomat, kompletní elektrickou výbavu a "kožený" interiér. Za boční airbagy se příplácí 19 880 Kč, CD Changer pro 6 CD stojí 17 360 Kč.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků