51
Fotogalerie

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem

Kapitoly článku:


Podvozek regulérně sportovní

Od Jeepu Cherokee jsem čekal různé věci, ale rozhodně jsem nečekal, že bude tak suverénně jezdit v zatáčkách. Podvozek je naladěn téměř sportovně, karoserie se v zatáčkách prakticky nenaklání. Až vás na okreskách Cherokee dojede a vy nebudete moci tu tuze originální masku chladiče dostat ze zpětného zrcátka, nedivte se. Co se stability v zatáčkách týká, tam je Cherokee výborný. Přesto se ptám: Je to dobře?

Ruku v ruce s tímto nastavením jde také horší komfort. Posádka uvnitř ví o všem. I když najedete na miniaturní spáru, podvozek vás o tom informuje. Jízda po rozbité cestě je i vzhledem ke kategorii SUV, natož pak k tradicím automobilky Jeep, vysoce nekomfortní. Samozřejmě dokud jezdíte po kvalitních silnicích, budete si podvozek Jeepu pochvalovat. K zamyšlení je ale to, zda by i luxusní provedení Limited nemělo být na nerovnostech schopnější. Vždyť to je přece Jeep.

_DSC0421.JPG_DSC0422.JPG
Jízdní vlastnosti jsou velkým překvapením. Jeep Cherokee jezdí v zatáčkách nečekaně dobře. Rychlé průjezdy nejsou problém. 

Automobilka nabízí různé verze pohonu všech kol. Nás se týká základní provedení Active Drive I, které nemá ani redukci, ani uzávěrku zadního diferenciálu. Na funkci systému 4x4 si nemůžeme stěžovat, ale nic navíc oproti konkurenci nečekejte. V terénu vás bez problémů zastaví první překážka, kde ztratí levé přední a pravé zadní (nebo naopak) kolo trakci.

Se systémem 4x4 pak souvisí také přítomnost dalšího systému Selec-Terrain. Vybírat můžete z režimů Auto, Snow, Sport a Sand/Mud. Nakonec i světlá výška 168 mm ovšem svědčí o tom, že se tento Jeep mimo silnice příliš nehrne. Alespoň že v nabídce zůstalo provedení Trailhawk, které kromě jiného dostalo podvozek zvýšený na 221 mm.

Cesta k úspěchu bude trnitá

Když to shrnu, tak se testovaný Jeep Cherokee nové generace představil coby auto, které nabízí kontroverzní design, diskutabilní zpracování, výborný motor, převodovku se zbytečně velkým počtem převodů, tvrdý podvozek, bohatou výbavu a poměrně vysokou cenu. Tohle není mix, který by automaticky znamenal úspěch. Navíc si ani nejsem jistý tím, že bude Jeep moci sázet na své ortodoxní fanoušky, protože z tradičního Jeepu zbyl na novém Cherokee v podstatě jenom rok založení automobilky napsaný na volantu.

_DSC0429.JPG_DSC0435.JPG

Nejdostupnější Jeep Cherokee s naftovým dvoulitrem o výkonu 140 koní a pohonem přední nápravy pořídíte za 885 000 Kč. První čtyřkolka (stejný motor) vyjde na 955 000 Kč, nejlevnější provedení s automatem stojí 1 059 000 Kč, terénně laděný Trailhawk s benzinovým šestiválcem nese cenovku 1 249 000 Kč a testovaná verze Limited je ceněna bez jednoho tisíce na 1 300 000 Kč. Vzhledem ke konkurenci (i vzhledem k praxi) jsou tyto ceny přinejmenším velmi odvážné.

Já vím, výbava je bohatá, ale za 1,3 milionu už člověk pořídí třeba Land Rover Discovery (pokud chce velký vůz do terénu) nebo například Volvo XC60 T6 AWD (224 kW / 304 k), pokud hledá prémiové SUV s benzinovým motorem pro expresní cestování po silnici. O řadě dalších konkurentů ani nemluvě.

Celkově je nový Jeep Cherokee krok správným směrem. Pokud chtěla automobilka stvořit evropsky laděné SUV, pak v zásadě nic jiného udělat nemohla. Bohužel krok to není povedený a především cenově zamířil do těžce obsazených míst. A já se obávám, že v této podobě konkurence nový Jeep Cherokee brzy semele.

Technické údaje: Jeep Cherokee 3.2 V6

Rok • stupeň výbavy
2014 • Limited
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 3 239 cm3
Vrtání • zdvih
91,0 mm • 83,0 mm
Stupeň komprese
10,7:1
Nejvyšší výkon
200 kW (272 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
315 Nm při 4 300 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,1 s
Nejvyšší rychlost
206 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 9 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
335 l • 1 190 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost: provozní • celková
1 817 kg • 2 435 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
13,9 • 7,9 • 10,0 l/100 km
Rozvor náprav
2 700 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 586 mm • 1 584 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 624 × 1 859 × 1 670 mm

Jeep

Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.

Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.

Jeep Renegade • Jeep Compass •​ Jeep Cherokee •​ Jeep Wrangler

Doporučujeme

Články odjinud