51
Fotogalerie

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem

Kapitoly článku:


Druhým problémem, který už na testovací kus svést nelze, je nedostatek místa nad hlavou. Vpředu jsem se svými 190 cm měl jen minimální rezervu, dozadu jsem se už nevešel. Důvodem je přítomnost panoramatického okna, které především vzadu prostor pro hlavu výrazně omezuje. S podélným místem naopak problémy nejsou. Zadní lavice je posuvná a v případech, kdy je odsunuta zcela vzad, nemají s prostorem pro kolena nouzi ani vysoké postavy sedící za vysokým řidičem.

V úvodním článku padl také dotaz na šířku interiéru vzadu. V úrovni loktů jsme naměřili 1417 mm. Zda vám to pro tři osoby stačí, nebo zda je to málo, nechám na vás. Jen pro představu (nikoliv pro srovnání) – Škoda Octavia nabízí ve druhé řadě sedadel šířku v úrovni loktů 1449 mm.

Sedačky jako takové jsou široké, měkké a poměrně pohodlné. Hodilo by se ovšem výraznější boční vedení. Rychlejší průjezd zatáčkou vás s trochou nadsázky může bez problémů přesadit na místo spolujezdce. A věřte tomu, že Cherokee rychlejší průjezdy zvládá nečekaně dobře.

_DSC0522.JPG_DSC0591.JPG
Dno zavazadelníku je poměrně vysoko. Pod ním se skrývá plnohodnotná rezerva.

Výbava na maximum

Cherokee zdědil po svém větším sourozenci řadu systémů. Na první pohled je jasné, že se z Grand Cherokee přestěhoval do této novinky přístrojový štít, multimediální systém Uconnect, ale také mnoho asistentů. Ač se to nezdá, Jeep je v tomto ohledu nadprůměrně dobrý. Řidič se může spolehnout na adaptivní tempomat, přednárazový systém, hlídání jízdních pruhů zasahující do řízení, parkovací asistent, sledování přijíždějící dopravy nebo specialitu v podobě nouzového brzdění. O co jde?

Představte si situaci, kdy couváte do garáže, která není zrovna největší, takže musíte couvat blízko ke zdi. Zadní senzory už vydávají plný tón a berou zeď, jako kdyby vám stála v cestě. Pořád couváte, stále couváte, když tu najednou alarm, na přístrojovém štítu se rozsvítí červený nápis BRAKE a auto samo zabrzdí. Přiznám se, že mě to při parkování v garáži trochu rozčilovalo a také se přiznám k tomu, že jsem neměl odvahu zkoušet zásahy systému v momentě, kdy bych opravdu couval do zdi. Jeden totiž nikdy neví. Věc to je každopádně zajímavá.

_DSC0539.JPG_DSC0540.JPG
Barevný displej i systém Uconnect se sem přestěhoval z většího Grand Cherokee. Přes rozměrný dotykový displej lze nastavit prakticky všechno. Základní klasické ovladače ale naštěstí zůstaly. 

Systém Uconnect nabízí také řadu různých možností, které by pomalu vydaly na samostatný článek. Díky velké obrazovce se zorientujete velmi rychle. Jeep do systému uklidil například i nastavení klimatizace, základní věci ovšem stále můžete provádět klasickými ovladači pod displejem. A to je dobře.

Výbavou Cherokee rozhodně nezklamal, byť k funkci některých asistentů je možné mít výhrady. Na mysli teď mám speciálně adaptivní tempomat. Protože ale jeho problémy souvisejí s převodovkou, rozebereme si vše podrobněji v části věnované devítistupňovému automatu.

Motor jednoznačně nejlepší

Atmosférický šestiválec možná nebude nejčastější volbou tuzemských zákazníků, ale já se přesto nebojím ho označit za jednoznačně nejsilnější stránku testovaného Jeepu. Takovou jednotku u konkurence jen tak nenajdete, autu navíc uděluje solidní dynamiku, má prvotřídní chod a dokonce i charakter. Smířit se musíte pouze s ne zcela nízkou spotřebou. I když, jak se to vezme.

_DSC0555.JPG_DSC0556.JPG
Motor má charakter, sametový chod a autu uděluje slušnou dynamiku. Pouze spotřeba není nejlepší.

Šestiválec Pentastar produkuje 200 kW (272 koní) při 6500 ot./min, respektive 315 Nm při 4300 ot./min. Údaj o vrcholu točivého momentu si zapamatujte, protože se nám bude brzy hodit. Jako klasická „atmosféra“ šestiválec krásně stupňuje zátah, nejlépe jede od čtyř tisíc výše a bez jakéhokoliv zaváhání táhne až do nejvyšších otáček, kde leží maximální výkon.

Při klidné jízdě o motoru nevíte. Jednoduše žádné vibrace, žádný hluk. Prostě nic. Když už se zvuk šestiválce dostane do interiéru, je to zvuk moc pěkný. Dokonce i z výfuku se ozývají tóny, které dokážou potěšit nejednoho příznivce sportovnějších motorů. Cherokee se s downsizingem zkrátka zatím nepotkal. Tedy alespoň ne ve svém vrcholném provedení.

Spotřeba se při jízdě po městě pohybuje mezi čtrnácti a patnácti litry. Na okreskách se dostanete možná i k desítce, ale počítejte spíše s vyššími čísly. Hodí se ovšem připomenout, že s rostoucí zátěží zdaleka neroste spotřeba tak rychle, jako tomu je u přeplňovaných menších jednotek. Vyzkoušel jsem i okreskovou jízdu ve stylu „co to dá“ a nakonec jsem se nedostal přes 17 litrů. Jsem si stoprocentně jistý tím, že přeplňovaný dvoulitr by neměl problém s dvacetilitrovou hranicí.

Motor má celkově americký charakter. Nejvíce mu sluší klidná jízda, pokud je potřeba, umí za to pořádně vzít. Jestliže si teď představujete Cherokee jako americké auto, s lenivým, ale plynulým automatem a houpavým podvozkem, tak vás musím velmi rychle vyvést z omylu. Cherokee nemá ani plynulý automat, ani houpavý podvozek.

_DSC0533.JPG_DSC0538.JPG

Jeep

Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.

Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.

Jeep Renegade • Jeep Compass •​ Jeep Cherokee •​ Jeep Wrangler

Doporučujeme

Články odjinud