Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem

Nový Cherokee je zvláštní SUV, které to v Evropě rozhodně nebude mít lehké. Tohle auto má totiž hned několik problémů, přičemž kontroverzní design je tím méně důležitým.
Seznam kapitol
  1. Design nelze přeskočit, Interiér na pohled luxusní
  2. Výbava na maximum, Motor jednoznačně nejlepší
  3. A to jsem se chtěl zeptat: Proč devět?
  4. Podvozek regulérně sportovní, Cesta k úspěchu bude trnitá, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Nový Cherokee je úplně jiný než jeho předchůdce. Možná za to fanoušci značky nejsou rádi, nicméně směr, kterým automobilka vyslala svou novinku, je bez debat správný. Tedy pokud bylo záměrem zvýšit prodeje. Segment terénních automobilů zajímá výrazně menší skupinu zákazníků než kategorie silničních SUV.

Jeep Cherokee 2014: novinka v nové galerii (180x foto)

Jeep Cherokee 2014: novinka v nové galerii (180x foto)

Bohužel pro Jeep na druhou stranu také platí, že mezi SUV panuje daleko tvrdší konkurence než u terénních vozů. Aby Cherokee uspěl, bude se muset vyrovnat ne s jedním, ani se čtyřmi soupeři, ale bez přehánění s celým stádem konkurentů. Má na to?

Design nelze přeskočit

Stará a notně obehraná pravda říká, že design je věc subjektivní, takže není radno příliš toto téma rozepisovat. Každému se přece líbí něco jiného. U nového Cherokee je ale na místě udělat výjimku. Už dlouho nám v redakci nestálo auto, které by vzbuzovalo tolik rozporuplných reakcí. Pro jednoho jde o zajímavý vůz, jiný ho považuje rovnou za velmi pěkný a další by se hanbou propadl v momentě, kdy vyjde před dům a musí do Cherokee nastoupit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je pěkný, zajímavý, nebo ošklivý? Design Jeepu Cherokee vzbuzuje různé reakce. Každopádně auto to je velmi výrazné. Nic podobného po silnicích nejezdí.

Osobně se mi auto zpočátku nelíbilo, během testu jsem ale názor změnil. Cherokee nakonec není tak ošklivý, jenže s přibývajícími dny se můj pohled na věc přehodnotil ještě jednou a ve finále jsem vůz vrátil s tím, že je zkrátka divný. Přední část vypadá jako nepovedený kříženec Citroënu C4 Picasso současné generace s klasickým Jeepem.

Ať už si ale myslíte cokoliv, můžete si být na sto procent jisti, že v davu s tímto autem nezapadnete. Zajímavé je ale srovnání s ostatními modely značky Jeep. I zde totiž Cherokee hodně vystupuje a de facto má se svými sourozenci jen velmi málo společného. Je to dobře? Nejsem si tak docela jistý. Pokud by v dohledné době přišel facelift, který by Cherokee posunul více směrem k modelu Grand Cherokee nebo na druhou stranu k novém Renegade, vůbec bych se nezlobil.

Test: Jeep Grand Cherokee 3.0L V6 CRD – s naftou málem králem

Test: Jeep Grand Cherokee 3.0L V6 CRD – s naftou málem králem

Pro úplnost dodejme, že se nám do redakce dostala verze Limited postavená na osmnáctipalcových chromově lesklých kolech. Ve spojení s motorem 3.2 V6 jde o absolutní vrchol nabídky s cenovkou téměř 1,3 milionu korun. Dražší provedení v nabídce nenajdete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z předchůdce nedostalo současné provedení takřka nic. Cherokee se zařadil do oblíbenější, ale velmi bohatě zastoupené kategorie silničních SUV. 

Interiér na pohled luxusní

Vrcholné výbavě odpovídá také interiér, který je na první pohled téměř luxusní. Široká sedadla jsou čalouněna kůží, palubka se také tváří, jako kdyby byla obšita kůží, uprostřed máte rozměrný displej systému Uconnect, další velký a barevný displej najdete na přístrojovém štítu. Tohle všechno je v pořádku, nesmíte se ale rozjet.

Nevím, zda se mi dostal do rukou více ojetý exemplář, který má za sebou řadu těžkých redakčních zkoušek. Prostým faktem ale je, že auto mělo najeto něco málo přes jedenáct tisíc kilometrů a zpracování ani náhodou neodpovídalo poměrně vysoké pořizovací ceně. Začít můžeme povrzávajícím pedálem brzdy, vrzajícím plastem ve dveřích nebo pazvuky linoucími se od střešního okna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Široké sedačky čalouněné kůží, velký displej multimediálního systému, decentní dekory... Na první pohled vypadá interiér velmi dobře, realita ale ceně pohybující se nad milionem korun neodpovídá. 

Jakmile s autem sjedete ze silnice do lehčího terénu, při prvním náklonu slyšíte, jak se plasty v interiéru kroutí. Moc nepotěší ani velká spára mezi obložením předního sloupku (což má řidič přímo na očích) nebo trhající se čalounění stropu u horní hrany čelního okna. „Pohyblivá“ SPZ na předním nárazníku je už jenom takový bonus na závěr.

Nechci Cherokee přehnaně kritizovat, nicméně za hranicí jednoho milionu se zákazníkovi nabízí mnoho možností a sáhnout může i do prémiové kategorie. Většinou platí, že zpracováním jsou konkurenti někde trochu jinde. Osobně doufám, že šlo o problémy pouze testovacího exempláře a že ostatní kusy už budou vychytané.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trhající se čalounění nebo díly, které tak docela nedrží na svém místě. Zpracování by určitě mohlo být lepší. 
Radosti
Klasický šestiválcový motor
Bohatá výbava
Řada bezpečnostních asistentů
Komfortní sedadla
Relativně nízká spotřeba při velmi rychlé jízdě
Starosti
Neustále řadící automatická převodovka
Kvalita zpracování
Prostor pro hlavu vpředu a hlavně vzadu
Vysoká pořizovací cena
Nekomfortní podvozek
4  /10
Pokračování testu
Fotogalerie75 fotografií
_DSC0421.JPG _DSC0422.JPG _DSC0424.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design nelze přeskočit, Interiér na pohled luxusní
  2. Výbava na maximum, Motor jednoznačně nejlepší
  3. A to jsem se chtěl zeptat: Proč devět?
  4. Podvozek regulérně sportovní, Cesta k úspěchu bude trnitá, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků