www.autobild.de ... nemecky casopis,nemecke auto a priznaju,ze bmw je horsie aj v dynamike jazdy.Ale brouk pytlik bude mudrovat o veciach,o ktorych nema ocividne ani sajnu.este nieco:ked ti rozlisenie displeja pripomina stare hry,tak sa ty trulo aspon pozri,ake ma ten displej rozlisenie.za kazdu cenu hladat nedostatky tam kde nie su moze znamenat aj to,ze si dostal za odmenu na mesiac predvadzacku od bmw,ty redaktor.
Já si myslím, že spotřebu kupci těchto aut neřeší z finančních důvodů, ale na druhou stranu je příjemné, když se nemusím příliš často zdržovat tankováním. To je a vždy pro mně byl největší opruz!Peníze byly až na druhém místě.
V článku je pár nesmyslů, které svědčí o tom, že se autor v automobilovém průmyslu moc neorientuje (motor z dílen Jaguaru, polemika o převodovce ZF). Zároveň je to první novinář, který prohlašuje, že je sedmičkové BMW řidičsky lepší.
No to sem se chtěl zeptat není náhodou ten motor od PSA-Ford?
Myslím, že se poprvé objevil v Citroenu C5.
No v C5 a ještě je v C6 a bude v Peugetovy 508, ale nebyl sem si jistý jestli je to ten stejný, když je přímo od Jaguáru :-)
P508 žádný šestiválec nebude.
Je "hezké vidět", jak sem někdy píše ty svoje moudra někdo, kdo si to auto ani nějaké podobné nikdy nekoupí (nové už vůbec), ale camcat umí pěkně, taková klasika u takových lidí
Vyzera to otrasne. Stary krasny XJ Series III...Nemyslim ze by bol problem nasledovat to v modernejsom style. Ale tato terajsia zlatanina je proste fuj.
ty chytrolíne a z čeho by se asi automobilka živila? Ano taky se mi líbí design starých jagů, stejně, jako se mi líbí design starého medvěda a staré sedmy..a dá se nynější design porovnat s tím před 15 lety? nedá! Trh je jinde, zákaznící mají jiné smýšlení a líbí se jim jiné věci. A ať chceš nebo nechceš automobilku nezajímá absolutně vůj názor. Bohatí mladí lidé mají zájem o designově zajímavé věci a myslím, že tam tenhle jag pěkně zapadne a já mu držím palce!
Krasny priklad toho, jak to dopadne, kdyz si clovek necha vypatlat mozek marketingem.Zakaznici nemaji jine smysleni. Zakaznici jsou neustalym menenim designu masirovani k tomu, aby si mysleli, ze ten dany model je neco neskutecne "noveho" a "moderniho" a "dynamickeho" a ja nevim co jeste... To je duvod, proc prakticky vsechny Mercedesy i BMW jsou v dnesni dobe odporne zmackane snoply na kolech a proc Jaguar se k nim pridal (jen Audi se drzi elegance). Neni to nic vic nez jen krecovita snaha automobilek na kazdem novem modelu NECO zmenit, aby byl zas NOVY a KREMOVEJSI a LEPSI! O 5 % vice jahod a vice smetany! Je jedno co, proste se neco zmenit musi, aby si zakaznici v zaplave konkurence vsimli. Je jedno, ze to pak bude jeste odpornejsi, nez predchozi model. O to nejde, jde o to zachytit pohled zakaznika... ze pak okamzite odvrati hlavu ke kyblu a vyhodi do nej obed? Nevadi, vsiml si nas!!Samozrejme, ze puvodni XJ a modely, co z nej designove vychazely, byly ztelesnenim krasy v automobilovem designu. Ale holt Jaguar potrebuje prachy a potrebuje zaujmout, sokovat, pritahnout znudene a zdegenerovane zbohatliky, kteri uz vyzkouseli vsechno a potrebuji zas utratit prachy za neco noveho a zas si nachvili navodit pocit skutecne hodnoty. (Pokud ma nekdo problem s cestinou, tak zduraznuju, ze tim neoznacuju vsechny bohate lidi za zdegenerovane a znudene zbohatliky).A tak to na svete chodi. Az na svetle vyjimky se vsechny automobilky postupne zkrucuji do pitoresknich designovych poloh v zoufalem zapasu o pohled zakaznika. Za par let budou po silnici jezdit jen auta, co vypadaji, jako by z linky jely nejdrive na vrakoviste do nuzek a pak az do autosalonu... Pak se mozna lidstvo zastavi, podiva se na to a rekne si: "Nejsme my nahodou uplny kokoti?" ...a zacne navrat ke klasice.
100% suhlas.
Souhlasím, tahle aerodynamická záležitost nemá s Jaguarem kromě jména nic společného. Není to ani lsportovní limuzína, což XJka vždy byly ani coupe je to vysloveně kočkopes bez jakéhokoliv duše. Vždycky byly Jaguáry mými dreamauty, ale teď na německou konkurenci už nemají. Neštěstí je evidentně v majiteli značky. Ach jo.
Hlavně, že sis to dreamauto koupil, viď?P.S. Jak dlouho trvá vývoj nové modelové řady a jako dlouho Tata Motors vlastní Jaguar? Přemýšlej!
fahrer to pekne vysvetlil. Zjavne si pozorne necital co pisem. Takze este raz ''...nasledovat to v modernejsom style'' - a nie prekopat to uplne cele a zbuchat takuto neforemnu obludu.A ci sa da porovnavat design s tym pred 15 rokmi? Ale ano, da, dokazom je napriklad prave ten Tvoj MB, napriklad taka trieda E. Ten isty pripad a kukni kam to dotiahli.
Až na to pánové, že design Jaguaru XJ před 15 lety vycházel z designu Jaguaru před víc než 40 lety, první XJ vyjelo v roce 68 a od té doby až doteď vypadaly všechny novější verze jen jako jeho facelifty, jakkoli povedené. V roce 68 byste se taky tak hrozně rozčilovali, jak je XJ auto bez duše, protože nevypadá jako starší jagy?? :-O Jaguar není automobilka, která vyrostla na lpění na tradicích, ale naopak na tom, že je lámala. Lpění na tradicích ji v posledních 10 letech málem stáhlo do hrobu.
Ano, přesně tak!Máš pravdu, lpění na tradicích neprospívá MARKETINGU!!! Je mi líto, ale je to, marketing táhne aJag nemůže žít z pár set lidí, kteří si váží starého designu, jelikož náklady na vývoj a na produkci a PR atd. jsou astronomické a pár set lidí to v žádném prípadě neuplatí. A nezlob se na mě, koukni se na novou třídu E, jel jsi v ní? Upřímně mi to napiš, včera odpoledne jsem měl půjčené MB E coupe 2010 350CDI AMG a nic společného jsem v něm se starým Éčkem nenašel, jak designově,tak "hardwarově" stejně tak v S 320 CDI 2008 jsem nenašel nic v předchozí generace a to jsem si občas půjčil S 500 2002.Upřímně přiznám, že na takové auto nemám prachy...ano mohl bych si koupit tu S 500, ale pro mě je priorita pořádnej pozemek a baráka sám jezdím v obstarožním Passatu TDI, ale mám kamaráda, který má všechny tyto kousky a jezdíme šmejdit po autosalonech. Má peníze má moderní smýšlení, pěkné a INOVATIVNÍ věci! A takhle přemýšlí většina mladých a bohatých lidí!! Nové a INOVATIVNÍ a to tenhle Jag je!!! Stojím si za svým!
Klud, nerozculuj sa...Ak si si nevsimol tak diskusia sa toci okolo trosku dlhsieho obdobia.Tak teda detailne ked uz sme pri tom MB-E: vieme dobre ako to dopadlo s typom W210. Potom si pozri typ W211. Ten W210 bol zjavne krok vedla, preco? Skratka preto ze to uz nebol mercedes /a okrem toho to vyzeralo naozaj otrasne/. V generacii W211 sa to snazili ako-tak napravit, aby v sucasnej W212 znovu naviazali na osvedceny recept, samozrejme v novsom kabate. A ked sa teda pozries na sucasnu W212 a porovnas s predchodcom problemovej W210, tak ta sucasna ma /teda po stranke dizajnu/ s tym urcite VIAC spolocneho ako ten grc menom W210. Rec je ciste o dizajne. O nijakom tvrdohlavom zostavani pri starom nemoze byt ani reci, techniku sem neplet, na to ze tu vyvoj ide neskutocne /a mozno az nezdravo/ dopredu Tvoje ponaucenia nepotrebujem.To iste sa da povedat aj o BMW5. Kam to Bangle dotiahol? Jedine tam, ze v poslednej generacii sa zase museli vratit k starsiemu designovemu konceptu, pretoze je skratka krajsi. Ten Jaguar hodnotim takisto. Nepaci sa mi ako to vyzera /na to nepotrebujem ziadnu filozofiu/, no a okrem toho, od mena Jaguar ocakavam nieco uplne ine.
V novym E jsem nejel.. ale máme stejný názor. Myslím, že každý fanda značky by měl nové jagy ocenit. Tohle totiž JE jaguár, takový jaký by měl být. Jaguár, který nežije z toho, co bylo před 40 lety, ale vymyká se designem konkurenci a nabízí hodně muziky za relativně málo peněz (vzhledem k třídě). Díky téhle filozofii se ta značka kdysi stala legendou.
Já myslím, že se dá čerpat ze starých designů. Příkladem může být např.nový Fiat 500. Na něm vůbec není vídět, že by se někdy přestal výrabět.
Design přístrojové desky, která je použit i u jaguaru vymyslel slovenský designér Štefan Levko a poprvé tento naprosto revoluční přístup byl použit u passatu. To byla v designu v roce 2004 naprostá bomba. Dnes to v tichosti opálili designéři všech světových automobilek. Kdyby za použití tohoto designu dostával pan Levko jeden halíř z každého vyrobeného kusu tak má nadosmrti vystaráno - nemusí dělat už nic. Takže k autorovi článku, designéři v jaguaru nevymysleli na přístrojovce nic, jenom to v tichosti opálili.
Pokud mluvíš o "vynálezu" typu celé přístroje jako jeden displej, kam se stupnice malujou, tak to jsem viděl poprvé v hotelovém taxi značky Lincoln v Houstonu v roce 1999. Že by pan Štefan v roce 2004 opisoval? :-D:-D:-D:-D:-D
Nejde o žádný displej. To je dětská ptákovina. Jde o design čili tvarové a řešení a pro názornost vkládám popis z článku :"Tvůrci auta zde použili podobnou fintu, jakou můžeme najít v Opelu Insignia. Od jedněch dveří se táhne dřevěný pás, pokračuje obloukem pod čelní sklo a navazuje na druhá dveře. Vytváří tak jakýsi uzavřený prostor. "Do takto vytvořeného prostoru je vsazen korpus přístrojové desky jako samosatný díl, který žádnýma křivkama nenavazuje na dveře, což do té doby by základní designérský postup. A to je to nové, co vytvořil pan Levko - slovenský designér, který to vytvořil ještě jako student, když k VW chodil více méně na brigádu.
Takze ta hruza, ktera vypada, jako ze je pristrojovka z jineho auta je ta "genialita"?:-D Ten pruh, ktery jde z horni casti vyplne dveri a plynule jde pod oknem do druhych dveri mela uz v roce 1985 Honda CRX (a s ni nejspis cela modelova rada Civic). V roce 1988 to ve druhe generaci jeste vylepsili. Tolik ke genialite pana brigadnika, ktery v te dobe nejspis jeste tahal kacera. A ne, nemyslim si, ze je to genialitou nejakeho masahira, ktery byl tou dobou v honde na brigade, proste je to jeden z mnoha pristupu, ktery melo temer jiste i kdejake jine auto, at uz driv, nebo pozdeji.Na rozdil od passata vsak jak jaguar, tak honda udelali prechod mezi palubkou a dvermi decentne a se smyslem pro detail, nikoliv jako v pripade passatu, kde to vypada jako tezky low-cost reseni, aby se nemuselo s palubkou na krajich nic delat. Dojem "uzavreneho prostoru" proste v passatu nevznika, tam palubka pusobi nepatricne, jako kdyby tam nemela co delat a chtela kazdou chvili odpadnout.Nicmene je usmevne, ze velky bijec proti pajcujicim asiatum tady vynasi do nebes reseni, ktere nemci (teda pardon, slovensky genius) opajcovali kdo vi kde:-D
Ne, pan Stefan neopisoval. Lincoln to totiz obslehl od Passatu. Ze to bylo driv nehraje roli, Swift a Mini taky obslehli rovnou strechu od Fabie. Joo, to tehda byla na foru velka sranda:-)
ja mel pristrojovku jako jeden displej v golfu II generace z roku tak 90. tudiz lincoln to obslehl od vw, kde to Stefan obslehl zpatky pro VW
Zeli ty proste jedes, jako vzdycky:-D Nekdy si rikam, jestli jsi jen provokater typu goese, ktereho bavi blabolit a ceka, kdo se chytne, nebo jestli jsi takovy ten uzitecny blb, co tomu fakt veri;-)
Nechci být osobní, ale pořád čekám, že z tebe vypadne aspoň někdy, nějaký konkrétní názor, ale stále velké nic. Úplná prázdnota, typické internetové plácání. Hodnota informace 0.
Hele kdyz to teda beres vazne, tak by me fakt zajimalo, co konkretne je na te pristrojovce z passata tak "uplna bomba"? Schvalne jsem si porovnal fotky Jaguaru s Passatem (test kombiku z roku 2006, nejaka V6) a na pristrojove desce vidim u VW obycejne budiky, pretvorene na otresny nevkus pomoci dreva, zatimco u Jaguaru vidim uplne neco jineho. Podobne rozlozeni vidim spis na stredove konzoli, jenze tam to neni nic originalniho a jestli nekdo pajcoval, tak to byl pan velky designer ze Slovenska, protoze to tak mela i jina auta uz driv.Tedy tim se vracim k puvodni pointe a duvodu, proc mi pripadas jako goes a nad tvymi prispevky se jen bavim. Nebo mi mozna vysvetlis, v cem se pletu a jak je normalni budik revolucni a jak to opajcovali u jaguaru, kdyz to nerevolucne nahradili displejem, navic s uplne jinym rozlozenim pristroju ;-)Reference: www.autorevue.cz ... www.autorevue.cz ...
Máš asi v hlavě seno. Přečti si laskavě v článku o jaguaru popis designu přístrojové desky. Tam jsou přesně popsány zakladní designerské znaky toho řešení. To, jestli jsou v detailech páčky takové nebo onaké, jestli je povrch z pravé kůže jako ve veyronu, který toto řešení taky používá nebo jako v passatu, kde je to z obyčejných plastů, je naprosto šumák. To, že ty máš v hlavě místo mozku beton, naštěstí nic nemění na genialitě pana Levka. Před kterým smekám. V přístrojovkách se stal designérem č.1. Věřím tomu, že za nějaký rok, to použijí i designoví zabedněnci z ferrari.
Ja si to cetl, pak se podival na fotky a pak se jako obvykle zasmal tvym blabolum. Pokud tady volas po "necem konkretnim", ale sam neumis ani rict, v cem je tedy ta genialita (kterou ale navahas neustale oslavovat), tak se pak nediv, ze jsi tady za klauna;-) Blaboleni o nejakem betonu na tom nic nemeni, i kdyz tvou snahu zakryt nedostatek argumentu osobnimi utoky chapuB-]
Posledni dobou ses nejaky vycpely. Navazeni se je uz rok furt dokola, stejny styl, stejny zpusob, zadna inovace. Pamatuji doby, kdy jsi dokazal vymyslet originalni narazky, ne tak silne pruhledne ve stylu "opozice za kazdou cenu a pokud mozno okate". Melo to koule a stavu, ze byly chvile, ze te slo brat i vazne. Takto je to slabe. Mel bys prepustit misto mladsim ;)Sem rad, ze ti stale zustavam v mysli, to potesi lezet nekomu tolik v zaludku, ze k nemu srovnavas vsechny a vsechno. A dam si to cigo B-]
To bylo teda k veci:-P
ja tu nejsem od toho, abych psal k veci
Co bys jako cekal? Rozjimani nad designem pristrojovky v passatu, jaka je to bomba a revoluce? Vsichni to pajcuji? To fakt NENI jen ironicka provokace?:-DTy sem davas svoje dojmy, ja zase svoje. Ze mas z nejakeho duvodu pocit, ze ty tvoje dojmy jsou nejak zasadne lepsi, nez moje, to uz je tvuj problem, ne muj. Z meho pohledu je "uplna prazdnota, typicke internetove placani" to tvoje nekriticke rozplyvani se nad cimkoliv z VW a fakt me pobavilo, ze to myslis vazne. Nektere tve prispevky jsou proste tak hloupe, ze jsem nabyl presvedceni, ze jsi jen dalsi goes. Ve finale je to ale jedno, clovek se pobavi tak jako tak;-)
Chlape, pochop, že tady vůbec nejde o Passat, ale a tvůrce toho designu. Pokud máš pocit, že není autorem tohoto konceptu, tak napiš proč si to myslíš, viz např. níže zmínka o Lincolnu, ale nemel furt dokola o nějakém passatu. To je jak u blbých.
Opálili to asi tak, jako designeři Audi A7 opálil záď Rapidu. Zblblíci VW věří, že všechno pochází z dílen VW.
Design Rapidu a A7 má k sobě asi tak daleko, jako ty do Zimbabwe.
Byl bych rád, aby se nezapomnělo na toho, kdo to skutečně vymyslel a to je pan Štefan Levko, slovenský designér. Žádný VW, ale konkrétní člověk. Já osobně jsem rád, že v tomto případě je známo jeho jméno, protože jinak je všechno na autech více méně anonymní. Neznáme nic, je to utajené jako jméno konstruktéra ruských raket.
každý kdo má rozum koupí za ty peníze klasiku AUDI, BMW, Mercedes nebo maximálně Lexus. Jak je to se servisem, myslím tím dostupnost a cenu náhradních dílů?
váhal bych 5s sekund a z kvartetu Audi, BMW, MB a Jaugar vzal tenhle Jaguar.Asi sem taky divnej no.
Každý kdo má rozum si koupí dobré podle sebe. Ten kdo rozum nemá , si koupí špatný auto podle sebe, nebo podle společenského diktátu.
Ne rozum, ale kazdy kdo nema vkus a nevadi mu se zaradit do te masy koncernovych sracek.
To mě mrzí, ale pak sem asi hlupák, protože já do něj jdu, ale po faceliftu. Po světě se vyrábí spousta skvělejch aut a je mi líto lid,í co mají obzor zúženej na to omletý německý trio, přestože nepopírám, že to jsou skvělý auta sváma vlastnostna, ale často s diskutabilní kvalitou výroby a spolehlivostí..(viz koroze u MB apod.) Protože, a v tom se z autorem ztotožnuju, ta grafika přístrojů působí poněkud kýčovitě a ten lesklý řerný plat na středovém tunelu je po pár dotecích upaplanej. Tak doufám, že topak doladí. Jinak to auto nemá chybu a cenově vychází o dost levněji než Němci a s daleko bohatší výbavou v základu. Té cenovky si netřeba všímat, protože mně nabídli XJ 3.0D luxury za 1,3 mil bez DPH, a to mě zlomilo. Zárukaje slušná. A co se táká spolehlivosti, tak Jag je ve státech v žebříčcích spolehlivosti dlouhodobě před němci. A jejich průzkumy beru jako relevantní, protože tam nesedí na zadku před německýni značkami, jako před božstvem. Jinak kolega vlastní A8 a žeby to byl nějakej zázrak spolehlivosti, tofakt říct nelze. O otřesném chování dealerů a servisu nemluvě..Vyzkoušet je potřeba vše. Pokud nebudu spokojenej tak u mě skončili a naopak.
Abys nebyl prekvapeny, Jaguary facelift moc neznaji, resp. jako spravni konzervativci jsou na trhu dele bez zmeny.
Ještě mi zbývá doplatit leasing současnýho auta, tak to tak asi za ty dva roky akorát vyjde.
Tak to je opravdu usmevny prispevek. Pry "protože tam nesedí na zadku před německýni značkami", nikde na svete nemaji nemecke znacky takovou uctu jako v USA a to ani v samotnem Nemecku. Jinak by mne zajimalo o jakych "zebriccich spolehlivosti" mluvis. Nic takoveho v USA neni.
No ty asi moc nečteš co píšu. Já nepíšu , že tam němce neberou.Ve státech se uznává kvalita bez ohledu na brand a lidi nepřemýšlí tak, jak to předvádíš třeba zrovna ty.. Takže tam má rovné šance každý kdo chce uspět. Tím průzkumem jsem měl na mysli JD power a myslím,že zrovna MB tak je v posledních letech úplnej propadák. Sám jsem na MB kdysi jezdil a na vlastní kůži sem zažil jejich úpadek na kvalitě. A taky sem kdysi měla MB za jedinou modlu. Po tom rozčarování sem se dost vyškolil a nebráním nic nového vyzkoušet..Ted mě učarovalo XJ ale třeba Infiniti M je famozní výrobek a furt mě ještě taky láká. No ale nemůžu mít všechno hned. Takže shrnuto-dnes je víc výrobců, kteří dělají skvělá auta, stačí jen mít trochu fantazie a odvahy vybočit z davu.Třeba jednou pochopíš o čem mluvím
Áno, v USA majú v takej úcte nemecké značky, že ich každoročne v predajoch poráža Lexus. A majú v takej úcte nemecké značky, že práve USA si Toyota vybrala ako krajinu, kde sa pokúsi preraziť s Lexusom. Teda píšeš kraviny ... USA je práveže krajina, kde má šancu preraziť ktokoľvek. Keď začne vyrábať luxusné autá Hyundai, tiež ich ponúknu najprv tam a nie v EU, kde je modlou čokoľvek od D3 ...Ten rebríček je J.D. Power (alebo tak nejak) - a je to o celkovej spokojnosti zákazníkov so značkou (spoľahlivosť, prístup predajcu, servisu atď).
Německá prémie je dražší než Lexus. Hodně lidí by si třeba BMW či MB rádo koupilo, ale je dvakrát dražší než domácí klasická produkce a o pár tisíc držší než Lexus. A pořád platí, že v německé prémii tam nejezdí jen tak někdo.
To platí i o Lexusu, kterého vlastní celebrity jako Steven Spielberg, Dustin Hoffman, Cameron Diaz, Harrison Ford, Nicolas Cage a další. Jednoho měl i Bill Gates (co má teď nevím). A nekupovali si ho kvůli tomu že je levnější, bylo to hlavně kvůli hybridům a tam němci krutě zaspali dobu.
Vzhledem k číslům prodejů německých značek, bych rozhodně nepsal, že "krutě zaspali dobu".Pokud dokáží prodávat +- to samé co Lexus i bez hybridů, co dokáží s nimi? ;-)
Lexus prodava v USA opravdu relativne hodne, nicmene primarne diky sve cenove politice, kdy nabizi auto o nejakych 10 - 20% levneji nez srovnatelna nemecka konkurenci. A co se tyce toho porazeni, tak rozdil v prodejich mezi Lexusem a BMW ci Mercedesem byl minuly rok nejakych 2.5%, coz je opravdu porazka jak hrom. :-D Lexus si v Americe kupuje ten kdo chce slusne auto a nema na nebo nechce utracet za nemeckou trojku. Navic problemem pro Lexus se stava i Audi, ktere mohutne dohani nemeckou dvojici a uz je srovnatelnym hracem na trhu luxusnich aut jako celo pelotonu.
Na to, aby Audi dohnalo BMW, Mercedes a Lexus by se jim museli prodeje zdvojnásobit. Audi prodá necelou polovinu co tito 3, konkrétně za rok 2010 to vypadá takhle:Lexus - 229tis.Mercedes - 225tis.BMW - 220tis.Audi - 101tis.Audi se může poměřovat v prodejích max s Infinity, pak delší dobu nic a pak je Acura a Cadillac a teprve pak se začne blížit těmto třem. Navíc Audi mělo v roce 2009 o chlup lepší prodeje než Infinity, ale zájem o Infinity byl loni (2010) větší a Audi se v prodejích propadlo za Infinity. Pak taky nárůst prodejů Cadillacu a Acury byl větší než u Audi, takže i tito dva si od něj zvyšují náskok. Rok 2010:Cadillac - 147tis.Acura - 133tis.Infinity - 103tis.Audi - 101tis.
Audi rostlo za minuly rok o 23% a bavime se stale o znacce, ktera je relativne "nova" na americkem trhu. Kdyz jsem se zacal pohybovat po USA pred deseti lety, tak clovek videl jednou za tyden osamelou A4 a tim to koncilo. Zlom zacal pred par lety s tim jak se slusne prosadilo Audi Q7 a invaze Audi zatim stale docela dobre pokracuje. Ted bude nova A6, nova A8, pristi rok muze byt pro Audi jeste vyrazne lepsi nez letosek.Naopak Lexus po velkych problemech s kvalitou minuly rok je jednoznacne v defenzive, letosni rok ubranil prvenstvi jen o fous a pristi rok uz bude zajimavy jen tim jestli ho prekona BMW, Mercedes nebo dokonce oba. Vubec bych se nedivil, kdyby rok 2011 znamenal pro Lexus az treti misto, rozdily jsou minimalni a trendy pro Lexus nedobre.
Právě proto, že rostlo "jen" o 23% (+ cca 19tis. aut) kleslo Audi za Infinity, které rostlo o téměř 28% (+ 22tis.), Acura rostla o 26% (+ 18tis.) a Cadillac o 35% (+ 38tis.). Z první trojky nejvíce rostl Mercedes a to o 18% (+ 35tis.), pak BMW o 12% (+ 24tis.) a nejmíň Lexus o 6% (+ 14tis.).Audi v USA není nová, prodává tam několik desítek let, protože v 80. letech řešila stejný problém s pedály jako teď Toyota:When Audi was faced with lawsuits and complaints about SUA in its 5000-model sedan during the mid-1980s, the German company's U.S. executives denied that there was a problem and suggested the incidents had happened through driver error. And some government investigations, notably in Canada and Japan, supported that conclusion.Jo, Lexus může být klidně i 3, vzhledem k tomu kolik modelů a motorizací nabízí je až s podivem, že byl tak dlouho v čele. Na tom má zásluhu i to, že je nejdál v hybridech. Zatímco ostatní o nich pořád jen mluvili, Lexus je už prodával. Německé značky pochopili, že zaspali a snaží se to dohnat a to jim v prodejích určitě prospěje, protože hybridy jsou v USA populární, což dosvědčuje třeba Prius, kterého se loni jenom v USA prodalo tuším kolem 150tis. kusů.
Nepíše kraviny - každej úspěšnej amík by chtěl báwo nebo medvěda v nejhoršim audi ale má často jenom lexuse ( a neni to jen o prachách)B-]
Možná před 30 lety :-D Kromě US Made roadsteru v teplejších krajích a novějších SUV "bávo" v USA moc netáhne - a "skopčácký medvěd" je tam už dlouho něco jako symbol "nevhodného a nepatriotického uvažování", i proto že (na tamní poměry) srovnatelné krámy padají v Detroitu z pásu jak housky. Toyota své Lexusy vyrábí v USA (to se počítá) - s lepší technikou a za ceny, kterým GM zatím nemůže konkurovat. Kampaně proti Toyotě jsou jenom trapný FUD, kterým se "Federal Motors" snaží dohnat ztracené pozice a banda právníků vytřískat nějaké ty prachy...
"Federal Motors", Fordu i Chrysleru se ale daří prodávat víc a víc aut a na čí úkor? NO na úkor toyoty, takže evidetně to funguje.
No soude podle cisel dokazalo uz letos jak bawo, tak Mercedes prodat uplne stejne mnozstvi aut jako Lexus (rozdil dve tri procenta neni nic) a za vetsi ceny nez Lexus. Pristi rok pokud se nestane neco prekvapiveho posle Lexus mozna az na treti misto.Letosni rok byl pro Lexus propadak, kvalita zoufale, jeden recall za druhym, zpochybnovana bezpecnost. Neslo zdaleka jenom o problemy Toyoty a Lexusu s koberecky a souvisejici problemy, ale zejmena o nefunkcni ESP u Lexusu GX, coz je jeden z velmi dulezitych modelu na USA trhu. Navic samozrejme problemy jednoho se prenasi na vsechny. Holt Toyota rozhodne nemela stastne posledni dva roky a Nemci na tom budou stavet svoji ofenzivu.
Je to vyjimecne auto a to jsou typy aut, ktere si proste kazdy nekoupi a proto jsou vyjimecne. Audi A8, Mercedes S ci BMW 7, toho je kolem vsude tolik, ze uz to clovek nevnima. Tohle na ceste neprehlidnes. Je to proste uplne neco jineho. Jinak co ja vim, tak servis stal cca 1200 na hodinu v jaguaru.
1200Kč/hodina? To je levný :-O Ve Volvo platím stejně
Servis neni dostupny (origo) v mnoha mestech. Treba Olomouoc ani ranu. Jinak co se tyka te vyjimecnosti, tak s tou je to pravda :) za jaguarem se otoci (vsimne si jej) dost lidi. :)
v Olomouci máš autorizovaný servis i prodej Jaguar na Brněnské ulici (Autokomplex Matějka s.r.o.)
Vazne? A ja trumbera premyslel, jak to udelat, ze na Ostravu a Brno neni cas.. heh. DIKY MOC!!! Jdu na to kouknout...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.