Mam znameho co pracoval v servise Jaguar/Volvo/Ford a spominal velku poruchovost aktualnych XJ a velke ceny nahradnych dielov,konkretne vsak nehovoril o ake poruchy islo...Celkom by ma zaujimalo, co konkretne sa tam kazi. Xj povazujem vsak za jedno z najkrajsich aut a zo spominanych konkurentov urcite je.
řídící jednotka,filtr pevných částic,omezený výkon,kompresor perování
Pánové prominou ale značná část příspěvků je podezřele přítulná k chlapečkům co vlastní v lepším případě škodovku "vytuněnou" ledkama a halogenkama nabarvenýma fixem. ale na anonymním netu jsou to velký huby co hlásí jak Jaguár je nespolehlivej šmejd etc. :) Já se tu nehodlám pohoršovat natož hádat, stejně jako nemusím nikomu nic dokazovat na silnici díky svému stařičkému 15letému XJ6 Daimleru. Btw jedna z věcí co na něm miluju. Já se v Jaguáru svezl poprvé v roce 85 na stopu a od té doby mne přestali zajímat ostatní vozy. Můj osobní názor je, že Jaguár je PŘEDEVŠÍM srdeční záležitost. Zajímavé je že náhradní díly na Jaguára nejsou tak drahé jak se všude presentuje. Dokonce se dají sehnat levněji než na křápy typu ... prostě na standartní zbytek. Pravda u Daimlera mám u některých dílů smůlu. :( Tam je to trochu jinak, ale ne u všeho. Nekupoval jsem ho nový, naopak byl za půl sta, nalítáno 240, a tak jsem si řekl i když bych raději novější model se znova kulatými světly, za ty prachy to stálo za to vyzkoušet jestli takové auto taky ustojím co se týče provozu, servisu, pojistky etc. Co si budeme povídat. Za půl sta nekoupíte navoněnou káru, ale nebylo to nic zákeřného. Jen lehounce ťuklý vpravo vzadu, nedobíjelo to, nebyli k tomu klíče, ( rok jsem startoval šroubovákem a nezamykal. ;) ), a ještě my chybí pár drobností jako světélka v zadních sloupcích, a musím vyndat a spravit větrák klimačky a topení. ( To bude porod na dva dny. ;) )Ale tím to také končí. Přestože jsem nikdy neměl rád automaty tenhle je prostě ... nevím jede to s noblesou a je to svezení parádní. Přestože do sebe rýpeme s přáteli co hájí BMW nebo Mercedes všichni víme že je to jen z legrace. To jsou vozy které hájí naprosto jiné kategorie. Je to jako porovnávat traktor s bagrem. Mně například nevyhovuje BMW je to na mně moc tvrdá koza. Vím že by mne asi v rychlosti dostal ale já nepotřebuji jezdit neustále přes 2kila. Já se chci svést, chci v pohodlí dojet kam potřebuju bez toho že mne bude bolet hlava. Je to prostě jinde. Pravda jedu za deset litrů ale když je potřeba ( a není to zase až taková vyjímka tak mne 2ka vyhodí na 140 během chvilky a pak si zase bublám na 1500 m nebo 2000 ot/min. Tady na těch českejch rozbitejch cestách není potřeba lítat víc než 140. Pravda mám jenom 3,6l motor a jestli se seberu půjdu do rozhodně do 4litru. Jaguáry obecně, mají několik závad které se opakují již několik modelů za sebou ale já mu to odpouštím. Tapecírunk se časem kroutí, teče Vám na nohy když jste v myčce :) a některé díly bych vyrobil kvalitněji na koleně s příborákem. ;). Ovšem jinak je to auto pro chudé. Dlouho jsem se nemohl dopátrat kolik stojí servis a některé díly jelikož všichni majitelé Jaguárů kterých jsem se ptal na radu krčili rameny a říkali, " já nevím ještě jsem to nepotřeboval." Ale všichni se shodli na tom že POKUD servis je to levnější v rakousku než u nás. Ať již jde o cenu práce tak náhradních dílů. Nemluvě o tom že to venku opravdu opraví. (možná že to je problém na který si v předchozích příspěvcích někteří stěžovali.) Já to musím potvrdit. Za dva roky jsem odstranil pouze pár věcí nefunkčích již v době koupě. Ale jinak je to velice pohodlný vůz, který mimo pravidelné kontroli kapalin a olejů po mne nic nechce a především který má ještě ksicht. (což se bohužel nedá říci o tom novém Mondeu co mu přezdívají Jaguar XF. To je výsměch. ) Co s tím udělají indové to uvidíme. Mrzí mne trochu jen přemíra elektroniky. Schéma je vlastně ubrus z rodinnýho stolu. ;) Ale jinak se tam již ode dávna používala hlava k přemýšlení. A co se Lexusu a podobných týče, Pro mně je to popík to není nic pro mne. Takže závěrem jestli chcete předražený auto aby všichni záviděly a nebo jezdit s SUV ( nejlepší jsou Ty bloncky ve městě co s tím nezaparkujou natož aby s tím lidsky projeli město. Hlavně že maj drahý velký auto na ozdobu a kdekoho oslňují. :) ) pak prosím. Z druhé strany jsem docela rád že se Jaguáru lidi často bojí, ať již pro údajně dráhé náhradní díly, ( netvrdím že u to u všech dvou zastoupení v ČR není pravda. Holt se musí jinam.) nebo pro špatný servis, (zde platí totéž)... etc. Jinak by ho měl kdejaký pasák a ukrajinec se zlatým řetězem na krku jako je tomu u v případě módních BMW a Mercedesu.
Je to dřevo nebo imitace? Mě se to zdá stejný jako v mým opelu, totiž stejně ošklivý ať je to imitace nebo ne :-)
mě se to dřevo líbí,ve vectrách je to samozřejmě hnus
mam takovej dotaz, proc se na autorevue u testu vozu nekde ke konci clanku neobjevuje souhrnne hodnoceni kladu a zaporu testovaneho vozu?? Myslim si, ze by to pro prvotni seznameni s vozem bylo ucinejsi, nez muset prelouskat cely clanek, abych vubec neco vedel. ;-)
Před rokem jsem si splnil sen,koupil jsem si XJ.Nechtěl jsem jít s davem a tak jsem odmítl MB-S.Od té doby nejezdím na dovolenou svým vozem,ale náhradním od AMT.Naprosto spolehlivě ,pokud mám jet někam mimo běžné jezdění do firmy ,případně 100 km jednou týdně do Prahy,něco zahlásí.Pak následuje nacvičená procedůra,přijede odtahovka a dostanu náhradní vůz.Většinou BMW.Ale jinak je krásný ,pohodlný celkem ůsporný určitě nesplynete s davem.jo a převodovka má 6 stuňů.
No jestli je tohle pravda, tak je to vážně k po.... (však si rozumime). Kupoval jste od nova ?
Nový a v nejvyšší výbavě.Je zajímavé že RR sport který má stejného výrobce ,měl za rok jedinou závadu,chybělo zajištení hadiček u trysek ostřikovačů.Mimochodem teď mám od AMT Freelendra 2,je léto tak mám náhradní vůz.
Není to stejně jako TDV8, který z něj vychází, motor původně od Fordu?
a co je 300C?No vona se vám do cenovýho srovnání nehodí no, protože by byla nejlevjevnější ze všech....Navíc s průměrnou spotřebou 8,1 litru
navíc má ten třílitr o 10 HP víc
Mno...Pod pojmem luxusni limuzina pozaduji auto ktere je vsech smerech luxusni. Rozhodne mne na prvnim miste nezajima spotreba, ale kdyz si do toho sednu, chci videt a citit neco jinyho nez v octavce. Kvalita provedeni (o luxusu se mluvit neda vubec) americkych aut nedosahuje mnohdy ani toho standardu skodovky a s vyse uvedenymi vozy se neda srovnavat. Nehlede na to, ze chci auto, ktery jede alespon 250, coz i kdyz ta amerika nahodou vytahne, tak na to nikdy nebyla delana. Takze kdyz tou rychlosti pojedes, cekal bych co kde upadne nebo shori. Nehlede na to, ze udrzet to v jednom pruhu neni jednoduchy. V Mercedesu ve dvoustovce nemusis drzet volant vubec ani kdyz dupnes naplno na brzdy. Proste to krasne drzi stopu a mas tam ve vsech smerech rezervy. Protoze i ta blba E270CDI je postavena na platforme svejch kamaradek, ktery jezdi pres 300.
No, takovej Chrysler 300C SRT8, ktery ma podvozek z MB E, nahon 4x4, vsechny kola nezavisle zavesena, ze by neumel jet v klidu 250? Ted jses prozradil, jakej jses odbornik na auta. Skatulkovani a predsudky si ventiluj v hospode 4. cenove kategorie.
Nevim. Nejel sem v tom. Ale mam vyzkouseny, ze kdyz v Ecku ve dvoustovce na dalnici pustim volant a dupnu naplno na brzdu, taxe rozblika ESP, od gum se kouri, brzdy smrdi, ale auto nevyjede z pruhu. Zkus si todle s Chryslerem. Vsadim svyho medaka proti Tvy popelnici, ze to rozflakas vo svodidla. Netvrdim, ze jsem super odborbnik na auta, ale mozna, ze jsem najezdil v M5ce vic nez Ty ve vsech autech dohromady.
:) radsej uz prestan.
No vidis, nejels v tom a jses si jistej, co to udela. To mluvi za vse.
Nevim v cem jezdis ty, ze ses takovej expert, ale klidne si to kup, dyz se ti to libi. Ja zustanu jeste nejakou dobu u nemeckejch znacek, s kterejma sem spokojenej a na prestup jinam budu potrebovat padnejsi argumenty, nez ty co sem cet tady v ty diskusi.
To "pres 300" na konci prispevku je trocha prehnane ale v podstate s prispevkom suhlasim. Ten Chrysler do tohoto vyberu rozhodne nepatri.
a nema nahodou ten 300C vetsi casti podvozku prave z Mercedesu?Jinak to, ze se pouzije platforma něčeho o ničem nesvědčí. Když by Škoda udělala auto na platformě koncernového Lamborghini, tak jízdní vlastnosti taky nebudou dány tím, odkud platforma přišla. Platforma je jenom jakýsi základ bez ničeho, de facto podvozkový rám, na který se teprve dávají jednotlivé části, kteřé přímo ovlivňují naladění, chování vozu apod. Daleko důležitější, než platforma je zavěšení podvozku, typ uložení, odpružení apod, což tvoří charakter a schopnosti. Platforma je zcela irelevantní. Tam jde jenom o to, aby šlo nějak uchytit motory, nějak uchytit podvozkové skupiny a to vše co nejvíce flexibilní, tedy aby platforma umožnila nasadit více typů pohonů (FWD, RWD, AWD), dala se zkracovat a prodlužovat, aby byla použitelná pro co nejvíce modelů apod. Takže platforma jakou vozy používají je zcela irelevantní, není totiž lepší a horší platforma, pouze jsou jiné a umožňují jiné zásahy.Nejsem žádným příznivcem US vozů, to právě naopak, nemají mi co nabídnout, ale nové generace vozů jsou už dostatečnou faktickou konkurencí pro EU vozy. Podívejte se na Cadillact CTS-V - ten na okruzích pokořil BMW M5, Audi RS6, E-klasse AMG. Corvette si na NS dává hravě téměř veškerou konkurenci z EU produkce tohoto segmentu a to přitom není žádným ultimativním supersportem a takto můžeme pokračovat dále. Jistě, stále je tam dost vozů, které z pohledu EU nejedou, nezatáčí, nebrzdí a mají krutou spotřebu.
Hm, nevim v chrysleru jsem pouze sedel ale nejel jsem v tom. Verim, ze to jede, ale neverim, zese to spolehlivosti vyrovna nemeckejm autum vyssi stredni tridy, ktery jsou zvykly jezdit pres dveste v podstate furt. Nehlede na to, ze interier se podoba spis ty skodovce. Nova corveta uz jezdi urcite lip nez ta stara, ale kamarad mel tu starou a hodne rychle se ji zbavil. Sice kazdymu ujel, ale kdyz s tim jel asi hodinu pres 250 tak mu tam vodeslo skoro vsechno.
''ale kdyz s tim jel asi hodinu pres 250 tak mu tam vodeslo skoro vsechno'' hmmm, tak to jo. to je odborny posudek.
Jaguar již nikdy! Podlehl jsem před časem lákadlu S-type 2,7D. Nechtěl jsem masovku typu A6, BMW 5 nebo MB E a dost jsem za to zaplatil. Spolehlivost otřesná, u nového vozu jsem měl 5reklamací v prvním půl roce! Přístup v servisu HROZNÉ, přímo OTŘESNÉ! Dostat adekvátní náhradní vůz v případě čekání na ND téměř nemožné. Ceny garančních prohlídek nesrovnatelně vyšší než u německé konkurence.... Jaguar a jeho zastoupení v ČR ať táhnou minimálně do Indie, spíše ještě dál. Po vlastní zkušenosti se dnes již vůbec nedivím, že automobilka dopadla tak jak dopadla.Dnes mám nové GS 300, nemohu si to vynachválit. Halt spotřeba neni jako u 2,7D, to je tak asi jedinný "handicap" oproti Jagu.
Pět reklamací za půl roku ? A proč jste nechtěl nový vůz ? I na auta se vztahují stejné reklamační podmínky jako na cokoliv jiného, třetí stejná, čtvrtá jiná peníze zpět nebo nový vůz. Zbpží jako zboží :-D:-D:-D
a nemusí to být 3x po sobě totožná závada ?
tři stejné, nebo čtyři různé
Tak tak ... třeba bude ten nový model od Jaguaru lepší - v recenzích zanhraničních časopisů docela boduje, ale dlouhodou spolehlivost nikdo teď neposoudí ... Ale kdo by to byl ochoten zkoušet že ? Mohu tě ujistit, že 5 závad za prvních 6 měsíců ještě nebylo špatné scóre - s Jaguarem jsou i jiní rekordmani (nemluvě o tom jak ten automobil musí vypadat po 100.000 km). Třeba s kvalitou servisu AMT něco udělalo, nejsem schopen říct, co já ale vím, dříve se na servisu Jaguara jezdilo vždy do Německa či Rakouska. Spolehlivost se pochopitelně nezměnila, ale alespoň byl lepší přístup a zákazník se nemusel cítit jako v Mototechně v roce 1982.
Můj problém je, že já nechci jezdit do servisů vůbec a do Německa kvůli tomu určitě NE! Uvidím jak to bude s japončíkem. Zatím mám 45tis km a krom 1 garančky jsem pány od Lexůsů ještě nepotřeboval.P.S. Pokud byste někdo náhodou uvažoval o pořízení Lexusu víc než vřele doporučuji zajet si pro auto k soudruhům v NDR. NESROVNATELNĚ lepší ceny a celkový přístup k zákazníkovi, včetně půjčení vozu zdarma na 3 dny k otestování.... V Německu se musí Toyota trošku víc snažit aby odolala tlaku tamní domácí konkurence. Pro zákazníka jen a jen dobře!
Zajímavý postřeh s tím Německem .. Osobně jsem zakotvil u BMW a nemyslím, že na tom budu v dohledné době něco měnit, nicméně myslím že volba mezi čytřkou BMW, Mercedes, Audi, Lexus je sázka na dobrou kartu. Já si už po špatných zkušenostech z dřívějška odpustím experimenty.
tak takLexus > Jaguar
Možná je to tím, že dvě mega na auto nemíním dát nikdy, ale přijde mi trochu ujeté platit tolik peněz za silně poruchový vůz s otřesným značkovým servisem v téhle republice.No asi jsou ti milionáři jiné povahy. :-D
Myslim ze je to dobra volba pre niekoho kto nechce zapadnut do davu majitelov nudnych nemeckych limuzin. A vyslovene spolahlive a bezporuchove auta uz dnes aj tak nikto nevyraba takze aj v tomto smere je to v podstate jedno ;-):-D V tomto pripade je velkou vyhodou ze sa nemusite do servisu unuvat sami ale ze to za vas vybavi vodic ;-) Navyse ten motor je fakt podareny a spotreba tiez vyborna. Skoda len tej prevodovky,ale pravdupovediec k charakteru auta sa hodi :-) Mimochodom ked uz autor spomina strielajuci vyfuk z nespaleneho paliva z rokov davno minulych tak musim pripomenut ze jaguar ma stale vo svojom arzenale jednu selmu s objemnym benzinom ktora toto dokaze,ovsem hodnoty spotreby su tam niekde uplne inde ;-)
Nevim jestli je resenim nechuti k "nudnym nemeckym limuzinam" koupe zastarale indicke plecky. To uz je fakt lepsi napad si koupit jeste nudnejsi Lexus.
Kym sa to nevola TATA XJ 2.7D tak je to este celkom v pohode ;-) V tom pripade je idealna kombinacia tejto klasiky zo zadnym nahonom na vikendy a LS 600-ky na nudne pracovne dni. Moze byt ? ;-)
Mám za sebou zkušeost s S-type se stejným motorem, proto mohu tvrdit, že s tímto naftovým motorem se dá jet při tempomatových 180km/h za 7,8 (na úseku 900 km). Je to fakt super motor.
Zajimavy clanek - i kdyz samozrejme je vse o nazoru. Osobne jsem Jaguara pred nekolika lety mel (sen splnen) .. no kdo zazil povestnou kvalitu od Jaguaru, pochopi sam. Do servisu jsem uz ze zoufalstvi jezdil do Rakouska, ale krom na mile a mile lepsiho pristupu samozrejme zadna zmena .. Btw - rypnu si ;-) - jezdili jste take s vozem, nebo jste byli pouze pred prodejnou AMT jak vypada z fotek ? :-) Nic ve zlem :-)
A ja ze mi je to misto na fotkach nejak povedome :-) Zadni vjezd do ATM na Praze 9 :-)
před Berlínem mě překvapil hustý déšť s minimální viditelností, a proto jsem rychlost snížil až na 140 km/hprase vašíček za volantem
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.