Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské

Až budete zase jednou s přáteli debatovat na téma, které auto je nejlepší a které byste chtěli mít ve své garáži, rozhodně nezapomeňte na Jaguar XFR-S. Tenhle sedan je totiž neskutečný.
Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ostřejší XFR
  2. XF jako ho známe, Osm válců a Roots
  3. Druhá strana mince, Vyladěný podvozek
  4. Skvělá práce, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Skvělá práce

Naše svezení s Jaguarem XFR-S bylo krátké, ale velmi intenzivní. XFR-S je výborný automobil, který na rozdíl od takových těch Audi RS nebo BMW M stále není tolik sterilní. Možná najdete rychlejší auto, ale tohle rozdává větší dávky emocí. K tomu přidejme jistou exkluzivitu a neokoukanost. Lidé z divize ETO odvedli skvělou práci.

Kdybych chtěl kritizovat, tak mám zřejmě smůlu. Co mě štve, to je start/stop systém, který mi minimálně u podobných strojů přijde jako holý nesmysl. Když jsem vůz vracel, ukazoval displej s hodnotou průměrné spotřeby číslo 32. Mimochodem, při přebírání byla nádrž ze tří čtvrtin plná a palubní počítač signalizoval dojezd 270 kilometrů. Inu, každá legrace něco stojí. 

Technické údaje: Jaguar XFR-S

  • Rok 2013
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 8/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 5 000 cm3
  • Vrtání • zdvih 92,5 mm • 93,0 mm
  • Nejvyšší výkon 405 kW (550 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 680 Nm při 2 500 až 5 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,6 s
  • Nejvyšší rychlost 300 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 8 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 500 l • 963 l
  • Objem palivové nádrže 70 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 891 kg • 2 370 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 18,7 • 8,7 • 12,5 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 909 mm
  • Rozměr pneumatik 265/35 vpředu, 295/30 vzadu
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 961 × 1 920 × 1 460 mm

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ostřejší XFR
  2. XF jako ho známe, Osm válců a Roots
  3. Druhá strana mince, Vyladěný podvozek
  4. Skvělá práce, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků