Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské

Až budete zase jednou s přáteli debatovat na téma, které auto je nejlepší a které byste chtěli mít ve své garáži, rozhodně nezapomeňte na Jaguar XFR-S. Tenhle sedan je totiž neskutečný.
Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ostřejší XFR
  2. XF jako ho známe, Osm válců a Roots
  3. Druhá strana mince, Vyladěný podvozek
  4. Skvělá práce, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Skvělá práce

Naše svezení s Jaguarem XFR-S bylo krátké, ale velmi intenzivní. XFR-S je výborný automobil, který na rozdíl od takových těch Audi RS nebo BMW M stále není tolik sterilní. Možná najdete rychlejší auto, ale tohle rozdává větší dávky emocí. K tomu přidejme jistou exkluzivitu a neokoukanost. Lidé z divize ETO odvedli skvělou práci.

Kdybych chtěl kritizovat, tak mám zřejmě smůlu. Co mě štve, to je start/stop systém, který mi minimálně u podobných strojů přijde jako holý nesmysl. Když jsem vůz vracel, ukazoval displej s hodnotou průměrné spotřeby číslo 32. Mimochodem, při přebírání byla nádrž ze tří čtvrtin plná a palubní počítač signalizoval dojezd 270 kilometrů. Inu, každá legrace něco stojí. 

Technické údaje: Jaguar XFR-S

  • Rok 2013
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 8/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 5 000 cm3
  • Vrtání • zdvih 92,5 mm • 93,0 mm
  • Nejvyšší výkon 405 kW (550 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 680 Nm při 2 500 až 5 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,6 s
  • Nejvyšší rychlost 300 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 8 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 500 l • 963 l
  • Objem palivové nádrže 70 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 891 kg • 2 370 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 18,7 • 8,7 • 12,5 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 909 mm
  • Rozměr pneumatik 265/35 vpředu, 295/30 vzadu
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 961 × 1 920 × 1 460 mm

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ostřejší XFR
  2. XF jako ho známe, Osm válců a Roots
  3. Druhá strana mince, Vyladěný podvozek
  4. Skvělá práce, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek