Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské

Až budete zase jednou s přáteli debatovat na téma, které auto je nejlepší a které byste chtěli mít ve své garáži, rozhodně nezapomeňte na Jaguar XFR-S. Tenhle sedan je totiž neskutečný.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ostřejší XFR
  2. XF jako ho známe, Osm válců a Roots
  3. Druhá strana mince, Vyladěný podvozek
  4. Skvělá práce, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Schválně: Co se vám vybaví, když napíšu zkratku ETO? Nerad bych někoho podcenil, ale troufnu si tvrdit, že se mnoho lidem nevybaví vůbec nic. Není se čemu divit, o ETO se zas tolik nepíše a ani Jaguar, který má tento název na svědomí, jej nijak zvlášť na odiv nedává. Když napíšeme zkratku AMG nebo písmeno M, to je už úplně něco jiného. Každý ví, že jde o nejlepší Mercedesy, každý ví, že pod písmenem M se skrývají ta nejlepší BMW.

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

ETO je v podstatě totéž. Jedná se o zkratku anglických slov Engineered To Order, což asi říká vše. Jde o divizi značky Jaguar Land Rover, která obsahuje na 400 inženýrů a ti mají na práci čtyři základní úkoly. Starají se o vývoj příplatkových sportovních paketů určených pro běžné modely.

Vytvářejí také další sportovní příslušenství a pokud se najdou ti nejnáročnější zákazníci, pak jim postaví auto na míru. Spadá sem i sekce obrněných automobilů.Není divu, že drtivou většinu podobných objednávek tvoří Range Rover.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jaguar XFR-S je jedním z posledních výtvorů divize ETO. Je to také historicky nejrychlejší sedan značky a po XKR-S druhý britský model schopný pokořit 300 km/h. 

Především se ale divize ETO stará o malosériové takzvané "Halo" produkty. Jsou to špičky modelových řad. Jednou z posledních, která se evropským fanouškům a zákazníkům představila na jaře v Ženevě, je vrcholná verze sedanu XF.

Jaguar XFR-S: tohle auto nepotřebuje komentář

Jaguar XFR-S: tohle auto nepotřebuje komentář

Nebudu vám lhát, měl jsem velkou radost, že se před nedávnem objevila také v naší redakci. Bohužel jen na chvilku. Protože ale další možnost svézt se s touto raketou jen tak nepřijde, pokusím se ze sebe dostat maximum, které mi několik desítek ujetých kilometrů nabídlo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Čtveřice výfuků, karbonový difuzor či pořádné křídlo: XFR-S dává své schopnosti najevo.

Ostřejší XFR

Jaguar ve svých showroomech už nějakou dobu nabízí XFR. Tahle varianta donedávna hrála roli vrcholu nabídky a pokud zavzpomínám na stručné svezení v zemi rakouské, určitě se neměla za co stydět.

Jde o skvělou kombinaci pětilitrového benzinového motoru naladěného na výkon přesahující 500 koní, výborné převodovky, perfektních jízdních vlastností a nakonec jisté neokoukanosti. XF se zas tak dobře neprodává ani s dieselem pod kapotou. Šance, že na silnici potkáte XFR nebo konce XFR-S, je mírně řečeno dost malá.

U takové M5 se ale toto říci nedá a vedle toho si majitel může být jist tím, že si jej budou kolemjdoucí plést s M550d. Případně že budou považovat obyčejnou pětku s M paketem za podstatně dražší opravdové „emko“. Punc exkluzivity nabídne tohle XFR-S podstatně lepší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Přepracovaný nárazník dostal větší otvory pro přívod vzduchu. Nová jsou také kola a pneumatiky Pirelli.

XFR-S vychází ze svého o něco slabšího sourozence. Tedy abychom byli přesní, sourozenec je to slabší o 40 koní a 50 Nm. Lidé pracující v ETO přidali výraznější bodykit používající převážně karbon, dodali nárazník s většími nasávacími otvory, dozadu opět karbonový difuzor a samozřejmě nesmí chybět pořádné křídlo.

Britský super-sedan díky tomu výborně vypadá, ale to je ta méně podstatná novinka. Díky všem úpravám se podařilo zvýšit přítlak o 68 %. Vzhledem k tomu, že XFR-S se zastaví až na 300 km/h, určitě mají všechny ty karbony velmi pádný důvod.

XFR-S je historicky vůbec nejrychlejší sedan, jaký kdy Jaguar svým zákazníkům nabídl. Navíc jde o druhého britského člena takzvané "300 km/h family". Asi je už teď více než jasné, že každý z těch několika desítek ujetých kilometrů stál za to.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ostřejší XFR
  2. XF jako ho známe, Osm válců a Roots
  3. Druhá strana mince, Vyladěný podvozek
  4. Skvělá práce, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků