48
Fotogalerie

Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – další hřebík na scéně

Kapitoly článku:


Podvozek na úrovni

Jaguar XF Sportbrake dokáže být velmi schopným autem nejen na dálnici, kde se jednoznačně cítí nejlépe. Interiér je perfektně odhlučněn a hlavně podvozek pohltí i sebevětší díry, což se v našich končinách docela hodí. Ale znovu bych rád zdůraznil, že u auta v dané cenové relaci by toto mělo být samozřejmostí. Pokud se vydáte na okresky, ani tam se Sportbrake neztratí, byť přeci jen jsou znát rozdíly, kvůli kterým nakonec neprojíždí zatáčky s takovým přehledem jako sedan.

jaguar_xf_sportbrake_15.JPGjaguar_xf_sportbrake_10.JPG 
Jaguar XF Sportbrake je výbornou volbou pro zákazníky, kteří nechtějí zapadnout v davu vozů Audi, BMW nebo Mercedes.

Karoserie kombi s sebou samozřejmě nese vyšší hmotnost. Sedan osazený základním dieselem váží 1745 kg, Sportbrake se stejnou motorizací 1824 kg. Logicky se můžete připravit na těžší záď a hlavně, a to je nejdůležitější, kombík nemá na zadní nápravě klasické pružiny jako sedan, ale inženýři promovaní místo nich použili vzduchové odpružení. To se postará o konstantní světlou výšku bez ohledu na to, kolik toho zrovna do zavazadelníku naložíte. Výsledkem je ovšem také fakt, že se nezatížený zadek na nerovnostech poměrně výrazně houpe. 

Další hřebík, ale rozhodně ne poslední

Jaguar učinil výborné rozhodnutí a postavil velmi dobré kombi, které je od pohledu luxusní, v interiéru až na pár drobností nezklame a hlavně dokáže být úsporné a pohodlné. Jsem zvědav, jak příchod tohoto modelu zamíchá s prodeji britské automobilky, ale je téměř jisté, že jim asi neuškodí. Objektivně musím přiznat, že na své německé konkurenty XF ještě stále má co dohánět, ať už se bavíme třeba o dalších asistenčních systémech nebo luxusní výbavě (na mysli mám třeba navigaci s mapami Google, připojení na internet a podobné drobnosti).

Se samotnou cenou je to u Jaguaru XF Sportbrake následovně. Základní diesel startuje na 1 300 117 Kč. Testovaný exemplář přidal příplatková devatenáctipalcová kola, lepší ozvučení, vyhřívaná sedadla, elektricky ovládané páté dveře, navigaci, pár dalších drobností a výsledkem je cifra 1 739 4555 Kč. Abych řekl pravdu, je to docela sebevědomá částka, za kterou lze pořídit třeba další stylovou kombi-novinku, Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.

Každopádně Jaguar nabízí povedené a neokoukané auto, které určitě má zaděláno na úspěch. Bylo by ovšem bláhové myslet si, že tento pomyslný hřebík do rakve konkurence je poslední. Na to, aby Jaguar ostatní definitivně zatloukl, potřebuje přeci jen dalších několik balení podobných hřebíků, což bude ještě chvíli trvat. Není ale zcela bez zajímavosti, že další už je na cestě. Na mysli mám pohon všech kol. Zatím sice jenom k benzinovému motoru a karoserii sedan, ale co není, může za nedlouho být. 

Technické údaje: Jaguar XF Sportbrake 2.2D

Rok • stupeň výbavy
2013 • Premium Luxury
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 179 cm3
Vrtání • zdvih
85,0 mm • 96,0 mm
Stupeň komprese
15,8:1
Nejvyšší výkon
147 kW (200 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
450 Nm při 2 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,8 s
Nejvyšší rychlost
214 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
550 l • 1 675 l
Hmotnost: provozní • celková
1 824 kg • 2 390 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,1 • 4,3 • 5,1 l/100 km
Rozvor náprav
2 909 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 559 mm • 1 605 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 966 × 1 877 × 1 480 mm
 

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud