Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – další hřebík na scéně

Jaguar udělal při své cestě za německou konkurencí další důležitý krok. Začal nabízet model XF také s karoserií kombi.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nezlobte se na mě, ale tohle se povedlo
  2. Staré známé XF?, Praktický s rezervami, Základ nezklame
  3. Podvozek na úrovni, Další hřebík, ale rozhodně ne poslední, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Jaguar se v jednom kuse snaží dohnat německou prémiovou konkurenci. Je to docela těžký úkol a rozhodně jde o onen pomyslný běh na hodně dlouho trať, ale vypadá to, že se pomalu tento cíl naplňuje. V případě modelu XF udělala britská automobilka první krok v momentě, kdy představila hodně dobře vypadající facelift a začala nabízet základní čtyřválcový diesel v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Test: Jaguar XF 2.2D – ve stopách XJ

Test: Jaguar XF 2.2D – ve stopách XJ

Kdo četl test tohoto modelu, ten si asi vzpomene, že nejde o úplně ideální pár, ale to na první pohled není zas tak důležité. Čtyřválcový diesel plus osm rychlostních stupňů rovná se co? No přece velice nízká spotřeba a ta evropská tabulková je jedním slovem parádní, obzvlášť, když je motor doplněný ještě o systém start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jednou z těch vůbec nejsilnějších stránek nového kombi je bezesporu design. Vzhledově se vůz hodně povedl. Navíc za pomoci několika příplatků může vypadat ještě lépe.

XF si můžete také koupit v ostré verzi XFR, o které se ale bohužel v našich končinách moc nemluví, což samozřejmě neznamená, že jde o špatné auto. Je tomu právě naopak. Nebude to navíc dlouho trvat a do prodeje dorazí dokonce XFR-S. Speciálně tento vůz dobře poslouží k tomu, aby přitáhl pozornost, jenže klasický Evropan bude hledat něco zcela jiného a to "něco" donedávna Jaguaru chybělo. Tam ta da dá… Přivítejte XF s karoserií kombi.

Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Pokud to Jaguar myslí s útokem na evropské prémiovky vážně, pak nemohl udělat lepší krok, než představit kombi. Pár praktických verzí bychom v historii automobilky našli, třeba X-Type Estate, který mimochodem vypadal velmi dobře (což je bohužel snad jediný důvod, proč si jej lidé kupují jako ojetinu). Sečteno a podtrženo, aktuálně máme úsporný diesel, povedený automat, karoserii kombi. To by mohlo na Evropany fungovat. Jednoduše řečeno, Angličané představili další hřebík, který ve spolupráci s indickým vlastníkem jistě s chutí zatlučou do konkurenční rakve.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kombi je o pět milimetrů delší než sedan, celková délka dosahuje téměř na pět metrů. Na pohled ale Sportbrake rozhodně nevypadá tak velký, jaký ve skutečnosti je.

Nezlobte se na mě, ale tohle se povedlo

Vzhled auta není téma, které by si zasloužilo nějaké dlouhé rozepisování, a proto jej také obvykle s chutí přeskakuji. Ale tentokrát si dovolím výjimku. XF Sportbrake totiž vypadá bez debat výborně. Už sedan s maskou současného XJ se velmi povedl, tohle je ale z nějakého zvláštního důvodu mnohem lepší. Neříkám to jenom proto, že se mi vůz líbí. On se líbí, respektive během testu tomu tak bylo, téměř každému kolemjdoucímu. Nedá se nic dělat, ČR je stále republikou chalupářů.

V porovnání se základním sedanem je Sportbrake stejný až po B-sloupek. Dále už se liší. Jinak tvarovaná střecha přinesla kromě praktičtějšího zavazadelníku především o 48 mm více místa nad hlavami zadních cestujících. To je dobře, protože zadní místa v sedanu opravdu nejsou kdo ví jak prostorná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vpředu ani vzadu nesmí chybět LED světla. Testovací XF Sportbrake měl ve výbavě navíc aktivní bi-xenony za 17 000 Kč. Fungují velmi dobře.

Co se samotných rozměrů týká, měří na délku XF Sportbrake 4966 mm (o pět milimetrů více než sedan). Vsadím se s vámi, že tolik byste mu takhle od pohledu asi nehádali. Na výšku přibral dvacet milimetrů (1480 mm) a šířka 1877 mm bez zrcátek zůstala stejně jako rozvor 2909 mm nezměněna. Samozřejmě za větší výšku v porovnání se sedanem mohou kolejnice pro uchycení střešního nosiče.

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Abych shrnul téma designu, Jaguar XF Sportbrake se stoprocentně povedl. Komu by to náhodou nestačilo, ten si může ještě pořídit aerodynamický paket nebo až dvacetipalcová litá kola. Vrcholný Sportbrake 3.0 V6 Diesel S vybavený těmito doplňky podle mého názoru co do vzhledu jen těžko hledá konkurenci. Osobně doufám, že Jaguar jednou přijde také alespoň s XFR Sportbrake, protože to by mohlo být hodně dobré. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nezlobte se na mě, ale tohle se povedlo
  2. Staré známé XF?, Praktický s rezervami, Základ nezklame
  3. Podvozek na úrovni, Další hřebík, ale rozhodně ne poslední, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků