Kapitoly článku:
Verdikt
Víte, auta této kategorie nejsou jako Hyundai a Škoda, kdy každý řeší, jestli je v ceně popelník za 500 Kč, škrabka ve víčku nádrže nebo elektrická okna. Bavíme se zde o cenové úrovni, kde už velkou roli budou hrát subjektivní dojmy a jednoduše pocit, jaký vám to které auto dá. A já musím přiznat, že ten pocit, který vám tohle XF dá, je vážně příjemný.
Když není v ceně čtyřkolka, je zde alespoň asistent, který se vám po nastavení rychlosti s autem zcela samostatně rozjede tak, aby v maximální možné míře využil dostupnou trakci a auto se nezahrabalo
Ano, interiér by mohl vypadat ještě lépe a cena by mohla být o něco nižší, ale ten komfort, ta pohoda na palubě a ten skvěle fungující podvozek vás nakonec přesvědčí o tom, že šlo o dobrou koupi. XF nové generace se zkrátka velmi povedlo a navíc jich na silnici potkáte určitě méně než konkurentů od Audi a BMW, což může být pro někoho také pádný argument.
Nové XF je především velmi dobré auto a už pouze proto si minimálně zaslouží testovací jízdu.
Technické údaje: Jaguar XF 30d
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 993 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 90,0 mm
Nejvyšší výkon
221 kW (300 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
700 Nm při 2 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
6,2 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
540 l
Objem palivové nádrže
66 l
Hmotnost: provozní
1 750 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,6 • 4,8 • 5,5 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 605 mm • 1 594 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 954 × 1 880 × 1 457 mm