70
Fotogalerie

Test Jaguar XF 30d: Jednoduše dobré auto

Kapitoly článku:


Podvozek nemá slabého místa

Jízdní vlastnosti by se daly shrnout naprosto jednoduše. Jaguar XF jezdí jako o trochu pohodlnější XE, což vzhledem k technické příbuznosti obou automobilů není příliš velké překvapení.

XF také nabízí skvělou kombinaci pohodlného podvozku, který dokáže pohltit všechny možné silniční nedokonalosti, přestože naše konkrétní auto stálo na dost velkých devatenáctipalcových kolech, ale když tenhle sedan vezmete na ostrou projížďku na zatočené okresky, nejen že se z toho nezhroutí, dokonce vás i pobaví.

Podvozek je totiž velmi jistý, řízení strmé a citlivé a převodovka reaguje na pokyny k přeřazení hned. Jízdní vlastnosti vylepšuje ještě systém přibrzďování kol v zatáčkách, který dává při opravdu hodně rychlé jízdě po hodně zatočených silnicích brzdám co proto, protože ty vlastně buď brzdí, nebo pomáhají zatáčet, takže si pořádně neodpočinou.

_DSC0192.jpg_DSC0196.jpg
Na okreskách funguje velké a ne úplně nejlehčí XF výborně. Jezdí jako trochu pohodlnější XE. I tento Jaguar vás dokáže za volantem pobavit 

Je jen trochu škoda, že vám Jaguar nedá na výběr více režimů jízdy. XF má možnost vyměnit standardní nastavení za sportovní, ale nastavit samostatně například jenom tlumiče nemůžete. XF umí také zcela vypnout stabilizaci, takže nějaký ten driftík s ním rovněž vykouzlíte. Jen je potřeba si zvyknout na práci s plynovým pedálem, protože přeplňovaný dieselový šestiválec nemá úplně bezprostřední reakce na plyn. Předpokládám ale, že zrovna tohle nebude věc, kvůli které by budoucí majitelé XF samou nespokojeností vraceli.

Nové XF je především velmi pohodlné a je naladěné tak, aby co nejlépe zvládalo obyčejné cestování. Hlavně to dálkové. Navíc ale přidá i velmi sympatické schopnosti při ostré jízdě. Jasně, není to opravdový sportovní vůz, ale to asi ani nikdo od dieselového šestiválce nečeká, jenže přesto vás pobaví.

Osobně si myslím, že se Jaguaru podařilo naprosto perfektně trefit ten správný mix mezi komfortem a jízdními dovednostmi. Výsledkem je podvozek, který v podstatě nemá slabé místo.

_DSC0167.jpg_DSC0183.jpg_DSC0185.jpg

Cena 

Pokud patříte mezi zájemce o naftový Jaguar XF, bude na vás čekat slušné dilema. Jaguar totiž nabízí pouze naftový dvoulitrový čtyřválec, který ve své silnější verzi disponuje výkonem 132 kW (180 k). Jestli vám to nestačí, musíte udělat obrovský skok a jít rovnou do testovaného dieselu. Skok to je obrovský jak kvůli dynamice, tak kvůli ceně.

Čtyřválec totiž pořídíte i v základní výbavě Pure, kdy ten nejdražší (automat + pohon všech kol) startuje na částce 1 321 925 Kč. Chcete testovaný diesel? Pak musíte přeskočit minimálně do o jednu úroveň vyšší výbavy a musíte připlatit bezmála 400 000 Kč.

Cena od v podobě 1 701 865 Kč je celkem ambiciózní hlavně s ohledem na konkurenci. Mercedes-Benz třídy E takto silný diesel zatím nenabízí (prozatím dostanete maximálně E 350 d s výkonem 190 kW / 258 k za 1 530 650 Kč), ale BMW i Audi umí nabídnout za tyto peníze minimálně po stránce techniky více. A to zejména díky tomu, že jak A6, tak BMW řady 5 pořídíte za 1,7 milionu korun s pohonem všech kol. Konkrétně sedan řady 5 vám v provedení 535d xDrive prodá BMW za prakticky zcela identickou cenu (navíc ale dostanete také vyšší výkon 230 kW / 313 k), Audi nabízí svou A6 biTDI quattro s výkonem 235 kW (320 k) za 1 550 900 Kč.

_DSC0155.jpg_DSC0156.jpg_DSC0157.jpg

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud