Test: Jaguar XF 3.0 Diesel S – „es“ jako Sport?

63 komentářů

Jacob
14. června • 17:17

Tak teď je Jaguár řekněme (dobré) auto, ale pořád jeho prodeje bude srážet ten fakt, že nemá ani neměl pohon všech kol. Sice se zadokolkou může být občas zábava, ale když má auto okolo 2 tun a zadní pohon, tak třeba v zimě to taková zábava neni ;)

lolam
16. června • 13:57

jezdil jsem s tim, a je to zábava obuto bylo na 245x45x18". a ty systémy to auto hodně pohlidají, Kdyz jsem to chtel urvat a nevypl tak maximalně o 5cm pak už se auto srovná samo. Nevím jaký to má poměr váhy ale chová se to dost neutrálně. A spotřeba při 170, 180 190 8,9L, takže paráda. A HLAVNĚ TO MÁ STYL! Ne jak každodenní němci. :-)

Pepis
16. června • 14:44

"Je to plečka, verze před faceliftem získala 4 hvězdičky v testu EuroNCAP. Pasivní bezpečnost toho auta je tragická!"
Tolik logika zdejších diskusních individuí.

rohYpnol
16. června • 21:16

Zase motáš aniž by ses zamyslel. Že má jiné kvality, tu nikdo nezpochybňuje. Ale pokud se bavíme o bezpečnosti pasivní, ano - VE SROVNÁNÍ S DNEŠNÍ STŘEDNÍ TŘÍDOU je výsledek XF tragický.
To, že se odvoláváš na to, že testovaný byl předfaceliftový model jen dokládá, že nemáš jasno. Kdyby automobilka měla pocit, že pofaceliftový model získá 5*, tak by byla první, kdo by o opakovaný test žádal!

Pepis
18. června • 8:28

A zase, ten výsledek není tragický, tragické jsou možná tak tvoje "argumenty".

premiumluxury
17. června • 15:05

Je pravda,ze vysledky testu lecos napovi, a ze Jag nedopadl nejlepe. Je treba si uvedomit za co zizkala body konkurence. Dostala je za pripominace nezapnuti bezp. pasu? Nevim. Mam s timto autem (pred Fl) najeto 5o tis. a zatim spokojenost. Jestli mi prorezavi karoserie za 6,nebo 12 let je mi jedno . Jsem uzivatel,ne sberatel.(jak tu nekdo psal)Celkova zaruka je 3roky takze ok.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mates
19. června • 19:07

Ja pracuji v PL a tak z danovych duvodu je pro mne lepsi kupovat auta tady. V PL na LR a Jag davaji 5 let zaruku (nebo 150.000 km). Jak jsem psal ve vlakne vys, za rok doplatim Disco 4 a upaluji pro XF. A zdejsi milovnici "stredni tridy" a tabulek at se kousnou do riti. Nemakam, abych jezdil pripokakanou stredni nebo nizsi stredni. Z duvodu takovych jsem musel k LR prikoupit oktavku, protoze nekteri zakaznici nejsou schopni prekousnout poradne auto. Hoj.

Pepis
14. června • 15:43

Něco pro místní tlachaly a techniky, kteří se ohánějí katastrrofickou bezpečností:
http://www.autocar.co.uk/car-news/motoring/jaguar-... ...
Škoda, že nikdy nezjistíte, jak fantasticky XF jako celek funguje.

rohYpnol
14. června • 15:53

To myslíš vážně? "...Of 17 cars tested by Euro NCAP this month, the Jaguar XF was one of six vehicles to receive four stars, not five. These include the Renault Fluence ZE, MG6, Jeep Grand Cherokee, Geely Emgrand EC7 and the Fiat Panda..."
Takže mám být spokojený s tím, že XF má bezpečnost jako Geely Emgrand EC7 :-O , přitom tím EC není myšleno EuroCity???

Pepis
14. června • 16:05

Kdyby všichni lidé uměli pořádně číst a psát, byla komunikace mnohem jednodušší.

rohYpnol
14. června • 16:09

rád se nechám poučit. V článku nic pozitivního k bezpečnosti nevidím...

asdf
14. června • 16:46

Jaguar není v bezpečnosti žádný zázrak, o tom žádná. Ale stále radši budu v jakékoliv nehodě sedět v Jagu než v Cliu B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mates
14. června • 18:55

To je tady debata. Hadat se kvuli hvezdicce? A co treba pomer hodne muziky za malo penez? To je maly argument? Za rok doplatim Discovery 4 a budu upalovat do salonu pro XF. Luxusni svezeni a podstatne levnejsi. Navic diky tomu, ze nekteri se na Jaguar-Land Rover divaji skrz przsty, tak nezapadam do more X5, Q7 a az koupim XF tak nezapadnu ani mezi A6, E-class atd. Jedine me mrzi, ze kdyz maji tolik koncernovych zkusenosti s 4x4, tak to nechteji natlacit do limuziny.

Pepis
15. června • 8:58

Někdo auta jezdí, někdo hltá tabulky a pak se hádá kvůli jednomu procentnímu bodu.

rohYpnol
15. června • 15:15

Nevíš. Nejde o procentní bod. Na obyčejnou DS5 ztrácí 10 % z hodnocení čelního nárazu. Mizerný výsledek by v případě XF byl i s o bod vyšším ziskem 5*. Nejde totiž o hvězdičky jako takové. Ty jen něco odrážejí.
Konkuremce je na tom podstatně lépe a o to jde. Že pasivní bezpečností pohrdáš, je tvoje věc. Není to vlastnost, kterou bych nutně musel otestovat, ale to neznamená, že ji budu opovrhovat a přehlížet a ukájet se v tom, jak vůz jezdí...

Pepis
15. června • 17:04

Kdyby Jag těch pět hvězdiček získal (díky jednomu procentnímu bodu), nikdo včetně tebe by to neřešil a neshazoval by tady vynikající auto. Takhle prohlašuješ něco o tragické bezpečnosti, což je naprostý nesmysl. Navíc tvrdíš, že bezpečnost vozu je dána konstrukcí, což je samozřejmě pravda, ale "facelift" XF byl skutečně radikální, nezměnil jen změnil optiku světel, jak jsi zvyklý u svých německých idolů, co máš v pokojíčku na zdi.

rohYpnol
15. června • 21:49

Ty jsi asi absolutně natvrdlý. Psal jsem, ŽE SE NEJEDNÁ JEN O 5*, ALE O PROCENTUÁLNÍ ZISK. O 10% horší výsledek při čelním nárazu oproti mainstreamovému krámu. Bavíme se tu o bezpečnosti, tak nevím proč tu vytahuješ jiné vlastnosti vozu :-/ Ty prostě omouváš mizernou pasivní bezpečnost jinými klady. Tedy naprostá demagogie.

Pepis
16. června • 18:20

A já ti říkám, že ani takový teoretik a hltal tabulek jako ty by si těch 10-ti procent nevšiml, kdyby Jag před faceliftem těch 5 hvězd díky tomu jednomu procentu měl. Takhle demagogicky nazýváš mizérií něco, co mizérií vůbec není. Naštěstí diskusní plácalové auta nekupují.

rohYpnol
16. června • 21:11

Ty jsi dokonalý demagog! Přeci to, jestli si výsledku někdo všimne nebo ne, nic nemění na výsledku samotném... Takže XF by měl mizerný výsledek jenom by si toho někteří nevšimli. To je celé B-]

Pepis
18. června • 8:27

Ty meleš opravdu blbosti - jak můžeš za mizerný označit výsledek, který jedním procentem nedosáhne na pět hvězd?

rohYpnol
18. června • 13:40

Protože se tu bavíme o prémiovém voze v ceně až 2M. Protože i obyčejné vozy jako je Passat, Mondeo, Avensis, Mazda6 atd. dosáhli nezanedbatelně lepšího výsledku B-]
Kdyby takovýto výsledek měla Dacia, pak jej rozhodně nebudu nazývat tragický.

Pepis
18. června • 15:05

Ach jo, opravdu nemá cenu si vyměňovat názory s někým, kdo neví.

Mates
15. června • 16:19

Akorat, ze v DS5 vzadu mas kolena pod bradou, a jsem zvedavy, jak tema zadnima dverma budes upinat maleho do sedacky. Zaroven jsem nezaregistroval ze by se ta super bezpecna DS5 prodavala s trilitrovym dvakrat preplnovanym dieslem. Tam kde XF zacina (190 koni 2,2 nafta ) tak DS5 konci (200 koni 1,6 benzin).
Ja bych radsi zaplatil 2 mega za ostry Jaguar v plne palbe, nez 900.000 za Citroen.

Dusan
16. června • 11:42

Ach jo to je zase demagogie. DS5 je auto nizsi stredni tridy, sice s premiovymi prvky, ale stale je to nizsi stredni. Takze ano, misto na zadnich sedadlech (ktere je stejne v 90% zcela irelevantni) je tam mensi. Vymenou za to to auto stoji polovinu a je skoro o pul metru kratsi.
Pokud clovek potrebuje/chce vetsi auto, tak ma na vyber cokoliv od nemecke trojky za stejnou ci nizsi cenu nez XF a vyssi bezpecnosti. Motory rovnez nejsou problem, vykon v pripade potreby muze byt i vyssi nez cokoliv davane do XF.

rohYpnol
17. června • 20:35

Tak tu třídu jsi netrefil, ale to je fuk. DS5 je ekvivalent k C5, tedy střední třída. V nižší střední mají DS4...

Mates
19. června • 19:01

Zapomen, sedni si dovnitr

rohYpnol
14. června • 20:33

Tak si nezapomeň přečíst záruku u Jaguaru v ČR... Velmi podivné formulace, pouze 6-letá záruka na kastli atp...

Mates
15. června • 16:07

Myslis si ze to auto budu jezdit 6 let? Ja jsem uzivatel a ne sberatel :)

Dusan
14. června • 9:27

Ja se nedivim, ze si lide kupuji radeji kvalitni nemecka auta nez tohohle Cinana za silene penize. Nebylo by od veci v clanku zminit katastrofalni pasivni bezpecnost auta, ktera ukazuje na to, ze Jaguar do te Ciny opravdu patri.

Antiautomat
15. června • 18:31

....a z coho su podla Teba vyrobene tie ´kvalitne´ nemecke auta?
To by si sa divil, kolko dielov pochadza z toho isteho zdroja.....Pracoval som v tejto oblasti a tak viem co viem. Rozdiel je jedine v nalepke na dekli, no a samozrejme v cene.

marcelo
14. června • 15:08

Jsou i horší auta na silnici, takový Jeep Compass má 2*, v bočním nárazu má dokonce hodnocení POOR (tedy katastrofa). Ten Jaguar je někde na úrovni Seatu Exeo alias staré Audi A4.

Dusan
15. června • 9:34

Stejny vysledek jako Audi A4 z roku 2001, jak jsem psal, XFko je deset let za vyvojem v branzi. Jinak Jeep Compass je lacine SUV od americkeho vyrobce, nesrovnatelna kategorie a samozrejme ze ten vysledek byla rovnez hrozna ostuda, o tom zadna. Nicmene fakticky rozdil mezi Compassem a XF v bezpecnosti neni az tak velky. Compass ztratil body hlavne v ochrane chodcu (coz se SUV stava) a v pole testu, kde mel sice jen o stupen horsi zatez na figurine nez XF, ale v metodice EuroNCAP ta o stupen horsi zatez znamena nula bodu. Celni a bocni naraz je pak zcela srovnatelny.

Pepis
15. června • 11:18

Do toho A4 bych tě posadil a proti XF tě poslal. Do něj si klidně sednu já.

rohYpnol
14. června • 15:24

To je výborný přístup... koupím auto za 2M a budu se utěšovat, že jsou na silnici i horší vozy :-D

Vana666
14. června • 15:38

proti autu za 2M musí být snad horší skoro všichni :-/

WP
14. června • 9:32

Je vidět, že jsi znalec...Jaguar není vyráběn ani vlastněn Číňany a o katastrofální pasívní bezpečnosti se rozepiš prosím, rádi si o ní všichni počtou.Čímpak asi jezdíš;-)

Dusan
14. června • 9:40

Sorry, ona to vlastne koupila jina automobilova velmoc, konkretne slavna indicka automobila Tata Motors specializujici se na luxusni vozy v cenove kategorii do 100.000CZK. :-DBlizsi info o pasivni bezpecnosti Jaguar XF doda EuroNCAP.

WP
14. června • 10:01

...a ještě dodatek, strukturální crash testy se netýkaly nového modelu, dělaly se testy pouze doplňkové. Celkově pak XF nedosáhlo na 5* o jeden procentní bod (tedy 74% proti požadovaným 75%).

Dusan
14. června • 10:09

Strukturalni testy se nedelaly proto, ze u mirneho faceliftu je neni potreba delat, vysledek je dany konstrukci a tudiz by byl stejny. Problem je v tom, ze 5* je v dnesni dobe bezpecnosti standard, naproste minimum, ktery musi dosahnout kazde auto uvadene na trh, aby melo akceptovatelnou bezpecnost. Jaguar XF proste dopadnul vyrazne hure nez srovnatelna konkurence, to se okecat moc neda. Mimochodem i Lancia Thema, tedy Chrysler 300C jakozto levne americke auto predvedlo lepsi vysledek. Pokud i laciny American da na prdel Jaguaru, tak je s tim vyrobkem Tata Motors neco opravdu spatne. Chryslery rozhodne nejsou auta stavena jako posledni vykrik techniky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
14. června • 10:18

Už jsem psal výše...a neseděl, viď? :-) Nevíš, neznáš...

WP
14. června • 9:56

Mám nepodložený obavy, že jsi v některým z posledních Jaguarů ani nesděl natož jel.
4* předFL vozu je špatně? To je katastrofa? Katastrofa je psát o něčem o čem nemám ani páru, včetně ekonomiky. Nebo se snad bláhově domníváš, že Jaguar sdílí technologii s Tatou Nano?

Dusan
14. června • 10:05

Ano, 4* jsou v dnesni dobe opravdu katastrofa. Pokud ma auto za dva miliony vyrazne horsi bezpecnost nez prachobycejny Passat za tretinu teto castky, tak je to opravdu smutne. Testy EuroNCAP jsou nastaveny tak, ze petihvezdickovy vysledek neni zadny skvely vykon (ostatne nikdo uz se peti hvezdami ani nechlubi), ale prachobycejny standard, cokoliv pod pet hvezd je slabe a v segmentu luxusnich aut zcela neakceptovatelne. Ctyri hvezdy byly prusvih uz u E60 v roce 2004, v roce 2011 je to neuveritelny lapsus dokladajici, ze auto je uplne mimo peloton.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
14. června • 10:17

Však to říkám...nevíš. Nevíš o tom, že kritéria pro udílení bodů se měnila. Nevíš o tom, že kritéria pro Passat jsou nižší než pro vyšší střední třídu...
Nevíš o tom zkrátka nic ;-)

Dusan
14. června • 10:31

Clovece nestastna, precti si neco o tom jak se delaji a vyhodnocuji EuroNCAP testy nez tu budes placat podobne nesmysly. Kriteria jsou pro vsechny tridy stejna, jedine co se lisi je, ze naraz do staticke prekazky nemuze simulovat stret vozidel rozdilne hmotnosti, ale vlastni vyhodnoceni crash testu je stejne.
Stejne tak se pridavaji dalsi testy a meni se bodove hodnoceni, ale zakladni testy celni, bocni naraz jsou stale stejne a porovnatelne. Projdi si zbarvene clovicky, tam mas zatez namerenou na figurinach bez ohledu na dalsi vlivy. Jaguar XF ma horsi hodnoty nez Audi A6 z roku 2004, ano horsi nez osm let stary model od konkurence. A nebo at zustaneme u Passatu ma horsi vysledek nez stary Passat modeloveho roku 2005.
Jak jsem napsal v kontextu dnesniho vyvoje bezpecnosti automobilu je Jaguar XF s velkym odstupem zcela mimo peloton.

WP
14. června • 10:47

Tvou logikou by tedy byl nebezpečnější než 5* Renault Clio...vzpamatuj se člověče. A zajisté víš, že poslední rok se výrazně přiostřila kritéria pro vyhodnocení.Než tu začneš porovnávat auto střední třídy s vyšší střední, laskavě nad tím popřemýšlej. Dále popřemýšlej nad tím, jaký je rozdíl mezi Čínou a Indií a také nad tím, jaký je rozdíl mezi držením společnosti a vývojem.

Dusan
14. června • 10:58

Znovu opakuji, ty postavicky s barvickami jsou porovnatelne pres celou dobu co se EuroNCAP testy delaji, protoze mereni zateze se dela stejne a celni i bocni naraz se dela stale stejne. A barvicky co maji postavicky prezivsi naraz v XF maji davno nevidene odstiny. On takovy vysledek z pole test oznaceny jako weak, tedy druhym nejhorsim moznym, dnes uz neni uplne obvyklym.
Co se tyce te bezpecnosti tak ano, pri narazu do pevne prekazky bude 5* Renault Clio bezpecnejsi, pri stretu s jinym vozidlem bude mit nevyhodu nizsi hmotnosti. Nicmene to je stejne irelevantni, kdyz za nizsi cenu si kupujici muze koupit stejne tezke auto s vyssi bezpecnosti nez ma zastarale XFko.
Drzeni spolecnosti je dulezite, protoze umoznuje sdileni technologii. Jaguar jaksi nema s kym sdilet, protoze nejuspesnejsi osobni vozidlo jeho vlastnika se jmenuje Tata Nano.
Suma sumarum, muzes tady kolem toho tancit jak chces, ale faktem je ze Jaguar XF je z pohledu bezpecnosti beznadejne zastaraly a na urovni deset let starych aut.

WP
14. června • 12:38

Ještě jednou, máš dojem, že je Clio bezpečnější? Nech si to patentovat :-)Držením technologií myslíš co? Vývoj platformy? Elektronika, převodovky, palubní systémy...to vše je outsourcing. To se kupuje! A buďto máš na nejlepší anebo nemáš. Nic víc.Ty můžeš taky tančit, neboť jsi zjevně usnul na Passatu a srovnánváš s ním. Gratuluji, že máš modlu...a ne vcelku špatnou. Jen s kategorií o stupeń výš nemá moc co společnýho;-)

rohYpnol
14. června • 13:26

Ano, Clio klidně může být bezpečnější než mnohé větší vozy, pokud hovoříme o nárazu do pevné překážky. Malý vůz = malá hmotnost = malá hybnost, malá kinetická energie, z čehož vyplývá, že je nutno do deformací pohltit mnohem méně než u velkých aut. Takže relativně lehká konstrukce může být stabilní, může deformovat jen relativně málo a na osobu uvnitř působí menší zpomalení při zachování prostoru pro přežití. Riziko zraněnní tedy menší, jinými slovy bezpečnější vůz B-]
Že se technika kupuje, je vidět na palubních systémech, že :-D Takže tvými slovy Jaguar zřejmě nekoupil :-D
Bezpečnost tohoto Jaguaru je na poměry třídy a cenovou úroveň tragická:
http://www.euroncap.com/results/jaguar/xf/2011/46... ...
vs.
http://www.euroncap.com/results/citroen/ds5/2011/... ...
A tohle nejde okecat, snažit se tu můžeš sebevíc... jen se ale ztrapňuješ.

Wp
14. června • 13:33

Tragicke jsou hlavne tvoje poznamky. Mas maximalni skalu 5* a auto ma 4*. 100% nema nikdo, tedy na nejlepsiho nemuze ztracet vic nez 20%. Problem je tedy jediny. Neznas kontext tridy, neznas konkurenci a ohanis se tabulkami.
To je tragedie;-)

Dusan
14. června • 14:50

Ty mas vystudovanou vysokou marketingovou nebo tak neco, vid? Technicky vzdelany clovek totiz vi, ze dulezita neni skala (tu se nastavim jak se mi zlibi), ale rozlozeni hodnot ve vzorku a kdyz mam skalu, kde vzorek je komplet na hodnote pet krome jednoho pripadu co ma hodnotu ctyri, tak se jedna o tzv. outlier a nebo popularne receno to co jsem napsal predtim "zavodnik zcela mimo peloton".
Tvuj argument je srovnatelny s tim rici, ze zavodnik ktery dobehnul s o deset procent delsim casem je vlastne srovnatelny s vitezem ac realne u takoveho marathonu je to rozdil mezi etiopskou spickou a lepsimi amaterskymi nadsenci.

rohYpnol
14. června • 15:22

Vysoká marketingová :-O ? To jsme to dopracovali...
Ale jinak souhlas. 5* (a tomu odpovídající procentuální zisk) je standart. XF nedosahuje ani %, ani 5*. Tedy mizerný výsledek. Není co řešit, ani co omlouvat B-]

Skyline
14. června • 15:36

"Vysokou marketingovou" chapu jako ironickou narazku na ucelove prekrucovani reality ktere predvadi Wp, nicmene co ma tech 5 hvezd spolecneho s praporem? ;-)

Skyline
14. června • 13:49

Tragedie je predevsim lhani si do vlastni kapsy, zvlast v situaci, kdy se tim hodlas ukazovat na netu. Takze se z toho Jaguaru treba pokakej, ale na faktu, ze je to po strance bezpecnosti nekde na urovni Geely se nic nezmeni. Zvlast smesne je to ve chvili, kdy ostatni poucujes, jak neznaji kontext, kdyz jediny, kdo se neobtezoval podivat na stranky ENCAP jsi dle svych blabolu ty sam.B-]

rohYpnol
14. června • 13:48

A chceš být konkrétní? Čelní náraz (obojí r. 2011):
DS5 89%
XF 79%XF je tedy o 10 % horší (klidně si to přepočti na základ 89 proc., na věci to nic nezmění).
Cena nejdražší nehybridní DS5 934 tis. Kč... Auto ani ne za polovic s vyšší pasivní bezpečností o 10 %, to je pro Jaguar VÝBORNÉ vysvědčení :-D

krtecek
7. května • 19:08

Uvedomujete si, že v roku 2011 mal XF už 4 roky?

rohYpnol
14. června • 13:40

Jenže už to, že na někoho ztrácí, je tragický výsledek. A horší je tím víc, že ztrácí i na vozy téměř čtvrtinové ceny B-]
Takže není třeba se ničím ohánět. Výsledek XF hovoří sám za sebe...

Pepis
14. června • 10:45

Ty jsi taky peloton, ty kecko.

Pepis
14. června • 9:31

Máš nějaký důkaz pro tu "katastrofální" pasivní bezpečnost?

JiJi
14. června • 7:55

"Jaguar přestal být ztrátovou značkou, začal vydělávat a důvodem není nic jiného, než chytrá taktika jeho majitele. Zákazníci chtějí naftové motory. Nad tímto se ještě nedávno mnozí pozastavovali a ohrnovali nos. „Jaguar s nafotvým motorem? To už přece není Jaguar“. Jenže trh si to žádá, takže není nejmenší důvod dělat zajímavou a charismatickou automobilku s minimálními prodeji."
Nemohu nezareagovat na tento názor.
Každá automobilka má svoji historii a svoje zařazení. Když chci být vnímán jako výrobce luxusně sportovních vozů, tak se asi nemohu držet hesla, že zákazníci chtějí také dodávky, tak jim dám dodávku, chtějí také ruční kárky, tak budu vyrábět ruční kárky...
To si může dovolit Kia, Hyundai a jiné "obyčejné" značky, ale ne výrobce luxusních automobilů. To se z něj potom totiž stává hokynář. Jestliže neumím udělat luxusní sportovní auto, tak jdu třeba péct housky, to lidi také potřebují, ale nevyrábím bastardy.

Barrichello
18. června • 15:39

Nejlepší Jaguar je ten s 5,0 kompresor, že. co se týče nových.Ale mě celkem stačí i minulá generace s 4,2 kompresor. Navíc má ještě tradiční jaguáří tvary.

st
14. června • 11:56

Dovoluji si nesouhlasit a poukázat třeba na Porsche. I to podlehlo naftě o SUV nemluvě. Pokud chcete přežít, tak musíte lidem dodávat to co chtějí, to za co rádi zaplatí.

Pepis
14. června • 7:45

Vývoj XF probíhal jěště kompletně v režii Fordu, tak ta Vaše "luxusnější Mondea" moc nechápu, pane Dittrichu. A kde jste přišel na to, že tento třílitrový diesel má jen jedno turbo? Kdybych dělal svoji práci tak jako Vy tu Vaši, moc dlouho bych v ní nevydržel.

sir
14. června • 8:04

Přesně tak..novy designový směr Jaguaru a nové modely byly kompletně pod vedením Fordu, jen díky krizi a celkově problémumateřského Fordu nebyly další peníze na to Jaguar neustále tahat z mínusu , tak to prodali. Na jednu stranu škoda že nevydrželi...na druhou stranu..ted jeFord mnohem silnější sám o sobě.Akurat nechápu proč ty V6 diesly, ktere jsou vyvinuty Fordem nedavaji do USA offroadu jako Explorer a nehodí nám to do Evropy. Ona i ta V6 v Mondeu by bylo pěkné peklo :)

Doporučujeme

Články odjinud