Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

V dnešní době si člověk občas říká, že jsou ta auta nějaká bezcharakterní. Tím spíš, pokud se budeme bavit o dieselových čtyřválcích. Ale výjimky naštěstí pořád existují. Důkazem budiž Jaguar XE.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Není pomalý?
  3. Umí to rozbalit, Měření: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radost skončila, Design a pár vychytávek navíc
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogalerie

Testujeme jedno auto za druhým, v redakci se každoročně otočí mnoho desítek modelů, ale v paměti jich nakonec zůstane jen pár. Důvodem může být buď to, že je auto velmi špatné, což se příliš často nestává, nebo naopak výborné a něčím výjimečné. Druhý případ se stává snad ještě méně než ten první, protože v době, kdy každá automobilka má potřebu vyrábět všechno a chce nabízet to, co ostatní, už je takový ten nejčastěji testovaný „střední proud“ v podstatě stejný. Jen pro upřesnění, bavíme se o relativně normálních autech, ne o speciálech typu 911 4 GTS.

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

A tak vám nakonec pod přívalem dalších a dalších modelů vše splyne v jedno. Naštěstí, a já jsem za to upřímně rád, se občas objeví výjimka. Výjimka, které postačí docela obyčejný naftový čtyřválec, s docela obyčejnou dynamikou a s docela obyčejným výkonem. Přesně to je případ testovaného Jaguaru XE 20d (132 kW/180 k, 430 Nm). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Může být auto, které používá dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem pouze 180 koní zajímavé? Ano, může. Jaguar XE je toho jasným důkazem

Tenhle designově povedený britský sedan v naší konkrétní testované verzi vlastně není takto na první pohled v ničem výjimečný. Podobný naftový motor konkurence také umí nabídnout, a to klidně i s vyšším výkonem, auto vás neohromí prostorem, převratně velkým zavazadelníkem, nebo precizním zpracováním uvnitř. Jaguar jako kdyby rezignoval na věci povrchní a marketingově dobře prodejné a místo toho se soustředil na věci zcela obyčejné. Třeba na to, aby XE dobře jezdilo.

Některé jiné značky občas vypadají, že při všech těch skvělých aplikacích, honbou za tisíci bezpečnostními asistenty a tablety místo tlačítek zapomínají, že auto není mobil. Autem se přece jezdí, nekontrolují se v něm primárně facebooky. A tak se stane, že na první pohled úplně obyčejný sedan typu Jaguaru XE je vlastně naprosto výjimečný. Proč? No jednoduše protože skvěle jezdí. Co skvěle, jezdí tak, jak to žádné jiné auto v tomto segmentu neumí. A proto se mi tolik líbí.

Radosti
Tichý interiér
Komfortní, ale velmi jistý podvozek
Zábavné jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Vzhled
Starosti
Ve srovnání s konkurencí horší interiér
Méně místa vzadu
Více než 180 koní naftové XE mít nemůže
Pomalý multimediální systém
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Není pomalý?
  3. Umí to rozbalit, Měření: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radost skončila, Design a pár vychytávek navíc
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogalerie
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků