Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

V dnešní době si člověk občas říká, že jsou ta auta nějaká bezcharakterní. Tím spíš, pokud se budeme bavit o dieselových čtyřválcích. Ale výjimky naštěstí pořád existují. Důkazem budiž Jaguar XE.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Není pomalý?
  3. Umí to rozbalit, Měření: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radost skončila, Design a pár vychytávek navíc
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogalerie

Testujeme jedno auto za druhým, v redakci se každoročně otočí mnoho desítek modelů, ale v paměti jich nakonec zůstane jen pár. Důvodem může být buď to, že je auto velmi špatné, což se příliš často nestává, nebo naopak výborné a něčím výjimečné. Druhý případ se stává snad ještě méně než ten první, protože v době, kdy každá automobilka má potřebu vyrábět všechno a chce nabízet to, co ostatní, už je takový ten nejčastěji testovaný „střední proud“ v podstatě stejný. Jen pro upřesnění, bavíme se o relativně normálních autech, ne o speciálech typu 911 4 GTS.

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

A tak vám nakonec pod přívalem dalších a dalších modelů vše splyne v jedno. Naštěstí, a já jsem za to upřímně rád, se občas objeví výjimka. Výjimka, které postačí docela obyčejný naftový čtyřválec, s docela obyčejnou dynamikou a s docela obyčejným výkonem. Přesně to je případ testovaného Jaguaru XE 20d (132 kW/180 k, 430 Nm). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Může být auto, které používá dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem pouze 180 koní zajímavé? Ano, může. Jaguar XE je toho jasným důkazem

Tenhle designově povedený britský sedan v naší konkrétní testované verzi vlastně není takto na první pohled v ničem výjimečný. Podobný naftový motor konkurence také umí nabídnout, a to klidně i s vyšším výkonem, auto vás neohromí prostorem, převratně velkým zavazadelníkem, nebo precizním zpracováním uvnitř. Jaguar jako kdyby rezignoval na věci povrchní a marketingově dobře prodejné a místo toho se soustředil na věci zcela obyčejné. Třeba na to, aby XE dobře jezdilo.

Některé jiné značky občas vypadají, že při všech těch skvělých aplikacích, honbou za tisíci bezpečnostními asistenty a tablety místo tlačítek zapomínají, že auto není mobil. Autem se přece jezdí, nekontrolují se v něm primárně facebooky. A tak se stane, že na první pohled úplně obyčejný sedan typu Jaguaru XE je vlastně naprosto výjimečný. Proč? No jednoduše protože skvěle jezdí. Co skvěle, jezdí tak, jak to žádné jiné auto v tomto segmentu neumí. A proto se mi tolik líbí.

Radosti
Tichý interiér
Komfortní, ale velmi jistý podvozek
Zábavné jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Vzhled
Starosti
Ve srovnání s konkurencí horší interiér
Méně místa vzadu
Více než 180 koní naftové XE mít nemůže
Pomalý multimediální systém
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
_DSC0020.jpg _DSC0013.jpg _DSC0025.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Není pomalý?
  3. Umí to rozbalit, Měření: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radost skončila, Design a pár vychytávek navíc
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogalerie

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků