Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

V dnešní době si člověk občas říká, že jsou ta auta nějaká bezcharakterní. Tím spíš, pokud se budeme bavit o dieselových čtyřválcích. Ale výjimky naštěstí pořád existují. Důkazem budiž Jaguar XE.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Není pomalý?
  3. Umí to rozbalit, Měření: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radost skončila, Design a pár vychytávek navíc
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogalerie

Testujeme jedno auto za druhým, v redakci se každoročně otočí mnoho desítek modelů, ale v paměti jich nakonec zůstane jen pár. Důvodem může být buď to, že je auto velmi špatné, což se příliš často nestává, nebo naopak výborné a něčím výjimečné. Druhý případ se stává snad ještě méně než ten první, protože v době, kdy každá automobilka má potřebu vyrábět všechno a chce nabízet to, co ostatní, už je takový ten nejčastěji testovaný „střední proud“ v podstatě stejný. Jen pro upřesnění, bavíme se o relativně normálních autech, ne o speciálech typu 911 4 GTS.

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

A tak vám nakonec pod přívalem dalších a dalších modelů vše splyne v jedno. Naštěstí, a já jsem za to upřímně rád, se občas objeví výjimka. Výjimka, které postačí docela obyčejný naftový čtyřválec, s docela obyčejnou dynamikou a s docela obyčejným výkonem. Přesně to je případ testovaného Jaguaru XE 20d (132 kW/180 k, 430 Nm). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Může být auto, které používá dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem pouze 180 koní zajímavé? Ano, může. Jaguar XE je toho jasným důkazem

Tenhle designově povedený britský sedan v naší konkrétní testované verzi vlastně není takto na první pohled v ničem výjimečný. Podobný naftový motor konkurence také umí nabídnout, a to klidně i s vyšším výkonem, auto vás neohromí prostorem, převratně velkým zavazadelníkem, nebo precizním zpracováním uvnitř. Jaguar jako kdyby rezignoval na věci povrchní a marketingově dobře prodejné a místo toho se soustředil na věci zcela obyčejné. Třeba na to, aby XE dobře jezdilo.

Některé jiné značky občas vypadají, že při všech těch skvělých aplikacích, honbou za tisíci bezpečnostními asistenty a tablety místo tlačítek zapomínají, že auto není mobil. Autem se přece jezdí, nekontrolují se v něm primárně facebooky. A tak se stane, že na první pohled úplně obyčejný sedan typu Jaguaru XE je vlastně naprosto výjimečný. Proč? No jednoduše protože skvěle jezdí. Co skvěle, jezdí tak, jak to žádné jiné auto v tomto segmentu neumí. A proto se mi tolik líbí.

Radosti
Tichý interiér
Komfortní, ale velmi jistý podvozek
Zábavné jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Vzhled
Starosti
Ve srovnání s konkurencí horší interiér
Méně místa vzadu
Více než 180 koní naftové XE mít nemůže
Pomalý multimediální systém
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Není pomalý?
  3. Umí to rozbalit, Měření: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radost skončila, Design a pár vychytávek navíc
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků