TEST Jaguar XE 180D AWD (132 kW): Přehlížené, přitom vlastně skvělé auto

31 komentářů

JK
26. července • 21:52

Mám Jaguár rád, ale stále doufám, že se stane zázrak a totálně změní designový jazyk, který aktuálně používají. XJ350 byla ve své době sice již příliš staromilská, ale dneska na cestě udělá více parády, než současná generace. Stejně tak tohle XE, není to na první dobrou jaguár. Nepůsobí jako aristokrat ani zvenčí, ani zevnitř. Prostě z toho auta nemáte pocit, že stojí co stojí. Sorry jako, je to smutný, ale je to tak. Na druhou stranu ani D3 aktuálně nenabízí nic výjmečného. Všichni jedou modelů, jak čínských mobilů.

Driver
24. července • 16:38

Někdo možná dá na image.
Ale koho zajímá technika, tak spíš nebude chtít dát jeden a čtvrt mega za slabej čtyřválcovej dýzl.
Jasně, toto auto je pro firemní flotily a tam to vidí jinak - řadovej ouřada nafásne Mondeo, jeho šéf musí mít XE či A4 (přestože to Mondeo může mít lepší motor a hlavně má daleko víc prostoru), šéf šéfa dostane XF, A6, 5er, E, jeho šéf A8 a jeho šéf Bentley.Ale člověk, který autům rozumí, auta ho baví, atd... si asi (když už jsme u Jaguaru) raději koupí 5 let starý Jaguar XF-R (5.0 V8 kompresor), nebo nějaké (třeba tříleté) silnější V6 BMW - a ještě ušetří.Ale mít lehce sportovně-agresivně vypadající prémii (XE, BMW 3er, ...), ale nemít v tom motor, to mi přijde takové smutné.

trader-krakra
27. srpna • 7:53

Dnes tam už dávají silnější motory.
Nicméně už se nedají objednat 6ti válce.

WP
25. července • 11:54

Které BMW z poslední doby má V6? Vždy jen a pouze R6.

stealth01
24. července • 19:12

První dotaz... Jaké má BMW image? Nikdy jsem to nepochopil. Normální značka aut, kterých se válí na silnicích a parkovištích mraky. Image bych u D3 nikdy nehledal.
Druhý dotaz... BMW někdy vyrobilo V6 motor?

jogurt
25. července • 10:44

Možná někdy BMW nějaký V6 ve vývoji vyrobilo, to není podstatné. Mezi V6 a R6 zásadní rozdíl z pohledu uživatele není, myslel prostě šestiválec. Pokud jde o BMW a "prémiovost", tak 316d v sociální verzi určitě nic takového ani nenaznačuje, ale X5 nebo nedejbože X7 (pominu li exteriérovou ohyzdnost a letargické naftové pohony), ji dávají na odiv celkem úspěšně. Kde jsou ty časy, kdy z interiéru bawora za 3 mega čuměly černé šroubky, tapecírunk stropu připomínal dvacet let starý hyundai a v kufru koukala načerno lakovaná ocel. To je dnes, alespoň u dražších verzí, na úrovni zcela srovnatelné s Audi a M-B.

Driver
25. července • 14:54

Znovu opakuju, nejsem fanouškem BMW, něco jako 316d bych si nekoupil ani náhodou. ALE: lidi si zjevně i u té 316d cení té prémiovosti (provedení i image značky) a jednoduchým důkazem pro toto tvrzení je to, že prostě docela dost lidí je ochotno dát za sociální a nevýkonné 316d víc peněz, než za vybavený, podstatně prostornější a výkonnější (ovšem neprémiový) Opel Insignia či Ford Mondeo. To je zkrátka empirický důkaz, že i 316d má (aspoň pro část zákazníků) punc prémiovosti, hodnotnou značku s nějakým image.
Mě je takové uvažování cizí, ale mnoha jiným zjevně ne - a kdo jsme abychom soudili a určovali, čí pohled je ten správný.

Driver
24. července • 19:45

A jeje, pan puntickar :-)
OK R6, to je fuk.
Vali nevali, mraky nemraky, pokud nekdo chce vykonnejsi auto, tak holt musi sahnout po premii. V nepremii se clovek tezko dostane pres 200kW (leda v nejakem hothatchi, ale ten jednak je maly, jednak velmi kompromisni - napriklad tvrdy, jednak nekultivovany - nahoneny dvoulitr proste nezni jako vicevalec a hlavne - nebude to zadokolka).Ale kdo to co pisu nechce (klutivovany vicevalec, zadni nahon, nejaky elementarni prostor a pohodli), tak neudela velkou chybu, kdyz si misto premie se zakladni vybavou a motorizaci koupi vrcholny Passat, Mazdu 6, atd...A ano, BMW ma image a to adekvatni. BMW, Jaguar, Lexus, Audi, Mercedes jsou premie, Ford, Opel, Peugeot, Skoda, VW, Toyota, ... jsou nepremie. Lidi to vedi a proste nekam prijet Mercedesem C udela jinej dojem, nez tam prijet Octavii.
Takze pro lidi, kterym jde o image/dojem/prestiz asi dava smysl i ta premie v zakladni vybave a motorizaci. Pro lidi, kterym jde o jizdni vlastnosti a vykony, ale nema premie se zakladni motorizaci (napriklad ten JagXE 2.0d) zadny vyznam. Pokud maj penez malo, lepe udelaj s vrcholnou benzinovou motorizaci Passatu ci Mazdy 6. Pokud maj penez vic a chtej jeste lepsi jizdni vlastnosti a vykony, tak pak dava smysl premie, ale jen takova, kde za ty penize opravdu dostanete ty jizdni vlastnosti a vykony na vyssi urovni, nez u te nepremie (Passat 2.0 TSI 200kW R-Line) - coz podle me splnuje napriklad to BMW 340i (prestoze fanouskem BMW moc nejsem).

Revizor
25. července • 9:29

Moc teoretizuješ. Image mohou mít konkrétní modely, ale ne značka sama o sobě. Image má třeba M3, 4er cabrio. 3er je opravdu tuctový knedlík. To už má x-krát větší Fiat500.

Driver
25. července • 14:49

Jasně, třeba značka Rolex, Omega, Christian dior nemá vůbec image. Jen některé jejich výrobky. To fakt myslíš vážně?Naštěstí existuje jednoduchá metoda jak prokázat, že plácáš nesmysly: a to je HODNOTA té značky. Zkus od kterékoli z těch firem tu značku (ne fabriky, ne technické know how, ale prostě goodwill, tu samotnou značku) koupit a uvidíš, jaká bude její OBJEKTIVNÍ TRŽNÍ cena. Jestli myslíš, že tržní cena značky Fiat či Dacia je stejná, jako tržní cena značky BMW či Mercedes, tak mi je tě líto.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revizor
25. července • 19:14

Chápu, že v ČR je plno východoevropských buranů, kteří vyznávají kult vozu a kult značky. Já výrobky posuzuji individuálně.

Driver
25. července • 20:26

Aha. A když si Němec, Rakušan či Holanďan koupí raději BMW 316d (nebo s tříválcem 1.5 litru) místo Insignie-Mondea-Passatu-Mazdy6 ve výbavě a se slušným motorem, tak...
... je východoevropskej buran? Fakt? Máš to podložené nějakým výzkumem, že se zápaďáci z ničeho nic mění na východoevropské burany?Ne, prostě je to ten typ, kterej píšu: dává přednost image a "prémiovosti" před věcným chladným realistickým zhodnocením: (Výkon+Prostor+Výbava)/Cena.

ján
25. července • 12:51

to je blbec že fiat..

WP
25. července • 11:56

Teoretizujete oba. Najdi si význam slova image a do té doby ho radši nepoužívej.B-]

ягуар ик
24. července • 16:30

Nevím, no. Nějak mě neoslovila doba, kde víc záleží na tom mít v autě velký opatlaný displej, epl kárplej, kůl dvoubarevnej lak karoserie ... a nezajímat se o jízdní vlastnosti a výkony.Samozřejmě každý to vidí jinak, někdo si koupí prémii aby mohl sousedům ukazovat, že má prémii. Pro mě (ale jak říkám, je to osobní pohled) má smysl kupovat prémii když chci šestiválec, resp. obecně když chci techniku, které v neprémii zkrátka neni.
Zjednodušeně řečeno to vidím tak, že prémii má cenu kupovat, když chci více jak 4 válce. Pokud mi stačej válce 4, tak si vystačím s neprémií.
Nebo ještě jinak: raději bych si koupil výkonnou a vybavenou neprémii (typu Passat 2.0 TSI 200kW, nebo BiTDI 176kW ve výbavě R-Line), než za podobnou cenu prémii v základní výbavě a se základním slabým motorem.Ale jasně, ne každej to vidí takto. Plus to XE se čtyřválcovou naftou si asi nebude kupovat jednotlivec, ale bude to spíš flotilový firemní dostavník a v té firmě se mě moc nebudou ptát, co chci. V tomto jsem prostě asi jinej - už proto, že mi žádný výkon (současně V6 240kW) nepřijde jako "to už fakt stačí". A to rozhodně ne proto, že bych chtěl jezdit po dálnici 300. Ale proto, že nerad čekám, mám rád bezprostřední reakce. Jak mě vytáčí na počítači přesýpací hodiny či točící se kolečko, tak stejně tam mě vytáčejí auta, kde na nájezdu na dálnici podřadím o 2 stupně, zašlápnu plyn do podlahy a .... NIC (leda tak řev týraného motůrku).

Jiří S.
24. července • 15:54

zlaté BMW 340i xDrive, to se hodně povedlo a je to i v kombi. Nehledě na to že i Alfa toho prodala více..

Jednabedna
25. července • 10:35

možná toho Alfa prodala víc, ale v soutěži kdo dřív na odtahovce na tom budou tak nastejno

WP
25. července • 11:53

Máš odtahovou? Nebo jen plkáš?B-]

XE
26. července • 19:46
šofér
24. července • 13:45

Má to kolega, je to uvnitř fakt malé... skoro jako dvojková Octavia. To je asi ten důvod, proč se to neprodává.

Honza
24. července • 18:20

V O2 je mnohem víc místa, mnohem. Nevím, jak si autor se 190 cm dopředu pohodlně sedne, když já se 190 cm se opřu hlavou o strop (což mimochodem platí i u XF). Za mnou to je pak maximálně na hubené dítě jednociferného věku. Víc místa je i v malém C-klasse a bavoráky dané třídy jsou úplně jinde.

ZF
24. července • 14:10

Toho bude více, absence kombi, šestiválců, individualizace, malá servisní síť..

Jan
24. července • 15:49

a velká poruchovost..

XE
24. července • 16:39

Jo? Nějakej odkaz na statistiky?

WP
25. července • 11:53

Už jsem to tu jednou psal. Měl jsem 2 nové XF pod sobě a následně XE-S ještě s V6. Nikde jsem nezůstal stát, jednou jsem na druhém XF nechal měnit v rámci záruky přední tlumiče, jeden poklepával při určité frekvenci nerovností.
Jinak XE podvozková a řidičská fantazie.
Jen tenhle nafťák bych do něj nechtěl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
XE
26. července • 19:46

Ale místní závistiví majitelé Renaultů, Škodovek, Hjundajů a Dacií budou plkat, jak to je nespolehlivé a jaký to je shit.
Kdyby jim XE bohatý strýček věnoval, tak omdlí blahem.
Ale nevěnoval a tak budou zapškle kydat hnůj.
Ať si zkusí koupit BMW (po té co rozprodají ledviny svých dětí) - jestli si tedy myslí, že je nějak spolehlivější:
https://www.youtube.com/watch...

Jednabedna
25. července • 10:34

si ho najdi, když ho chceš.

p 22
24. července • 13:43

Velmi pekné auto a ani ja si nespomínam kedy som ho na cestách stretol.Ale môj favorit je v tejto kategórii Mercedes C.:-D

Jednabedna
25. července • 10:33

Cokoli z D3 je lepší, prostornější, levnější a pohodlnější, než toto podivné vozítko. Navíc se šestiválcem.

WRC Fabia R2 TwinCharger
24. července • 13:21

132kw co ti mam povidat.. je to tak skvele a pritom to bylo, a je nadale prehlizene..teda aspon dokud na to neslapnu;-)

trader-krakra
4. září • 5:35

Tak si prostě vybrat jiný motor.

Doporučujeme

Články odjinud