TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

bzzz  |  03. 01. 2019 08:26

Povedena recka.

Odpovědět  |   | 
jano  |  03. 01. 2019 08:37

Jaguár ma jedno velmi výrazné minus... Absolutne tragickú účinnosť

Odpovědět  |   | 
WP  |  03. 01. 2019 08:53

Jak to myslíš?

Odpovědět  |   | 
vana  |  03. 01. 2019 09:25

Velkou spotřebu proudu. Aspoň se to o něm říká v testech

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  03. 01. 2019 21:17

To není tak jednoznačné. Zde jsou pro srovnání na konci článku náklady na 1 míli (spotřeba):

https://www.express.co.uk/life-style/cars/1038808/E... ...

Nejpodobnější k Jagu je e-Niro. e-Niro má o třetinu nižší spotřebu. Předpokládám, že je trošku lehčí a má 150kw, Jag má 294kw. Spotřeba vzhledem ke kabině vozu a výkonu je odpovídající. I tak si myslím, že takový elektromobil nedává smysl. Možná Smart na nákupy do Lidlu, aby se neníčil v zimě motor na trasy do 5km.

Odpovědět  |   | 
jano  |  04. 01. 2019 06:58

u el motorov neplati to čo u spalovkov.. Je viac menej jedno aky mas "velky" el motor. Ak potrebuješ výkon /pre ustalenú rýchlosť označme "r"/ tak ten dosiahneš vždy súčtom napatia a prúdu. Teoreticky sa da povedať že nech máš akokoľvek "veľký" el motor na konkrétny požadovaný výkon bude mať vždy rovnaku spotrebu. Proste ak potrebuješ na ustalenú rýchlost /vymyslím si napriklad 130 km/h/ mal by mať motor rovnaku spotrebu bez ohľadu ci je to 200kW alebo 400kW motor.. Samozrejme prax bude kusok iná. Ale v principe to plati. Cize odvolavat sa na celkový výkon vs spotreba je u el motorov scestné.
Omnoho vačšiu úlohu v energetickej účinnosti zohrávajú veci okolo. Konštrukcia el meniča , typ elektromotora, návrh reduktora - "prevodovky" aerodynamika atd atd.....

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  04. 01. 2019 09:23

Jasně, já to myslel spíše tak, že se s takto silný vozem třeba rychleji rozjížděli, tudíž poptávali více kw. Kdo ví.

Odpovědět  |   | 
Swift  |  03. 01. 2019 10:29

Jj, dojezd sotva 300km to je hodně těžké rozčarování. Btw. kdy se Jag naučí dělat alespoň průměrný infotainment? Speciálně v el. autě jsou pomalé reakce docela slušná ostuda.

Odpovědět  |   | 
Jiří Zahradil  |  03. 01. 2019 09:00

Připraven uspokojit neexistující poptávku?

Jinak gratulace pro runner42, propad akcií Tesly na konci roku předpověděl přesně.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  03. 01. 2019 09:16

Kedze cely trh ide do kytek tak to s Teslou nic nema.

Odpovědět  |   | 
Kubišta  |  03. 01. 2019 11:06

Ale má, Tesla zlevnila všechny své modely o 2th. usd (aby udržela zájemce po skončení dotací pro majitele) a vyděsila analytiky ohledně dosažení své ziskovosti. Důsledkem byl prudký pád akcií.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  03. 01. 2019 16:17

Akcie Tesly su raz take, bud idu prudko hore alebo prudko hore. Urcite to nie dobra investicia alebo short-sell pre citlivych...

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  03. 01. 2019 20:12

Těžko říci, jestli jim tím jde primárně o udržení zájemců, během následujícího půl roku se dostane do prodeje základní varianta Modelu 3, na kterou čeká hodně zájemců z USA.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  03. 01. 2019 10:12

presne, nikto nechce elektromobily jedine ludia, ktory sa v autach nevyznaju alebo nejaky eko hipstery, ktory si neprecitali clanok o ukladani pouzitych starych baterii.. taktiez cezta elektromobilov nikde nevedie, z panelakov budu trcat kable a predlzovacky ? alebo bude mat kazde parkovisko 500 nabijaciek ... jedina vec co sa z tohoto celeho vyuzie bude hybrid - elektro benzin bude spravna cesta nic viac...

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  03. 01. 2019 14:26

Tohle je pravda v případě, že je to myšleno jako ironie, a zároveň i pokud je to myšleno vážně. Pravdu mají všichni a zároveň nikdo, aneb nic není černobílé. Za mě - pošta rozvážející po městě, popeláři a lokální rozvážkové služby rozhodně elektro klidně hned, obchoďáci, manažeři a řemeslníci, jezdící denně po dálnici stovky kilometrů - zatím ne. Soukromé osoby individuálně - jak to komu vyhovuje.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  03. 01. 2019 15:34

aj tomuto nazoru som nakloneny , nakolko sluzby a obchodnici ak maju moznost vo svojom areali spravit nabijacku tak kludne, aspon bude mesto tichsie ( nemyslim tym, ze nemam rad hlucne auta ale v meste predsa ticho hlavne v noci )

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  03. 01. 2019 22:30

Povedz mi prosim ta jeden pripad kedy sa v EU alebo USA vyhodila baterka z elektrickeho auta len tak neekologicky niekde na skladku?

Odpovědět  |   | 
Jirka S.  |  03. 01. 2019 23:07

Vzhledem k nízkému věku elektroaut možná žádná, ale Lithiom-ion baterky z běžné elektroniky končí dnes z 95% na skládkách a pouze 5% je recyklováno a to pouze v zemích, kde je tento recyklační business silně dotován (třeba Dánsko nebo Norsko). V běžné tržní ekonomice se recyklace nevyplácí, takže je jasné, že až dojde na hromadné dožívání daleko větších kapacit baterek z elektro aut (které se defacto skládají z úplně stejných základních článků jako baterky v řadě elektronických zařízení), že na těch skládkách neskončí jenom baterky z elektroniky, ale i z aut (třeba po dalších 5 letech služby v nějakých úložištích pro solár). Třeba v ČR se lithium-ion baterky nerecyklují vůbec i když existují sběrné kontejnery na elektroniku nebo použité baterky. Jediné baterky, které mají skoro 100% recyklovatelnost a kde se to ekonomicky vyplácí jsou staré olověné baterky, které se recyklují třeba i v Indii.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 00:24

Ok, ziadne, ked budes vediet o nejakom masovom neekologickom zaobchadzani s tymito baterkami bud v EU alebo USA, tak daj vediet...

Odpovědět  |   | 
Jirka S.  |  04. 01. 2019 11:01

OK, a až ty budeš vědět o prvním ekologicky zlikvidovaném vraku elektroauta, tak dej také vědět.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 11:15
bzzz  |  04. 01. 2019 11:26

Tyhle debaty mi pripominaji protijadernou hysterii, kdyz udajne nevime, co s vyhorelym palivem

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  04. 01. 2019 11:49

No když víš co s ním, tak si ho vezmi domů. Myslím, že ti bude vděčná celá česká vláda, protože na svém katastru ho v ČR nikdo nechce.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 13:42

Najdi mi prosim niekde na internete, kde sa pise ze pouzite baterky z elektrickych aut budu predstavovat problem. Diskusie pod clankami na nerataju...

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  04. 01. 2019 14:13

Jirka ti to vysvetlil dost inteligente a spravne, nerozumiem ako to ,ze niektory ludia tomu nechapu

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 16:03

Jirkovi som poslal link, ktory si si zjavne neprecital, to ze stare baterky budu problem je vymysel diskusnych for ako je toto...

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  04. 01. 2019 16:42

Nauč se číst a pak piš. Nikde nepíši nic o baterkách, ale o vyhořelém palivu z jaderných elektráren o kterých zde někdo tvrdí, že není problém.
A pokud si neumíš sám najít články, kde se píše, že recyklace baterek je problém, který není zatím uspokojivě vyřešený, tak jsi na tom dost špatně. Je jich tři perdele. Jen namátkou první co vypadne z google.
https://www.autoevolution.com/news/six-problems-with-el... ...
https://evrater.com/ev-battery-disposal...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 17:19

Tvůj problém už je dávno vyřešenej, co tam máš dalšího?

Problém s recyklací Li-ion baterií mohou vyřešit stoletím prověřené těžební metody
http://oenergetice.cz/elektrina/akumulace-energ... ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 01. 2019 18:29

Vyhorele palivo nepredstavuje problem. Uskladnuje se nejprve v arealu elektrarny, nasledne v meziskladu a nakonec v trvalem ulozisti. Vsechno je zmakle. Za plotem arealu nameris prirozene pozadi. Rizika minimalni - pokud vyloucime posahane/zle lidi. Ekologii posedli Svedove to maj podobne jako rada jinych zemi vyresene leta. navic reaktory pristi generace budou vyhorele palivo 'recyklovat'. Treba plasty a nektere dalsi bezne latky predstavuji mnohem vetsi nebezpeci. Vy bud nevite nebo nechcete vedet. Skoda...

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  04. 01. 2019 19:02

Jasně, všechno je zmáklé. Takže jsi další kandidát kterých se hlásí v ČR desítky aby poskytly své pozemky na budování trvalého úložiště?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 01. 2019 20:59

Cesi jsou snadno manipulovatelni nevzdelani prostacci vyzivajici se v hoaxech a konspiracnich teoriich (eu direktivy o bananech, okurkach atp, JE jako jaderna bomba atp). Uloziste samozrejme musi (mj kvuli maximalni bezpecnosti) splnovat narocne kriteria (vhodnych mist je tudiz pomalu) a stat si nemuze vynucovat souhlas/dislokaci silou, takze staci populisticky zastupitel, particka aktivistu a senioru a neni sance Na sudu se zakonzervovanym odpadem bys - s nadsazkou - mohl postavit barak a budes ve vetsim klidu nez s donedavna beznou radonem zamorenou stavbarinou, ale to je jako presvedcovat kaleneho komouse o zvrhlosti jeho ideologie

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
kuk  |  05. 01. 2019 22:11

Jo ty si další jaderný jelito co dává svým dětem plutonium na hraní a posílá je na letní tábory do Černobylu. Koukám že na těch tvejch nadšeneckejch kecech, by se taky dal postavit barák.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 21:25

Prvy link: uplna vata, samozrejme ze to nikto zatial nerecykluje vo velkom, lebo starych baterii je velmi malo, nic ine podstatne sa tam nepise

Druhy link: tu sa jasne pise: The European Union and China have already introduced regulations which make automakers responsible for recycling batteries.

A takto veci riesia v Japonsku:
https://www.greencarreports.com/news/1115941_nissan-sumit... ...

V Tesle:
https://medium.com/tradr/teslas-approach-to-... ...

Karel, Karek, moc lenivo googlujes, keby si daval pozor, zistil by si ze jediny enviromentalny problem sposobuje tazba vzacnych kovov (ktore sa pouzivaju v elektrickych motoroch) v Cine a nie recyklacia bateriek, to si samozrejme musia Cinania vyriesit aby nemali toxicky odpad v mieste tazby.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  04. 01. 2019 21:33

1. Ty jsi dobrý srandista, starých baterek z elektroniky jsou hromady a jestliže skoro všechny končí na skládkách, tak je to z hlediska životního prostředí zcela špatně.
2. To, že někdo přijal nějaký předpis ještě neznamená, že je problém vyřešen, viz bod 1.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 01. 2019 21:43

Li umime recyklovat tusim z 90%, recyklace je zatim ekonomicky nevyhodna (muze se kdykoli zmenit) a pokud vim, napr. u nas se nenasbiraji baterie v takovem poctu, aby se nekomu vyplatilo je recyklovat - tudiz se vyvazi. Predpis samozrejme nic sam o sobe neresi, ale muze lecos naznacit.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 23:04

Ty hovoris o baterkach z elektroniky a ja o baterkach z aut. To su dve rozdielne veci. Cize este raz, ak zistis, ze odhodene baterky z aut vytvorili nejaky velky alebo aj maly enviromentalny problem, urcite to sem napis, som prvy co to bude chciet vediet.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Karel.  |  05. 01. 2019 11:13

Baterky z elektroniky enviromentální problém už vytvořily, válí se jich na skládkách tuny a nikdo je nerecykluje. Protože bateriové packy do elektroaut se skládají z malých článků tak jako v elektronice, není důvod si myslet, že u elektroaut se situace změní, když lidé nejsou ochotní řešit odpad z elektroniky není důvod si myslet, že budou ochotni řešit stejný odpad z elektroaut. Za dvacet, třicet let si to povíme, dnes je to zbytečná diskuze. Klidně si věř, že lidstvo prozře a bude najednou recyklovat. Já tomu prostě nevěřím, tyhle sliby jdou vždy se zaváděním každé nové technologie (toho se nebojte, tohle vyčistíme, tohle zrecyklujeme, tamto použijeme jinde) a vždy se následně zjistí, že jde jenom o to vydělat a na životní prostředí hodit velký bobek. Ochrana přírody je jenom jedna velká zástěrka jak ještě více vydělat.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 01. 2019 11:26

Lidstvo neprozre, ale treba se nektery palcivy existencni/ekologicky problem stane dostatecne politicky/spolecensky cool nebo ekonomicky zajimavy, aby se resil

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  05. 01. 2019 13:52

Přechod na elektroauta je "cool" a ekonomicky zajímavý jenom pro jedinou skupinu a to jsou automobilky. Co jiného více si přát ze strany automobilek než abychom vyhodili stávající auta a co nejrychleji je obnovili v elektrické podobě, jediný kdo si na tom namastí kapsu budou automobilky. Stávající výroba už více méně stagnuje, protože se jenom obměňují auta, tak jak dožívají. Když politici (podmáznutí automobilkami) pomohou tomuto přechodu legislativou a obměnu urychlí/vynutí pod hezkými hesly řešení "palčivých" ekologických problémů, tak se výroba zvedne a automobilky se napakují i vzhledem k vyšší ceně elektroaut. O nějaké vyšší cíle nebo ekologii tady jde až v poslední řadě a nějaká likvidace baterek nikoho nezajímá a zajímat nebude.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  05. 01. 2019 22:24

Wow, si asi prvy clovek na svete s tymto uzaverom. Automobilky sa naopak brania elektrifikacii zubami, nechtami, neustale lobuju za zvysenie emisnych limitov v EU a USA. Zjavne do toho absolutne ale absolutne nevidis.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  06. 01. 2019 01:09

Ale kulové, téhle "hře" jak se automobilky "brání" věří leda tak malá děcka a nivní prosťáčci jako ty. Pro automobilky je to normální business, když pro ně bude výhodné postavit auta s jadernými reaktory, tak postaví auta s jadernými reaktory a když bude politicky protlačované elektro, tak postaví elektry. Stačí si položit jednoduchou otázku cui bono? a jenom hlupák to nevidí a hledá konspirační teorie. Ano, automobilky upozorňují politiky, že rychlý přechod k elektru může znamenat problémy, protože není připravená síť dobíjení, auta budou dražší, takže sociálně slabší budou řvát, že ztratili mobilitu, budou nezaměstnaní etc. Ale co z toho vadí automobilkách? Jednoduchá odpověď, vůbec nic, takže je to jenom plechování prdelek z jejich strany, aby Makrela nebo Makronek až budou mít někde milion nezaměstnaných navíc nebo nasratého půl národa bydlícího na sídlištích kde nebude infrastruktura a nakrknutou nejnižší třídu, protože bude muset jezdit výhradně mastnou tyčí byli pěkně v šachu a automobilky jim mohly v klidu opáčit, ale my jsme vám to milánkové říkali a s úsměvem si budou mastit kapsy na zvýšené výrobě a Makronkové s Makrelama budou muset řešit problémy.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 01. 2019 14:39

Vetsina automobilek nema v nabidce ani pouzitelny hybrid EV + autonomie oteviraji dvere non-automotive firmam, ktere jsou mnohdy technologicky uplne jinde nez ropni/plechovi dinosauri, tudiz klasickym automobilkam jde o poradny kus kolace a prekopani mobility, jak ji vidime a vnimame dnes. Si piste, ze maj klasicke automobilky stazene pulky, tim spise, ze casto nemaji momentalne co nabidnout

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 01. 2019 17:49

No jistě, nemají co nabídnout, a proto mají meziroční růst v prodejích 10% a kdyby se neprodal jediný elektromobil, nijak by to tento růst neovlivnilo.

Holt přání vs realita.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 01. 2019 20:02

Ze tech EV v nabidce ale je, co

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 01. 2019 15:00

Děkuji za pochvalu

Odpovědět  |   | 
Jiří Zahradil  |  03. 01. 2019 15:06

Můžu se zeptat, jaká je podle vás reálná hodnota akcií Tesly?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 01. 2019 15:15

Podle toho, co považujete za "reálnou hodnotu". Cena akcií odráží očekávání trhu. Pokud tím myslíte, jaká je cena odpovídající běžným oceňovacím standardům, tak pokud se podíváme na poslední rovahu pro SEC, uvážíme podíl na trhu, potenciál růstu a dividendy, tak odpověď na vaší otázku je cca 70-80$.

Tudíž stávající cena 300$ je cca 4x nadsazena.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  03. 01. 2019 16:50

Runner, chcel by som vidiet ten vypocet 😜. Zjavnu bude iny ako vypocty Larryho Ellisona 😜. Inak gratulujem, uz dva dobre shorty a len jeden nevysiel co si dobre pamatam. Len ak ma TSLA realnu hodnotu len 75 USD, uzavries poziciu teraz ci pockas az kym padne na 200, 100?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 01. 2019 23:09

No jistě, teď se vybírají zisky.
Ale otevřu v zápětí další, už se těším na ztrátu v Q4 po tom fejkovém zisku v Q3.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 23:30

Daj otom vediet pri akej sume si uzavrel/uzavries poslednu short poziciu a kedy otvoris novu...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 01. 2019 11:02

Já bych to držel, ale minulý rok to byly výsledky 7.2. a to mi nevychází.
Když si vzpomenu napíšu, ale za týden se vracím do Singapuru a pak nemám moc času na čtení webu. V půlce února budu zase tady.
Nebo mi pošli mail na Seznam.

Odpovědět  |   | 
Jojo  |  05. 01. 2019 19:04

aneb jak si pisi 2 lidi z jedne IP, hmmmmmmm, pochvalte se kuci pochvalte

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 01. 2019 17:42

otevřeno v úterý 15.1. do 15.2. při 345$

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  03. 01. 2019 17:01

Pan Jiri,

Ak sa na internetovom fore pytate niekoho na nazor na hodnotu akcie, mozte sa pri investovani/shortovani len a len popalit. Je to daleko komplexnejsia zalezitost a aj najvacsi majstri sa x krat pomylia. Miliardari ako Larry Ellison alebo Ron Barron by vam dali urcite inu odpoved nez Runner a to myslim maju trosku vyssiu reputaciu.

Indexove fondy dosahuju dlhodobo vyssie vynosy ako hedgove fondy, ostal by som pri nich, a nie len vy ale 99.99% obyvatelstva.

Ale ak chcete predsa len skusit stastie, nastudujte si obe strany co najviac a sam pridte k uzaveru. Nepodcenujte ani jednu ani druhu stranu, ja som sam dlhodoby investor, nakupene pred asi 2 rokmi po 236, moj odhad je ze do roka sme na 600+ Vela stastia

Odpovědět  |   | 
Jiří Zahradil  |  04. 01. 2019 10:12

Mě runnerova strategie přijde jako jednoduchá, prostě Tesle nevěří. Teda ne v její budoucnost, ale nevěří, že nelže a nepodvádí, takže když se vytasí s něčím, co žene cenu akcií nahoru, on vsadí proti ní. A je fakt, že mu to vychází. To není pro Teslu dobrá vizitka.
Jen namátkou - pětatřicetitisícoví elektromobil, go private, výroba 5000 kusů týdně na konci léta. Všechno zvedlo cenu akcií a nic z toho není realita.

Říkáte 600$...
Proč? Co vás k tomu vede?

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  04. 01. 2019 10:43

Lenze ked padlo/pada v podstate absolutne vsetko tak nie je problem mat pravdu s tym, ze Tesla padne.

Mimochodom tiez si myslim ze je Tesla nadhodnotena. Ale to som si myslel uz velmi davno a odvtedy sa jej hodnota 3nasobila.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 01. 2019 11:04

Spooousta spolecnosti na burze je nadhodnocena - o tom akciova burza je

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 21:44

Jiri,

Ano, Runner ma jednoduchu strategiu, 2 krat mu vysla, raz nie. Cize 67% uspesnost, to je relativne blizko 50%, cize ruleta. Co sa tyka klamstiev a podvadzania:

- ak si nieco nastudujete o Elonovi Muskovi, vzdy daval hrozne deadliny svojim zamestnancom a vzdy ratal s najkratsim moznym scenarom pri rieseni akehokolvek problemu, preto je prehnane optimisticky pri viacerych zalezitostiach. Vyvoj Falconu Heavy trval podstatne dlhsie ako mal, tak isto to trvalo dlhsie predstavit a rozbehnut vyrobu Roadsteru, Model S, Model X, Model 3. Akciovy trh s tymto rata, cize ked Elon povie, ze nieco bude o rok, bude to najskor or rok a pol ak nie dva. Cize nie, nie su to klamstva, su to Elonove odhady, co vzdy jasne zdorazni, ze su to len jeho odhady.

Elon urcite robi aj realne chyby, Go private tweet sa urcite nemal diat, len preto ze mu Saudi povedali ze mu pomozu ist private, urcite o tom nemal tweetovat, ale pod tym stresom co sa nachadzal a pri jeho impulzivnosti a frustracii zo short-sellerov sa mu clovek nemoze cudovat. Ak by bola firma v privatnych rukach ako SpaceX, vsetko by islo kludnejsie. Odporucam vam precitat Elonov zivotopis od Ashlee Vance, aby ste zistili ako ten clovek mysli atd... Ani mne sa nepaci jeho impulzivne spravanie, avsak jedna vec ma upokojuje, Elon sa neobklopuje ludmi co mu prikivuju. Po jeho nestastnych tweetoch mu jeho brat povedal: ak si uz pichnes noz do stehna, aspon s nim potom netoc (v anglictine to znie menej kostrbato)

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 01. 2019 23:06

Zaprvé to není pravda. Za druhé počítat úspěšnost shortování počtem plusových a minusových shortů je z odpuštěním pitomost. Úspěšnost se měří ziskem nebo ztrátou.

Toto byl v pořadí můj pátý short Tesly v roce 2018, z toho 4 ziskové
(dva extrémně) a jeden mírně ztrátový, ovšem jen v řádu jednotek procent.

Za 2018-2019 jsem vydělal 58% investovaných prostředků (rychlá kalkulace, fiskál mi končí až v březnu, pak to spočítám přesně).

Pokud by to bylo jak naznačuješ 50% úspěšnosti, měl bych být na nule

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 23:13

OK, nepoznam detaily, ale musis uznat ze je to rizikova hra pri tej volatilite a ze uz vacsi majstri sa mylili ( https://www.cnbc.com/2019/01/02/hedge-fund-all... ... ). Uspory svojej starej mamy by si na to snad nedal. Ak si urobil 58% vynos, gratulujem, ja som len na 34% za 2 roky. Uvidime co prinesie buducnost.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 01. 2019 23:31

Riziková je, protože Tesla má ve zvyku přikrýt jednu lež další lží.Na tom jsem už tratil a získal to zpět až když praskla jiná lež.

Short je samozřejmě riziková investice, ale můžu si dovolit ztratit vše z těchto investičních prostředků, je mi to jedno, jen si hraju, zisky tvořím jinde a jinak.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 01. 2019 22:50

Teraz k tym 600 USD:

Je tam strasne vela faktorov a detailov a rozmyslam ako to cele vysvetlit co najjednoduchsie. V principe si myslim, ze sa potvrdi, ze sa Model 3 uchyti okrem USA aj v EU a Cine. Ak vezmeme do uvahy, ze v USA sa preda 60% aut na operativny leasing, myslim ze nebude problem tam predat 4500 - 5000 aut tyzdenne, kedze doteraz operativny leasing ani neponukali a predavaju takmer 5000 aut ajtak. Dalsich 5000 - 5500 aut sa preda v Europe a Cine. To mame 10 tisic za tyzden, cize pri priemernej cene 45 tisic a 500 tisic predanych aut rocne su to trzby 22,5 mld. Model S/X vygeneruje dalsich 9 mld. Marza na Model 3 by sa mala do roka ustalit na 25% aj napriek tomu, ze Perfomrance verzii sa bude predavat menej. Staci pozriet ako sa vyvyjala marza na Modely S/X, rok co rok isla priemerna cena auta dola a marza isla hore, takto funguje auto priemysel. Modely S/X maju momentalne marzu tesne cez 30%, po facelifte a baterkovom upgrade by to malo byt 35%. Cize hruba marza na Model 3 = 22.5 mld x 0,25 = 5,6 mld, na Model S/X = 9 mld x 0,35 = 3,1 mld. Spolu to mame 8,7 mld. Opexy su momentalne na 4,4 mld za rok, cize net profit niekde okolo 4 mld. Pri firme ako Tesla, ktora ma priestor pre dalsi obrovsky rast: Model Y, Semi, Roadster, solarne strechy (toto su verejne projekty, o tych neverejnych ani nevieme), energy storage je price to earnings ratio 25 uplne normalna vec, cize 100 mld firma (cize 600 USD za akciu). Ak trh vyhodnoti ze Model Y bude uspesny, co pri upsechu Modelu 3 asi bude, firma moze byt hodnotena aj podstatne vyssie. A to samozrejme neratam do vypoctov plnu autonomiu, co je zatial velka neznama kedy pride. Uznavam ze toto je trochu zjednoduseny vypocet, lebo Tesla ma aj ine aktivity (solarne panely/strechy, energy storage, ktore maju tiez svoju hodnotu). Ale cenu akcie mozu ovplyvnit aj mozne negativa: Elonovo tweetovanie, celkova ekonomicka situacia alebo mozne pozitvne faktory: ako predlzenie danovych vyhod pre elektricke auta v USA plus ine enviromentalne rozhodnutia ci uz v USA, EU alebo Cine.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 01. 2019 23:26

Bingo, je to tak, investuji v okamžiku, kdy podle mého odhadu praskne další očividná lež.
A Tesla generuje nepřeberné množství lží / příležitostí.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 01. 2019 15:10

Sorry, ale to nebola predpoved - nahodou mu to vyslo.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 01. 2019 23:22

A co si Joe Doe představuje pod pojmem předpověď, když to není odhad budoucího vývoje?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  03. 01. 2019 09:14

Začiatky každej novej technológie sú ťažké a musia riešiť vždy veľmi podobný problém.
Keď začínalo niekedy v 60. rokoch farebné vysielanie, tak bol podobný problém: mali štúdia nakúpiť drahú, modernú techniku umožňujúcu vysielať farebne, aj keď ľudia nemali doma čiernobiele televízory? A zase opačne: mali si ľudia kupovať farebné televízory, keď ešte stanice nevysielali vo farbe? Vyriešilo sa to ako vždy. Postupným zdokonaľovaním technológií striedavo na jednej aj druhej strane. Keby jedna zo strán čakala, až technológia tej druhej dozreje, tak sa doteraz dívame na TV čierno-bielo.
Stačí uviesť technológiu, ktoré si už pamätáme. Napr. začiatky mobilného telefonovania zo začiatku 90.rokov. Čo malo byť skôr? Postaviť vysielače pre neexistujúcich zákazníkov mobilných sietí alebo začať predávať drahé mobilné telefóny, hoci ešte pre ne neexistovala infraštruktúra? Riešilo sa to presne tak ako s tými farebnými TV - so zväčšujúcim sa počtom zákazníkom mobilných operátorov sa zahusťovala aj sieť vysielačov a zlepšovala technológia šírenia signálu. Samozrejme na začiatku sa veľmi často stávalo, že sa nedalo dovolať - či už kvôli malému pokrytiu vysielačov alebo veľkej hustote mobilov na nejakom území. Ale iné riešenie, ako sa nová technológia môže presadiť, neexistuje. Ak by ho niekto poznal, tak by sa stal veľmi rýchlo až neslušne prachatý.
Nafukovať problémy začínajúcej technológie je podobne "rozumné" ako sa smiať ročnému decku, že pravidelne padá, keď sa učí chodiť. Lenže bez pádov sa nikdy nikto chodiť nenaučil...

Odpovědět  |   | 
vana  |  03. 01. 2019 09:26

Info pro tebe, elektromobily začínaly před více než sto lety

Odpovědět  |   | 
josephko  |  03. 01. 2019 13:07

Princíp raketového pohonu poznali Číňania už pred 1.000 rokmi a dokonca rakety používali aj v boji. Prečo ale ľudia začali lietať do kozmu až v minulom storočí, ty chytrolíne?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 01. 2019 13:17

Protoze az v polovine minuleho stoleti se to stalo politickou prioritou stedre dotovanou narodnim rozpoctem

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  03. 01. 2019 14:53

Cize to podla teba nie je tym ze sa vynasli litiove baterky a ich cena ide kazdy rok rapidne dole?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 01. 2019 15:04

Toyota zatim treba sazi stale na Ni-Mh. Myslim, ze v dnesni (hypekorektni) konzumni dobe je hnaci silou spolecenska/politicka objednavka. A myslim, ze roli hraje i faktor Musk, tzn nejaky rok zpatky brutalne vsem vypalil rybnik Apple a od te doby vsichni delaji a sleduji vsechno, jen aby jim nahodou zase neujel vlak.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  03. 01. 2019 17:55

Co je politicky korektne na snazeni sa zvratit globalne oteplovanie, mat cisty vzduch v mestach a na mensej zavislosti od nasich nepriatelov?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:02

Toyota už přechází na lithium. Sleduj trochu cvrkot.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 01. 2019 19:14

info pro tebe, vetsina dnesnich technologii zacinala pred vice nez 100 lety

je uplne fuk kdy jaka technologie zacina, protoze za tech 100 let se muze vyvyjet, a elektromobil se veskutecnosti vyvyji az poslednich cca 10-15 let, predchozich 90+ let se nani vesmes jen prasilo a nikdo neprojevil snahu ji nejak zlepsovat prvni seriove vyrabeny elektromobil se zacal prodavat pred necelyma 10 lety

schvalne co asi rikali v Kodaku kdys udelali prvni prototyp prenoisneho digitalniho fotaku, sak se vyvyji jiz nejakych 15-20 let a porad nic pouzitelneho, tak to asi nema budoucnost, zariznem to a dal budem vsechno usili venovat analogove fotografii

nebo Nokia, taky s ejim nastup smartphonu povedl na vybornou

Odpovědět  |   | 
homer  |  03. 01. 2019 09:29

Není plnohodnotný zdroj energie pro pohon. Mnohasetkilový pack tužkových článků jsou druhory techniky.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:04

Strč dráty do zásufky a lízni si, to tě uklidní

Odpovědět  |   | 
kuchi  |  03. 01. 2019 15:41

A teď si představte, že by stát v těch 60. letech začal zakazovat černobíle televize. Nejdříve v pár ulicích, později v celých městech. A nutil vás kupovat třikrát dražší barevné. A aby lidé moc neřvali,tak by těm prvním dal dotaci,připlatili by si tedy jen 2,5x.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  03. 01. 2019 16:50

Lenze stat nic nezakazuje. Alebo sa niekam nedostanes s "normalnym" autom kt. splna emisne normy?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  03. 01. 2019 21:09

Nespravna analogia, kedze ciernobielou tv nikoho neohrozujes. Palenim fosilnych paliv prispievas ku globalnemu oteplovaniu, chorobam ako rakovina pluc, astma atd, a tvoja krajina je zavisla od inych hlavne nepriatelskych krajin. Skor by som to prirovnal k fajceniu. V lietadle si uz nezapalis, ani v bare, ani v restauracii, a v niektorych krajinach platis vyssie zdravotne poistenie. Preto by sa dotacie na elektricke auta mali zrusit a zdanit by sa malo znecistovanie ovzdusia.

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  03. 01. 2019 10:11

Stavte nabíječky? Proč? Pro těch pár elektrických autíček? Ať si je postaví výrobci aut. Nebo ať si majitelé kupují normální nedobíjecí tužkové baterie.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  03. 01. 2019 21:05

Ale klidně ať se nabíječky staví, ať je staví kdokoliv. Ale ze svých peněz jako komerční projekt. A ne abychom na to museli přispívat z našich daní.

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  03. 01. 2019 21:28

Souhlas, přesně to jsem měl na myslí. Zvolání v nadpisu článku mi vyznělo jako veřejná výzva politikům aby s tím něco dělali. A jak známe naše politiky, ti umí jedinou věc, hrábnout do státní kasy (tedy do našich daní a tím pádem do našich kapes) a budovat za ně světlé zítřky nebo somrovat v Bruselu, peníze z dotací rozkrást a nepostavit nic. Vzhledem k tomu, že dobíjecí stanice nikdo v ČR masově nestaví, tak je jasné, že komerčně se to nikomu nevyplatí, prostě ztrátový podnik.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:13

Přesně tak, Škodovce ani Hnůjdaji už žádné milijardy z našich kapes na stavbu jejich továren!

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 01. 2019 19:18

prozradis nam z jakych dani Ceskych platcu dani se v CR postavila jaka nabijecka? ja si nevspominam ze by u nejake nebyl spise takovej modrej obdelnicek s kruhem hvezdicek, jo aby jsi na to nezapomel, tak stejna vlajecka muze i za to, ze se do rozvoje cerpacich stanic na dotacich rozdalo prez 12 miliard eur

i vsechny dosavadni dotace vypsane primo Ceskymi urady jsou ze 100% financovane z penez z EU, a ceskych dani na to jeste nesla ani koruna

Odpovědět  |   | 
Zádrapa  |  03. 01. 2019 10:21

Takže zase lži a podvody, udávaný dojezd 480km, reálný s bídou 300km. Není kde dobíjet a za takovou nepoužitelnou hračku vyplázněte 3 mega. To už mi dávají spíše smysl leafy e-golfy a další malá autíčka, která se tak jako tak dají použít jenom ve městě na lítání kolem komína (nesmí se lítat moc a musí být soukromá garáž s nabíječkou), které jsou alespoň za trochu přijatelnou cenu a i když omezení mají stejná jako i-pace, tak alespoň člověk nevyhazuje miliony z okna, ale "jenom" milion.

Odpovědět  |   | 
Kubišta  |  03. 01. 2019 10:45

Takže zázrak se opět nekoná, Jaguar udělal dobře to co udělat dobře jde (jízdní vlastnosti, pohodlí, design, provedení a použité materiály v kabině) a budiž mu za to pocta (Tesla neumí ani to). Ale základní slabiny elektroaut (malý dojezd, vysoká spotřeba, dlouhé nabíjení) nevyřešil, možná naopak paradoxně (vzhledem k vysoké ceně) spíše ještě zvýraznil.

Odpovědět  |   | 
U N R E A L  |  03. 01. 2019 11:00

Problém vidím v tomto: OK, Jaguar je prémiová značka. Ale i kdyby se elektrické auto podobné velikosti jala vyrobit značka levná, tak moc neušetří. OK, nějaký elektrický Karoq by asi nevyšel na 2M, nemusí mít tak drahé materiály v interiéru, atd... ale to nejdražší (baterky, ...) tam prostě musí být. Takže v podání levné značky by to nestálo 2M, ale třeba 1.5M.
To v kombinaci s nepraktičností (malý dojezd, dlouhé nabíjení, ...) je smrtící kombinace.
Pokud nás k tomu EU svými emisními limity donutí, tak nás Bůh ochraňuj.
Kdo bude mít 1.5M na elektrický Karoq, či 1M na elektrickou Oktávku? Dovedete si představit, že auto s těmito parametry (dojezd, doba nabíjení) máte jako služebák, kterým najedete 30tiKm/rok? Nebo jako rodinné auto, kterým jedete v zimě do Alp, nebo v létě 1200km k moři (plně naloženi, s puštěnou klimou)?
Kdo bude mít na tak drahé auto?
Navíc ono bude drahé dvojitě - protože po 4 letech ho od vás nikdo nekoupí, nebo alespoň rozhodně ne s tak malým poklesem hodnoty, jako dnes máte u Octavie či Passatu. Takže za 4 roky si budete kupovat další drahé elektroauto (o půlmega dražší, než spalovací varianta), ale prodejem starého získáte (na akontaci) daleko méně, protože auto se 4 roky starýma baterkama nikdo nebude chtít (nebo jen za směšně nízkou cenu).

Odpovědět  |   | 
Jiří S.  |  03. 01. 2019 11:28

Spotřeba 30 kWh na 100km to je rozežrané víc jak dvanáctiválcový Jag. Ovšem s tím rozdílem, že dvanáctiválcový Jag se za pět minut dotankuje kdežto tohle hebedo musí stát dva dny v garáži aby se nabilo.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  03. 01. 2019 12:15

Dosud se veškerá mobilita rozvíjela bez dotací a politické manipulace. Od koní, parostrojů a spalováků. Vždy se nová generace pohonu prosadila sama. U elektromobility to tak není. Je to direktiva protektorátu Berlín-Brusel.

Odpovědět  |   | 
Fišer  |  03. 01. 2019 12:19

Ale prdlajs, jestli někdo tlačí elektro tak jsou to hlavně čínští komančové a pár zelených socanů v zemích jako jsou Kalifornie nebo Norsko. Brusel s Berlínem jsou ti poslední co něco v této oblasti tlačí.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 01. 2019 00:39

Ale prdlajz, daňový zvýhodnění na zásufkový auta v Americe prosadili republikáni

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 01. 2019 12:26

A s timhle cernobilym/scestnym vnimanim s tim chces bojovat?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  03. 01. 2019 13:22

Ekológia sa nepresadzuje sama. Pretože je sama o sobe vždy drahšia.
Či sú EV ekologické alebo nie nechávam na tých čo sa tým zaoberajú.

Odpovědět  |   | 
MS  |  03. 01. 2019 13:25

Asi je načase sa začať baviť viac kvantitatívne, lebo zdá sa, že realita a dojmy sa čoraz viac rozchádzajú. Zoberiem Slovensko a len posledných 10 rokov, predým elektromobilita aj tak neexistovala:

Dotácie elektromobily:
- (2017-2018): 5 miliónov. EUR, z ktorých sa včerpalo len 3 milióny

Dotácie spalováky:
- 2009 Šrotovné 350 miliónov EUR
- 2012 Kia 270 miliónov EUR
- 2017 Jaguár vyše 300 miliónov EUR
a určite by sa toho našlo aj viac...
Takže skóre na Slovensku je 3 000 000 : 1 000 000 000 EUR, čiže 333 krát viac sú dotované spalováky ako elektromobily. V iných krajinách (vrátane ČR) to bude podobné...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 01. 2019 13:37

Ropne srotovne se tykalo (bylo dosazitelne pro) vice lidi. Auta na baterky jsou zatim zalezitost pro hornich 10 tisic (resp frikuliny). Tohle mozna trapi lidi. Zajimave, ze kotlikove dotace nebo zatepleni staveb takovy odpor nevzbuzuji - pritom se vlastne vetsina sklada male skupine na 'lepsi zivot'.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  03. 01. 2019 13:50

A ešte sa mi viac páčia komentáre k dotáciám v US kde sú to úľavy na dani.
A pritom ti ľudia čo tie EV kupujú odvádzajú nepomerne viac na daniach v absolútnych číslach ako ľudia čo majú ledva na prežitie. Ale samozrejme chudobní sa skladajú bohatým na auta.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:22

Amerika brutálně sponzoruje tězbu ropy a uhlí! Bez dotací by těžba ropy klesla na 50 % a zavřelo by se 90 % uhelnejch elektráren. Americký farmáři by se bez dotovaný nafty voběsili.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:34

America spends over $20bn per year on fossil fuel subsidies. Abolish them
www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2018/jul/30/america-spends-over-20bn-per-year-on-fossil-fuel-subsidies-abolish-them
While we need to leave fossil fuels in the ground, America is giving the fossil fuel industry billions to extract more
at current prices, the production of nearly half of all U.S. oil is not economically viable, except with federal and state subsidies.

...federal policy is also propping up the coal industry. Were they forced to meet modern pollution standards, 98% of currently operating coal power plants would be unprofitable compared to an equivalent natural gas plant. Coal power plants only stay open through regulations allowing pollution exemptions, and by forcing taxpayers to pick up the climate change bill.

Coal: A Long History of Subsidies
www.taxpayer.net/energy-natural-resources/coal-a-long-history-of-subsidies/


Světová banka přestává od letoška financovat ropu a plyn.
World Bank to stop financing oil, gas projects from 2019
http://www.france24.com/en/20171212-world-bank-st... ...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 01. 2019 19:24

Shell, OMV a dalsi spolecnosti si v EU za 6 let vybrali na dotacich na vystavbu a modernizaci cerpacich stanic prez 12 miliard eur

ano nejen na Slovensku, doprava je vesmes nejvetsi prijemce dotaci v cele EU, kam se na ni hrabou zemedelci, to jen nekteri to nechtej videt

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 01. 2019 19:20

"Dosud se veškerá mobilita rozvíjela bez dotací a politické manipulace."

a ted tu o cervene Karkulce prosim

Odpovědět  |   | 
R  |  03. 01. 2019 14:51

Me zaujala ta famozni prilnavost...no asi do doby, nez se utrhne😊 a verte mi, ze cim pozdeji se utrhne, tim jsou nasledky horsi...😎

Odpovědět  |   | 
WP  |  03. 01. 2019 16:29

Diskuzní amatéři opět vyjí...zřejmě v zimním provozu a všemožné kombinaci režimů s využíváním komfortních vymožeností ve svých vozech dosahují normované spotřeby.

Víc není ani potřeba napsat

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  03. 01. 2019 17:11

Nedosažení normované spotřeby u spalováku a u elektry je drobný rozdíl, to první tě zdrží pět minut, to druhé tě může stát neplánovanou noc v hotelu nebo v horším případě zamrznutí někde v koloně na dálnici.

Odpovědět  |   | 
WP  |  03. 01. 2019 19:56

To se bavíš o doplňování paliva/nabíjení. Všichni tu spílají na spotřebu, to je zcela jiná věc.

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  03. 01. 2019 21:05

To s tím ale přece úzce souvisí, když má elektroauto velkou spotřebu a po 300km se musíš klepat kde nabiješ tak je to zcela jiná situace, než když se u spalováku rozsvítí hladové oko. Spalovák naláduješ za pár minut skoro kdekoliv, elektro trvá daleko déle a ještě riskuješ, že nedojedeš k nabíječce protože síť dobíjecích stanic je zoufale malá. Takže spotřeba spalováku vyšší než normovaná ti maximálně způsobí diskomfort v peněžence, vysoká spotřeba elektro auta ti je schopná způsobit skutečný diskomfort.

Odpovědět  |   | 
WP  |  04. 01. 2019 03:43

Pokud jde o kritiku praktické stránky, tak naprosto souhlasím. Nedostatečná, pomalá a k tomu pěkně drahý provoz. Na některých nabíječkách až 10Kč/kWh je příšerné.

Odpovědět  |   | 
Komik  |  03. 01. 2019 23:12

Mě by dojezd 300km za špatných podmínek stačil.. Spíš by mě zajímaly asistenty a aspoň částečná autonomní jízda. Člověk co dá 2m za auto uvítá když může za jízdy aspoň řešit maily a telefony..

Pokud by byl mimo zimu dojezd těch 400, je to super.. Když si vezměte že eTron je proti q8 drazsi o 100.000 a q8 benzínem bude žrát min 10l, takže 3kc/km čisté na palivu..olej a svíčky nepočítajě.. Tak 30kwh/100km je při úplně normálním tarifu 1,50/km (v létě 1Kc)..navratnost za 50-60tis.

A to dobíjení mi přijde účelové pomlouvani, protože kdo dá 2m za auto bude mít pravděpodobně domek a možnost zas 380v/min 16a, spíš 25

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  04. 01. 2019 09:47

A preco porovnavas Q8 a eTron?

Odpovědět  |   | 
Komik  |  03. 01. 2019 23:16

Mě by dojezd 300km za špatných podmínek stačil.. Spíš by mě zajímaly asistenty a aspoň částečná autonomní jízda. Člověk co dá 2m za auto uvítá když může za jízdy aspoň řešit maily a telefony..

Pokud by byl mimo zimu dojezd těch 400, je to super.. Když si vezměte že eTron je proti q8 drazsi o 100.000 Kc a q8 benzínem bude žrát min 10l, takže 3kc/km čisté na palivu..olej a svíčky nepočítaje.. Tak 30kwh/100km je při úplně normálním tarifu 1,50/km (v létě 1Kc)..navratnost za 50-60tis km. Firma ušetří na sil. dani atd.

A to dobíjení mi přijde účelové pomlouvani, protože kdo dá 2m za auto bude mít pravděpodobně domek a možnost zasuvky 380v/16a, spíš 25a takže za 12h dobijete na 70-95%.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:06

Stavte nabíječky, Jaguár se vybíjí rychlejc než je zdrávo

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:07

Taky je zase filosofů jak nasr@no

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  05. 01. 2019 19:01

Rovnako nasrate ako v tvojom odpadkovom kosi co nosis na krku ty retardovana buzno

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 01. 2019 00:46

Vyplakej se žumpojede, stejně zase zavřou do chlívku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:41

Prostorný interiér? Lol vždyť se dozadu nevejdu jaký je to pidiauto!!! A ještě se majznete do hlavy jaká je tam malá díra do dvěří Vepředu jsem taky pěkne sevřenej a nahňácanej. Je to jen takovej zvýšenej golfík, žádná limuzína teda.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  04. 01. 2019 09:48

Presne tak. Preto ma zaujalo preco to tu niekto nad nami porovnaval s Q8.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 17:26

Cože??? Se někdo pomát ne, ajpace je naprostý pidiauto!
Teprve v e-tronu sem se cejtil že mám trochu normální prostor i vzadu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:44

"Britové zachytili první vlnu evropských elektromobilů..."
Proberte se z diskotéky, Jaguár jsou už dávno Indové a Indové rozhodují co se bude dělat a co ne.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 01. 2019 07:45

Britskej už zůstal jenom Morgan.

Odpovědět  |   | 
Ondřej M.  |  06. 01. 2019 17:22

Děkuji panu redaktorovi za objektivní a vyvážený test. Jsem fanda do elektromobility, ale je fakt, že v současné době dávají smysl menší auta ( např. BMW i3) které je ve městě naprosto fantastické. Menší dojezd nevadí, nabíjení zvládnete s pomocí wallbaxu přes noc a když nevíte co s napořenými penězi, pořídíte si fotovoltaiku na střechu, bateriové úložiště s wallboxem a kruh se uzavře. Všichni co si to spočítají vědí, že je to v současné době ekonomický nesmysl, ale pro ten pocit..;)
Velké SUV a Crossovery zatím smysl skutečně nedávají. Né v současné době. Uvidíme,co přinese budoucnost.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 01. 2019 12:14

"Auta v této cenové kategorii si kupují lidé, kteří často neví, jaká událost jim nadělí cestu přes půl republiky, a že je ta naše republika ještě ve světovém měřítku dost malá. Neříkám, že si cestu naplánovat nejde, ale omezuje vás to a vy na to nemáte čas."

autor se radsi nepodepsal, protoze by vyslo najevo ze jen hada a mysli si takovouhle

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 212 N/A
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně …

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k domácím škodovkám, v bývalém Sovětském svazu se však vyráběly pro potřeby ministerstva vnitra i rychlejší speciální verze poháněné motory s krouživým pístem.

21.  1.  2019 | | 19 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 227 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A