TEST Jaguar F-Type Cabriolet 2.0 Turbo: Jsou auta, na která nelze zapomenout

Čtyřválec může v britském sportovním voze připadat jako skandál. Všichni, kdo se vyžívají v zážitcích za volantem, by ale i tak měli zpozornět.

Radosti
Celkový charakter vozu
Skvělé jízdní vlastnosti
Výkonný motor
Starosti
Vyšší cena
Nulová praktičnost
Vyšší spotřeba
8  /10
 

Má vůbec cenu testovat bílý roadster za bezmála dva miliony korun na českých silnicích, když se podobně rychlý zážitek bez střechy dá prožit i za mnohem menší peníze? Jak si vůbec může někdo dovolit chtít takový balík peněz za úplně obyčejnou verzi auta, která se bude používat jenom na sezónu?

Ano, i já jsem byl ten hnidopich, který nad dvoulitrovým Jaguarem F-Type ohrnoval nos. Přeci, když jdu do autosalonu s Jaguary, tak odejdu přinejmenším s šesti válci. V lepším případě osmi. A kompresorem. A několika stovkami koní. A pohonem zadních kol. Ach, mám rád, když mohu psát taková slova.

Jaguar F-Pace SVR má českou cenu. Jeho 550 koní můžete mít za 2,6 milionu korun

Jaguar F-Pace SVR má českou cenu. Jeho 550 koní můžete mít za 2,6 milionu korun

Dvoulitrový Jaguar je ale takový vstup do světa divokých koček. F-Type se vyrábí již šestým rokem a před dvěma lety si prošel lehkým faceliftem. Čtyřválcový motor v něm můžete koupit z jednoduchého důvodu. Britové totiž šlapou na paty Porsche. Jestliže většina verzí Jaguaru F-Type cílí proti Porsche 911, čtyřválcová verze jde po krku Porsche Boxster a Cayman. A tak je přirozeně nasazená i vyšší cenová politika.

Cenový rozdíl mezi základním čtyřválcem a šestiválcem dělá dvě stě tisíc. Takže pro někoho, kdo chce třeba jenom hezký Jaguar, dává smysl. Jenže on je mnohem víc.

Lister potvrzuje moderní verzi starého závoďáku Knobbly. Využije techniku Jaguaru?

Lister potvrzuje moderní verzi starého závoďáku Knobbly. Využije techniku Jaguaru?

Svým způsobem ho mohu porovnat s BMW Z4 sDrive30i. No a co, že Jaguar je o půl milionu dražší, respektive základní F-Type s testovaným motorem vyjde na 1.813.669 Kč. Jsou to oba roadstery, mají pohon zadních kol a turbem přeplňované čtyřválcové motory.

I po letech uhrančivý

Osobně mám hodně vyhraněný vkus na auta, co se vzhledu týče. Jen tak něco mě ze židle nezvedne. Většinou si prostě jenom řeknu: „Jo, je to hezký“. Pak jsou tu ale auta jako F-Type, která mě uhranou. Sněhově bílý roadster na mě působí stejně jako Lexus LC – prostě se místo chůze jen tak vznáším a na všechny jsem hodný.

Jak správně sedět za volantem? Takhle se to dělá podle Jaguaru

Jak správně sedět za volantem? Takhle se to dělá podle Jaguaru

Pomalu ho obcházím a koukám na něj. Velká přední tlama, široké boky, aktivní zadní křídlo, velká 20palcová kola, sportovní silueta a záď, která mi svým tvarem ze všeho nejvíc připomíná klasický E-Type. Tohle se prostě musí líbit každému. A taky, že jo. Kdo má rád pozornost, bude v Jaguaru jako doma. Všechno pak umocní stahovací střecha.

Navíc ty detaily, jako aktivní aerodynamické křídlo, které se vysune ve vyšších rychlostech, nebo vysouvací klika dveří, je radost sledovat. Testovací vůz byl navíc ve výbavě Chequered Flag. To znamená spoustu ozdobných prvků a připomínek k tomu, že sedíte v autě za 2,1 milionů korun. Úkolem tohoto paketu je navíc odkazovat na závodní historii značky, čehož si všimnete díky všudypřítomným vlaječkám.

Tady je řidičovo

Po usednutí za volant vás ovládací prvky doslova obalí jako nedělní řízek v trojobalu. Takhle se dělá interiér orientovaný na řidiče! Cítit se pánem situace a zároveň ne stísněně, to je klíčem k úspěchu. Vše je poskládáno tak, aby řidič necítil úzkost a paniku, že ho auto chce sežrat.

Středový tunel je hodně vytažený do kokpitu a pro spolujezdce nabízí praktické madlo. Hodí se mu to v zatáčkách. Loketní opěrka je moc vzadu a využít jí není dvakrát pohodlné. Tohle je jedno z těch aut, kde budete mít obě ruce pořád na volantu v pozici tři čtvrtě na tři.

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

S materiály to vůbec není špatné. Nic nemám proti koženým sedadlům s naprosto perfektní oporou těla. Ani proti skvělému volantu, který je prostě tak akorát velký a skvěle se drží. Některé detaily, jako třeba plastová madla dveří, by ovšem mohly být vyvedeny lépe, ale to je detail.

Praktičnost tu nehledejte. Tady poprvé přihlédnu k BMW Z4. Když to porovnám, na Z4 je skvělá síťovaná přihrádka za sedadly, kam si můžete uložit drobnosti, které potřebujete mít po ruce a nemusíte pro ně chodit do kufru. Tady není nic. I odkládacích prostor je poskrovnu. Pod loketní opěrkou lze připojit telefon pomocí USB a také ho tam schovat. Můj telefon se tam ale sotva vešel.

Porsche 911 Speedster míří do prodeje. Raritní model vyjde levněji než GT2 RS

Porsche 911 Speedster míří do prodeje. Raritní model vyjde levněji než GT2 RS

Samozřejmě tu máte klasickou přihrádku v palubní desce, tam ale budete mít většinou papíry. Díky bohu, že je tu aspoň držák na dva nápoje. Když si ale sednu do auta já a vyprázdním obsah kapes, což je telefon, peněženka, klíče od bytu a od auta, karta od práce, brýle sluneční a dioptrické a sem tam nějaké drobné, brzo se nachytám, jak se většinu věcí snažím nacpat do přihrádky ve dveřích, protože ostatní už jsou zabrané.

Stejně si mohu stěžovat i na zavazadlový prostor. Vešel se sem sotva batoh. Přitom do BMW se v klidu napakujete i na víkend s přítelkyní. Objem 207 litrů je navíc zkreslený nepravidelnou podlahou s přihrádkou. F-Type bez střechy prostě není praktické auto ani na poměry roadsterů...

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků