Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Po restartu automobilky Jaguar byl příchod britského SUV pouze otázkou času. Myslet si o tom můžeme, co chceme, ale dnes už má i tahle značka v prodeji svůj vůbec první crossover. A ten je hodně povedený.
Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV
Seznam kapitol
  1. Úvod, Je to Jaguar už na pohled
  2. Prostorná náhrada za kombi, Má pouze 180 koní, Spotřeba?
  3. Spotřeba?, I jízdně je to Jaguar
  4. Kolik za to?, Verdikt, Technické údaje
  5. Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Fotogalerie

Prostorná náhrada za kombi 

Praktická stránka věci logicky výrazně převyšuje oba sourozence s karoserií sedan, a tak F-Pace bude pro stěhovavé zájemce velké lákadlo, protože v současnosti Jaguar ke svým sedanům karoserii kombi neprodává. Nové britské SUV ale zastoupí kombík více než dobře. 

Jaguar F-Pace a RR Evoque Convertible oficiálně dorazily do ČR

Jaguar F-Pace a RR Evoque Convertible oficiálně dorazily do ČR

Sedí se samozřejmě výše, vždyť jde přece o SUV, a v obou řadách je místa dost. Po stránce prostoru Jaguar celkem chytře vklínil F-Pace mezi XE a XF. Jinak řečeno, XE je prostorově menší, XF nabídne vzadu více místa pro nohy. F-Pace je rozumný kompromis, kde pořád nebudou strádat ani vysocí cestující a kde hlavně najdete objemný a snadno přístupný kufr.

Jeho základní objem činí 650 l, ovšem bez rezervy. Dojezdové náhradní kolo omezí objem na 508 l, plnohodnotná rezerva pak na 463 l. Sedačky lze sklápět téměř do roviny.

Jaguar opatřil F-Pace řadou praktických „jednoduše chytrých“ vychytávek. V kufru najdeme kolejnice, otevírat páté dveře lze mávnutím nohy pod nárazníkem, došlo rovněž na háčky a určitě nemusíme připomínat možnost uzamykat vůz vodotěsným a nárazuvzdorným náramkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S místem problémy nečekejte, sedačky jsou navíc velmi příjemné. Zavazadelník je objemný, pod dnem může být plnohodnotná rezerva. Háčky, úchyty nebo otevírání mávnutím nohou jsou samozřejmostí 

Nakonec jsem ale přece jen narazil na jeden problém. Je to SUV, je to celkem velký vůz, je to auto pro menší výlety mimo silnici, no prostě papírově ideální věc pro windsurfing. Jenže k mému překvapení se nakládá dlouhý plochý předmět do interiéru docela špatně. Potíže dělá sedadlo spolujezdce.

IAA 2015 živě: Jaguar F-Pace má v nejsilnější verzi 380 k

IAA 2015 živě: Jaguar F-Pace má v nejsilnější verzi 380 k

Opěrka hlavy vyndat nelze (respektive se mi to bez použití násilí nepovedlo) a opěradlo samotné jde položit jen málo. Ano, delší plochou věc dovnitř nakonec dostanete, ale rozhodně to není tak snadné, jak by se mohlo zdát. 

Celkově je F-Pace uvnitř příjemným automobilem. Jistě, kouknete se na fotky a myslíte si, že je to docela nuda. Máte pravdu, i v interiéru je tenhle konkrétní F-Pace takový nevýrazný, nicméně jde o to samé, co jsem psal o exteriéru. V nabídce najdete mnoho různých variant čalounění, takže komu se „celohnědá“ verze nezamlouvá, ten si může objednat o mnoho odvážnější odstíny. Záleží jen na vás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Displej místo přístrojového štítu známe z jiných Jaguarů, stejně jako multimediální systém InControl. Ten už konečně funguje tak, jak byste u auta za dva miliony očekávali 

Abych se přiznal, v prvních chvílích mi F-Pace uvnitř také přišel nudný, ale po mnoha hodinách strávených za volantem mě to začalo být jedno. Kromě toho si myslím, že nevýrazný jednobarevný interiér je pro řízení lepší, neboť vás coby řidiče nic neruší. Nicméně po stránce použitých materiálů a kvality zpracování umí nabídnout němečtí soupeři o něco více, to je také fakt. 

Má pouze 180 koní

Nabídka motorizací je taková řekněme trochu zvláštní. Chcete diesel? Máte dvě možnosti. Buď vám bude stačit čtyřválec řady Ingenium naladěný na 132 kW (180 koní), nebo sáhnete po dieselovém šestiválci s parametry 221 kW (300 koní) a 700 Nm. Jaguar jako kdyby vsadil na dvě karty - fleetoví zákazníci (respektive daně podle emisí CO2) a ti ostatní. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kdo chce diesel, volí mezi čtyřválcem s výkonem 180 koní a šestiválcem naladěným na 300 koní. Čtyřválec je dostupný jako zadokolka s manuálem, čtyřkolka s manuálem a čtyřkolka s automatem. Nás se týká poslední možnost

Nás se týká dieselový čtyřválec s označením 20d. U něj si můžete vybrat mezi manuálem s pohonem zadních kol, manuálem se čtyřkolku nebo automatem, který má pohon všech kol vždy. My jsme testovali právě automat. 

Jaguar v tichodsti odstartoval výrobu modelu F-Pace

Jaguar v tichodsti odstartoval výrobu modelu F-Pace

Na rovinu. Tohle auto stojí dva miliony, ale pod kapotou máte s trochou nadsázky TDI z Octavie RS. No to nezní zrovna dvakrát lákavé a z parametrů motoru se také asi neorosíte blahem. K dispozici máme 132 kW (180 k) a 430 Nm, stovka je otázkou 8,7 s a maximálka překračuje dvoustovku o 8 km/h. 

Ze začátku jsem proto přistupoval k testovanému F-Pace s menším despektem, ale nenechte se mýlit. Motor pracuje velmi dobře. Při nastartování se trochu otřese (to je otravné hlavně když zůstane zapnutý start/stop systém), jinak je ale čtyřválec kultivovaný, tichý a hlavně má dost síly. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyřválec označený jako 20d používá k redukci emisí vstřikování močoviny. S poměrně velkým autem umí být překvapivě svižný. Na suverénní šestiválec to ale samozřejmě nestačí

V běžném provozu problémy nečekejte, čtyřválec ale s přehledem zvládá i dálniční sprinty. Přirozeně mu v táhlých kopcích trochu dochází dech, ale s tím se dá žít. Abych byl upřímný, po cestě na Slovensko a zpět jsem začal pochybovat o tom, že má tohle auto pouze 180 koní. V praxi působí rychlejším dojmem.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Je to Jaguar už na pohled
  2. Prostorná náhrada za kombi, Má pouze 180 koní, Spotřeba?
  3. Spotřeba?, I jízdně je to Jaguar
  4. Kolik za to?, Verdikt, Technické údaje
  5. Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Fotogalerie
TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

včera | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 11 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků